Hei,
voisiko joku huumeita käyttävä kertoa tällaiselle joka ei ole koskaan käyttänyt huumeita, miltä niiden käyttö tuntuu=? Minkälaisen olotilan huumeet aiheuttavat=
En kysy siksi, että haluaisin kokeilla, koska en aio sitä tehdä. Olisi vaan mielenkiintoista tietää, aiheuttaako se esim. samanlaisen olotilan kuin oluen tai viinan juonti eli humala vai millaista se on ja kuinka pitkään esim. huumeet vaikuttavat niiden ottamisesta.
Toivon aitoa vastausta eli sellaiselta henkilöltä joka tietää mitä puhuu. Ja mielellään mistä huumeesta on kysymys.
Miten huumeet vaikuttavat/tuntuvat
75
8963
Vastaukset
- Ei-Hajuakaan
Osaatko selittää kuusivuotiaalle, mitä on rakkaus? Kuusivuotiaalla ei riitä ymmärrys.
Osaatko opastaa jollekkin, mitä teet kun liikutat sormeasi? Kerro vaikka minulle, kuvitellaan, että en osaa taivuttaa sormeani. Opasta minulle, kuinka teen sen.
Ainoa mitä voi sanoa konkreettisesti on, että sitä ei pysty kuvailemaan ennen kuin kokeilee.
Parhaiten itse ymmärsin erään nelikirjaimisen kirjainyhdistelmän kun laitoin suuhuni ekan kerran ja tajusin, että se mitä minulle oltiin kuvailtu oli täysin erilaista mitä kuvittelin. Periaatteessa kuvailut olivat joo ok, jos tiedät itse miltä se tuntuu. Mutta jos ei tiedä, ei sitä voi selittää.
Ja eri huumausaineet vaikuttavat erilailla. Täysin eri tuntemuksia ja olotiloja. Jopa saman huumausaineen eri versiot vaikuttavat erilailla, aineesta riippuen.
Juurikin Green Dragon otsikon alla tuli näkemysero kukan ja sienten yhteisvaikutuksesta erään keskustelijan kanssa. Minulla kukka laimentaa sienten visuaaleja, jollain toisella ne vahvisti.
Miten sen selittää jollekkin? Tai sen, että tuntuu kuin koskisi samettiin? Tai sen, että menee pieniä sähköiskun tapaisia kehon läpi. Sähköiskut kun kuulostaa pahalta, mutta se tunne taas ei ole.- Oberkommando Mengele
Yhtä helppoa kun vaika kertoa miltä kuksiminen tuntuu.... Viinaa on aika huono verrata "aineisiin"
kun siitä lähinnä muuttuu idiootiksi eikä toi afterglowkaan mitenkään hehkeä ole.
Jos jotain aikoo kokeilla niin olisi suotavaa ottaa aiheesta selvää, jos hommat kusee niin yleensä syy on itsessään... - hraHuu
kenties "kusi"
- fjdks
hraHuu kirjoitti:
kenties "kusi"
olet nimittäin kusipää...
- Ei-Hajuakaan
hraHuu kirjoitti:
kenties "kusi"
Oudoilla jutuilla olet saanut pääsi sekaisin. Itse en ole kusta koittanut, mutta kaippa sekin saa jonkun pään sekaisin. Ainakin jos kusija on syönyt kärpässieniä ennen kusemista.
Miksi olet sellaista koittanut? Onko se ollut jonkun seksileikin yhteydessä?
Näköjään meitä on moneen junaan. En silti suosittele muita koittamaan kusen juontia, se kun sisältää kuona-aineita, joista elimistö haluaa päästä eroon.
(Juu, kusi on steriiliä - MUNUAISISSA! EI VIRTSARAKOSSA!) - HraHuu
hraHuu kirjoitti:
kenties "kusi"
Käyttäisit edes omaa nimimerkkiäsi, mikäli äly siihen riittää. Katkeruutesi minua kohtaan varmaan johtuu siitä että tossa eräässä ketjussa osuinkin oikeaan, eli olet vain säälittävä itkua tihruttava nettirunkkari. Hanki elämä.
- Narc
HraHuu kirjoitti:
Käyttäisit edes omaa nimimerkkiäsi, mikäli äly siihen riittää. Katkeruutesi minua kohtaan varmaan johtuu siitä että tossa eräässä ketjussa osuinkin oikeaan, eli olet vain säälittävä itkua tihruttava nettirunkkari. Hanki elämä.
...
- HraHuu
Narc kirjoitti:
...
Täytyy pistää harkintaan. Ehkäpä joku päivä voisi.
- hävinnyt
Green Dragon otsikkoa ei löydy. Onko poistettu? Osaako joku selittää miksi?
- on laitonta
hävinnyt kirjoitti:
Green Dragon otsikkoa ei löydy. Onko poistettu? Osaako joku selittää miksi?
no olisko siksi, että huumausaineiden käyttö on Suomessa laitonta.
tuskin on tän palstan tarkoitus levittää tietoa miten huumetta käytetään.
käytä järkeä - ahdistunutt
on laitonta kirjoitti:
no olisko siksi, että huumausaineiden käyttö on Suomessa laitonta.
tuskin on tän palstan tarkoitus levittää tietoa miten huumetta käytetään.
käytä järkeäSiis mitä tahdotkaan sanoa? Että siis huumeiden käyttö Suomessa on laitonta, koska se on laitonta? Siis tällainen kausaliteetti? Siis huumeiden käytön laittomuus johtuu siitä ja vain siitä että ne ovat laittomia? Mielenkiintoista.
"tuskin on tän palstan tarkoitus levittää tietoa miten HUUMETTA käytetään"
Se on voi voi taas; syistä:
Alkuperäinen kysyjä ei kysynyt miten huumetta (?) käytetään vaan pyysi erilaisia eri huumausaineita käyttäneitä kuvailemaan käyttöön liittyneitä tuntemuksiaan. Ja tämä palstahan kulkee otsikon Huumeet alla, joten eikö ole ihan loogista sillon keskustella myös niiden vaikutuksista? Eihän sellainen ole sen tiedon levittämistä miten niitä käytetään. "Miten niitä käytetään"-ohjeita kyllä löydät runsaasti esim monilta nuorten suosimilta palstoilta, ihan yksityiskohtaisia ohjeita myöten.
Miten huumetta käytetään? Mitä "huumetta"? Viinaa juodaan pullosta kurkkuun suoraan tai sekotetaan lasissa esim jaffaan, kannabista poltellaan savukkeessa tain bongin kanssa tai sekotetaan vaikkapa pikkuleipään, heroiinia piikitetään suoneen, mutta sitä voi myös polttaa, jopa juoda, ja aikoinaan apteekista sai heroiinipillereitä, ehkä jossain päin maailmaa saa vieläkin. Mutta siitähän ei ollut kysyjällä kysymys...
Käytä sinäkin hei järkeä! Hei hei! - opteryx
Kaksivuotias tuntee rakkautta aidoimmillaan.Ei tarvii selittää sitä sitä sille.Se että siitä pidetään huolta on sille rakkautta ja hellyyttä.Eikä sille tarvii selittää mitä on huumeet.Jos sen äiti vetää huumeita se oppii kyl kantapään kautta sen mitä on rakkaus ja huumeet.Huumeista saa hetken kiksit mut pitkällä käytöllä elämästä tulee hekvettiä.Huumeissa on kuitenkin kyse riippuvuudesta eikä mikään riippuvuus ole hyväksi.Ainoa riippuvuus minkä ymmärrän on sen kaksivuotiaan riippuvuus omasta äidistään tai isästään.Raitis isä ja äiti ovat kaksivuotiaalle niinkuin kuusivuotiaallekin oikeaa "huumetta".Sinäkin joka vedät kukkaa ja sieniä,tarvitsisit aivan toisenlaista riippuvuutta.
- ................
No enpä ole törmännyt huumeeseen joka "sekoittaisi" yhtä pahasti noin yleisesti kuin alkoholi. Jokaisella aineella on vähän niinkuin oma makunsa ja tyylinsä mitä ne aivokemiassa tekevät...
Välttämättä ei ole minkäänlaista sekavuutta. Esim. kohtuulliset annokset amfetamiinia tekevät olon juuri toisenlaiseksi - skarpiksi ja mieli on pois "melusta" ja turtuneisuudesta. Mieli on tietyllä tapaa kirkkaampi kuin selvinpäin eikä amfetamiinin vaikutusta edes välttämättä huomaa mitenkään erityisesti itse (kuin että tuntuu juuri kirkkaammalta.)
Ehkä ainoo aine jota voi verrata alkoholiin on DXM pienillä annoksilla. Siitä tulee aika alkoholimainen olo...
Nojuu. Kysymyksesi on huono "Miten huumeet vaikuttavat" on vähän kuin kysyisi että minkävärisiä ovat linnut. Kaikenvärisiä. Ei ole olemassa "huumetta" kuin lainopillisena kategoriana, vaikutustapojensa ja tuntemustensa perusteella eri aineet eroavat toisistaan kuin siili polkupyörästä. Vähän kaikkea löytyy. Hyvää oloa, outoja mielleyhtymiä, aktiivisuutta, passiivisuutta, hallusinaatioita, rentouttavaa, rakkausfiiliksiä... noin niinkuin halutuista vaikutuksista. - vaikutusta
on neljää tyyppiä
1) Hallusinogeenit. Hallusinogeenit aiheuttavat aistiharhoja ja muuntuneita tajunnan tiloja. Miedot hallusinogeenit vain vahvistavat aistihavaintoja (täydellisemmät ja hehkeämmät värit, sointuvampi musiikki jne), voimakkaat hallusinogeenit voivat saada aikaan skitsofrenian kaltaisia tiloja. Esimerkkejä hallusinogeeneista:
- kannabis
- psilokybiini (madonlakit)
- LSD
- ketamiini
2) Stimulantit. Stimulantit terästävät toimintatarmoa ja poistavat väsymyksen ja unentunteen. Kaikkein klassisin stimulantti on kofeiini, ja kaikkein suomalaisin (valitettavasti!) on amfetamiini eli piri. Unentarpeen poistuminen kostautuu huumeen vaikutuksen eli pöllyn hävitessä. Esimerkkejä stimulanteista:
- kofeiini
- nikotiini
- amfetamiini
- monet bailuhuumeet
3) Sedatiivit. Sedatiivit turruttavat, rauhoittavat ja saavat aikaan tokkuraisen, unenomaisen tilan. Jotkut sedatiivit lisäksi ovat euforisoivia aineita. Esimerkkejä sedatiiveista:
- etanoli (alkoholi, jos joku ei tajunnut)
- opiaatit, kuten morfiini ja heroiini
- oksatsepaami (rauhoittava lääke)
4) Euforisoivat aineet. Euforisoivat aineet saavat aikaan mielihyvää, voittamattomuuden ja onnellisuuden tunteen sekä iloisen olon. Nämä aineet vaikuttavat dopamiiniaineenvaihduntaan ja mielihyväkeskukseen. Esimerkkejä euforanteista:
- kokaiini, sekä nuuskattava että crack
- ekstaasi
- vähäisessä määrin heroiini ja etanoli- Ei-Hajuakaan
Siis mikä tämä neljäs tyyppi on?
Esimerkiksi kokaiini kyllä vaikuttaa keskushermostoon stimuloivasti, myöskin "psykedeelinen amfetamiini" MDMA, eli ekstaasi.
Minkä mukaan nuo on jaettu neljään ryhmään? Onko jossain linkki? Pääsääntöisesti (ennen kun psykedeelit keksittiin) aineet jaettiin kahteen, rauhoittaviin ja stimulantteihin. Kun sitten huomattiin, että aivokemiaa voi muuttaa kolmannella tyypillä, eli psykedeeleillä tuli uusi ryhmä, joka ei ole kahden aikaisemman kaltainen.
No USA:ssa kokaiini oli pitkään (en tiedä onko enää) "narcotics", elikkä samassa sarjassa kuin heroiini ja muut rauhoittavat. Tämä vain poliittisista syistä, jotta samat virkavallan edustajat saavat jahdata sekä heroinisteja, että kokainisteja. Mutta kyllä se kokaiini vaikuttaa ihan stimuloivasti keskushermostoon.
Euforia tulee sitten muita teitä.
(Kodeiini muuten on nostava pienissä määrin.)
Ketamiini on taas hassu juttu, se on sekä addiktoiva, että rauhoittava, että psykedeeli. Ainoa addiktoiva psykedeeli, jonka tiedän. - ketale...
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
Esimerkiksi kokaiini kyllä vaikuttaa keskushermostoon stimuloivasti, myöskin "psykedeelinen amfetamiini" MDMA, eli ekstaasi.
Minkä mukaan nuo on jaettu neljään ryhmään? Onko jossain linkki? Pääsääntöisesti (ennen kun psykedeelit keksittiin) aineet jaettiin kahteen, rauhoittaviin ja stimulantteihin. Kun sitten huomattiin, että aivokemiaa voi muuttaa kolmannella tyypillä, eli psykedeeleillä tuli uusi ryhmä, joka ei ole kahden aikaisemman kaltainen.
No USA:ssa kokaiini oli pitkään (en tiedä onko enää) "narcotics", elikkä samassa sarjassa kuin heroiini ja muut rauhoittavat. Tämä vain poliittisista syistä, jotta samat virkavallan edustajat saavat jahdata sekä heroinisteja, että kokainisteja. Mutta kyllä se kokaiini vaikuttaa ihan stimuloivasti keskushermostoon.
Ketamiini on taas hassu juttu, se on sekä addiktoiva, että rauhoittava, että psykedeeli. Ainoa addiktoiva psykedeeli, jonka tiedän.Mistä olet saanut tietosi ketamiinista?(oikeata infoa,kaikenlisäksi..)-eläinlääkäriltäkö?
- aiheesta
ketale... kirjoitti:
Mistä olet saanut tietosi ketamiinista?(oikeata infoa,kaikenlisäksi..)-eläinlääkäriltäkö?
"kuolemanrajakokemus". Ketamiini on siitä jännä aine, että se on aito hallusinogeeni, ja sillä voidaan saada hyvin pitkälle samanlainen kokemus aikaan kuin kuolemanrajakokemuksen alkuvaiheissa.
Ketamiinia saa laillisesti eläinten nukutuslääkkeenä. Se on aine, johon on melko suuri kliininen kiinnostus. - neljään
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
Ketamiini on taas hassu juttu, se on sekä addiktoiva, että rauhoittava, että psykedeeli. Ainoa addiktoiva psykedeeli, jonka tiedän.perustuu lähinnä vaikutuksiin. Euforisoivien aineiden ja stimulanttien ero on siinä, että euforisoivat aineet tuottavat selkeästi mielihyvän ja peukaloivat aivojen mielihyväkeskusta, kun taas stimulantit ovat "vain" piristeitä (vrt. kofeiini).
On selvää, että jokainen tajuste vaikuttaa stimuloivasti keskushermostoon - eivät ne muuten tajusteita olisikaan. Alkaloidien vaikutukset ovat sinänsä mielenkiintoisia; kokaiini ja heroiini vaikuttavat dopamiiniaineenvaihduntaan aivoissa. Kokaiini lisäksi panee mielihyväkeskuksen pörräämään oikein mukavasti. Pahin mahdollinen yhdistelmä on ottaa heroiinia ja kokkelia samanaikaisesti - jopa nistit pyrkivät välttämään sitä. Se räjäyttää tajunnan, mutta siitä on hyvin helppoa ottaa pitkä piikki.
Olen kerran elämässäni ollut opiaattipohjaisilla vahvoilla kipulääkkeillä (painkillereillä). Oli niin karmea tokkura että laskin vain tunteja että milloin loppuu ja koska olen taas tolpillani. Ex-nistiystäväni kuvasi samaa tilaa "parempaa kuin mikään katukama" ja oli nauttinut joka hetkestä. Hän totesi, ettei minusta olisi ikinä voinut tulla heroinistia, koska yritin vain koko ajan skarpata. Hauskaa sinänsä, tuo ystäväni (ex-heroinisti) ei koskaan käyttänyt hamppua; se tuotti hänelle liian pahoja viboja, ja se ainoa LSD-trippi, jonka hän teki, oli johtaa itsemurhaan - se oli todella paha.
Kodeiini on kemiallisesti samankaltainen kuin morfiini ja heroiini. Morfiinissa on muistaakseni kaksi hydroksyyliryhmää, kun taas heroiinissa (diasetyylimorfiini) nuo hydroksyyliryhmät on asyloitu; kodeiinissa muistaakseni on karboksyyliryhmät. Alkaloidirunko on kuitenkin kaikissa sama.
Ketamiini on jännää ainetta - ja kaiken lisäksi täysin laillista. Sitä käytetään pieneläinten nukutuslääkkeenä eläinlääkinnässä. Tosin se on myös tavaraa, jonka kanssa ei ole hyvä leikkiä. LSD on pseudohallusinogeeni; ketamiini on aito. Paha trippi ketamiinilla on todella paha.
RUK:ssa olen viettänyt kolme yötä putkeen kofeiinin (stimulantti mutta ei euforisoiva) voimalla. Ennen sissikeikkaa kävin hakemassa Haminan apteekista kofeiinitabuja, jota sitten nappailin pitkin leiriä. Kun pääsimme neljäntenä päivänä takaisin kassulle, minulla todella siritti päässä. Kun olin saanut kamat kaappiin ja menin makuulle, nukahdin siihen paikkaan. Voin vain miettiä niitä sotiemme kaukopartiomiehiä, jotka ryynäsivät viikkotolkulla pervitiinin (amfetamiinin) voimalla. Höökipulveri pani todella sirittämään; kaksi viikkoa ilman lepoa ja sitten joko kunnon pimahdus tai pari vuorokautta unta putkeen. Juuri tämä unen puute ja sen aiheuttama epätodellinen olo tekee pirinisteistä vaarallisia.
- PILVIPÄÄ
Kuten aikasemmat sano niin vaikeeta kuvailla.
Mutta tässä yks juttu.
Jos sä koklaisit jotain kamaa niin vaikuttaa paljon millane tyyppi oot. Jos kiree niin pilvi/psykedeelit vois vaikka pelästyttää sut.
Ite vähän kiree nii soppelia on pilvi, daunerit ja muut notkuja aiheuttavat. Sitte tietysti tilanteesta riippuen saatan vetää piriäkin.
Yritän siis sanoo että muutenki vähän perskohtaista nii miten sen kuvailet?
Ja tietty tilanteesta riippuen kamasta ajasta ja paikasta.
Se onki niin saakelin hienoa. Tulee joskus ylläreitä. Miinusta se ettei kaikki aina kivoja.
En mä saanu tästä jutusta ihan sellasta kuin meinasin. Kuten sanottu vaikee juttu.
Sanon kuitenki että jokapäiväsessä käytössä ei oo mitään järkee.- aiheen antanut
Hei,
Tosi mukava kun vastasit. Ymmärsin et käytät huumeita silloin tällöin. Voin vakuuttaa ettei tarkoitukseni ole koskea niihin. Mua vaan kiinnostaa tietää asiasta ja muuten en voisi vastauksia saada.
Oletko käyttänyt pitkäänkin huumeita ja miten helppoa niitä on saada ja mitä ne maksaa?
Kerro vähän esimerkkejä. En siis kysy nimiä vaan yleisesti. Tosi kiva kun joku joka tietää jotain niin vastaa eikä puhu mitä sattuu keksimään. - PILVIPÄÄ
aiheen antanut kirjoitti:
Hei,
Tosi mukava kun vastasit. Ymmärsin et käytät huumeita silloin tällöin. Voin vakuuttaa ettei tarkoitukseni ole koskea niihin. Mua vaan kiinnostaa tietää asiasta ja muuten en voisi vastauksia saada.
Oletko käyttänyt pitkäänkin huumeita ja miten helppoa niitä on saada ja mitä ne maksaa?
Kerro vähän esimerkkejä. En siis kysy nimiä vaan yleisesti. Tosi kiva kun joku joka tietää jotain niin vastaa eikä puhu mitä sattuu keksimään.Siis korjaan. En tietystikään tossa viestissä tarkottanu kaman koklaamisella muuta kuin teoriassa. En kehota ketää koklaa mitään kamaa.
Tämä tiedoksi! Oikeastaa kehotan että älkää.
Ymmärsit oikein. Voip olla viikkojen breikkejä ettei tuu mieleen edes käyttää. No ehkä pilveä kuiteski mutten laske sitä sillai. Nyt jollai menee yli hilseen ja tulee haukkuja. Enintään kuiteski 2-3 päivän polttelu.
Mitä pidempi breikki niin parempi.
Ei mun tartte nykyää ainakaan ostaa keltää kun ......
Oon käyttäny vuosia oliskohan jotai 8vuotta eri kokeiluja.
Hinnat on paikkakunnittain vaihtelevia oli mitä tahansa. Jossain esim subusta joutuu maksaa peräti satkun kun muualla 60e. Ite en maksa koskaa noin paljoa vaan oon mieluummin ilman.
Eli pienellä reissulla kandee samalla hoitaa muutaki kuin loma. No joo kokkelista vois maksaa vähä enemmänki. Tykkään siitä.
Tosta saatavuudesta sen verran että kato ympärille. Kaipa sullakin on kavereita jotka jotain vetää.
TÄHÄN SITTE TIEDOTUS ETTÄ KIROUS TEILLE JOTKA MYYTTE SKIDEILLE. VETÄKÄÄ PITKÄT TE PERKELEET.
Tota noin on syynsä ettei kovin paljoa yksityiskohtia netissä. Ylläpidollakin on tietty sanansa.
Mutta ite pidän homman hallussa tiukasti.
Yks syy siihen koska alkuaikoina paha koukku morfiinipitoisiin lääkkeisiin (dolcontin) ja kesti perkeleen vuoden toipua siitä.
Mutta
PEACE
- Omat kokemukset
Omat kokemukseni rajoittuvat pilveen. Muista tiedän yhtä paljon kuin sinäkin.
Ensinnäkin jokainen lajike on erilainen vaikutuksiltaan. Kannabis ei ole mikään homogeninen päihde jolle voisi määritellä jotain prosenttejä kuten alkoholille. Siinä on joitain kymmeniä erilaisia vaikuttavia aineksia joiden keskinäiset suhteet vaihtelevat kovasti lajikkeesta toiseen. Nyrkkisääntö on että sativaiset lajikkeet ovat enemmän psykedelisiä, eli erilaiset aistikokemukset vahvistuvat ja indicapainotteiset lajikkeet vaikuttavat enemmänkin kehoon. Siksi lääkelajikkeet ovat pääsääntöisesti indicoita. Näiden erojen lisäksi vaikuttaa merkittävästi myös itse persoona, mieliala, tilanne, ympäristö ja yksilöllinen kaapelointi. Sativan ja indican lisäksi on myös ruderalis ja uusimpana tulokkaana Linnén taksonomiseen järjestelmään on rasta jota löydettiin hiljattain. Näiden vaikutuksista en tiedä mitään, ovat sen verran kurioosaa.
MINUN kokemukseni:
Jos poltan sativaista lajiketta saatan ensimmäiseksi tuntea kevyttä piristystä ja kutinaa vatsapohjassa. Siihen ne fyysiset vaikutukset oikeastaan jää mun osalta, ja saatan jopa unohtaa että olen "pilvessä". Muut tuntemukset ovat lähinnä herkistymiset ympäristön yksityiskohtiin, kuten varjojen värien havainnointia, Mozartin/Thelonius Monkin tms. kokeminen loogisina kokonaisuuksina ja erilaisten kuvioiden ja systeemien suhteiden ymmärtämistä yleensä. Viimeksi mainittu voi joskus olla vähän rasittava, koska jos ei ole harjaantunut ja polttaa/syö liikaa voi myös tajuta vähän liikaa, ja mieltä saattaa vallata ns. kosmologinen melankolia. Hyvät puolet ovat esimerkiksi jokun Kantin kelailujen tajuaminen ja selvinpäin voi sitten ottaa hyllystä Terveen järjen kritiikin uusintakäsittelyyn. Sama koskee jotain Wittgensteinia. Mutta kuten sanoin lähdekoodia katsoessa voi tulla vähän ikävät fiilikset kokemattomalle ja kokeneempi ei vaan jaksa olla niin hiton viisas, ja löytää vähitellen itselleen sopivan käyttötavan/-frekvenssin/-tilanteen jne.
Indicaa polttaessa/syödessä edellämainitut kokemukset ovat heikommat ja painotus on enemmänkin fyysisissä tuntemuksissa. Pieni kutina leviää vatsasta kehon läpitte, esimerkiksi niskakivut hellittävät, kireys ja pahoinvointi lakkaa - jos niitä on. Tunne on vähän kun menisi hitaasti keholämpöiseen kylpyyn. Indicapaukuissa luen mielelläni kaunokirjallisuutta, viettelen vaimoani tai röhnötän kesäisillä kaltseilla tai jotain. Indicaa nauttiessa otetaan iisisti, hymyillään ja jutellaan niitä näitä.
Yleensä tulee jossain vaiheessa hurja nälkä, ja on hyvä pitää huoli että on sekä syötävää että vettä lähellä sillä tulee myös jano. Makuaistimukset ovat korostuneet, ja Crème Brûlée maistuu kuin hyvä seksi, ja seksi puolestaan on... noh, varmaan siksi se onkin kiellettyä.
Itse koen kannabiksen erittäin aktivoivana päihteenä. Monet paukuissa mieleen tulleita juttuja olen selvinpäin toteuttanut - ja myös kaupaksi saanut kivaan hintaan.
Itsekuria pitää toki olla. Baudelaire sanoo että kannabiksen vaarallisuus on nimenomaan sen vaarattomuudessa. Viime viikolla satuin näkemään Akateemisessä sen Baudelairen "On Wine and Hashish" jota suosittelen lämpimästi heille jotka haluavat saada jonkinlaisen puolueettoman ja klassisen käsityksen ks päihteestä. Hakekaa sieltä tai Amazonista. Maksoikohan se jotain kymmenisen euroa pokkariversiona?
Auttoiko?- Myrkyttäjä?!?
"Hyvät puolet ovat esimerkiksi jokun Kantin kelailujen tajuaminen ja selvinpäin voi sitten ottaa hyllystä Terveen järjen kritiikin uusintakäsittelyyn. Sama koskee jotain Wittgensteinia. Mutta kuten sanoin lähdekoodia katsoessa voi tulla vähän ikävät fiilikset kokemattomalle ja kokeneempi ei vaan jaksa olla niin hiton viisas, ja löytää vähitellen itselleen sopivan käyttötavan/-frekvenssin/-tilanteen jne."
Jumalauta muuten toi on jo pahemman luokan sekakäyttöä jos sekoittaa pössyt ja noi tekijät. Ainoa jota voi aloittelija kombotella on pilvi ja Descartes. Siitä sitten voi siirtyä kovempiin mutta VAROVASTI. Ja mielummin ensin kronologisesti Descartesista taaksepäin että saa perspektiiviä, eksistentialismiin johtaneet linjat pitää mieluusti ottaa selvinpäin ja viimeisenä.
Helvetti, ajattele nyt jos joku pössyissä hyppää suoraan noihin KYLMILTÄÄN? Onko sulla mitään moraalia propagoida noita tekijöitä herkille? :-o - opteryx
Taidat olla joku filosofi kenties julkisuudestakin tuttu.Miten Luulet et noi sun Kantit ja Baudelairet sun muut Descartesit uppoaa tavalliseen pössyttelijään.Oot narsisti kamoissasi ja elämä kanssasi olisi kauheaa.
Sitäpaitsi,ei se "totuus" löydy yhtään sen paremmin lukeeko kamoissa Kanttia vai ilman.Se vaan tuntuu Narsistista siltä.
- Hra_Huu
Kannattaa kokeilla vaikka alkoholia, mutta ole järkevä äläkä rupea edes miettimään miltä esim. kannabis tuntuu. Rukoilen puolestasi illalla.
- Absolutisti
Empä muista pitkään aikaan kuulleeni mitään noin typerää! "kannattaa kokeilla alkoholia". Sehän on vaan järjen vähyyttää maistaa tuota viisasten juomaa. Älä kokeile mitään niin voit kellua muiden yläpuolella, parempana ja ennen kaikkea viisaampana.
- PILVIPÄÄ
Käyttääkös joku sun nikkiäs kun tossa palstakäyttämisjutussa oli vähän skeidajuttua vai rekkasitkö sen vasta?
Eli kuka on aito hra huu?
Tää ei ole mikään piruilu vaan selvyyden takia.
PEACE. - HraHuu
Herra Huu ei suosittele huumeita, alkoholia, eikä edes uskontoa. Suosittelen kuitenkin etsimään tietoa ja olla luottamatta sokeasti auktoriteetteihin. Herra Huun mielestä kannabis on suhteellisen vähähaittainen päihde, jonka käyttämisestä ei tulisi ihmisiä rankaista. Peace and respect.
- HraHuu
PILVIPÄÄ kirjoitti:
Käyttääkös joku sun nikkiäs kun tossa palstakäyttämisjutussa oli vähän skeidajuttua vai rekkasitkö sen vasta?
Eli kuka on aito hra huu?
Tää ei ole mikään piruilu vaan selvyyden takia.
PEACE.Olen oikea Huu. Tuo on vain säälittävä alkoholisti trollimme jonka herkkää sielua terävä analyysini loukkasin. Ja nyt hän käy viimeiseen suuren taistoon suuressa yksinäisyydessä ja tyhjyydessä. Hei trollisemme, nautitko tilanteestasi? Veikkaan että olet todella yksinäinen ja katkera ihminen. Kuka pahoitti mielesi niin pahasti että tuhlaat täällä aikaasi terrorisoimalla muita? Luuletko olevasi hauska?
Oikeesti. Pysähdy miettimään, mikäli uskallat. Mitä sinä OIKEASTI vihaat? Vihaatko niitä omia heikkouksiasi joita olet näkevinäsi muissa ihmisissä? Sun kaltaisia hiljaisia häviäjiä on muitakin, perustakaa vaikka kerho. Häviäjät RY. Mä tiedän minkälainen sä olet oikeasti, ei tarvitse olla mikään Einstein tunnistaakseen tyhjän ihmisen. Sulla on ongelmia, hae apua. - PILVIPÄÄ
HraHuu kirjoitti:
Olen oikea Huu. Tuo on vain säälittävä alkoholisti trollimme jonka herkkää sielua terävä analyysini loukkasin. Ja nyt hän käy viimeiseen suuren taistoon suuressa yksinäisyydessä ja tyhjyydessä. Hei trollisemme, nautitko tilanteestasi? Veikkaan että olet todella yksinäinen ja katkera ihminen. Kuka pahoitti mielesi niin pahasti että tuhlaat täällä aikaasi terrorisoimalla muita? Luuletko olevasi hauska?
