kiinteiden aloitus

tietämätön mutsi

Miten teillä kiinteiden aloitus on mennyt. Meidän 4,5kk poika on saanut perunaa, porkkanaa, maissia, kukkakaalia, päärynää ja omenaa. Mielestäni kukkakaali ja omena ovat aiheuttaneet vatsavaivoja. Mistä tietää jos lapsi on yliherkkä/allerginen jollekkin ruoka-aineelle? Kuinka paljon kiinteitä kannattaa päivässä antaa? Olen antanut n 1/2prk vihannes ja 1/2prk hedelmäsosetta päivässä ja illalla 100ml velliä. Poika syö vielä tiheästi yöllä, n 2-3 tunnin välein. Voiko olla nälkä vai onko tapa?

2

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elokuun äiti

4,5 kk ja kiinteet aloitettu. Syöty on jo pottu, porkkana, kukkakaali, parsa, päärynä, maissi, persikka, bansku, ruusunmarja, mustikka ja velliä joka tosin ei oikein mene. Alkuun meni ihan hyvin, mutta nyt alkanut heräämään öisin. En ole varma onko nälkä vai tissin kaipuu. Voi olla myös vatsavaivat koska kakka on ollut viime päivinä kovalla eikä meinaa tulla. Annan 1/2 purkkia hed.sosetta kahdesti/pv ja 1/2 purkkia jotain pottusössöä kerran päivässä. Ei mun mielestä pitäsi kyllä olla liikaa. Täytynee antaa mustikkaa, niin auttaa vatsaan. Viimeksi ainakin tehosi ja kakki tuli kunnolla. Kauheeta kun yöheräämiset alkoi taas ja vielä tiheempinä kuin ennen. Joudun syöttää pahimmillaan jopa 1/2 tunnin välein.

• mami

Meillä 5 kk tyttö joka aloitti kiinteiden syömisen reilu 4 kk.sena.Ongelmaksi tuli kova vatsa ja yöheräämiset. Aikaisemmin nukkui noin 5-6 tuntia ennen kun heräsi syömään.Nyt herää n. kerran tunnissa.Rauhoittuu kyllä tuttille joka kerta mutta silti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe