ekasta

ultrasta!

Hei! Olen menossa maanantaina ekaan ultraan, silloin olen rv12 0. Jännittää kovasti, mitä masuasukille kuuluu(kasvaako oikeassa paikassa, onko vielä elossa..). Sydänääniäkään en ole vielä nimittäin kuullut, neuvolan täti ei rv9 niitä halunnut kuunnella, kun laitteet ovat kuulema vanhat.

Eikös eka ultra tehdä "sisältä" päin? Minkälaiselta se on tuntunut? Sattuuko se? Mies on tulossa mukaan, niin jotenkin tuntuu oudolta se tilanne jo etukäteen..:). Kiva, jos joku viitsii vastata, kyselen varmaan hassuja, mutta näin ekalla kerralla kaikki on uutta.

5

797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesämamma

on useasti tehty ultra, (odotan esikoistani) jo senkin takia kun piti vuosi sitten ultrata kun löytyi kohdunulkoinen. Nyt sitten olen 15.viikolla. Itse kävin niskaturvotus-ultrassa kolmisen viikkoa sitten. Se tehdään alakautta, voi tuntua epämukavalta kun sellainen "patukka" työnnetään emättimeen (ei kovin syvälle) , mutta ei todellakaan satu. Voi tulla olo, että pissattaa, joten kannattaa tiristää rakko tyhjäksi ennen ultraa, ja muutenkin nt-ultrassa rakon täytyy olla TYHJÄ hyvän näkyvyyden varmistamiseksi. Ultra kesti todella lyhyen aikaa, lääkäri vain nopeasti totesti turvotuksen olevan 1.4 mm, eli normaali ja katsottiin varpaita ja sormia sekä otettiin käyrää sydänäänistä (kävin tk:n ultraääniyksikössä jossa oli upouudet laitteet). Sitten tutkittiin istukan paikka. Antavat kuvia mukaan. Yritä rentoutua ja nauttia, se on liian nopeasti ohi :(

• vm80

Itse kyselin tällä palstalla samaa kun olin menossa tuohon ultraan.
      Ultra tapahtuu alakautta semmoisen ns. "dildon" avulla. Siis semmoisen ultrasauvan joka muistuttaa vähän niinku dildoa. Mäkin olin ihan paniikissa kun mies on vieressä ja toinen laittaa jotain sauvaa sisään mutta itseasiassa tilanne oli aivan ihana. Ultrahuone oli hämärä ja isälle oli oma penkki johon istua ja katsoa kuvaruutua. Ainakaan mun mies ei huomannut kiinnittää huomioita alapäässä tapahtuvaan toimintaan sillä kuvaruudulla näkyi sen oma pieni vauva. Mä olisin mielelläni ollut siinä jalat levällään kauemminkin ja ihastellut pientä vaavin alkua.
      Nyt la:han on vajaat 2vko ja mies on ollut monessa sisätutkimuksessakin mukana ja täytyy sanoa että ei se enää tunnu oudolta.
      Reippaasti vaan ja voin vannoa että kumpikin teistä lähtee huoneesta liikuttuneena ja onnellisena vanhempana.

• hanna

minulle niskaturvokeultra rv 12 tehtiin vatsan päältä ja kaikki näkyi kyllä oikein hyvin, varmaan käytäntö hieman vaihtelee. myös rakenneultra tehtiin vatsan päältä kunnes kätilö katsoi istukan olevan niin alhaalla, että sen paikantaminen tarkemmin vaatii sisäkautta tehtävän ultran joten teki myös sen. se ei todellakaan satu ja mies ei sinne alapään suuntaan joutanut tsiikailemaan kun siellä ruudussa näkyi varmasti jotain paljon mielenkiintoisempaa. rohkeasti vain mies mukaan.

• marikki

Munkin mies on ollut ihan tosi innokas tulemaan kaikkiin juttuihin mukaan. Siitä pitäis varmaan olla iloinen, mut mullekin se on ollu jotenkin vaivaannuttavaa. Ekalle neuvolakäynnille en ottanut miestä mukaan, kun halusin jutella myös ei-niin-hyvistä fiiliksistä siellä, ja musta se ois ollu vaikeempaa, jos mies ois ollu mukana. Eka ultra oli kuitenkin ihan kiva, vaikka meinasin nukahtaa sinne, kun silloin oli niin paljon väsymystä. Ja lääkärikäyntikin oli ihan ok, vaikka lääkäri olikin minua nuorempi mies! Sen jälkeen nauratti, kun mun mies kertoi, että silläkin olis tehnyt mieli tutkia kohtua yms. sisältäpäin sen lääkärin kanssa, mut ei sit viittiny pyytää, kun aatteli, et tilanne on mulle ihan tarpeeks vaivaannuttava muutenkin...

• +++++

Mua ei ainakaan haitannut, kun lääkäri näytti miehelleni siellä jalkopäässä, kuinka ultralaite toimii ja kuinka sisätutkimus tehdään. Onhan mun mies kaiken nähnyt aikaisemminkin ja yhteinen projektihan tämä on. Hyvä vaan, että miehet nykyään pääsee odotukseen mukaan heti alusta alkaen, niin se lapsikin tulee konkreettisemmaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe