Olen miettinyt autoni vaihtoa tuommoiseen Saab 9-5:een. Olen katsellut vaihtoehtoja, ja vuosimallia -98 olevia 2.0T ja 2.3T-malleja olis saatavilla hintaan 14-16 tuhatta, niillä hujakoilla...siis kun ajettuna on n. 150 tuhatta ja siitä ylöspäin. Sellainen sopisi minulle ja kukkarolleni.
Mitäs noista kannattaisi katsoa kun on sellaista ostamassa? Mitkä paikat ruostuvat, mitä remontteja odotettavissa jne jne? -Onko noilla kulutus ihan mahdottomia? -Mitä kannattaa tarkkailla kun koeajaa? Onko noissa odotettavissa katsastusongelmia tai muuta?
Ylipäätään, onko järkevä hankinta?
Kaikki tieto on tervetullutta!
9-5 vm. 1998
11
3007
Vastaukset
- ainakin
että huoltokirja on kunnossa ja öljyt vaihdettu ajallaan. Yleensä noi on ollu matkakäytössä joten paljokin mittarissa olevilla yksilöillä on vielä paljon vuosia ja kilometrejä edessä toki yleiskunto jonka näkee päältä kertoo aikaisemmista omistajistaan paljon.ruostetutkimuksen mukaan paras auto audin jälkeen,hyvät varusteet sekä erityisesti maantieajossa myös taloudellinen (itse päässyt 7.0l/100km). hinta/laatu-suhteeltaan ehkä paras valinta.
- 9000 automaatilla
...täältä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2 ja siellä on ihan oma palsta 9-5 mallille ja Haku -toiminnolla löytyy tosi paljon asiaa. - ukkeli
Joo ei huono auto ollenkaan. Olen kuullut ja myös lukenut täältä, että Saabin sytytyskasetti ei ole pitkäikäinen, eli se saattaa hajota. Enpä usko, että siinä olisi kuitenkaan suurempia ongelmia. Onhan muissakin jotain pientä, eivät ne sen viattomampia olisi. Saab 9-5 on varmasti hyvä ajaa, ovat turbolla varustettuja kaikki ja kaikissa on automaatti-ilmastointi. Periaatteessa vois sanoa, että mainettaan parempi.
- Tuttavani saabista
Meni öljypunppu. 9-5 2,3T vuosimallista en ole ihan varma. Alle 200 000 ajettu.
- Mgi87
Tuttavani saabista kirjoitti:
Kulutus ainakin 2.0t:ssa yllättävänkin pieni, kesäkelillä ja maltillisella matka nopeudella(80-110km/h) pääsin viime kesänä noin 5,8 l/100km. Ei mielestäni paha noin painavalle autolle.
Tosin rauhallinen ajo on mielestäni jo tuolla koneella aika vaikeaa jos ei oo vakionopeudensäädintä... Muutenkin en voi kun suositella Saab kulkee kyllä sohjossakin kuin kiskoilla... - ukkeli
Mgi87 kirjoitti:
Kulutus ainakin 2.0t:ssa yllättävänkin pieni, kesäkelillä ja maltillisella matka nopeudella(80-110km/h) pääsin viime kesänä noin 5,8 l/100km. Ei mielestäni paha noin painavalle autolle.
Tosin rauhallinen ajo on mielestäni jo tuolla koneella aika vaikeaa jos ei oo vakionopeudensäädintä... Muutenkin en voi kun suositella Saab kulkee kyllä sohjossakin kuin kiskoilla...Onpas alhainen kulutus. Kuulostaa lähes mahdottomalta, otitko kyseisen arvon keskikulutuksesta? Mahdatkos vähäsen juksata? Ei se nyt sentään "hajulla" pitäisi mennä.
- ukkeli
Tuttavani saabista kirjoitti:
Ikävää, että näin pääsi tapahtumaan. Moottori tietysti leikkasi kiinni? Niin no jotain moottoririkoista on kerrottu, osittain valmistevian takia Saab pidensi moottoritakuuta.
- mitattu
ukkeli kirjoitti:
Onpas alhainen kulutus. Kuulostaa lähes mahdottomalta, otitko kyseisen arvon keskikulutuksesta? Mahdatkos vähäsen juksata? Ei se nyt sentään "hajulla" pitäisi mennä.
omalla 9-3 aerolla olen päässyt myös itse noihin samoihin lukuihin ajettaessa pitkää matkaa kevyellä kaasujalalla joten ei tuo nyt ihan hatusta vedetty lukema ole.
- Ei leikannut
ukkeli kirjoitti:
Ikävää, että näin pääsi tapahtumaan. Moottori tietysti leikkasi kiinni? Niin no jotain moottoririkoista on kerrottu, osittain valmistevian takia Saab pidensi moottoritakuuta.
En ole kuitenkaan aivann varma mitä kaikkea meni, ja kuinka kallis remppa oli, mutta taas kulkee.
- uutta
Ei leikannut kirjoitti:
En ole kuitenkaan aivann varma mitä kaikkea meni, ja kuinka kallis remppa oli, mutta taas kulkee.
öljypumpun rikkoutuminen. Minulla meni 90:ssä 100 tkm:n jälkeen öljypumppu. Syynä oli blokista irronneet pienet metallimuruset(2 kpl). Jäivät kiinni öljynpaineventtiiliin jättäen sen auki. Painetta ei siis syntynyt enää. Samalla olivat riikkoneet öljypumpun muutaman hammasrattaan.
Olisivat tuoreemmassa tapauksessa lähettäneet koko moottorin tehtaalle tutkittavaksi vaan oli kuulemma liikaa ajettu jo.
Montako on lähetetty? En nimittäin usko, että minun tapaukseni oli ainutlaatuinen. Valuvika!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318