Oikeesti. Pysähdy miettimään, mikäli uskallat. Mitä sinä OIKEASTI vihaat? Vihaatko niitä omia heikkouksiasi joita olet näkevinäsi muissa ihmisissä? Sun kaltaisia hiljaisia häviäjiä on muitakin, perustakaa vaikka kerho. Häviäjät RY. Mä tiedän minkälainen sä olet oikeasti, ei tarvitse olla mikään Einstein tunnistaakseen tyhjän ihmisen. Sulla on ongelmia, hae apua.Puhutko mulle vai tolle toiselle rekatulle hra_huulle. Ota tästä nyt selvä????????????
Parempi etten kysele enempää kun ei tietoo keltä sen vastauksen saa.
Mutta
PEACE Kaikille herra hra.huille.
Viisaasti vetäydyn tästä.
- otsikon antanut
tarkoitukseni ei siis vielä kerran ole todellakaan kokeilla huumeita missään muodossa. ainoastaan saada selville miltä niiden käyttö tuntuu ja mitä ne aiheuttaa.
Alkoholia olen käyttänyt ja paljon . Noin 4 vuotta melkein päivittäin ja paljon. venähti vähän juhliminen koulusta valmistumisen johdosta- PILVIPÄÄ
Ainaki mä olen vakuuttunu. :)
Et tainnu arvata mikä polemiikki tästä syntyy.
Tään jutskan olis voinu ehkä saada asialliseksi mutta ei taida onnistua enää.
:) - se sama kysyjä
PILVIPÄÄ kirjoitti:
Ainaki mä olen vakuuttunu. :)
Et tainnu arvata mikä polemiikki tästä syntyy.
Tään jutskan olis voinu ehkä saada asialliseksi mutta ei taida onnistua enää.
:)terve pilvipää,
voinko kysyä sulta muutaman jutun vielä. kun sulla on hyvin paljon asiaa ja näytät tietävän mistä puhut ja vastaukset on asiallisia.
Mua kiinnostais ihan mielenkiinnosta tietää sustaa muutama asia.
Eli kuinka pitkään olet käyttänyt huumeita ja minkä ikäinen olet nyt ja minkä ikäisenä aloitit?
Ja tietääkö sun perheesi(mikäli on=vanhemmat, veljet jne.)?
Kiitos etukäteen vastauksestasi. Ja joulua sulle.
- Beeb
nyt olen aineen x alaisena. olo on mielyttävä mutta jokseenkin epätasapainoinen, aine x on aiheuttanut jonkinlaisen kevyehkösti euforisen pöhnähuumatilan, haittavaikutuksena aine x saattaa aiheuttaa mm masennusta. transmission over.
- sama kun keksi kysymyksen
terve,
kerrohan sinäkin kun puhuit ihan asiaa, muutamaan kysymykseeni:
-mitä käytät
-kuinka usein
-kuinka pitkään olet käyttänyt ja minkä ikäisenä aloitit
-tietääkö perheesi asiasta
toivon vastausta jokaiseen kysymykseen ihan mielenkiinnosta. - Beeb
sama kun keksi kysymyksen kirjoitti:
terve,
kerrohan sinäkin kun puhuit ihan asiaa, muutamaan kysymykseeni:
-mitä käytät
-kuinka usein
-kuinka pitkään olet käyttänyt ja minkä ikäisenä aloitit
-tietääkö perheesi asiasta
toivon vastausta jokaiseen kysymykseen ihan mielenkiinnosta.juuri kömmin ylös sängystä. mutta olo niin kauhea, että jos en kohta mene takaisin, oksennan tähän... aine x on nyt nautittu, muistissa ei juurikaan mitään. paitsi kämpässä taas helvetinmoinen siivo ja pöydät täynnä pulloja. Ja nekin pitäisi prkl viedä kauppaan.. no katsoo jos jaksaa illemmalla.
ja sänkyyn ->
- CLK
juuh
eli kannabiksesta on noita kokemuksia kerääntynyt, mutta muita en ihan periaate syistä kokeile.
noh vaikutuksia on tosi vaikea kuvailla, mutta yritetään nyt kuitenkin...(HUOM! nämä asiat omia tuntemuksia)
ensiksi alkaa naurattamaan vaikka tietää, että asiassa ei ole mitään naurettavaa. sitten oikeastaan kaikki asiat alkavat oikeasti tuntua naurettavilta ja hauskalta. Noin 10min nauretaan ja sitten olo on kuin kärpällä ja maailma tuntuu todella nopealta & hauskalta...nauru jatkuu(tämä vaihe oikesti henk.koht. suosikki.) Sitten alkaa pohtimis vaihe, jossa olo on erittäin sekainen ja valot yms. ärsykkeet voivat kiinnittää huomion todella helposti. viimeinen vaihe on yleensä itselläni jumittaminen jossa aina välillä hiljaisuus naurattaa oikeen olan takaa xD. siitä ne tuntemukset sitten pikkuhiljaa vähenevät ja vähenevät, kunnes tekee taas polttaa toinen jointti/pesällinen ja aloittaa koko hilpeä tapahtuma uudestaa :D
yleensäkkin tunnen että aika juoksisi tosi nopeasti vaikka aika oikesti matelee. ilta tuntuu venyvän todella pitkäksi josta henk.koht pidän varsinkin erittäin hyvässä seurassa.
käytän noin pari kertaa kuukaudessa kannabista, joskus on 2kk tauko ja joskus taas 4 kertaa / kk. olen itse päättänyt etten käytä mitään päihdettä kuin viikonloppuisin. Alkoholia tulee joskus silloin tällöin nautittua, mutta ganjan aloittamisen jälkeen ei oikeen edes tee mieli juoda kännejä, mistä olen todella onnellinen.- CLK
lisäys:
Jokainen kerta on tietenkin erilainen johtuen tuntemuksista jotka ovat ennen nauttimista ovat vallalla. - otsikon antanut
CLK kirjoitti:
lisäys:
Jokainen kerta on tietenkin erilainen johtuen tuntemuksista jotka ovat ennen nauttimista ovat vallalla.terve,
tossa oli musta hyvä kuvaus miltä huume tuntuu itsestäsi. tätä tarkoitinkin kysymykselläni ja nyt tuli aika selvä käsitys.
kiva että täällä vastataan aidosti ihan aitoon kysymykseen. - blim
Alkuaikoina oli itselläkin monenlaisia tuntemuksia. Nykyään tuntemus on aina samanlainen (tosin en ole pitkään aikaan poltellut kun yhtä lajiketta). Sen tuntemuksen voisi kuvailla 'hetkeen jumiutumiseksi'. Esimerkiksi jos poltan paukut, alan katsomaan elokuvaa ja yhtäkkiä puhelin soi -> säikähdän niin että sydän meinaa pysähtyä! Noh, ei ehkä ihan ;) Joka tapauksessa olen niin keskittynyt juuri siihen hetkeen (johon esimerkissä kuului elokuva ja vieressä oleva sipsipussi), että mikä tahansa uusi asia säikäyttää.
Sanoisin, että pilvessä itselläni keskittymiskyky on kuin vääntäisi taskulampussa valokeilan kapeammaksi. Eli se valaisee pienemmän alueen, mutta tehokkaammin. - CLK
blim kirjoitti:
Alkuaikoina oli itselläkin monenlaisia tuntemuksia. Nykyään tuntemus on aina samanlainen (tosin en ole pitkään aikaan poltellut kun yhtä lajiketta). Sen tuntemuksen voisi kuvailla 'hetkeen jumiutumiseksi'. Esimerkiksi jos poltan paukut, alan katsomaan elokuvaa ja yhtäkkiä puhelin soi -> säikähdän niin että sydän meinaa pysähtyä! Noh, ei ehkä ihan ;) Joka tapauksessa olen niin keskittynyt juuri siihen hetkeen (johon esimerkissä kuului elokuva ja vieressä oleva sipsipussi), että mikä tahansa uusi asia säikäyttää.
Sanoisin, että pilvessä itselläni keskittymiskyky on kuin vääntäisi taskulampussa valokeilan kapeammaksi. Eli se valaisee pienemmän alueen, mutta tehokkaammin.Mitä lajiketta polttelet?
Aina yrittänyt saada tietää, että mitä tulee nautittua, mutta ei oikeen ikinä kulje info niin pitkälle... - blim
CLK kirjoitti:
Mitä lajiketta polttelet?
Aina yrittänyt saada tietää, että mitä tulee nautittua, mutta ei oikeen ikinä kulje info niin pitkälle...White Widow.
Heh, taidat olla aika "ravintoketjun" lopussa jos ei tieto kulje. ;) Itselläni on onneksi lähipiirissä useampia kasvattajia. Lajikkeen nimen voi helposti kysyä ja laadustakin voi olla varma. Mitään pitempää kautta en viitsisi hommatakaan. - CLK
blim kirjoitti:
White Widow.
Heh, taidat olla aika "ravintoketjun" lopussa jos ei tieto kulje. ;) Itselläni on onneksi lähipiirissä useampia kasvattajia. Lajikkeen nimen voi helposti kysyä ja laadustakin voi olla varma. Mitään pitempää kautta en viitsisi hommatakaan.Tällä hetkellä olen kyllä aika ravintoketjun pohjalla...
Ennen lähipiirissäni kasvatettiin useammassakin taloudessa. Silloin sai kyllä itse tietää tasantarkkaan mitä tuli otettua, mutta erinäisistä syistä (useimmiten tyttöystävien kaulimen käskystä :D) ei enää, joten ystävien kautta joutuu hankkimaan ja eihän ne ikinä sitä muista kysyä :D - CLK
CLK kirjoitti:
Tällä hetkellä olen kyllä aika ravintoketjun pohjalla...
Ennen lähipiirissäni kasvatettiin useammassakin taloudessa. Silloin sai kyllä itse tietää tasantarkkaan mitä tuli otettua, mutta erinäisistä syistä (useimmiten tyttöystävien kaulimen käskystä :D) ei enää, joten ystävien kautta joutuu hankkimaan ja eihän ne ikinä sitä muista kysyä :DMuutto omaan kämppään häämöttää edessa joten silloin voisi vaikka jotain pientä "projektia" pistää tulille :D
- CLK
CLK kirjoitti:
Muutto omaan kämppään häämöttää edessa joten silloin voisi vaikka jotain pientä "projektia" pistää tulille :D
Ei näköjään tulekkaan emäntä ei ollut ihan samaa mieltä asiasta :)
- luovuta
CLK kirjoitti:
Ei näköjään tulekkaan emäntä ei ollut ihan samaa mieltä asiasta :)
ja alistu naisesi kaulinvaltaan.
- Ghost1
"voisiko joku huumeita käyttävä kertoa tällaiselle joka ei ole koskaan käyttänyt huumeita, miltä niiden käyttö tuntuu=? Minkälaisen olotilan huumeet aiheuttavat="
Hmm...
"yritä selittää sokealle miltä sininen näyttää."- puhu asiaa
hei,
jos ei ole parempia kommentteja voit varmaankin häipyä tältä keskustelupalstalta.
täällä on aitojakin huumeiden käyttäjiä, jotka vastaavat ihan asiallisesti. Luulenpa että montaa muutakin kiinnostaisi tietää , minkälaisen olotilan ne antaa verrattuna esim. alkoholiin. - kahvikuppi
puhu asiaa kirjoitti:
hei,
jos ei ole parempia kommentteja voit varmaankin häipyä tältä keskustelupalstalta.
täällä on aitojakin huumeiden käyttäjiä, jotka vastaavat ihan asiallisesti. Luulenpa että montaa muutakin kiinnostaisi tietää , minkälaisen olotilan ne antaa verrattuna esim. alkoholiin.Miten sinun on niin vaikea käsittää, ettei kukaan voi ymmärtää niitä olotiloja itse kokematta?
Oletko koskaan ollut humalassa? Nyt mieti, osasitko ennen sitä kuvitella miltä se tuntuu? Voin sanoa varmuudella, että et. Tätä nim. Ghost yritti sanoa.
Sitten kun mennään paljon alkoholia monimutkaisemmin aivoihin vaikuttaviin substansseihin (esim. hallusinogeenit), on puhtaasti mahdotonta tietää miltä se tuntuu, kokematta. - otsikon kirjoittanut
kahvikuppi kirjoitti:
Miten sinun on niin vaikea käsittää, ettei kukaan voi ymmärtää niitä olotiloja itse kokematta?
Oletko koskaan ollut humalassa? Nyt mieti, osasitko ennen sitä kuvitella miltä se tuntuu? Voin sanoa varmuudella, että et. Tätä nim. Ghost yritti sanoa.
Sitten kun mennään paljon alkoholia monimutkaisemmin aivoihin vaikuttaviin substansseihin (esim. hallusinogeenit), on puhtaasti mahdotonta tietää miltä se tuntuu, kokematta.taidat olla itse aika idiootti kun et näköjään ymmärrä lukemaasi. olis parempi jos menisit koulunpenkil tai kasvamaan kotiin...
Olen juonut noin 4v. putkeen ja helvetisti ja tiedän tasan tarkkaan paremmin kuin sinä pölvästi mitä humala on.
Ja on täällä kummasti ihmisiä jotka osaavat kuvata miltä huumeet tuntuvat. sulle se vaan on ylivoimainen tehtävä enkä yhtään ihmettele miksi. - Ei-Hajuakaan
otsikon kirjoittanut kirjoitti:
taidat olla itse aika idiootti kun et näköjään ymmärrä lukemaasi. olis parempi jos menisit koulunpenkil tai kasvamaan kotiin...
Olen juonut noin 4v. putkeen ja helvetisti ja tiedän tasan tarkkaan paremmin kuin sinä pölvästi mitä humala on.
Ja on täällä kummasti ihmisiä jotka osaavat kuvata miltä huumeet tuntuvat. sulle se vaan on ylivoimainen tehtävä enkä yhtään ihmettele miksi."Ja on täällä kummasti ihmisiä jotka osaavat kuvata miltä huumeet tuntuvat."
Pahoitteluni pilvilinnojesi murskaamisesta, mutta jos joku päivä ekan kerran laitat huumeita elimistöösi, tulet kyllä ymmärtämään mitä sillä tarkoitetaan, että sama kun sokealle selittäisi mitä on sininen.
Ei kaikkea voi oppia oppikirjoista.
Esimerkki: Ymmärrätkö, kun kerron, että yksi lempiaineistani, sienet vaikuttavat usein näin:
Tulee hilpeä olo ja naama on virneessä vaikkei mikään olisikaan hauskaa. Kaikki naurattaa. Sormet ei toimi kunnolla, saattaa olla hulppeita nykimisiäkin. Raajojen pituus on hankala arvioida ja motoriikka ei pelaa kunnolla. Menee sähköiskuja kehon läpi, silleen hyvällä tavalla. Tuntuu vetelältä, ehkä jopa vinyyliseltä. Kaikki mihin koskee tuntuu vähän kuin samettiselta. Värit sekottuvat, näyttävät kirkkaammilta, useampisävyisiltä ja aaltoilevat. Puun syytkin ovat kuin nestettä. Symmetriset kuviot saattavat näyttää kolmiulotteisemmilta mitä ovat. ...Miten sen muuten selittäisi, että kolmiulotteinen tila näyttää kolmiulotteisemmalta? Seinät vähän kuin hengittävät. Logiikka pelaa täysin, muut eivät vain käsitä sitä. Joskus ei ymmärrä hetkisen verran mitä joku selittää, ei edes sitä kieltä mitä joku puhuu, vaikka se olisi oma äidinkieli. Se on siinä kohdassa kun tulee se outo sekavuus. Voi tulla kiire johonkin tai jokin on kateissa ja se on pakko löytää, muttei muista mitä etsii tai mihin on menossa. On vain ihan varma, että jokin on kateissa. Päässä tulee kiva humina ja korvissakin voi puristaa. Ei siis silleen kun lentokoneessa, mutta vähän siihen suuntaan. Välillä aaltoilee. Yhtäkkiä voi yleisväri muuttua, ihan kuin olisi värilliset aurinkolasit päässä. Ja kun selittää omaa logiikkaansa eikä kukaan muu tajua, kuin se toinen joka on samassa tilassa on my... äh.. et tuota kaikkea tule tajuamaan, ellet kiskaise tattisatsia. - kahvikupille
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
"Ja on täällä kummasti ihmisiä jotka osaavat kuvata miltä huumeet tuntuvat."
Pahoitteluni pilvilinnojesi murskaamisesta, mutta jos joku päivä ekan kerran laitat huumeita elimistöösi, tulet kyllä ymmärtämään mitä sillä tarkoitetaan, että sama kun sokealle selittäisi mitä on sininen.
Esimerkki: Ymmärrätkö, kun kerron, että yksi lempiaineistani, sienet vaikuttavat usein näin:
Tulee hilpeä olo ja naama on virneessä vaikkei mikään olisikaan hauskaa. Kaikki naurattaa. Sormet ei toimi kunnolla, saattaa olla hulppeita nykimisiäkin. Raajojen pituus on hankala arvioida ja motoriikka ei pelaa kunnolla. Menee sähköiskuja kehon läpi, silleen hyvällä tavalla. Tuntuu vetelältä, ehkä jopa vinyyliseltä. Kaikki mihin koskee tuntuu vähän kuin samettiselta. Värit sekottuvat, näyttävät kirkkaammilta, useampisävyisiltä ja aaltoilevat. Puun syytkin ovat kuin nestettä. Symmetriset kuviot saattavat näyttää kolmiulotteisemmilta mitä ovat. ...Miten sen muuten selittäisi, että kolmiulotteinen tila näyttää kolmiulotteisemmalta? Seinät vähän kuin hengittävät. Logiikka pelaa täysin, muut eivät vain käsitä sitä. Joskus ei ymmärrä hetkisen verran mitä joku selittää, ei edes sitä kieltä mitä joku puhuu, vaikka se olisi oma äidinkieli. Se on siinä kohdassa kun tulee se outo sekavuus. Voi tulla kiire johonkin tai jokin on kateissa ja se on pakko löytää, muttei muista mitä etsii tai mihin on menossa. On vain ihan varma, että jokin on kateissa. Päässä tulee kiva humina ja korvissakin voi puristaa. Ei siis silleen kun lentokoneessa, mutta vähän siihen suuntaan. Välillä aaltoilee. Yhtäkkiä voi yleisväri muuttua, ihan kuin olisi värilliset aurinkolasit päässä. Ja kun selittää omaa logiikkaansa eikä kukaan muu tajua, kuin se toinen joka on samassa tilassa on my... äh.. et tuota kaikkea tule tajuamaan, ellet kiskaise tattisatsia.joopa joo. tosi asiallinen vastaus tällä kertaa, mikäli olet sama kuin haukkui äsken kysyjää idiootiks...
tosta sai ihan hyvän kuvan. ja en aio kokeilla.musta voisitte varoittaa muita kokeilemasta. - Ei-Hajuakaan
kahvikupille kirjoitti:
joopa joo. tosi asiallinen vastaus tällä kertaa, mikäli olet sama kuin haukkui äsken kysyjää idiootiks...
tosta sai ihan hyvän kuvan. ja en aio kokeilla.musta voisitte varoittaa muita kokeilemasta."mikäli olet sama kuin haukkui äsken kysyjää idiootiks..."
Kaikki minun viestini on kirjoitettu tämän Ei-Hajuakaan nicin takana.
Ja ei, ei siitä saa hyvää kuvaa mitä kuvasin, ellei tiedä mistä puhun. Tajuat kyllä jos joskus kokeilet. Ei se pakko ole, enkä siihen kehoita.
Mutta miksi varottaisin muita kokeilemasta? Juuri kuvattujen syiden takia tykkään niistä. "Varokaa, älkää käyttäkö sieniä! Voi ruveta naurattamaan!"
Ei ne sähköshokitkaan kehonläpi ole ollenkaan epämiellyttäviä, vaikka sähköshokki kuulostaa lähimmältä miltä se tuntuu. Ja jos ei tiedä mitä se meinaa, se kuulostaa melko rajulta efektiltä. - kahvikuppi
otsikon kirjoittanut kirjoitti:
taidat olla itse aika idiootti kun et näköjään ymmärrä lukemaasi. olis parempi jos menisit koulunpenkil tai kasvamaan kotiin...
Ja on täällä kummasti ihmisiä jotka osaavat kuvata miltä huumeet tuntuvat. sulle se vaan on ylivoimainen tehtävä enkä yhtään ihmettele miksi.Sillä ei ole mitään merkitystä oletko juonut 4 vuotta vai 20 vuotta. Kuitenkaan ennen kuin joit ensimmäisen humalan, et tiennyt miltä humala TUNTUU.
Ei se auta vaikka toinen kertoo tyyliin: "näkö alkaa sumentua, kehon hallinta heikkenee, tulee rohkeammaksi/sosiaalisemmaksi, hieman yksinkertaiseksi." Noista saa vain jonkinlaista kuvaa, mutta ei sitä Tunnetta. Miten mahdollisesti voisi tietää miltä tuntuu kun aivot on myrkytystilassa, muuta kuin kokemalla?
Nyt käännä tämä mihin tahansa huumaavaan aineeseen. - se sama kun ennenkin
kahvikuppi kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä oletko juonut 4 vuotta vai 20 vuotta. Kuitenkaan ennen kuin joit ensimmäisen humalan, et tiennyt miltä humala TUNTUU.
Ei se auta vaikka toinen kertoo tyyliin: "näkö alkaa sumentua, kehon hallinta heikkenee, tulee rohkeammaksi/sosiaalisemmaksi, hieman yksinkertaiseksi." Noista saa vain jonkinlaista kuvaa, mutta ei sitä Tunnetta. Miten mahdollisesti voisi tietää miltä tuntuu kun aivot on myrkytystilassa, muuta kuin kokemalla?
Nyt käännä tämä mihin tahansa huumaavaan aineeseen.Joo. Käsitän hyvin mitä yrität sanoa ja ymmärrän pointtisi. Ihan hyvä ajatus.
Ja en mä sitä tietenkään ole tarkoittanut että sitä pystyisi tarkalleen kuvailemaan miltä tuntuu niitä käyttää.
Se vaan askarrutti kun ne on kuitenkin paljon käytetty ja eikä itse ainakaan tiedä minkälaisen fiiliksen se antaa jos kerran alkoholi ei riitä. - Ei-Hajuakaan
kahvikuppi kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä oletko juonut 4 vuotta vai 20 vuotta. Kuitenkaan ennen kuin joit ensimmäisen humalan, et tiennyt miltä humala TUNTUU.
Nyt käännä tämä mihin tahansa huumaavaan aineeseen.No juu. Jos joku on sen 4 vuotta juonut, niin eipä siinä vielä mitään happoja/alkoholisteja olla. Anna pojan kasvaa hieman, niin huomaa itse kyllä, että sillä viinanpirullakin saa ihmeitä aikaan kropassaan. Nuori kroppa kestää sen nelisen vuotta dokailua helposti.
Kyllä se käsitys siitä, että aineet toimii erilailla ja tuntuu erilailla karttuu. Ja ihan kun kokemusta tästä tutusta ja ei-niin-turvallisesta alkoholista karttuu, niin ymmärtää siitäkin enemmän. - Ei-Hajuakaan
se sama kun ennenkin kirjoitti:
Joo. Käsitän hyvin mitä yrität sanoa ja ymmärrän pointtisi. Ihan hyvä ajatus.
Ja en mä sitä tietenkään ole tarkoittanut että sitä pystyisi tarkalleen kuvailemaan miltä tuntuu niitä käyttää.
Se vaan askarrutti kun ne on kuitenkin paljon käytetty ja eikä itse ainakaan tiedä minkälaisen fiiliksen se antaa jos kerran alkoholi ei riitä."jos kerran alkoholi ei riitä."
Alkoholi on minulle joskus ihan liikaa. Siksi yritän pitäytyä miedommissa, esimerkiksi kannabiksessa. - Ghost1
puhu asiaa kirjoitti:
hei,
täällä on aitojakin huumeiden käyttäjiä, jotka vastaavat ihan asiallisesti. Luulenpa että montaa muutakin kiinnostaisi tietää , minkälaisen olotilan ne antaa verrattuna esim. alkoholiin.Hmmm... viestissäsi tuntuu olevan kaksi osaa:
1. "jos ei ole parempia kommentteja voit varmaankin häipyä tältä keskustelupalstalta."
Onko minulla parempia kommentteja? En tiedä, en ole vielä antanut niitä kaikkia.
Ja kyllä, voisin häipyä tältä palstalta ikinä palaamatta, kuten sinäkin, tai kuka tahansa lukijoista. Suomi on kohtalaisen vapaa maa.
En kuitenkaan aio sitä tehdä vaan pysyn täällä tiukasti kuin plutoniumoksidi.
2. "täällä on aitojakin huumeiden käyttäjiä, jotka vastaavat ihan asiallisesti. Luulenpa että montaa muutakin kiinnostaisi tietää , minkälaisen olotilan ne antaa verrattuna esim. alkoholiin."
Kahvikuppi ja Ei-Hajuakaan ovat jo perustelleet vastaukseni niin hyvin ettei minun ole sitä tarvis tehdä. (kiitokset heille) - sinä vaan jauhaat...
Ghost1 kirjoitti:
Hmmm... viestissäsi tuntuu olevan kaksi osaa:
1. "jos ei ole parempia kommentteja voit varmaankin häipyä tältä keskustelupalstalta."
Onko minulla parempia kommentteja? En tiedä, en ole vielä antanut niitä kaikkia.
Ja kyllä, voisin häipyä tältä palstalta ikinä palaamatta, kuten sinäkin, tai kuka tahansa lukijoista. Suomi on kohtalaisen vapaa maa.
En kuitenkaan aio sitä tehdä vaan pysyn täällä tiukasti kuin plutoniumoksidi.
2. "täällä on aitojakin huumeiden käyttäjiä, jotka vastaavat ihan asiallisesti. Luulenpa että montaa muutakin kiinnostaisi tietää , minkälaisen olotilan ne antaa verrattuna esim. alkoholiin."
Kahvikuppi ja Ei-Hajuakaan ovat jo perustelleet vastaukseni niin hyvin ettei minun ole sitä tarvis tehdä. (kiitokset heille)niin sitä juuri tarkoitin. täällä on ihmisiä jotka osaa kuvata asiaa hyvin.
ja pitänee muistuttaa ,että myös pilvipää puhui asiaa... jatkakaa samaan malliin. - ONKO OIKEIN
sinä vaan jauhaat... kirjoitti:
niin sitä juuri tarkoitin. täällä on ihmisiä jotka osaa kuvata asiaa hyvin.
ja pitänee muistuttaa ,että myös pilvipää puhui asiaa... jatkakaa samaan malliin.JOO,
Ajattelin kysyä vielä huumeiden käyttäjiltä, kun ainakin mun mielestä joku meni pieleen ja paljon.
Mitä mieltä olette nuoren australialais pojan hirttotuomiosta Singaporessa`?
Kyllä sentään joku kohtuus pitäis olla asioissa, vaikka salakuljettaakin huumeita. Musta tuo on törkeää että tapetaan heti ,etenkin kun kyseessä oli henkilö joka ei ole aiemmin syyllistynyt rikoksiin. Ja musta huumeiden salakuljettajaa ei tarvitse heti tappaa. Olisivat pistäneet linnaan. Helvetin singaporelaiset.
Vaikka itse vastustan huumeita ja etenkin niiden levittäjiä.
Kertokaa nyt huumeiden käyttäjät, mitä mieltä olette tuollaisesta tuomiosta. Saako se pysähtymään ja miettimään seurauksia. - kahvikuppi
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
No juu. Jos joku on sen 4 vuotta juonut, niin eipä siinä vielä mitään happoja/alkoholisteja olla. Anna pojan kasvaa hieman, niin huomaa itse kyllä, että sillä viinanpirullakin saa ihmeitä aikaan kropassaan. Nuori kroppa kestää sen nelisen vuotta dokailua helposti.
Kyllä se käsitys siitä, että aineet toimii erilailla ja tuntuu erilailla karttuu. Ja ihan kun kokemusta tästä tutusta ja ei-niin-turvallisesta alkoholista karttuu, niin ymmärtää siitäkin enemmän.Minä kun olen kuvitellut kirjoittajan olevan naishenkilö. :)
Joo, kyllähän ne käsitykset karttuu... jos niitä kartuttaa. Mm. itselläni luonnollisestikin suurin syy kokeilla pilven polttoa oli saada tietää miltä se tuntuu. Ei tullut mieleenikään mennä joltakulta kyselemään "miltä se tuntuu?". Vain kokemus voi täydentää sen ymmärryksen.
PS. Pajareissa nytkin ;) - Rihmasto
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
"Ja on täällä kummasti ihmisiä jotka osaavat kuvata miltä huumeet tuntuvat."
Tulee hilpeä olo ja naama on virneessä vaikkei mikään olisikaan hauskaa. Kaikki naurattaa. Sormet ei toimi kunnolla, saattaa olla hulppeita nykimisiäkin. Raajojen pituus on hankala arvioida ja motoriikka ei pelaa kunnolla. Menee sähköiskuja kehon läpi, silleen hyvällä tavalla. Tuntuu vetelältä, ehkä jopa vinyyliseltä. Kaikki mihin koskee tuntuu vähän kuin samettiselta. Värit sekottuvat, näyttävät kirkkaammilta, useampisävyisiltä ja aaltoilevat. Puun syytkin ovat kuin nestettä. Symmetriset kuviot saattavat näyttää kolmiulotteisemmilta mitä ovat. ...Miten sen muuten selittäisi, että kolmiulotteinen tila näyttää kolmiulotteisemmalta? Seinät vähän kuin hengittävät. Logiikka pelaa täysin, muut eivät vain käsitä sitä. Joskus ei ymmärrä hetkisen verran mitä joku selittää, ei edes sitä kieltä mitä joku puhuu, vaikka se olisi oma äidinkieli. Se on siinä kohdassa kun tulee se outo sekavuus. Voi tulla kiire johonkin tai jokin on kateissa ja se on pakko löytää, muttei muista mitä etsii tai mihin on menossa. On vain ihan varma, että jokin on kateissa. Päässä tulee kiva humina ja korvissakin voi puristaa. Ei siis silleen kun lentokoneessa, mutta vähän siihen suuntaan. Välillä aaltoilee. Yhtäkkiä voi yleisväri muuttua, ihan kuin olisi värilliset aurinkolasit päässä. Ja kun selittää omaa logiikkaansa eikä kukaan muu tajua, kuin se toinen joka on samassa tilassa on my... äh.. et tuota kaikkea tule tajuamaan, ellet kiskaise tattisatsia.Vai oliko kuvauksessa kyse sittenkin psiloista? Tiettyä tunnistettavuutta siinä tapauksessa omiin kokemuksiini, mutta sähköiskuja? Pikemminkin pientä pistelyä ruumiissa. Aistit terävöityvät: kuulee, näkee ja tuntee äärimmäisellä herkkyydellä. Näkee, kuinka tähdet syttyvät illalla taivaalle. Näkee pienessäkin valonkajossa loistavasti. Värit ovat ihmeellisen kirkkaat.
Ja se että naurattaa... Tottakai naurattaa kaikki inhimillinen hassutus, varsinkin tv-ohjelmat, erityisesti mainokset, koska sitä vain tajuaa niiden naurettavuuden. Jokainen matka on erilainen, erilaiset efektit. Joskus sitä on kuin lämpimässä pesässä, seinät kaareutuvat ympärille, kaikki on piirissä. Joskus kaikki huurtuu, ihmisten kasvot muuttuvat naavaisiksi, jotenkin ikiaikaisiksi, ja paljastavat kantajansa syvimmän olemuksen. Joskus kaikki muuttuu geometrisiksi kuvioiksi, joissa on mieletön vauhti. Joskus näkee universumin, vaikka silmät ovat kiinni; pääsee ymmärtämään rajatila- ja uskonnollisia kokemuksia.
Psilomatka on rankka. Yhden illan ja yön aikana kokee enemmän kuin ehkä pitäisi. Se rasittaa ruumista, mutta varsinkin psyykeä. Pieni sieni on pyhä shamanistinen metodi - ei mitään päihteilyä tai viihtymistä. Ei sitä voi todellakaan suositella sellaisille ihmisille, joille arkipäiväinen elossaoleminenkin tuottaa vaikeuksia. Se on tarkoitettu tietäjille ja näkijöille. - Ei-Hajuakaan
Rihmasto kirjoitti:
Vai oliko kuvauksessa kyse sittenkin psiloista? Tiettyä tunnistettavuutta siinä tapauksessa omiin kokemuksiini, mutta sähköiskuja? Pikemminkin pientä pistelyä ruumiissa. Aistit terävöityvät: kuulee, näkee ja tuntee äärimmäisellä herkkyydellä. Näkee, kuinka tähdet syttyvät illalla taivaalle. Näkee pienessäkin valonkajossa loistavasti. Värit ovat ihmeellisen kirkkaat.
Ja se että naurattaa... Tottakai naurattaa kaikki inhimillinen hassutus, varsinkin tv-ohjelmat, erityisesti mainokset, koska sitä vain tajuaa niiden naurettavuuden. Jokainen matka on erilainen, erilaiset efektit. Joskus sitä on kuin lämpimässä pesässä, seinät kaareutuvat ympärille, kaikki on piirissä. Joskus kaikki huurtuu, ihmisten kasvot muuttuvat naavaisiksi, jotenkin ikiaikaisiksi, ja paljastavat kantajansa syvimmän olemuksen. Joskus kaikki muuttuu geometrisiksi kuvioiksi, joissa on mieletön vauhti. Joskus näkee universumin, vaikka silmät ovat kiinni; pääsee ymmärtämään rajatila- ja uskonnollisia kokemuksia.
Psilomatka on rankka. Yhden illan ja yön aikana kokee enemmän kuin ehkä pitäisi. Se rasittaa ruumista, mutta varsinkin psyykeä. Pieni sieni on pyhä shamanistinen metodi - ei mitään päihteilyä tai viihtymistä. Ei sitä voi todellakaan suositella sellaisille ihmisille, joille arkipäiväinen elossaoleminenkin tuottaa vaikeuksia. Se on tarkoitettu tietäjille ja näkijöille.No varsinaisista tateista ei varmasti lähde matkat päälle, psiloja juurikin. (Arvaa mikä purkki minulla on sängyn alla kasvamassa?)
Pistelyä? Itsellä ei niin. Aaltoja kyllä.
"Aistit terävöityvät: kuulee, näkee ja tuntee äärimmäisellä herkkyydellä. Näkee, kuinka tähdet syttyvät illalla taivaalle. Näkee pienessäkin valonkajossa loistavasti. Värit ovat ihmeellisen kirkkaat."
Tuossa joudun hieman korjaamaan. Ihan tarkkaan ei olla saatu selville miksi värit aaltoilee ja mikä on se tarkka syy miksi nämä vaikuttavat näin. Mutta on oletettu, että ne vaikuttavat ärsykkeiden sisääntulossa. (Ainakin aistien sulkevassa kammiossa tehdyissä kokeissa ollaan päätelty näin.) Itse asiassa aistit eivät terävöidy, vaan päinvastoin sumenevat. (Ainakin LSD:llä tehdyt laboratoriokokeet näin osoittavat.)
Silmien paljaalla silmällä näkymätön mikroliike häiriintyy, ja näin ollen silmän solut eivät näe kaikkea. Silmähän joutuu olemaan koko ajan liikkeessä, sillä solu kykenee näkemään ... um ... mitä se oli? 0.5 millisekuntia?, ennen kuin joutuu lepäämään.
Koska osa psykedeeleistä häiritsee tätä, on näkökenttä sumeampi, jota aivot sitten korjailevat. Tämä on todennäköinen syy, miksi värejä näkyy.
Mutta takaisin siihen korjaukseen, eli jos sen lauseen aloittaisi näin: "Aistit tuntuvat terävöityvän", tällöin se on oikeampi. - Ei-Hajuakaan
ONKO OIKEIN kirjoitti:
JOO,
Ajattelin kysyä vielä huumeiden käyttäjiltä, kun ainakin mun mielestä joku meni pieleen ja paljon.
Mitä mieltä olette nuoren australialais pojan hirttotuomiosta Singaporessa`?
Kyllä sentään joku kohtuus pitäis olla asioissa, vaikka salakuljettaakin huumeita. Musta tuo on törkeää että tapetaan heti ,etenkin kun kyseessä oli henkilö joka ei ole aiemmin syyllistynyt rikoksiin. Ja musta huumeiden salakuljettajaa ei tarvitse heti tappaa. Olisivat pistäneet linnaan. Helvetin singaporelaiset.
Vaikka itse vastustan huumeita ja etenkin niiden levittäjiä.
Kertokaa nyt huumeiden käyttäjät, mitä mieltä olette tuollaisesta tuomiosta. Saako se pysähtymään ja miettimään seurauksia.Tuosta Singaporejutusta on jo muutama viestiketju aloitettu.
Oma mielipiteeni on, riippumatta siitä mistä kuolemantuomio tulee, ettei kenelläkään ole oikeus viedä toisen henkeä.
Jos tietty tulee joku tilanne, jossa jonkun tappamisella säästetään suoranaisesti ihmishenkiä on se tapauskohtainen, mutta tällöinkin pääsääntöisesti ei. Eli jos joku suoranaisesti uhkaa jonkun toisen henkeä ja olet varmasti riittävän arvostelukykyinen, että tiedät aivan varmasti, että tämä menettelytapa on ainoa, jolla muut ihmishenget saadaan pelastettua, voi tällöin ihmishengen vieminen olla tarpeellista.
Siis esimerkiksi panttivankitilanteessa, jossa pahantekijä on jo tappanut yhden tai useamman panttivangin, keskustelut ovat menneet pieleen ja pahantekijä (evil-doer... ;) suoraan ilmoittaa tappavansa muutkin panttivangit, eikä nukutuspiikkejä tai kaasua voida käyttää, voidaan harkita jopa ihmishengen viemistä muita pelastaakseen.
Tämä siis ainoana poikkeuksena.
Jos joku on vienyt lapseni (ei ole kylläkään, mutta hypoteettisesti jos olisi) ja raiskannut sen ja kiduttanut ja tappanut julmalla tavalla ja raiskannut uudelleen, en silti halua kostoa, vaan oikeutta. - Tai no varmaan kosto käy mielessä, mutta silti se olisi väärin.
- mitä suonessa on...
ajattelin kysyä huumeiden käyttäjiltä sitä, että miten voitte olla varmoja siitä, mitä ainetta laitatte suoneen tai tabletin muodossa tai missä muodossa sitä sitten otetaankin.
Miten varmistatte että aine on sitä mitä sen pitäisi olla?- Rohdot
Harva meistä tällä palstalla kirjoittavista käyttää mitään sellaisia huumeita. Tänne kirjoittavat enemmänkin luonnontuotteiden ystävät. Siitä mikä on ite kasvatettua tai itse poimittua tietää kyllä mitä siinä on. Kannabista ei sitä paitsi laiteta suoneen.
- Ei-Hajuakaan
Luonnontuotteita kun käyttää, ei ole niin paljon ongelmia.
Hasiksen kanssa joskus, kun esimerkiksi mustaan hasikseen sekoitellaan välillä ihan valmistusmaassakin lampaanrasvaa, tai sitten jatkosvaiheessa vaikka mitä lannasta autonrenkaisiin tai moottoriöljyyn... Mutta polttamalla se näkö-, tunto- ja hajuaisti oppii esimerkiksi haistamaan sen rasvan sieltä.
Hyvä keino on ottaa tulitikunpään kokoinen pala irti ja laittaa johonkin palamattomalle alustalle ja polttaa se pala. Kun pala palaa, niin sammutetaan se kytemään. Paperin kun vie siihen savun päälle ja katsoo. Mitä vaaleampi (joskus vähän sinertävä) savu on, sen parempi. Musta savu tulee kaikesta sonnasta mitä siihen on sekoitettu. Mitä puhtaampana paperi pysyy, sen puhtaampaa on myös hasis. Ja mitä suurempi ja paksumpi ja kirkkaampi öljyrengas jää palaneen palan ympärille, sen voimakkaampaa ja puhtaampaa hasis on.
Samoin esimerkiksi kokaiinia käyttävä oppii ihan jo pelkästä hajusta tunnistamaan, jos aine on hyvää. Silmällä näkee minkä näköistä se on, onko siinä kristalleja, onko se vielä sellainen kostea kivi, kokkareet jauhon seassa on hyvä tunnusmerkki huonompilaatuisissa kokkeleissa...
Sen jälkeen voi kokeilla lämmittämistä ja miten se väri vaihtuu ja suuhun kokeilemalla - jos puutuu, on se hyvä merkki, jos taas puutuminen kestää yli puoli tuntia, on siihen todennäköisesti sekoitettu xylokaania tai lidokaania - paikallispuudutteita.
No siitä lämmittämisestä ja värimuutoksista ei sen enempää.
Mutta kaikkiin aineisiin on kyllä keinot. Kofeiinitabletteja apteekista hakenut oppii tunnistamaan kofeiinin maun ja esson suuhun laittaessaan saattaa tunnistaa jos se on jatkettu tällä. Samoin vauhdin metallisen maun oppii tunnistamaan. Ja jos 2CB ei polta nenässä pitkään, ei se ole oikeaa 2CB:tä tai se on jatkettua.
Kemikaalimössöissä se vaan on hankalampaa kuin kunnon luonnontuotteissa, joten jättäkää mieluummin ne kovat aineet pois. Ei kokenutkaan aina kaikkea huomaa.
Kukka on kaunista. Muu on turhaa. - vastaajalle kysyjä
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
Luonnontuotteita kun käyttää, ei ole niin paljon ongelmia.
Hasiksen kanssa joskus, kun esimerkiksi mustaan hasikseen sekoitellaan välillä ihan valmistusmaassakin lampaanrasvaa, tai sitten jatkosvaiheessa vaikka mitä lannasta autonrenkaisiin tai moottoriöljyyn... Mutta polttamalla se näkö-, tunto- ja hajuaisti oppii esimerkiksi haistamaan sen rasvan sieltä.
Hyvä keino on ottaa tulitikunpään kokoinen pala irti ja laittaa johonkin palamattomalle alustalle ja polttaa se pala. Kun pala palaa, niin sammutetaan se kytemään. Paperin kun vie siihen savun päälle ja katsoo. Mitä vaaleampi (joskus vähän sinertävä) savu on, sen parempi. Musta savu tulee kaikesta sonnasta mitä siihen on sekoitettu. Mitä puhtaampana paperi pysyy, sen puhtaampaa on myös hasis. Ja mitä suurempi ja paksumpi ja kirkkaampi öljyrengas jää palaneen palan ympärille, sen voimakkaampaa ja puhtaampaa hasis on.
Samoin esimerkiksi kokaiinia käyttävä oppii ihan jo pelkästä hajusta tunnistamaan, jos aine on hyvää. Silmällä näkee minkä näköistä se on, onko siinä kristalleja, onko se vielä sellainen kostea kivi, kokkareet jauhon seassa on hyvä tunnusmerkki huonompilaatuisissa kokkeleissa...
Sen jälkeen voi kokeilla lämmittämistä ja miten se väri vaihtuu ja suuhun kokeilemalla - jos puutuu, on se hyvä merkki, jos taas puutuminen kestää yli puoli tuntia, on siihen todennäköisesti sekoitettu xylokaania tai lidokaania - paikallispuudutteita.
No siitä lämmittämisestä ja värimuutoksista ei sen enempää.
Mutta kaikkiin aineisiin on kyllä keinot. Kofeiinitabletteja apteekista hakenut oppii tunnistamaan kofeiinin maun ja esson suuhun laittaessaan saattaa tunnistaa jos se on jatkettu tällä. Samoin vauhdin metallisen maun oppii tunnistamaan. Ja jos 2CB ei polta nenässä pitkään, ei se ole oikeaa 2CB:tä tai se on jatkettua.
Kemikaalimössöissä se vaan on hankalampaa kuin kunnon luonnontuotteissa, joten jättäkää mieluummin ne kovat aineet pois. Ei kokenutkaan aina kaikkea huomaa.
Kukka on kaunista. Muu on turhaa.siinäpä selvä vastaus muillekin kun mulle eikä kuten sua ennen vastannut. Eihän ne ketä ei käytä voi tietää , mitä huumeita käytetään ja onko ne just niitä kotokasvatettuja.
hyvä kuvaus, mistä tietää. - Ei-Hajuakaan
vastaajalle kysyjä kirjoitti:
siinäpä selvä vastaus muillekin kun mulle eikä kuten sua ennen vastannut. Eihän ne ketä ei käytä voi tietää , mitä huumeita käytetään ja onko ne just niitä kotokasvatettuja.
hyvä kuvaus, mistä tietää.Hyvän matskun voi tunnistaa ja sen voi opastaa miten sen voi oppia tunnistamaan. Mutta se miltä
aineet tuntuu on mahdotonta kuvailla henkilölle, joka ei ole kokeillut. - kuvaile
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
Hyvän matskun voi tunnistaa ja sen voi opastaa miten sen voi oppia tunnistamaan. Mutta se miltä
aineet tuntuu on mahdotonta kuvailla henkilölle, joka ei ole kokeillut.kyllä sen pitäis olla kovin helppoa kuvailla esim. verrattuna viinaan tai kaljaan ja sen aiheuttamaan humalaan, kuten täällä jotkut on hyvin kuvaillut. Sehän on vain sun mielikuvituksen puutetta jos et pysty kuvaamaan tunnetta- ei sen enempää...
vai etkö ole koskaan ottanut känniä... - kysyn että
kuvaile kirjoitti:
kyllä sen pitäis olla kovin helppoa kuvailla esim. verrattuna viinaan tai kaljaan ja sen aiheuttamaan humalaan, kuten täällä jotkut on hyvin kuvaillut. Sehän on vain sun mielikuvituksen puutetta jos et pysty kuvaamaan tunnetta- ei sen enempää...
vai etkö ole koskaan ottanut känniä...Mikä on alkoholin aiheuttama tila, kuinka sitä kuvailet?
Onhan aivan eri asia olla pikkuisessa sievässä, huppelissa, maistanut, maistissa, hiprakassa, humalassa, kännissä, lärvät, pelti kii, jurrissa, ördet, kanttuvei, tillintallin, jne.
Hyvät kaunokirjalliset kuvaukset voivat toki tavoittaa jotakin tuosta tilasta, mutta jos olet itse alkoholia nautiskellut, niin tiedät, että ne vaikutuksetkin vaihtelevat riippuen ajasta, paikasta, kunnosta, mielentilasta, annoksesta, aineesta tai niiden sekoituksesta, ympäristöstä jne.
Tätä samaa asiaa suhteessa muihin päihteisiin on tässä ketjussa yritetty selittää. Että ei se kuvailu nyt niin helppoa ole. - sama taas
kysyn että kirjoitti:
Mikä on alkoholin aiheuttama tila, kuinka sitä kuvailet?
Onhan aivan eri asia olla pikkuisessa sievässä, huppelissa, maistanut, maistissa, hiprakassa, humalassa, kännissä, lärvät, pelti kii, jurrissa, ördet, kanttuvei, tillintallin, jne.
Hyvät kaunokirjalliset kuvaukset voivat toki tavoittaa jotakin tuosta tilasta, mutta jos olet itse alkoholia nautiskellut, niin tiedät, että ne vaikutuksetkin vaihtelevat riippuen ajasta, paikasta, kunnosta, mielentilasta, annoksesta, aineesta tai niiden sekoituksesta, ympäristöstä jne.
Tätä samaa asiaa suhteessa muihin päihteisiin on tässä ketjussa yritetty selittää. Että ei se kuvailu nyt niin helppoa ole.niin varmaan ei olekaan helppoa kuvata miltä ne tuntuu. Lähinnä kysymys tarkoittaa sitä miten niiden vaikutus eroaa verrattuna alkoholiin eli voiko sitä tunnetta verrata edes siihen.
Käsittääkseni tunne on oltava erilainen jos kerran sellaisia täytyy poltella ja maistella... - Ei-Hajuakaan
sama taas kirjoitti:
niin varmaan ei olekaan helppoa kuvata miltä ne tuntuu. Lähinnä kysymys tarkoittaa sitä miten niiden vaikutus eroaa verrattuna alkoholiin eli voiko sitä tunnetta verrata edes siihen.
Käsittääkseni tunne on oltava erilainen jos kerran sellaisia täytyy poltella ja maistella...Esimerkiksi alkoholin kanssa sekoitettuna...
Alkoholi ja vauhti - kumoaa toisensa. Liian humalassa vähän vauhtia ja taas on selvä, sen jälkeen kun on liiankin selvä, ottaa vähän fiunasta, niin taas humalassa... Ja niin edelleen.
Alkoholi ja kukka - vahvistaa toisiansa. Vähän humalassa, vähän kukkaa ja sitten onkin holtiton olo. Taitaapi olla aika mennä nukkumaan. - eveliinaz
Siis sitähän nimenomaan EI pysty millään "varmistamaan", tai ainakaan käytännössä kenelläkään kaman vetäjällä ei oo a) sen sortin kotilaboratoriota eikä b) aikaa moiseen.
Luulet sä tosiaan et narkkarit varmistaa tai tsekkaa aina jollain tapaa et "mitäs jauhetta tuli tänää ostettua"? Voi taavetti. - hölmö pöllö
eveliinaz kirjoitti:
Siis sitähän nimenomaan EI pysty millään "varmistamaan", tai ainakaan käytännössä kenelläkään kaman vetäjällä ei oo a) sen sortin kotilaboratoriota eikä b) aikaa moiseen.
Luulet sä tosiaan et narkkarit varmistaa tai tsekkaa aina jollain tapaa et "mitäs jauhetta tuli tänää ostettua"? Voi taavetti.taidat olla itse taavetti tai ainakin kun katsoo sun juttujas.
näköjään olet huumeis vähän liikaa senkin taavetti kun et ole lukenut aikaisempia viestiä. kyse oli täysin siitä, mitä vetää kun ei itse tiedä eikä moni muu. katso muiden viestejä ennen kuin avat päätäs pöljä. helvetin taavetti. nuuskaa kokaa oikein kunnolla jotta olet samalla aaltopituudella muiden kanssa. f...y...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841