Eli kuinka iso sulake pitää laittaa herätejohtoon, joka lähtee auton CD-soittimelta vahvistimelle? Vahvistimen teho 2x50W.
Sulake herätejohtoon?
9
1415
Vastaukset
- druqz
Itse en ole ikinä sulaketta laittanut herätteeseen, enkä ole kuullut että kukaan muukaan olisi laittanut. Herätevirta on sen verran heikko että tuskinpa siihen sulaketta tarvii. korjatkaa jos olen väärässä.
- ei tartte
sulaketta, cd-soittimessa on itsessään virranrajoitus tähän johtoon.
Mutta se vahvistin tarttee laskennallisesti 100w/12V= n. 10A sulakkeen laita 15A jottei hetkellinen virtapiikki polta sulaketta.
- nohnoh
tunkees vaikka se sulake sun persiiseen nii riittää iloo pitkään. käytä mieluiten posliinista putkisulaketta
- hjoo
Ainakaan omiin vahvistimiin ei ole tarvinnut sulaketta herätteeseen. Eipä siitä mitään haittaakaan ole. Ohjekirjasta löytyy infoa tarviiko sulaketta ja minkä kokoista. Amppeerilla pärjäät jos haluat laittaa.
- Henkka
Kiitos vaan vastauksista.
- Mr.Anderson
Jos on mahdollisuus esim tilanteeseen jossain vaiheessa että herätejohto voi osua maihin niin se on laakista vainaa.
Eli 1 Amp sulake sinne mankan päähän ei ole lainkaan pahitteeksi.
Ei kannata näin pienessä asiassa pihistellä.- jokuuh
Ei voi yleistää että menisi rikki. Jokaisessa mankassa on erillainen rakenne. Yleisesti ottaen heikkovirtaan ei tarvii laittaa sulaketta, koska suojaus tulee luonnollisesti tai suunnitellusti.
- Mr.Anderson
jokuuh kirjoitti:
Ei voi yleistää että menisi rikki. Jokaisessa mankassa on erillainen rakenne. Yleisesti ottaen heikkovirtaan ei tarvii laittaa sulaketta, koska suojaus tulee luonnollisesti tai suunnitellusti.
Onko se riskin arvoinen?
Tuo 2e sijoitus ei ketään varmasti aja konkurssiin.
Useita mankkoja korjanneena suosittelen silti vaikka ohjeissa olisi mustaa valkoisella että tässä on superhyperrakenne ja automaattiset suojaukset, ainakin minun kohdallani kokemus puhuu puolestaan.
Jokainen tekee kuten itse haluaa, tämä on vain minun merkityksetön neuvo näin pienessä asiassa. - Joouh
Mr.Anderson kirjoitti:
Onko se riskin arvoinen?
Tuo 2e sijoitus ei ketään varmasti aja konkurssiin.
Useita mankkoja korjanneena suosittelen silti vaikka ohjeissa olisi mustaa valkoisella että tässä on superhyperrakenne ja automaattiset suojaukset, ainakin minun kohdallani kokemus puhuu puolestaan.
Jokainen tekee kuten itse haluaa, tämä on vain minun merkityksetön neuvo näin pienessä asiassa.Ihan hyvä neuvo ottakaa vaan vaariks.
Mutta ajattelin näin teoreettisesta näkökulmasta katsottuna. Toinen näkökulma on siinä, että jos herätteestä otetaan 1 A virtaa niin aika varmasti on heräte entinen sen jälkeen, mikäli se vika tilanteessa antaa niin paljon. Oma vahvistin ottaa herätevirtaa 140 uA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750