Nuoret naiset

Tosi treenari

Kyllä on maailma mallillaan kun nuoret surkastelevat
täällä että ei voi laihtua muulla tavalla kuin laihdutuslääkkeillä.
Mitään ei olla itse valmiita tekemään muuta kuin syömään.
Ottakaa vastuuta itsestänne ja hakekaa apua joltain joka opettaa teidät syömään oikein.
Ei pelkkä lääkehoito ole mikään ratkaisu ongelmaan mikäli itsellä ei ole halua laihtua.
Totta kai menee hermot jos vetää nopeita hiilihydraatteja esim.pizzaa ja pullaa kun verensokeri sahaa ylös ja alas.
Hävetkää!

11

1739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-plösö

Ensinnäkin, en vaivaudu vastaamaan provoileviin kommentteihisi sen enempää, mutta ajattelin kirjoitella siitä mitä olen tätä palstaa lukiessani jo pitempään miettinyt.

Itse laihdutin useampia vuosia sitten 30 kiloa. Ilman mitään lääkkeitä. Mielestäni vaikeaa ei suinkaan ollut se laihdutus, vaan painon pitäminen kurissa. Laihdutusaikana oppi hillitsemään ja kontrolloimaan omia mielitekojaan, mutta terveellisen elämäntavan todelliseen sisäistämiseen meni kuitenkin useita vuosia. 3 vuotta taistelin painon kanssa todella epäterveellisillä keinoilla, eli elin viikot nälässä ja mussutin viikonloppuisin. Nyt 2 vuotta on mennyt paremmin, minusta on tullut jopa himojumppaaja ja pystyn lopultakin hallitsemaan omia mielitekojani ja olen oppinut miten ne saa häviämään tai ainakin pysymään kurissa. En olisi pystynyt tähän ilman laihdutusaikana saamaani "alkukoulutusta", koska oleellisena osana tätä ainakin minulla on ruoan monipuolisuus, terveellisyys ja riittävyys, eli liian vähällä ravinnolla ei kannata yrittää olla.

Olen ymmärtänyt, että Reductil vähentää mielihaluja. Miten tällä lääkkeellä laihduttaville käy, kun he saavat urakkansa päätökseen ja lopettavat lääkkeen syönnin? Mitä tapahtuu, kun mielihalut sen myötä palaavat? Ovatko he muka oppineet itse hallitsemaan mielihalujaan, kun koko laihdutusajan sen on tehnyt heidän puolestaan pääasiassa tuo lääke?

Ihan mielenkiinnosta kyselisin siis kokemuksia, en tiedä kuinka kauan tuota Reductilia on ollut saatavilla mutta onko täällä ketään, joka olisi sen avulla laihduttanut ja myös onnistunut sen jälkeen pitämään painonsa alhaalla? En tarkoita mitään "pari kuukautta mennyt enkä ole lihonut" vaan siis pitemmällä aikajänteellä, vuosissa mitattuna?

• Sandy

Minä laihdutin Reductil 10mg avulla v. 2004 20kg ja paino on vuoden verran pysynyt suunnilleen samana, mitä nyt pari kiloa tullut takaisin ja nekin olen jo karistanut pois. Minä opettelin kyseisen lääkityksen aikana ns. syömään uudelleen. Ne kaikki epäterveellisyydet, mitkä jätin laihduttamisen aikana pois, ovat edelleenkin poissa ruokavaliostani. Liikun myöskin enemmän, kuin ennen laihduttamista. Tällä hetkellä käytän taas Reductilia, koska haluan laihtua vielä n.10kg, jolloin painoindeksini olisi 22. Ilman Reductilia minä en olisi koskaan päässyt enää normaalipainoon ja vanhat läskikuvat minusta toimivat lääkkeen lopettamisen jälkeen mielihalujen kurissapitäjinä.

• ex-plösö
        Sandy kirjoitti:

Minä laihdutin Reductil 10mg avulla v. 2004 20kg ja paino on vuoden verran pysynyt suunnilleen samana, mitä nyt pari kiloa tullut takaisin ja nekin olen jo karistanut pois. Minä opettelin kyseisen lääkityksen aikana ns. syömään uudelleen. Ne kaikki epäterveellisyydet, mitkä jätin laihduttamisen aikana pois, ovat edelleenkin poissa ruokavaliostani. Liikun myöskin enemmän, kuin ennen laihduttamista. Tällä hetkellä käytän taas Reductilia, koska haluan laihtua vielä n.10kg, jolloin painoindeksini olisi 22. Ilman Reductilia minä en olisi koskaan päässyt enää normaalipainoon ja vanhat läskikuvat minusta toimivat lääkkeen lopettamisen jälkeen mielihalujen kurissapitäjinä.

Onneksi olkoon, että olet onnistunut!

Tosiaan olen pitkään pohtinut tätä lääkkeen mielihaluja vähentävää vaikutusta ja sitä, miten siitä selviää kun lääkkeen vaikutus lakkaa.

Mutta kai se on loppujen lopuksi kiinni siitä jokaisen omasta motivaatiosta, oli laihdutustapa mikä tahansa. Moni lihoo takaisin, mutta he lienevät usein niitä, jotka suhtautuvat laihdutukseen jonkinlaisena kuurina eikä uusien elintapojen opetteluna. Mun mielestä juuri se on laihdutettaessa tärkein juttu, kuuriajatukset voi heittää romukoppaan.

• Pallokala

En ymmärrä, miksi oletat, että Redun syöjät eivät noudattaisi terveellistä ruokavaliota. Minä ainakin noudatan samaa ruokavaliota kuin muutenkin laihduttaessani. Redun merkitys on se, että se auttaa pysymään ruokavaliossa. Joku toinen käyttäjä mainitsi toisaalla aivan nappiin, että luultaavasti Redu saa ylipainoisen suhtautumaan ruokaan samalla lailla kuin luultavasti normaalipainoiset siihen suhtautuvat, eikä pakkomielteisesti.
      Toivottavasti tämä tieto auttaa sinua ymmärtämään, miten lääkettä käytetään.

• käyttäjä

Monesti olen nyt miettinyt samaa, että tältäkö tuntuu ihmisistä, jotka suhtautuvat ruokaan "normaalisti"!? Kun käytökseni ruuan suhteen on muuttunut sellaiseksi, mikä on käytös normaalipainoisilla ystävilläni/ sukulaisillani. Jos heistä tuntuu aina tältä, en ihmettele, että he pysyvät solakoina :)

• käyttäjä

Eikö se ole vastuun ottamista itsestä, että menee lääkäriin keskustelemaan laihtutusmahdollisuuksista ja hakemaan apua? Ongelma ei monillakaan ole tiedon puute, ehei. Ongelma on se, ettei tietoa pysty toteuttamaan käytännössä. Kyseinen redu antaa (näköjään) monelle realistisen mahdollisuuden opetella toteuttamaan ne oikeat ruokailutavat. Redu ei minulle ole ainakaan mikään "pelkkä lääkehoito" - itse on kuitenkin tehtävä valinta siitä, mitä syö. Ei lääkehoito estä syömästä väärin! Se helpottaa oikeita valintoja ja niihin pääsemistä.

Häpeä itse. Et sinä mitenkään parempi ihminen ole.

• Tosi treenari

En ole parempi ihminen.Enkä tosiaan sellaista väittänytkään.
        Ongelma ei ole monillakaan tiedonpuute?
        Ei ehkä kaikilla mutta erittäin monilla.
        Tiedon puute lisää laihduttajan epävarmuutta.
        Kyllä täällä palstalla välillä on sen tason kysymyksiä että oikein pahaa tekee.
        Moni varmaan ajattelee että onhan se helppoa tänne kirjoitella vastuun ottamisesta.Useasti kuitenkin unohtuu että myös minä niin kuin monet muutkin itsestään huolta pitävät ovat tehneet paljon töitä
        tämän kaiken eteen.Kyllä viimeisen parinkymmenen vuoden aikana kun on aamulla salille tai lenkille
        pitänyt lähteä olisi ollut helppoa jäädä sänkyyn makaamaan.
        Omasta puolestani toivon teille kaikkea hyvää ja tsemppiä painonpudotukseen.Lisätkää siihen liikuntaa ja tehkää siitä elämäntapa.

