Mikä.

mulla on?

Töistä kun tuun 16 aikaan ni salamana pamahtaa sellanen kuumotus kasvoihin ja posket muuttuu ihan tulisiks. Ja silmiäki alkaa jotenki kihelmöimää/tuntuu ku niis ois hiekkaa sekä katse on aivan lasittunut ja "etäinen", ite oikeen peilistä sitä usein ihmettelen. Ja todella omituista on se että kun tuijotan itseäni peilistä
silmiini niin niitä alkaa kihelmöimään kokoajan lisää. Eli voin tuijottaa itseäni peilistä niin että lopulta saan omat silmäni vuotamaan. Joku psyykehäiriö? Sitäkin epäiltiin joskus mutta ei ollut sekään sano lääkäri. Vaikka kerroin lääkärille pelkääväni olla toisinaan en aina, todella hyvin valaistuissa tiloissa esim tavallinen kauppa käy. Kun astun ovesta sisään niin alkaa samantien valot kuumottamaan kasvoja niin että ne oikeasti alkaa muuttumaan punaisemmiksi, silmiä kihelmöimään, sekä alan jännittämään ja äänet alkavat kuullostamaan sellasilta kuin elokuvissa kun joku on ihan pökerryksissä. Joskus niitä selvitin lääkärillä mutta mitään ei selvinny. Tehtiin sitä ja tätä koetta ja otettii verinäytteitä ja kilpirauhas systeemit tutkittii eikä mitää löytyny ja juteltiin mukavia, psykiatrin kanssa. Mulla tähän liittyy vielä todella kova väsymys mikä myös "pamahtaa" niin nopeasti ja vahvasti et ei oikeestaa millään meinaa päästä asioillekkaan kun töitte jälkee pitää jäädä päiväunille. Masennus se ei ole koska mieli on onnellinen ja muutenki olo on sillain hyvä. Tota oon kyllä ihmetelly et mikä mul on. Senku sais joskus selville. Ei oo vaan kiva mennä jonnekki asioillekki töitten jälkeen kun naama on tulipunanen ja silmät on punaset/katse todella omituinen "lasittunut" kuin jollai ihme huumehepulla, sekä oon muutenki tosi jännittyneen oloinen ettei pysty melkee puhumaa ilman sanojen sekoilua ja häsläystä. Ei o kiva juttu. Tätäki jatkunu joku 4v. Eikä jaksa lääkärissä ravata kun ne ei saa mitään selville. Joskus epäiltii Sjögrenin syndroomaa mut seki sulkeutu pois kyynelneste kokeessa. Ite oon ajatellu että joku paniikkihäiriö? Elämän tavat on terveet, en tupakoi/käytä huumeita, alkoholia juon 1x/kk ehkä, urheilen 5h/vko niin että tulee kunnolla hiki. Ravinto terveellinen myös. Oon aivan avuton...

7

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys hormooneista

Olet nainen vai mies? Kysymys on jokatapauksessa hormooneista. Jos olet keski ikäinen naishenkilö, on vaihdevuodet alkaneet ja tarvitset estrogeeniä. Myös miehillä on keski-iän jälkeen vaihdevuosioireita, mutta niistä ei saa puhua, kun ne on vaiettu vaiva.

Jos olet nainen tai mies ja alle keski-iän on sitten kysymys taas myös hormooneista. Ne jyllää ja tarkoittaa siinä tapauksessa, että tohon vaivaan ei sitten auta muu kuin kunnon pano, ja mieluiten aina heti kun on tullut kotiin töistä. Myös ruokatunnilla kannattaa kävästä kotona jos tuntuu mukavalta se voi auttaa niihin illalla esiintyviin oireisiin! Näin meillä toimitaan.

• mieleeni

Paniikkihäiriö ja silmäsi verisuonissa voi olla liikakasvua. Oletko / käytätkö piilolinssejä ?
      Itselläni on tuota verisuonten liikakasvua ja siinä oireina on tuijotusta, koska silmät ovat kuivat. Myös kihelmöintiä, vuotoa ym... Kannattaisi käydä Optikolla ja hän ohjaa Silmälääkärille jos tarvitset. Optikko on 10e, aloita vaikka siitä. Muut oireesi voisi olla tuota paniikkihäiriö oireita ja niissäkin on paljon samoja oireita mitä itselläni on.
      Kasvojen punoitukseen ostin apteekista ROC omega 3 ja 6 sisältävää voidetta ja niin loppui kasvojen punoitus. Toivottavasti näistä saat apua.

• 25vmies.-

En ole enkä käytä piilolinssejä. Joskus kävin optikolla sano että mun pitäs hommaa lukulasit. En o
        niitäkään hommannu vielä. Aikaa 2v kun kävin optikolla. Näen kyllä ainakin omasta mielestäni lukea ihan hyvin. Ei ole ollut mitään vaikeuksia. Kävin apteekista ostamassa silmätippoja viikko sitten, ne auttaa vähän silmiin.

• autismia?
        25vmies.- kirjoitti:

En ole enkä käytä piilolinssejä. Joskus kävin optikolla sano että mun pitäs hommaa lukulasit. En o
        niitäkään hommannu vielä. Aikaa 2v kun kävin optikolla. Näen kyllä ainakin omasta mielestäni lukea ihan hyvin. Ei ole ollut mitään vaikeuksia. Kävin apteekista ostamassa silmätippoja viikko sitten, ne auttaa vähän silmiin.

Käy autismi-palstalla. Autismiin liittyy sensomotorista herkkyyttä. Sinulla tuntuu olevan herkkyyttä valolle.

• mieleeni
        25vmies.- kirjoitti:

mullakin on ja kokeilin apteekista 3 eri silmätipat ennen kuin löysin sopivan. Ne tosin vaikuttavat vain pari tuntia ja taas saa lisätä tippoja, joten täytyy kuljettaa niitä mukana ja lisätä aina. Myös tuo valon arkuus, punoitus ja kutina/kirvely, vuoto johtuu mulla ainakin kuiva silmäisyydestä.

• tai paniikki

ihan selvä ahistus kohtaus, mulla tulee kanssa noita aika usein kun on diapamit loppu. mulla aina myös jäätyy ajatukset, eikä pysty puhumaan. se on kumma kun tuntuu pahalta mennä esim vaatekauppaan. kannattaa kokeilla jos lekuri antais vaikka hyvin pienen määrä benzoa, siis ihan 5mg tarvittaessa auttaa ehkäisevästi.

• sana..

couperosa ! Tämä on tosi yleinen ongelma suomalaisilla ja varsinkin, jos tekee ulkotyötä. Toinen asia, mikä tuli mieleeni, on allergia. Eli onko sinulla jotain pöly- tai eläinallergiaa... miten huolehdit siivouksesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3964
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      50
      3879
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2659
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1799
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe