Millainen on sappikivi kohtaus?
Sappikivet?
6
7667
Vastaukset
- nainen.......................
Minulla ensimmäinen sappikivikohtaus alkoi yö-aikaan ollessani 2 kuulla raskaana.
Kova paineen tunne ylävatsalle ja säteili selkään ja oksetti. Luulin ensin johtuvan raskaudesta ja unohdin sen.
Synnytyksen jälkeen sain seuraavan kohtauksen, joka oli voimakkuudeltaan jo niin kova että mieheni tilasi ambulanssin.
En pystynyt olemaan missään asennossa, henki ei kulkenut, oli pahaolo, kipu oli niin sietämätöntä että luulin kuolevani.
Mielemmin synnyttäisin pari päivää putkeen ilman kipulääkitystä, kuin ottaisin yhtään kohtausta.
Muilta olen kuullut että heillä on ollut myös pahoinvointia, oksentelua, vatsakipua ylävatsalla ja säteillyt siten selkään ja rintakipu tuntemuksia, ja paineen tunne ylävatsalla. - sapeton
Minulla oli 3 sappikohtausta vuoden aikana ja kerta kerran jälkeen paheni.Yöllä ne kaikki alkoi ja närästyksellä,mitkään närästys lääkkeet ei auta.Polte on lopuksi niin valtava rinnasssa ja oikea kylkikaaren alla ja nousee oikeaan hartiaan ettei missään asennossa voi olla. Viimeisen kohtauksen aikana oksensin 12t 15min välein sappi-ja mahanesteitä.Lopulta ultrassa näkyi runsaasti sappikiviä ja nyt juuri pääsin koko sappirakosta eroon tähystys leikkauksella ja 7kiveä purkissa on muistona noista järkyttävistä kohtauksista.
- marike
Hei!
Olen 30-v. nainen. Minulla on ollut sappivaivoja tämän vuoden alusta lähtien, todettiin useampi sappikivi, isoin kivi 1 cm. Useita kohtauksia on ollut. Välttämällä "pahoja ruokia/ruokaineita" on kohtaukset pysyneet kurissa. Onko tietoa onko taudilla tapa pahentua ajan kuluessa, vaikka saisikin oireet pidettyä kurissa ruokavaliolla? Ja kannattaako leikkaukseen kuitenkin joka tapuksessa hakeutua? - Nimetön
marike kirjoitti:
Hei!
Olen 30-v. nainen. Minulla on ollut sappivaivoja tämän vuoden alusta lähtien, todettiin useampi sappikivi, isoin kivi 1 cm. Useita kohtauksia on ollut. Välttämällä "pahoja ruokia/ruokaineita" on kohtaukset pysyneet kurissa. Onko tietoa onko taudilla tapa pahentua ajan kuluessa, vaikka saisikin oireet pidettyä kurissa ruokavaliolla? Ja kannattaako leikkaukseen kuitenkin joka tapuksessa hakeutua?Joka tapauksessa kannattaa mennä leikkauksee jotta pääset vaivoista eroon. Tähystys leikkaus on pieni ja nopea operaatio. Pari vk sairaslomaa päälle riippuen ammatista. Itel jäi kyl leikkauksen jälkeen sappihappo ripuli johon joudun ottamaan lääkettä päivittäin jotta kakka pysyy koossa:))Kärsin 4 kohtausta ja viimeisellä kerralla tein jo kuolemaa niin järkyttävä oli.12t oksensin taukoamatta sappi-ja mahanesteitä ja sanoin kuvaamaton kipu päälle.Närästyksellä alkoi mun kohtaukset.
Nyt leikkauksen jälkeen olen pystynyt syömään kaikkea eikä mitään vaivaa ole ollut. - leikattiin
Nimetön kirjoitti:
Joka tapauksessa kannattaa mennä leikkauksee jotta pääset vaivoista eroon. Tähystys leikkaus on pieni ja nopea operaatio. Pari vk sairaslomaa päälle riippuen ammatista. Itel jäi kyl leikkauksen jälkeen sappihappo ripuli johon joudun ottamaan lääkettä päivittäin jotta kakka pysyy koossa:))Kärsin 4 kohtausta ja viimeisellä kerralla tein jo kuolemaa niin järkyttävä oli.12t oksensin taukoamatta sappi-ja mahanesteitä ja sanoin kuvaamaton kipu päälle.Närästyksellä alkoi mun kohtaukset.
Nyt leikkauksen jälkeen olen pystynyt syömään kaikkea eikä mitään vaivaa ole ollut.sappikivet jo 10 vuotta sitten. Aika ajoin vuosien saatossa on lieviä kohtauksia ollut vaikka ei pitäisi, nyt tänään sitten tuli niin raju kohtaus että pelkään kivien uusiutuneen. Lääkärille olen joka tapauksessa menossa muutenkin rutiinitutkimuksiin ensi viikolla. Kokemuksia muilla, onko kivet uusiutuneet yhden leikkauksen jälkeen heti vaiko vuosien päästä?
Kivut on todellakin niin helvetillisiä että olen mieluiten ilman niitä. Huh.. - Nimetön
leikattiin kirjoitti:
sappikivet jo 10 vuotta sitten. Aika ajoin vuosien saatossa on lieviä kohtauksia ollut vaikka ei pitäisi, nyt tänään sitten tuli niin raju kohtaus että pelkään kivien uusiutuneen. Lääkärille olen joka tapauksessa menossa muutenkin rutiinitutkimuksiin ensi viikolla. Kokemuksia muilla, onko kivet uusiutuneet yhden leikkauksen jälkeen heti vaiko vuosien päästä?
Kivut on todellakin niin helvetillisiä että olen mieluiten ilman niitä. Huh..Vietiinkö sulta leikkauksessa sappirakko pois? Jos ei niin kivet uusiutuu helposti jos on taipumusta siihen niin lekuri sanoi mulle kun multa poistettiin koko sappirakko juuri uusiutumis riskin syystä. Ja nytkin voi vielä tiehyeisiin kertyä ns.hiekkaa joka voi laukaista kohtauksen. Kurja ja kivulias vaiva kyllä on !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1814334Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo734211Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks602329Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä582281- 582184
- 531836
- 281487
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101298Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1171248- 601159