• salla
        Tosi treenari kirjoitti:

En ole parempi ihminen.Enkä tosiaan sellaista väittänytkään.
        Ongelma ei ole monillakaan tiedonpuute?
        Ei ehkä kaikilla mutta erittäin monilla.
        Tiedon puute lisää laihduttajan epävarmuutta.
        Kyllä täällä palstalla välillä on sen tason kysymyksiä että oikein pahaa tekee.
        Moni varmaan ajattelee että onhan se helppoa tänne kirjoitella vastuun ottamisesta.Useasti kuitenkin unohtuu että myös minä niin kuin monet muutkin itsestään huolta pitävät ovat tehneet paljon töitä
        tämän kaiken eteen.Kyllä viimeisen parinkymmenen vuoden aikana kun on aamulla salille tai lenkille
        pitänyt lähteä olisi ollut helppoa jäädä sänkyyn makaamaan.
        Omasta puolestani toivon teille kaikkea hyvää ja tsemppiä painonpudotukseen.Lisätkää siihen liikuntaa ja tehkää siitä elämäntapa.

MITEN voit ajatella, että lihavat eivät liiku? mistä voit sen tietää? paljastat typerän stereotyyppisen ajattelutapasi. yrität nostaa omaa imagoasi kehumalla kuinka ahkera olet liikkumaan ja vedät siitä sen johtopäätöksen, että lihavat vaan makaavaat sängynpohjalla.kyllä laihdutukseen liittyy aina myös liikunta, sen varmaan jokainen laihduttaja tietää ja yrittää liikkua kykyjensä mukaan. aina se ei kuitenkaan ole mahdollista jos on esim. tules-sairauksia. minä juoksisin mielelläni vaikka maratonin jos vain pystyisin, mutta fyysinen vammani estää sen. ei se aina ole omista haluista tai itsekurista kiinni. älkää hyvät ihmiset olkaa niin typeriä että yleistätte tuolla tavoin ja sorrutte terveysterrorismiin. tuotte esiin vain oman typeryytenne.

• piitu

ja mistäs sä kaikkien iän tiedät? eikä täällä surkistella (!!!???) vaan keskustellaan, olet eksynyt väärälle palstalle, asia ei ilmeisesti kosketa sinua henk.koht., koska paljastat tietämättömyytesi ja rasistisen asenteesi ja TYHMYYTESI. älä tahallasi vääristele toisten sanomisia, ja painu muualle irvimään.

• Tosi treenari

Kenen iän?
        Ei surkistella?
        Ei kosketa henk.koht?
        Kyllä koskettaa kun nuoret(suuri osa) ei viitsi välittää omasta terveydestään.
        Rasisistinen asenne?
        Ihminen jolla on ongemia painon tai muun elämän osa alueen suhteen kokee neuvot rasistisina.
        Ikävä että koet neuvot sinua ahdistavina.
        Ole hyvä ja laita ikä näkyviin.
        Itse olen 40-vuotias.
        Kyllä minua ahdistaa hirveästi parikymppisten nuorten huono kunto väärä ruokavalio.

• vaa

sulle, mutta ei kannata yleistää tollasta asiaa. Nimittäin en itsekään ole todellakaan ajatellut laihtua millään lääkkeillä, vaan lisäämällä liikunnanmäärää, jos minulla on edes tarvetta laihtua. Tälläkin hetkellä juoksen joka toinen päivä, ja pitsaa en syö kuin ehkä kerran vuodessa (kuten en muita roskaruokiakaan)!!! Lisäksi kaverini ovat lihoituskuurilla, eivätkä edes laihdutuskuurilla, joten saisit itse hävetä kun menet tollaista sepittämään!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe