hei. olen pari vuotta epäpätevänä opettajana toiminut teologian maisteri.
onko mahdollista opiskella päteväksi opettajaksi oppisopimuksella/etäopiskeluna/tai muuten työn ohessa?
kiitos
kasvatustiedettä oppisopimuksella
2
457
Vastaukset
- on ammattikoulutusta
Oppisopimuksella voi opiskella vain ns. ammattikoulun eli toisen asteen opintoja.
- tiedän
Opetatko jotain ainetta (uskonto?) vai ala-asteella? Jos haluat pätevöityä aineenopettajaksi, sinun pitää suorittaa opettajan pedagogiset opinnot 35 ov (en tiedä montako opintopistettä). Osa tuosta opintokokonaisuudesta on luentoja, seminaareja ym. kasvatustieteen teoriaopintoja, jotka varmasti saa tehtyä työn ohessakin, mutta osa on täyspäiväistä harjoittelua (työkokemuksesta ei saa vapautusta harjoittelusta). Jonkun osan harjoittelusta voi tehdä vaikkapa iltalukiossa, jolloin päivisin voi tehdä normaalia päivätyötä (rankkaa kyllä).
Jos taas haluat ala-asteen opettajaksi, sinun pitää vielä edellisten lisäksi suorittaa peruskoulussa opetettavien aineiden opintokokonaisuus, joka on sekin 35 ov. Sitä järjestetään monilla paikkakunnilla viikonloppuopetuksena, jolloin kokonaisuuden suorittaminen kestää 1-2 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117