Hei,
onko kenelläkään tietoa, miten Alfa Romeossa on toteutettu neliveto? Onko se jatkuvaa tyyppiä á la Audi Quattro vaiko Volvon ja Hondan tapaan "reaktiivinen", siis käytännössä etuveto.
Jos palstalla on nelivetoisen Alfan omistajia, niin olisi mukava kuulla kokemuksia. Miten etenee talvikelillä? Onko ollut ongelmia? Oletteko olleet tyytyväisiä kaaroihinne?
Vastauksista kiittäen,
Kristi
Alfan neliveto
4
3091
Vastaukset
- CS,
http://www.alfabbs.fi/ ja haku. Jos et löydä kaikkea tietoa, niin kysele sieltä.
- maker
Alfoissa on erilaisia nelivetoja eri malleissa.
Nelivetomalleja on
155Q4 (Lancia Integralen tekniikka)
164Q4 Steyer_puchin kanssa kehitetty neliveto
33ssa on ollut kahdelaista toteutusta kytkettävä neliveto ja uudempi Permanent 4/Q4
Uudessa 159sissa on torsen-c jatkuva neliveto joka on siis uudempi/parempi malli kuin audin vastaava sen useimmissa malleissa, muutamassa audin huippumallissa lienee myös tuo c versio? - Quattro4
Quattrossa oli vissiin torsen, sitten erinäisissä muissa malleissa on sitten riippuen onko poikittais vai pitkittäiskoneella ja mikä merkki niin haldex tai torsen quattro versioissa.
- 155Q4
Edellä oli jo selitys, että nelivedot ovat erilaisia eri malleissa.
155 Q4 - Visko keskellä, torsen perässä. jakosuhde 47/53% takapään hyväksi. Hauska paketti.
164 Q4 - Hydrauliohjattu visko keskellä, muuttuva suhde joka tilanteeseen. Takana torsen. Aikoinaan puolueettomien testien mukaan paras nelivetototutus ikinä.
33 SW - kytkettävä kiinteä neliveto, 50/50
Nuova 33 P4 - kiinteä neliveto, 50/50
156 Q4 - Torsen-C
159 Q4 - edelleen kehitetty Torsen-C - vastaavaa ei muilla ole.
-
155Q4
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187