Tästä tulikin pitkä viesti. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja auttaa.
Olen kärsinyt jo 4-5 vuotta peräpukamista ja haavaumista. Oireet tulevat n. kerran vuodessa. Lääkärissä ja tähystyksessä olen ollut alkuaikana, jolloin nuo diaknosoitiin. Lääkkeinä sain Neoproctin yhdistelmäpakkauksen emulsiota ja peräpuikkoja ja ovatkin joka kerta auttaneet.
Verta alkoi tulla taas n. 3 viikkoa sitten, sitä ennen vatsa oli kovalla jonka kyllä voisi yhdistää noihin pukamiin. Ostin reseptilääkkeen heti ja käytin loppuun, mutta vaiva ei loppunut. Kävin lääkärissä, jossa sanottiin että tämä vaiva nyt vain on sellainen joka saattaa toistua useasti eikä sille oikein mitään voi. Lääkäri katsoi myös sillä putkellansa peräsuoleen ja sanoi että pukamia kyllä näkyi, haavaumia ei (eikö haavat näy vasta tähystyksessä?). Käskettiin ottaa vielä toinen pakkaus käyttöön ja tulla uudelleen jos ei auta.
Kohta on tuo toinen pakkaus käytetty ja vaiva ei ole enää niin paha kuin ennen. Verta ei tule enää kirkkaana pyttyyn ja paperiin eikä todellakaan niin paljon. Verta on nyt vain ulosteessa hieman ja paperiin pyyhittäessä veri on ikäänkuin sekoittunut ulosteeseen, sellaista rusehtavan punaista. Ulostaessa alavatsaan sattuu ja ennen jopa yökötti.
Alan pelkäämään että tämä olisi jotain muuta kuin pukamia ja/tai haavauma. Osaatteko sanoa mitä kaikkia eri vaihtoehtoja sairauteen olisi? Syöpää pelkään, vaikka olen vasta 22-vuotias.
Oireitani ovat nyt
-kipu alavatsassa (suunnilleen tuossa missä häpykarvoitus alkaa) joskus ulostaessa
-verta pyyhittäessä ja ulosteen pinnalla
-veri ei ole enää kirkasta
Aiemmin oli oireina
-tuo sama kipu pahempana
-kirkas veri jota tuli paljon
-pakonomainen tarve päästä vessaan kun hätä tuli
uloste oli usein hyvin "vetistä" (koitin saada vatsaa löysälle, meniköhän liikaa vai viittaako johonkin muuhun? nyt on ihan kiinteässä muodossa)
-ennen kuin verta alkoi tulla oli ulosteen pinnalla jotain valkoista kalvon(?) tapaista
Lääkäriin menen ensi viikolla kun lääkkeet loppuvat, jos oireet eivät lopu kokonaan ennen sitä.
Verta ulosteessa
11
3979
Vastaukset
- Anis
Oireista vielä sen verran, että vastassa kurisee hassusti. Ei ole ikinä ennen kurissut, nälästä tuo ei johdu.
- Make_
Ensiksi tosta kurinasta niin minua hoitanut lääkäri kysyi että kuriseeko suolisto kun mulla oli paksusuolen ongelmia.
Sun kannattaa kyllä seurata tuota tilannetta,ylempänä olevat verenvuodot värjäävät ulosteen hyvin tummaksi ellei nyt yhtenään ole taipumusta juosta pöntöllä,uloste voi olla aivan pikimustaakin kun veri on siihen imeytynyt.
Pukamista voi ruiskahtaa koko pönttö aivan kirkkaanpunaiseksi jos ne puhkeaa,haavaumat jättävät ulosteeseen juovia ja näkyy myös paperissa pyyhittäessä,minulla ne haavaumat ovat aina olleet peräaukon suulla.
Sellaista limaa tiedän tulleen paksusuolen sairauden yhteydessä.
Mulla on kaksi kertaa leikattu pukamat,on uusineet senkin jälkeen ja välillä tulee haavaumia,paksusuoleni sain kuntoon kun lääkäri käski aloittaa lääkityksen ohella kuidun käytön säännöllisesti.
Olen kärsinyt näistä peräpään vaivoista yli kolmekymmentä vuotta,alkoivat nuorempana kuin sulla,ikävä kyllä ne tuppaavat olemaan vähän niinkuin elinikäinen seura,välillä on pitkiä hyviä jaksoja ja välillä sitten huonompia,niinkuin nyt on ollut kuukausi peräpää arkana,kävin varmuuden vuoksi näytillä,oma epäilykseni osui oikeaan,oli haavaumia,salva ja puikkohoitoa,jos on kylpyamme niin istumakylvyt sopivan lämpimässä vedessä ovat tehokkaita.
Verenvuotoon on suhtauduttava vakavasti,liian kauan ei saa itse tutkiskella,toivottavasti tilanteesi selviää,voi hyvin. - Anis
Make_ kirjoitti:
Ensiksi tosta kurinasta niin minua hoitanut lääkäri kysyi että kuriseeko suolisto kun mulla oli paksusuolen ongelmia.
Sun kannattaa kyllä seurata tuota tilannetta,ylempänä olevat verenvuodot värjäävät ulosteen hyvin tummaksi ellei nyt yhtenään ole taipumusta juosta pöntöllä,uloste voi olla aivan pikimustaakin kun veri on siihen imeytynyt.
Pukamista voi ruiskahtaa koko pönttö aivan kirkkaanpunaiseksi jos ne puhkeaa,haavaumat jättävät ulosteeseen juovia ja näkyy myös paperissa pyyhittäessä,minulla ne haavaumat ovat aina olleet peräaukon suulla.
Sellaista limaa tiedän tulleen paksusuolen sairauden yhteydessä.
Mulla on kaksi kertaa leikattu pukamat,on uusineet senkin jälkeen ja välillä tulee haavaumia,paksusuoleni sain kuntoon kun lääkäri käski aloittaa lääkityksen ohella kuidun käytön säännöllisesti.
Olen kärsinyt näistä peräpään vaivoista yli kolmekymmentä vuotta,alkoivat nuorempana kuin sulla,ikävä kyllä ne tuppaavat olemaan vähän niinkuin elinikäinen seura,välillä on pitkiä hyviä jaksoja ja välillä sitten huonompia,niinkuin nyt on ollut kuukausi peräpää arkana,kävin varmuuden vuoksi näytillä,oma epäilykseni osui oikeaan,oli haavaumia,salva ja puikkohoitoa,jos on kylpyamme niin istumakylvyt sopivan lämpimässä vedessä ovat tehokkaita.
Verenvuotoon on suhtauduttava vakavasti,liian kauan ei saa itse tutkiskella,toivottavasti tilanteesi selviää,voi hyvin.Uloste ei ole kyllä yhtään tummaa ollut kertaakaan tänä aikana, ihan tavallisen ruskeaa. Haju (nin ilmavaivat kuin vessassa käydessäkin) vaan muuttui tosi pahaksi sen jälkeen kun verta ei enää tullut kuin paperiin ja ulosteeseen.
Kaikista inhottavinta tässä on se, että tuo vaiva rajoittaa hirveästi sosiaalista elämääni. Avokki kyllä on hommassa ihan mukana eikä ihmettele, mutta koulussa en viihdy enää usein (onneksi ensi viikolla alkaa loma..) kun saa pelätä tuleeko hätä kesken päivän. Tuo vessassa käynti on (tai oli silloin aiemmin) sen verran kovaäänistä, että koulussa ei kertakaikkiaan kehtaa mennä vessaan jos ihmisiä on ympärillä.
Väsynytkin olen ollut, johtuneekohan siitä että verta tuli aiemmin niin paljon? Joka päivä otan vähintään yhdet päiväunet ja yöunet on mahdollisimman pitkät.
Mahakipua on myös näiden vaivojen ulkopuolella, mutta ne voivat johtua laktoosi-intoleranssistakin, joten on vaikea sanoa liittyykö se mahakipu tähän vaivaan ollenkaan.
Auttaako muu kuin kuidun syöminen ehkäisemään tätä uusiutumasta? Olen kovin laiska liikkumaan, mutta paino on silti normaali-indeksissä. Tämän kerran jälkeen teen kyllä koko remontin syömiseeni, en kestä sitä ettei uskalla lähteä edes kaupungille kiertelemään kun ei koskaan tiedä milloin vessahätä iskee.
Kuulostaako tämä nyt kuitenkin siltä, että kyse on vain pukamista ja/tai haavaumista? Viime yönä lueskelin crohnin taudista ja haavaisesta paksusuolen tulehduskesta foorumissa ja joidenkin vaivat vaikuttivat hyvin tutuilta. Yksi merkittävä ero oli kuitenkin se, ettei minulla hyvinä aikoina ulostaminen ole minkäänlainen ongelma. Tuo verentulo saa koko elämän ja kehon sekaisin. - Make_
Anis kirjoitti:
Uloste ei ole kyllä yhtään tummaa ollut kertaakaan tänä aikana, ihan tavallisen ruskeaa. Haju (nin ilmavaivat kuin vessassa käydessäkin) vaan muuttui tosi pahaksi sen jälkeen kun verta ei enää tullut kuin paperiin ja ulosteeseen.
Kaikista inhottavinta tässä on se, että tuo vaiva rajoittaa hirveästi sosiaalista elämääni. Avokki kyllä on hommassa ihan mukana eikä ihmettele, mutta koulussa en viihdy enää usein (onneksi ensi viikolla alkaa loma..) kun saa pelätä tuleeko hätä kesken päivän. Tuo vessassa käynti on (tai oli silloin aiemmin) sen verran kovaäänistä, että koulussa ei kertakaikkiaan kehtaa mennä vessaan jos ihmisiä on ympärillä.
Väsynytkin olen ollut, johtuneekohan siitä että verta tuli aiemmin niin paljon? Joka päivä otan vähintään yhdet päiväunet ja yöunet on mahdollisimman pitkät.
Mahakipua on myös näiden vaivojen ulkopuolella, mutta ne voivat johtua laktoosi-intoleranssistakin, joten on vaikea sanoa liittyykö se mahakipu tähän vaivaan ollenkaan.
Auttaako muu kuin kuidun syöminen ehkäisemään tätä uusiutumasta? Olen kovin laiska liikkumaan, mutta paino on silti normaali-indeksissä. Tämän kerran jälkeen teen kyllä koko remontin syömiseeni, en kestä sitä ettei uskalla lähteä edes kaupungille kiertelemään kun ei koskaan tiedä milloin vessahätä iskee.
Kuulostaako tämä nyt kuitenkin siltä, että kyse on vain pukamista ja/tai haavaumista? Viime yönä lueskelin crohnin taudista ja haavaisesta paksusuolen tulehduskesta foorumissa ja joidenkin vaivat vaikuttivat hyvin tutuilta. Yksi merkittävä ero oli kuitenkin se, ettei minulla hyvinä aikoina ulostaminen ole minkäänlainen ongelma. Tuo verentulo saa koko elämän ja kehon sekaisin.olisi hyvä mennä lääkärille,esimerkiksi sisätautilääkäri olisi varmaan tähän sopiva.
Tuosta alkaa sellainen noidankehä joka pitäisi katkaista,voi olla useammastakin vaivasta kysymys siellä suoliston alueella.
Vaikuttaisi siltä että sulla on myös paksusuolessa jotain mutta ei välttämättä mitään pahaa,onko varjoainekuvausta tai tähystystä peräaukon kautta tehty koskaan ja miten on laktoosirasituksen laita.
Eipä kannattaisi nyt sitä kuitua lisätä ennenkuin olet käynyt lääkärillä,mitä enemmän sinä tuota suolistoa mietit sitä pahemmaksi tilanne muuttuu,vessakäynnit yleisillä paikoilla pelottavat entistä enemmän,ilmaa kertyy lisää ja suolisto kohta stressitilassa.
Kun olet saanut tutkimukset osaltasi ohi,toivottavasti mitään ei löydy,uskon että jo sen tuloksen kuuleminen helpottaa tilannettasi.
On se suoli niin pitkä yhtenäinen lonkero että yksi kipeä paikka voi tuntua laajallakin alueella. - Anis
Make_ kirjoitti:
olisi hyvä mennä lääkärille,esimerkiksi sisätautilääkäri olisi varmaan tähän sopiva.
Tuosta alkaa sellainen noidankehä joka pitäisi katkaista,voi olla useammastakin vaivasta kysymys siellä suoliston alueella.
Vaikuttaisi siltä että sulla on myös paksusuolessa jotain mutta ei välttämättä mitään pahaa,onko varjoainekuvausta tai tähystystä peräaukon kautta tehty koskaan ja miten on laktoosirasituksen laita.
Eipä kannattaisi nyt sitä kuitua lisätä ennenkuin olet käynyt lääkärillä,mitä enemmän sinä tuota suolistoa mietit sitä pahemmaksi tilanne muuttuu,vessakäynnit yleisillä paikoilla pelottavat entistä enemmän,ilmaa kertyy lisää ja suolisto kohta stressitilassa.
Kun olet saanut tutkimukset osaltasi ohi,toivottavasti mitään ei löydy,uskon että jo sen tuloksen kuuleminen helpottaa tilannettasi.
On se suoli niin pitkä yhtenäinen lonkero että yksi kipeä paikka voi tuntua laajallakin alueella.Olen ollut peräaukon tähystyksessä n. puoli vuotta sen jälkeen kun tämä vaiva todettiin ja silloin sieltä löytyi haavaumia. Mitään muita tutkimuksia ei sitten tehtykään kun lääkärit löysivät tuolla syyn.
Lääkäri itse sanoi, että syö paljon kuitua ja juo paljon vettä niin maha pysyy kunnossa, joten tuon takia ajattelin alkaa sitä syömään enemmän. Eikö se kuitenkin auta siihen ettei uloste revi taas niitä mahdollisia haavaumia auki?
Onneksi tätä ei ainakaan vielä ole usein sattunut, tosiaan n. kerran vuodessa. Nyt vain säikähdin kunnolla kun lääkkeet eivät enää auttaneetkaan, muutenkin tuntuu että oireet ovat hitusen erilaiset, mutta kai tämä se sama vaiva silti on. - Make_
Anis kirjoitti:
Olen ollut peräaukon tähystyksessä n. puoli vuotta sen jälkeen kun tämä vaiva todettiin ja silloin sieltä löytyi haavaumia. Mitään muita tutkimuksia ei sitten tehtykään kun lääkärit löysivät tuolla syyn.
Lääkäri itse sanoi, että syö paljon kuitua ja juo paljon vettä niin maha pysyy kunnossa, joten tuon takia ajattelin alkaa sitä syömään enemmän. Eikö se kuitenkin auta siihen ettei uloste revi taas niitä mahdollisia haavaumia auki?
Onneksi tätä ei ainakaan vielä ole usein sattunut, tosiaan n. kerran vuodessa. Nyt vain säikähdin kunnolla kun lääkkeet eivät enää auttaneetkaan, muutenkin tuntuu että oireet ovat hitusen erilaiset, mutta kai tämä se sama vaiva silti on.Oletan että lääkäri on todennut kohdallasi liian kovan vatsan joka on aiheuttanut pukamia ja haavaumia,näin todellakin tapahtuu jos on kova vatsa ja taipumusta normaalia herkemmin verenvuotoihin ja pukamiin,siitä se diagnoosi on tullut.
Mullakin on ollut kova vatsa ja siitä syystä varmaan tuli aikanaan pukamatkin nuorena poikana,paksusuolen ongelmiin sain lääkäriltäni Vi-Siblin(vähän kallista)ohjeet,teki ihmeitä lääkehoidon kanssa ja myöhemmin ilman muita lääkkeitä.Siihen sai muuten reseptinkin joten sai Kelan vähennyksen mutta kai sekin on jo pudotettu pois korvattavien listoilta.
Jos on paljon ilmaa ja suolistokipuja on aloitettava hyvin varovasti Vi-Siblinin käyttö,se auttaa kovaan vatsaan mutta myös ripuloivaan suolistoon,tutustu käyttöohjeisiin.
Ilmaongelmiin auttaa aika hyvin Idoform tai PanAcido maitohappobakteerit mutta kannattaisi selvittää se laktoosiongelmakin.
Mulla oli kerran aika rajua kirkasta verenvuotoa joka tuli sieltä suoliston loppupäästä mutta ilman pukamia ja haavaumia,taitava sisätautilääkäri hoiti sen lääkkeillä.
Oletkos käynyt näillä seuraavilla info-sivuilla:
http://www.terveysportti.fi/pls/kh/kaypahoito?suositus=H08044
Paksusuolen tähystystutkimukset
- Hoitsu
Mene heti gastrokirurgille, joka on erikoistunut suolistosairauksiin. Veri ulosteessa ei välttämättä johdu peräpukamista.
Toinen asia mikä voisi auttaa on että ruoka on tarpeeksi kuitupitoista (kasviksia, siemeniä jne.)Ei vaaleaa vehnäpitoista (pizzat, hampurilaiset).
Itselläni kovaan vatsaan on auttanut: aamulla n. 1l. vettä tyhjään vatsaan Vissible jauhe (saa apteekista, vapaakauppavalmiste). Näin saadaan uloste pehmeäksi eikä näin riko peräukon seinämiä, josta myös veri voi olla peräisin.
En menisi terveyskeskuslääkärin vastaanotolle, koska heillä diagnoosi on paljolti arvailua ja lääkkeiden antamista. - oli vastaavaa
Eli mä olen kans 22-vuotias ja mulla oli samanlaista vaivaa vuosi sitten.Jonkun puoli vuotta katselin välillä verta ulosteessa ja mulla ei suoli edes toiminut normaalisti.Välillä oli maha ihan ripulilla ja sit meni pari päivää kun tuli seuraavan kerran vessaan hätää. Ja kans välillä vatsakipuja. Kävin terppakeskuksen lekurilla ja katsoi kans putkella ei ollut pukamia mut sano et peräaukon suulla oli joku ihmeen heltta tai jotain. Mistä sano et se on joku pukaman alku tai jotain. Ja anto reseptin puikkoihin. En koskaan niitä ostanut koska omasta mielestä niitä ei mulla ollut. Sit kun tarpeeksi valitin terveyskeskuksen lääkärille niin laitto lähetteen kolonoskopiaan eli paksusuolen tähystykseen. Lähetteen sain yksityisille lääkäriasemalle johon sit menin aika nopeasti kun niistä saa tietysti helposti aikoja. Tähystys meni ok, ei paha ollenkaan. Mutta mitään ei löytynyt eikä koepaloissa ollut mitään. Eli kaikki oli ihan normaalia. Lääkäri tuli siihen tulokseen et se oli jotain toimintahäiriöö ja voinut olla sit sisäisiä jotain haavaumia tai pukamia mitkä parantunut itsestään.
Itse pelkäsin ihan hirveästi syöpää kun olin lukenut netistä oireita mitä kuului paksusuolensyöpään ja mulla oli ihan samanlaisia oireita. Mutta iso kivi putosi sydänmeltä kun sain varmuuden et mitään ei ollut. Et jos susta tuntuu siltä että tahdot mennä tähystykseen niin sano sille lääkärille ja voit paikka laittaa vähän värikynää oireisiis niin saat sen lähetteent. Ei terveyskeskus lääkärit laita jatkotutkimuksiin kun sit vasta kun on pää kainalossa. Et miltä susta tuntuu niin marssit sit vaan lääkäriin ja sanot et nyt on pakko päästä.Mulla oli noi oireet mitä kirjotin ja lisäks laihduin kolme kiloo, mikä kans oli mielestäni merkki syövästä. Et mä tiedän millasta on elää koko ajan tunteessa et onkohan mulla joku?onkohan mulla syöpä?ja ne oireet mulla ainakin paheni välillä, varmaanki tietysti kun ajatteli sitä.
Mut siis mun tarinan juju on se et vaadi jatkotutkimuksia jos siltä tuntuu ja toinen pointti on se et ei se aina merkitse mitään jos on verta ulosteessa. Oma juttuni on hyvö malli, verta ulosteessa mut kaikki ok.näinkin voi sattua.et älä suotta pelkää, vaikka tiedän kyl et ei sitä kauheen rennosti pysty oleen.mut tsemiä sulle!hyvin se menee!:)- Anis
Kiitos todella paljon teille kaikille viesteistänne ja sinulle Make tuosta linkistä. Ilman teitä en varmasti olisi osannut vaatia mitään jatkotutkimuksia, jos lääkäri olisi katsonut ne turhaksi. Nyt todella haluan, että pääsen tutkimuksiin vaikka se ei olekaan mukava kokemus.
Viimeyönä en saanut (taaskaan, kovin yleistä minulla nykyään) unta kun asiat alkoivat taas pyöriä päässä. Tänään vatsa oli taas enemmän sekaisin mitä se lähiaikoina on ollut. Vaikka tenttiä jännitin hiukan niin pystyin ihan helposti olla sen kolme tuntia koulussa ongelmitta.
Keskustelen nyt vielä vanhempien kanssa minne lääkärille menen. Lupasivat maksaa kustannuksia, joten se ei välttämättä tulisi olemaan ongelma jos yksityiselle menisin. En kyllä vanhempien rahatilanteesta paljoa tiedä, saati paljonko tuollaiset tutkimukset siellä maksavat. Saisi ainakin nopeammin asian tutkittua ja pystyisi tammikuussa keskittyä kouluun eikä tähän.
On helpottava kuulla että teitä on muitakin, joilla on tällaisia ongelmia ja tiedätte millaista on elää tämän kanssa. Nyt kun olen tänne kirjottanut niin olen alkanut enemmän miettiä koko sairautta ja sitä etten vain tyydy siihen mitä lääkäri kuvittelee tämän olevan. Asia pyörii enemmän päässä kuin aiemmin, mutta tämä antaa rohkeutta hoitaa vaiva pois tai saada ainakin selville mistä se johtuu. Oli myös mukava kuulla, että aina ei ole kyse mistään suuremmasta. Toivon todella että kyse olisi minullakin jostain tuollaisesta, kun tämä vaivaa suhteellisen harvoin kuitenkin. Aika näyttää. :) - Make_
Anis kirjoitti:
Kiitos todella paljon teille kaikille viesteistänne ja sinulle Make tuosta linkistä. Ilman teitä en varmasti olisi osannut vaatia mitään jatkotutkimuksia, jos lääkäri olisi katsonut ne turhaksi. Nyt todella haluan, että pääsen tutkimuksiin vaikka se ei olekaan mukava kokemus.
Viimeyönä en saanut (taaskaan, kovin yleistä minulla nykyään) unta kun asiat alkoivat taas pyöriä päässä. Tänään vatsa oli taas enemmän sekaisin mitä se lähiaikoina on ollut. Vaikka tenttiä jännitin hiukan niin pystyin ihan helposti olla sen kolme tuntia koulussa ongelmitta.
Keskustelen nyt vielä vanhempien kanssa minne lääkärille menen. Lupasivat maksaa kustannuksia, joten se ei välttämättä tulisi olemaan ongelma jos yksityiselle menisin. En kyllä vanhempien rahatilanteesta paljoa tiedä, saati paljonko tuollaiset tutkimukset siellä maksavat. Saisi ainakin nopeammin asian tutkittua ja pystyisi tammikuussa keskittyä kouluun eikä tähän.
On helpottava kuulla että teitä on muitakin, joilla on tällaisia ongelmia ja tiedätte millaista on elää tämän kanssa. Nyt kun olen tänne kirjottanut niin olen alkanut enemmän miettiä koko sairautta ja sitä etten vain tyydy siihen mitä lääkäri kuvittelee tämän olevan. Asia pyörii enemmän päässä kuin aiemmin, mutta tämä antaa rohkeutta hoitaa vaiva pois tai saada ainakin selville mistä se johtuu. Oli myös mukava kuulla, että aina ei ole kyse mistään suuremmasta. Toivon todella että kyse olisi minullakin jostain tuollaisesta, kun tämä vaivaa suhteellisen harvoin kuitenkin. Aika näyttää. :)Helpottavaa kuulla että lähdet tutkimuksiin,ei ne niin pahoja ole,me ihmiset olemme yksilöitä ja tunnemme ne asiat eri tavoin.
Mitään itsensä syyllistämistä ei tarvitse tuntea jos on puhtaat tulokset,siihen on taatusti tyytyväisiä kaikki.
Lopuksi haluan kertoa sulle että olen ollut noissa erityyppisissä suolistotutkimuksissa n.10 kertaa ja kahdessa pukamaleikkauksessa,ikää on nyt 55 ja ei ainakaan vielä ole yhtään löydöstä joka olisi ollut pahanlaatuinen,erilaisia verenvuotoja yli kolmekymmentä vuotta,menoa ei ole haitannut kun asiat ovat selvinneet,toivon että saat mielenrauhan vähäksi aikaa,sitten vielä enemmän kun tutkimukset ohi ja sitten voit suunnitella sitä ruokavaliota.
Sen neuvon haluan sulle antaa,yksityispuolella kyllä toimii,mutta normaali terveydenhuollon puolella saa olla lujana että saa hoidon,siitä esimerkkinä kerron sen että mulla tuli valtavasti verta ulostaessa,soitin omalle yksityislääkärilleni toiseen kaupunkiin kun vastaus paikallisesta sairaalasta ensiapupolilta oli sellainen että sitten tänne voi tulla kun ei enää pysy pystyssä,sieltä pukamistahan se veri kuitenkin tulee ja loppuu nopeasti.
Tilanne jatkui siten että yksityislääkärini kirjoitti mulle puhelinreseptin paikalliseen apteekkiin,kesti kuukauden ennenkuin pääsin paikallisen sairaalan tähystykseen,eihän sieltä mitään sitten enää näkynyt kun yksityislääkärini toimi nopeasti ja lääkkeet olivat käytössäni puolen tunnin kuluessa soitosta joten hoito pääsi alkuun heti,tässä kohtaa oli onnellinen loppu,myös ne pukamaleikkaukset meni privaattipuolelle.
Hyvää vointia! - Anis
Make_ kirjoitti:
Helpottavaa kuulla että lähdet tutkimuksiin,ei ne niin pahoja ole,me ihmiset olemme yksilöitä ja tunnemme ne asiat eri tavoin.
Mitään itsensä syyllistämistä ei tarvitse tuntea jos on puhtaat tulokset,siihen on taatusti tyytyväisiä kaikki.
Lopuksi haluan kertoa sulle että olen ollut noissa erityyppisissä suolistotutkimuksissa n.10 kertaa ja kahdessa pukamaleikkauksessa,ikää on nyt 55 ja ei ainakaan vielä ole yhtään löydöstä joka olisi ollut pahanlaatuinen,erilaisia verenvuotoja yli kolmekymmentä vuotta,menoa ei ole haitannut kun asiat ovat selvinneet,toivon että saat mielenrauhan vähäksi aikaa,sitten vielä enemmän kun tutkimukset ohi ja sitten voit suunnitella sitä ruokavaliota.
Sen neuvon haluan sulle antaa,yksityispuolella kyllä toimii,mutta normaali terveydenhuollon puolella saa olla lujana että saa hoidon,siitä esimerkkinä kerron sen että mulla tuli valtavasti verta ulostaessa,soitin omalle yksityislääkärilleni toiseen kaupunkiin kun vastaus paikallisesta sairaalasta ensiapupolilta oli sellainen että sitten tänne voi tulla kun ei enää pysy pystyssä,sieltä pukamistahan se veri kuitenkin tulee ja loppuu nopeasti.
Tilanne jatkui siten että yksityislääkärini kirjoitti mulle puhelinreseptin paikalliseen apteekkiin,kesti kuukauden ennenkuin pääsin paikallisen sairaalan tähystykseen,eihän sieltä mitään sitten enää näkynyt kun yksityislääkärini toimi nopeasti ja lääkkeet olivat käytössäni puolen tunnin kuluessa soitosta joten hoito pääsi alkuun heti,tässä kohtaa oli onnellinen loppu,myös ne pukamaleikkaukset meni privaattipuolelle.
Hyvää vointia!On käyty lääkärillä, yksityisellä siis. Oli oikein mukava lääkäri ja puolen tunnin käynti tuntui todella kivalta.
Aluksi hän epäili vain pukamia syiksi, mutta kun tenttasin tarpeeksi ulosteen oudosta koostumuksesta (jota ei ilmeisesti aiemmin kuullut kun kerroin), alkoi epäillä tulehdusta.
Sain nyt vielä 3 viikon kuurin Neoproctia ja jos ongelmat eivät katoa niin menen lääkärille uudelleen ja sieltä tähystykseen.
Jostain kumman syystä minulla oli viime viikon alusta asti ummetusta lähes koko viikon vaikka olen koittanut syödä kunnolla. Noh, tämän jälkeen ei verta olekaan sitten näkynyt yhtään ja ulostekin on normaalia. :)
Olen itse sitä mieltä, että pukamista nämä eivät johdu, joten hyvä että oikeasti pääsen sinne tähystykseen.
En vain tajunnut lääkäriltä kysyä, että auttaako se tähystys ongelman etsimiseen jos olen taas "parantunut", eli verta ei enää silloin tule? Vai näkyykö nuo tulehdukset myös sen aktiiviajan ulkopuolella?
Rauhallista joulua kaikille auttajille, olette enkeleitä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2127460- 572912
- 1902327
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101733Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1591694Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201386- 741240
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271155Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029