Olen kuullut väitettävän, että kunnollista ruokaa voi tehdä myös ilman lenkkimakkaraa. Itse olen kyllä ollut hieman epäilevällä kannalla, mutta kertokaa hyvät ihmiset, onko se mahdollista.
Nälkä yllätti
44
1958
Vastaukset
- Kokemusta on
lauantaimakkaraa.
- J_A_K_A_J_A
Kunnollinen sisäfile voi korvata makkaran.
- tuffe
on hyvä, sisältää niin paljon jauhoja että käy vaikka sämpylästä :)) ja luokitellaan vihannekseksi. Joten siinä sitten on kaikki samassa paketissa.
Syön parhaillaan linssipataa, helppo ja nopea. Ohje löytyy punaisten linssien pussissa. Niin että kauppaan vaan, hopi hopi :) Tai tule tänne, löydät mut haj.. hups, tuoksun perusteella :))- J_A_K_A_J_A
Tulisin heti,mutta kun optikko vei linssit niin ei näe:))
- tuffe
J_A_K_A_J_A kirjoitti:
Tulisin heti,mutta kun optikko vei linssit niin ei näe:))
niitäkö mä söinkin :)) Noh, pakko olla sitten hyvää kun on niin kallistakin...
sitä tehdä kunnon ruokaa ilman makkaraaki,mutta kyllä kyllä se grillimakkara grillattuna ja uunissa on sitä kaikkein parasta..mä olen aina rakastanu makkaraa ja siitä en luovu ikinä..:)
- jpntar1
taas pistän lenkin folioon ja saunan kiukaalle..enkä muuta tottumustani:))))Muuten en lenkkiä syö.
jpntar1 kirjoitti:
taas pistän lenkin folioon ja saunan kiukaalle..enkä muuta tottumustani:))))Muuten en lenkkiä syö.
tuon mä unohdin!tietysti saunan kiukaalle ja sit vielä pannussaki paistettuna..:) taitaa olla kaikkein paras ku sanon, että tykkään makkarasta kaikella tavoilla laitettuna..nam :)))
- jpntar1
mii-su kirjoitti:
tuon mä unohdin!tietysti saunan kiukaalle ja sit vielä pannussaki paistettuna..:) taitaa olla kaikkein paras ku sanon, että tykkään makkarasta kaikella tavoilla laitettuna..nam :)))
saa paljon kaikkea.. Tavallista perusruokaa. Muistan, kun äitini laittoi aina pottumuussin kanssa makkarakastiketta..ja kauppansa teki :) Ehkä kuulun kuitenkin paremmin kasvisruokien, kalan ja kanan kannattajiin..:)
jpntar1 kirjoitti:
saa paljon kaikkea.. Tavallista perusruokaa. Muistan, kun äitini laittoi aina pottumuussin kanssa makkarakastiketta..ja kauppansa teki :) Ehkä kuulun kuitenkin paremmin kasvisruokien, kalan ja kanan kannattajiin..:)
mäkin niistä tykkään,mut jotenki vaa tuntuu että niistä tulee vaan sellanen valekylläisyys...:))
- Tanevaan
mii-su kirjoitti:
mieltä olet mustasta ...makkarasta:=))
Tanevaan kirjoitti:
mieltä olet mustasta ...makkarasta:=))
ton mustan olin kans unohtanu ja kyllä täytyy sanoa että eipä kelpaa...;))ei missään muodossa...:))))))
- Tanevaan
mii-su kirjoitti:
ton mustan olin kans unohtanu ja kyllä täytyy sanoa että eipä kelpaa...;))ei missään muodossa...:))))))
on sitten jotain yhteistäkin nimittäin se etten koske mustaan tikullakaan siis makkaraan:=))
Tanevaan kirjoitti:
on sitten jotain yhteistäkin nimittäin se etten koske mustaan tikullakaan siis makkaraan:=))
koske mustaan oli se sitten makkara tai kaksjalkane...:))
- guram
Onko makkara sika? Uskonto kielttä, jos makkara on sika. Mun suomiystava sano et makkara on vaan jauhot, jätte ja suolla. Nautapihvi hyva, voissa paistekäristetty ja bataatti paistos. Joskus haluu syöddä makkara, onko nautamakkara?
äläs sää puhu mun herkusta tohon malliin...:/
mä tiiän että makkarassa on monenlaista mutta en halua sitä aatella ku se on vaa nii hyvää....:))
vai nautamakkaraa..- guram
mii-su kirjoitti:
äläs sää puhu mun herkusta tohon malliin...:/
mä tiiän että makkarassa on monenlaista mutta en halua sitä aatella ku se on vaa nii hyvää....:))
vai nautamakkaraa..Ei mitä makkara vastaan, mut ei voi syödä jos makkara on sika. Musta makkara, joo, se hyva!
guram kirjoitti:
Ei mitä makkara vastaan, mut ei voi syödä jos makkara on sika. Musta makkara, joo, se hyva!
mitää mustaa...:/ se ei oo joteki oikeeta...:¤
- naudanverta
guram kirjoitti:
Ei mitä makkara vastaan, mut ei voi syödä jos makkara on sika. Musta makkara, joo, se hyva!
Oletko guram varma ettei vaan olis mustas makkaras sianverta.Sitten uskontos kieltäis senkin. Musta makkara on hyvää puolukkahillon kanssa.
- Karpaasi
naudanverta kirjoitti:
Oletko guram varma ettei vaan olis mustas makkaras sianverta.Sitten uskontos kieltäis senkin. Musta makkara on hyvää puolukkahillon kanssa.
Kunhan muistetaan, ettei syödä kuormasta!
- guram
naudanverta kirjoitti:
Eiku kato ma yrittin olla kaksi-mielinen. Ma huomannu et suominainen tykkaa kaksi-mielinen. Haaha, guram suuri huumorikko!
- Karpaasi
Karpaasi kirjoitti:
Kunhan muistetaan, ettei syödä kuormasta!
Olen ollut savottahommissa "tiluksilla". Säästin sitä varten vähän lomaa tähän kaamosaikaan. Iltapuhteina olen värkännyt vanhan navetan päätyyn rakentamassani verstaassa joululahjoja terppakeskuksen rouville. Hienoin työni on sellainen Aarikan pässiä muistuttava juttu, jota säästelen, jos vaikka Rouva Tähtisilmä suostuisi vielä tapaamiseen? Toivossa on hyvä elää....
- tällä palstalla
guram kirjoitti:
Eiku kato ma yrittin olla kaksi-mielinen. Ma huomannu et suominainen tykkaa kaksi-mielinen. Haaha, guram suuri huumorikko!
guram (köydä maahanmuuttaja häntäheikki, siipiveikoksi pyrkyri) ja Karpaasi (Rva Tähtisilmään ihastunut Suomalainen Tosi Mies. Pienviljelinän ainukainen, Rautakoura) Mielenkiintoista nähdä, kumpi voittaa!
- mie vua
guram kirjoitti:
mitä ne sisältää. Yleensä kaikki makkarat ovat siasta valmistettuja, paitsi ehkä meetwursti. se on tehty hevosesta.
- -G-
mii-su kirjoitti:
mitää mustaa...:/ se ei oo joteki oikeeta...:¤
siis munakas pirulainen kärähti just iha tyystin! käääksh!!
- Rva Tähtisilmä
mie vua kirjoitti:
mitä ne sisältää. Yleensä kaikki makkarat ovat siasta valmistettuja, paitsi ehkä meetwursti. se on tehty hevosesta.
Minun Karpaasinikin osaa valjastta oikean hevosen!
- guram
mie vua kirjoitti:
Joo, hyva vinki! Heponen hyva, olen syönyt meetwurstin.
- guram
Rva Tähtisilmä kirjoitti:
Mut mitä sun Karpassi teki sille jonkun Aarikan pässille? Ei kai vaan elukanrääkkäys. Ei kai lerppakeskuksen tytot huoli pässin joullulahjaks? Kummat tavat maalaisiila.
- Rva Tähtisilmä
parhaat päältä. Tuo aafrikan pelle ei minua kiinnosta, mutta Karpaasi! Hän on oikea Miesten Mies! Aina kohtelias. Totta puhuen päätin aikoinaan valloittaa hänet, sillä näin hänen taluttelevan enimäisinä kuntoutusiltoina yhtä pitkää, hoikkaa, punaiseen mekkoon sonnustautunutta naista. Ajattelin, että Karpaasi on Juures ja Vihannes -ryhmän omaisuutta, jota ei muiden kanssa jaeta. Ja homma onnistuikin, kuten halusin...Tai ainakin melkein. Joka tapauksessa en ikinä luovu Karpaasistani. Hän on suomalainen miesten mies. Ja ehdottomasti paras suutelija, jonka muistan.
- Rva Tähtisilmä
guram kirjoitti:
Joo, hyva vinki! Heponen hyva, olen syönyt meetwurstin.
aikoihin. Heitänkin nuo masennuslääkkeet saman tein roskiin, ja aloitan tosissani surffailla tällä ihanalla palstalla. Ja Guaram. Sinuakin tarvitsen kuntoutuakseni. Kiitos kaikille Teille!
- naudanverta
guram kirjoitti:
Olet mainio hassuttelija guram. Luulen, että todellisuudessa voit syödä mitä vain. Vitsaile silti, mutta älä kaksimielisiä, ne ovat niin kamalia.
guram kirjoitti:
se huumorikon vitsi oli? :)))))
mie vua kirjoitti:
en ymmärrä,että hevosta voi joku syödä...:/
- guram
aikoihin. Heitänkin nuo masennuslääkkeet saman tein roskiin, ja aloitan tosissani surffailla tällä ihanalla palstalla. Ja Guaram. Sinuakin tarvitsen kuntoutuakseni. Kiitos kaikille Teille!
Hyva kun sa naura taas! Ma ehkä opiskelinkin psykiatriks sitten, niin tuletko potilaaksi, että saa voita, leipä ja meetwursti ja bataatti. Mut ota laake kuitenkin, jos lääkkäri määränyt.
- guram
naudanverta kirjoitti:
Olet mainio hassuttelija guram. Luulen, että todellisuudessa voit syödä mitä vain. Vitsaile silti, mutta älä kaksimielisiä, ne ovat niin kamalia.
Joo, ei kaksi-mielinen. Hyva huummori vaan, kaikki iloisia, kun viikonloppu tulee.
- guram
mii-su kirjoitti:
se huumorikon vitsi oli? :)))))
Mun vitsi vielä nurkkan takana. Älä pingotta, nuttura repee...aahhahaah..ma suuri huumorikko..nuttura..ma nauran kippurtassa.
- "kirvesmiesinsinööriop...
guram kirjoitti:
Hyva kun sa naura taas! Ma ehkä opiskelinkin psykiatriks sitten, niin tuletko potilaaksi, että saa voita, leipä ja meetwursti ja bataatti. Mut ota laake kuitenkin, jos lääkkäri määränyt.
Mutta: Muista toki guram lukea ensin loppuun "kirvesmiesinsinööriopintosi". Ha haaa, olet kyllä mainio heppu.Sulle on tällä palstalla paljon ihailijoita.
- guram
"kirvesmiesinsinööriop... kirjoitti:
Mutta: Muista toki guram lukea ensin loppuun "kirvesmiesinsinööriopintosi". Ha haaa, olet kyllä mainio heppu.Sulle on tällä palstalla paljon ihailijoita.
Joo, kylla. Kovasti hommia guram-pojalla. Pitäis vielä päästa Aafrikan käymään, katsomaan perhe. Ei ihme, kun suomilaisilla streessi, kova paljon tekeminen koko aika. Siksikö suominainen pahantuulinen? Aafrikan tytto aina iloinen. Ma olen kuullut et joku Kela-niminen tyyppi maksaa, jos opiskelee. Ma ei tunne taa Kela, missä asuu?
- voi vaikka näin:
mii-su kirjoitti:
en ymmärrä,että hevosta voi joku syödä...:/
hienolle neidille tarjottiin kaupan lihatiskilla leikkelettä: - saisiko olla härän kieltä, erikoistarjouksessa tänään?
neiti kivahti: - en voisi syödä mitään mikä on ollut eläimen suussa, yöx!
mutta neuvokaapa, missä teillä on kananmunia..?
... ei mitään henk. koht. , tuli vaan mieleen ;) - Rva Tähtisilmä
guram kirjoitti:
Älä ainakaan minun vuokseni. Minun Karpaasini on sotilasarvoltaan lääketieteen-kirurgian-kersantti, joten kyllä hän hoitaa minulta masennuksenkin, jos se vielä palaa. Pitäydy sinä vaan alkuperäisessä suunnitelmassa ja opiskeli kirvesmies-insinööriksi. Siitä on eneemmän hyötyä, kun palaat takaisin sinne Aafrikaan! :D
guram kirjoitti:
Mun vitsi vielä nurkkan takana. Älä pingotta, nuttura repee...aahhahaah..ma suuri huumorikko..nuttura..ma nauran kippurtassa.
olipas se hauskaa ;)) ny muaki naurattaa....
- guram
Älä ainakaan minun vuokseni. Minun Karpaasini on sotilasarvoltaan lääketieteen-kirurgian-kersantti, joten kyllä hän hoitaa minulta masennuksenkin, jos se vielä palaa. Pitäydy sinä vaan alkuperäisessä suunnitelmassa ja opiskeli kirvesmies-insinööriksi. Siitä on eneemmän hyötyä, kun palaat takaisin sinne Aafrikaan! :D
Kylla joo. Rakentamista riittaa. Jos ei sitten laakarinhoitajaksi myös opiskelen. Sit voisi ompella tikki, jos lyädä vaasaralla sormeen. Voiko Suomessa mennä aarmeijaan kuka vaan. Ma voisin siellä olla laaketeieen-kirurgian-keersanti kans. Tai sit amputa tykillä, vois saada sorsa, haahahaa, tai kanirabbit.
- syö odotusmakkara!
Aina voit tehdä kunnollista ruokaa jossa ei ole lenkkimakkaraa mutta sen kunnollisen valmistumista odotellessa voit syödä lenkkisi odotusmakkarana!
Niin minäkin teen, grillatessa kesälläkin...
- alter-egoni - - mahdollista on,
joskaan ei suotavaa. Joskin on myönnettävä että vaihtelu virkistää. Muunkinlainen kuin sinappien vaihtelu kylmän lenkkimakkaran päällä.
Esim. pyttipannun voi rikastaa meetwursti-kinkku -kuutioilla (9x9x9mm). Jos vaikka pyhäpäivää tahi muuten juhlavampaa fiilistä pukkaa, sopii tämäntyyppinen spydäri (öljyssä kuullotetun, ruokakermassa haudutetun sipulin kera) mainiosti ns. paremmaksi ruuaksi. Käypi ihan liharuuasta, muuten kasvisravinnolle (=bulkkilenkki ykkösolut) tottuneelle ruuansulatukselle. Tummempata olutta sopii nauttia sitten tällaisten lenkkimakkarasta irtautumisten aikana. (Vrt. ruumiista irtautuminen).
Jos aihepiiri alkaa kiinnostaa, ei huolta - asiallisia opuksia löytyy kulinaristisen löytöretkeilyn turvaajiksi. Suosittelen teoksia "Raavaan miehen keittokirja" ja "Läskiksi meni, raavas mies" inspiraation lähteiksi.
terv. muonitusmestari Eirek Olustelija
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603679- 473679
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512569Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211609- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261