kasvien mukana tullut kotiloita akvaan.kuinka hävitän ne tai saan vähemmälle?pohjan tumppimisen jälkeen alkaa nousta lasin pintaan uusia.pitääkö hiekka ottaa kokonaan pois ja pestä kokonaan?miksi kotilot ei kelpaa kaloille?mikä kala syö niitä???
apuva
6
262
Vastaukset
- omenakotilo
Niin tuo tiikerinuoliainen syö ainakin jossakin määrin nuita. Onkohan muuten kyseessä omenakotilo vai jokin muu kotilolaji? Nuo kotilot harmillisia, kun sikiävät nopeammin kuin mikään muu akvassa elävä. Aina, kun mulle tulee noit kotiloi (tosin nykyään kun pesen kasvit huolella ni ei ilmene niin usein) ni annan niil kylmästi lähtöpassit haavin avustuksel heti ekan näkyessä. Muuten niitten kans joutuu pulaan.
- patu
... akvaariosi on yli 400 litrainen .. http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=8
muutama tapa ... laajalla haku moottorilla haettua .. http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=kotilo&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=akvaario&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2005&ed=8&em=12&ey=2005&hpp=25
- kotilo9999
ei ne näytä omenakotiloilta kun katsoin kuvan...nämä on sellaisia "rusahtavan"värisiä lätteitä....näyttäis että tulee hiekan alta.nytkin puhdistin pohjan ja otin kaikki kasvit pois ym.tavarat.vedenvaihdon jälkeen nousivat lasiin josta pyyhin pois n.30 kpl sain poistettua.kasveissa niitä ei ollut kuin pari...huuhtelin kasvit ja perkasin huonot pois....taas on noussut lasiin uusia vaikka tein ison operaation tänään.....ei muutako rätti taas käteen ja pyyhkimään.......
- omenakotilo
30kpl. pois ja edelleen puskee kotiloa lasiin :o. Taitaapi olla kovemman luokan kotilo-ongelma kyseessä. Eli ilmeisesti ostit juuri uusia kasveja. Näyttikö myyntiallas jotenkin "likaiselta"? Itse lähtisin kauppaan kyselemään, onko niillä ollut kotiloita. Tosiaan mulla ollu parhaimmillaan pari-kolme kotiloa ja ne nyt sai suht helposti pois.
PS. Ei taida tiikerinuoliainen enää tuota määrää saada kuriin, vaan tarvitaan kovempia keinoja :(. - patu
omenakotilo kirjoitti:
30kpl. pois ja edelleen puskee kotiloa lasiin :o. Taitaapi olla kovemman luokan kotilo-ongelma kyseessä. Eli ilmeisesti ostit juuri uusia kasveja. Näyttikö myyntiallas jotenkin "likaiselta"? Itse lähtisin kauppaan kyselemään, onko niillä ollut kotiloita. Tosiaan mulla ollu parhaimmillaan pari-kolme kotiloa ja ne nyt sai suht helposti pois.
PS. Ei taida tiikerinuoliainen enää tuota määrää saada kuriin, vaan tarvitaan kovempia keinoja :(. - omenakotilo
patu kirjoitti:
jaa empäs tiennytkään, että nuokin ovat kotiloita. Mulla noita joku kymmenkunta silloin tällöin laseissa. Luulin joksikin roskiksi ja keräsin magneettiraapalla pois :). Kaikkea sitä näkee ja kuulee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493747
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603709Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522579Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211679Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261