Homot helluntaisrk:ssa

Hellaripoika

Kiinnostais tietää, miten elätte muut helluntaihomot? Tuntuu siltä, että asenteet alkaa pikkuhiljaa muuttumaan....

68

10997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hellariboy86

      Mä en ainakaan tule kaapista niin kauan kun aion pysyä seurakunnassa. Sitten kun muutan pois kotoa ja saan sen paljon puhutun oman elämän yritän etsiä sellaisen uskovien yhteyden missä homolle olis tilaa. Mitä nyt oon kattellut, ei hyvälle näytä... Kuvitteles jos sais elämänkumppanin ja veis sen näytille vanhimmistoveljelle. Ei taitais auttaa lupaukset uskollisuudesta.

      Mut emmä tiedä voiko niitä moittia siitä että ne yrittää toteuttaa sellaisia periaatteita mitä ne uskoo Raamatun näyttävän ja on niille uskollisia?

      • hellu88

        Mä rukoilen homopoikakaveria mun seurakunnast, mut haluisin kyl olla salaa ainakin toistaseksi. Ehkä on paras pysyy viel kaapis...


      • Sana...
        hellu88 kirjoitti:

        Mä rukoilen homopoikakaveria mun seurakunnast, mut haluisin kyl olla salaa ainakin toistaseksi. Ehkä on paras pysyy viel kaapis...

        ...ihan selkeesti tuomitsee samaasukupuolta olevan kanssa seksin harjoittamisen (room.1:27) jossain siellä siitä lukee.Mä ymmärrän että voi olla uskossa vaikka olisi homo,mutta silloin täytyy pidättäytyä seksistä.Muutenkin seksi kuuluu raamatun mukaan vasta avioliittoon.
        En silti tuomitse ketään,koska minulla ei ole tuomio valtaa...se on yksin Jumalalla.mutta,seurakunnissa pitäydytään Jumalan sanassa,joten ei ne ole siellä niiden saarnaajien tai muiden keksimiä juttuja ihmisten kiusaksi,vaan ne on Jumalan sanaa.Jokainen kait tykönänsä itse päättää totteleeko JUMALAA vaiko ei.Emmehän me ihmisille ole ensikädessä tilivelvollisia tekemisistämme,vaan Jumalalle....Joten,ei seurakunnan vanhimmat voi sallia sitä seurakuntalaisissaan koska silloin he toimivat vastoin Jumalan sanaa.Silti tulee rakastaa jokaista ihmistä rotuun tai säätyyn tai mihinkään muuhunkaan katsomatta,MUTTA ei tarvitse hyväksyä kaikkia tekoja vaikka hyväksyykin ihmisen ihmisenä.Huh huh,olipa sekavaa omastakin mielestä tää kirjotus,toivottavasti joku sentään ymmärsi jotakin.Ja muistakaa hyvät homot,mä en ole tässä teitä tuomitsemassa,EN TODELLAKAAN! Mun oma poikani on transsukupuolinen (kuulemma) ja hän on joskus myös seurustellut miehen kanssa,rakastan häntä silti ihan samoin kuin muitakin lapsiani ja hyväksyn poikani,mutta,vaikka en ymmärräkkään enkä välttämättä hyväksy "homostelua" niin ei ole minun asiani häntä tuomita.Minä vaan rakastan...Jumala hoitakoon loput kun on hänet luonut ja hän on mikä on,enkä minä voi tietää miksi,eikä hän itsekkään tiedä.Niin vain on.


      • Zenon
        hellu88 kirjoitti:

        Mä rukoilen homopoikakaveria mun seurakunnast, mut haluisin kyl olla salaa ainakin toistaseksi. Ehkä on paras pysyy viel kaapis...

        turhaan tuollaista rukoilet.


      • Hellariboy86
        hellu88 kirjoitti:

        Mä rukoilen homopoikakaveria mun seurakunnast, mut haluisin kyl olla salaa ainakin toistaseksi. Ehkä on paras pysyy viel kaapis...

        Aika moni hellaripoika on just tätä kautta löytänyt bf:n itselleen! Ei se tarkota että vois kävellä käsi kädessä missä vaan mutta niin vain jotkut löytää...


      • ymmärrän
        Hellariboy86 kirjoitti:

        Aika moni hellaripoika on just tätä kautta löytänyt bf:n itselleen! Ei se tarkota että vois kävellä käsi kädessä missä vaan mutta niin vain jotkut löytää...

        Toivottavasti löydät kaikilla on oikeus elää,ei mielestäni minkään uskon pitäisi tuomita ketään.En kuulu itse näihin mutta ymmärrän heitä.Eihän näiden ihmisten rakkaus pitäsi ketään haitata.


      • Ihmeellistä
        Sana... kirjoitti:

        ...ihan selkeesti tuomitsee samaasukupuolta olevan kanssa seksin harjoittamisen (room.1:27) jossain siellä siitä lukee.Mä ymmärrän että voi olla uskossa vaikka olisi homo,mutta silloin täytyy pidättäytyä seksistä.Muutenkin seksi kuuluu raamatun mukaan vasta avioliittoon.
        En silti tuomitse ketään,koska minulla ei ole tuomio valtaa...se on yksin Jumalalla.mutta,seurakunnissa pitäydytään Jumalan sanassa,joten ei ne ole siellä niiden saarnaajien tai muiden keksimiä juttuja ihmisten kiusaksi,vaan ne on Jumalan sanaa.Jokainen kait tykönänsä itse päättää totteleeko JUMALAA vaiko ei.Emmehän me ihmisille ole ensikädessä tilivelvollisia tekemisistämme,vaan Jumalalle....Joten,ei seurakunnan vanhimmat voi sallia sitä seurakuntalaisissaan koska silloin he toimivat vastoin Jumalan sanaa.Silti tulee rakastaa jokaista ihmistä rotuun tai säätyyn tai mihinkään muuhunkaan katsomatta,MUTTA ei tarvitse hyväksyä kaikkia tekoja vaikka hyväksyykin ihmisen ihmisenä.Huh huh,olipa sekavaa omastakin mielestä tää kirjotus,toivottavasti joku sentään ymmärsi jotakin.Ja muistakaa hyvät homot,mä en ole tässä teitä tuomitsemassa,EN TODELLAKAAN! Mun oma poikani on transsukupuolinen (kuulemma) ja hän on joskus myös seurustellut miehen kanssa,rakastan häntä silti ihan samoin kuin muitakin lapsiani ja hyväksyn poikani,mutta,vaikka en ymmärräkkään enkä välttämättä hyväksy "homostelua" niin ei ole minun asiani häntä tuomita.Minä vaan rakastan...Jumala hoitakoon loput kun on hänet luonut ja hän on mikä on,enkä minä voi tietää miksi,eikä hän itsekkään tiedä.Niin vain on.

        Minä en pysty uskomaan, että Jumala, joka on meidät luonut omaksi kuvakseen. Kaikkivaltias Jumala, joka rakastaa meitä? En voi uskoa, että hän pitää homoseksuaalisuutta mitenkään syntinä, tai pahana. Ihmiset ovat ottaneet tämän asian/tulkinnan omiin saastaisiin pikku kätösiinsä ja vääntäneet siitä jotain ihan muuta. Todellakin, pidättäytykäämme siis tuomitsemasta, sillä eiköhän se ole Jumalan oma henkilökohtainen asia. Meillä ei ole valtaa tuomita.


      • selitit
        Sana... kirjoitti:

        ...ihan selkeesti tuomitsee samaasukupuolta olevan kanssa seksin harjoittamisen (room.1:27) jossain siellä siitä lukee.Mä ymmärrän että voi olla uskossa vaikka olisi homo,mutta silloin täytyy pidättäytyä seksistä.Muutenkin seksi kuuluu raamatun mukaan vasta avioliittoon.
        En silti tuomitse ketään,koska minulla ei ole tuomio valtaa...se on yksin Jumalalla.mutta,seurakunnissa pitäydytään Jumalan sanassa,joten ei ne ole siellä niiden saarnaajien tai muiden keksimiä juttuja ihmisten kiusaksi,vaan ne on Jumalan sanaa.Jokainen kait tykönänsä itse päättää totteleeko JUMALAA vaiko ei.Emmehän me ihmisille ole ensikädessä tilivelvollisia tekemisistämme,vaan Jumalalle....Joten,ei seurakunnan vanhimmat voi sallia sitä seurakuntalaisissaan koska silloin he toimivat vastoin Jumalan sanaa.Silti tulee rakastaa jokaista ihmistä rotuun tai säätyyn tai mihinkään muuhunkaan katsomatta,MUTTA ei tarvitse hyväksyä kaikkia tekoja vaikka hyväksyykin ihmisen ihmisenä.Huh huh,olipa sekavaa omastakin mielestä tää kirjotus,toivottavasti joku sentään ymmärsi jotakin.Ja muistakaa hyvät homot,mä en ole tässä teitä tuomitsemassa,EN TODELLAKAAN! Mun oma poikani on transsukupuolinen (kuulemma) ja hän on joskus myös seurustellut miehen kanssa,rakastan häntä silti ihan samoin kuin muitakin lapsiani ja hyväksyn poikani,mutta,vaikka en ymmärräkkään enkä välttämättä hyväksy "homostelua" niin ei ole minun asiani häntä tuomita.Minä vaan rakastan...Jumala hoitakoon loput kun on hänet luonut ja hän on mikä on,enkä minä voi tietää miksi,eikä hän itsekkään tiedä.Niin vain on.

        Mielestäni olit selittänyt asian erittäin hyvin. Tuntuu kuin olisin itse kirjoittanut viestin. Itselläni on juuri tuo asia päälimmäiseksi mielessä, että jokainen ihminen tulee hyväksyä ihmisenä, vaikkakaan emme hänen tekojaan hyväksyisi. Voimme vaan rakastaa, emme tuomita...


      • ...

        siinä seurakunnassa? Oletko omasta mielestäsi jotenkin syntiä tms? Luulen, että et. Eli etkö itse ole jo elävä todiste siitä, että uskontosi jauhaa väärää asiaa? Eroa kirkosta ja aloita elämä. Sinun elämäsi on olla homo, mutta uskontosi rajoittaa sinua. Me muut kyllä hyväksymme homot, joten alahan lähteä siitä huru-uskonnosta ja nauti elämästäsi.


      • helluntaipoika
        ... kirjoitti:

        siinä seurakunnassa? Oletko omasta mielestäsi jotenkin syntiä tms? Luulen, että et. Eli etkö itse ole jo elävä todiste siitä, että uskontosi jauhaa väärää asiaa? Eroa kirkosta ja aloita elämä. Sinun elämäsi on olla homo, mutta uskontosi rajoittaa sinua. Me muut kyllä hyväksymme homot, joten alahan lähteä siitä huru-uskonnosta ja nauti elämästäsi.

        lähteä niin vaan yhteisöstä ja erota ystävistä, joiden kanssa on elänyt koko elämänsä. Munkin kavereista kaikki melkein on hellareita ja oisin sit aika yksin ilman niitä....


      • tarkoittanut
        Ihmeellistä kirjoitti:

        Minä en pysty uskomaan, että Jumala, joka on meidät luonut omaksi kuvakseen. Kaikkivaltias Jumala, joka rakastaa meitä? En voi uskoa, että hän pitää homoseksuaalisuutta mitenkään syntinä, tai pahana. Ihmiset ovat ottaneet tämän asian/tulkinnan omiin saastaisiin pikku kätösiinsä ja vääntäneet siitä jotain ihan muuta. Todellakin, pidättäytykäämme siis tuomitsemasta, sillä eiköhän se ole Jumalan oma henkilökohtainen asia. Meillä ei ole valtaa tuomita.

        naisen ja miehen yhteen, ei esim. kahta miestä.Eihän lasten hankkiminenkaan onnistu miehiltä ja jumala toivoi meidän lisääntyvän.


      • Uskovainenen

        Mulla on vahan sama! Oon tosi uskovainen, ja mulla on uskovaiset vanhemmat, mutta oon homo ja siis ihan sinut itteni kanssa, niin sisaisesti. Nyt paremmin myos ihmissuhteissa. Missa pain Suomee asut?


      • Uskovainenen
        hellu88 kirjoitti:

        Mä rukoilen homopoikakaveria mun seurakunnast, mut haluisin kyl olla salaa ainakin toistaseksi. Ehkä on paras pysyy viel kaapis...

        MULLA ON NIIIIN SAMA! Missa pain Suomee asut? :) Oon 1991.


      • kolipakteeri
        hellu88 kirjoitti:

        Mä rukoilen homopoikakaveria mun seurakunnast, mut haluisin kyl olla salaa ainakin toistaseksi. Ehkä on paras pysyy viel kaapis...

        aika mieletöntä tuohua.


        Jos joku ruoilee Jumalan sanan vastaisesti, Jumalalta tulee vain yksi sana:

        "tee parannus"


        http://www.youtube.com/watch?v=A20l6HFL0Qs&feature=rela ted


      • kolipakteeri

      • Uskovainen_1992
        Uskovainenen kirjoitti:

        MULLA ON NIIIIN SAMA! Missa pain Suomee asut? :) Oon 1991.

        Mä syntyny -92, oon helluntaisrk.ssa mukana, mut enemmän toimin kyllä luterilaisessa seurakunnassa. Mulla ihan sama tilanne kans.


      • ilkka..
        Sana... kirjoitti:

        ...ihan selkeesti tuomitsee samaasukupuolta olevan kanssa seksin harjoittamisen (room.1:27) jossain siellä siitä lukee.Mä ymmärrän että voi olla uskossa vaikka olisi homo,mutta silloin täytyy pidättäytyä seksistä.Muutenkin seksi kuuluu raamatun mukaan vasta avioliittoon.
        En silti tuomitse ketään,koska minulla ei ole tuomio valtaa...se on yksin Jumalalla.mutta,seurakunnissa pitäydytään Jumalan sanassa,joten ei ne ole siellä niiden saarnaajien tai muiden keksimiä juttuja ihmisten kiusaksi,vaan ne on Jumalan sanaa.Jokainen kait tykönänsä itse päättää totteleeko JUMALAA vaiko ei.Emmehän me ihmisille ole ensikädessä tilivelvollisia tekemisistämme,vaan Jumalalle....Joten,ei seurakunnan vanhimmat voi sallia sitä seurakuntalaisissaan koska silloin he toimivat vastoin Jumalan sanaa.Silti tulee rakastaa jokaista ihmistä rotuun tai säätyyn tai mihinkään muuhunkaan katsomatta,MUTTA ei tarvitse hyväksyä kaikkia tekoja vaikka hyväksyykin ihmisen ihmisenä.Huh huh,olipa sekavaa omastakin mielestä tää kirjotus,toivottavasti joku sentään ymmärsi jotakin.Ja muistakaa hyvät homot,mä en ole tässä teitä tuomitsemassa,EN TODELLAKAAN! Mun oma poikani on transsukupuolinen (kuulemma) ja hän on joskus myös seurustellut miehen kanssa,rakastan häntä silti ihan samoin kuin muitakin lapsiani ja hyväksyn poikani,mutta,vaikka en ymmärräkkään enkä välttämättä hyväksy "homostelua" niin ei ole minun asiani häntä tuomita.Minä vaan rakastan...Jumala hoitakoon loput kun on hänet luonut ja hän on mikä on,enkä minä voi tietää miksi,eikä hän itsekkään tiedä.Niin vain on.

        näinhän se on.. jumala tarjoaa liittoa, (ei sopimusta) tietä pelastukseen jeesuksen kautta. me voimme vain hylätä, tai hyväksyä liiton. se on siis liitto, ei sopimus. eli ehdoista ei ole ihmisen mahdollista neuvotella. se on liitto jeesuksessa kristuksessa. ja jokaisen on tehtävä valinta.


      • bi faith

        mietin et miks ylipääns ootte jossain sellasessa hengellisessä liikkeessä,joka ehdottomasti torjuu ja hyljeksii homoja?
        iki kuunna kullan valkeena ei löydy paikkaa ja joudutte elämään paljastumisen pelossa.
        perustakaa oma gbtm herätyskristillinen seurakunta
        ts juutalaisillaki on homo ja lesbosynagoogansa
        ja helluntaiherätyksessähän jokainen seurakunta on itsenäinen
        jos jotkut kaappiperverssit änkyrävanhemmistolaiset eivät haluu leikkiä teidän kanssa niin so what.
        oon sitä mieltä että nykyään suhtautuminen seksiin,seksuaalisuuteen ja sukupuolisuuteen yleensäkkin on hellareilla neuroottista.
        itse olen biseksuaali jumalaan uskova ihminen,en ole koskaan liittynyt yhteenkään seurakuntaan syystä,että en koe olevani hyväksytty muuta kuin valehtelemalla ja pimittämällä osan identiteettiäni.
        sitäpaitsi suhtautuminen on alentuvan holhoavaa.
        terve tuloa sairaana ja kieroutuneena biseksuaalina saarnaajasedän eheytettäväksi ja parannettavaksi.
        hoidon jälkeen sinun tulee olla nuhteeton heteroseksuaali
        en käsitä miksi te ette nosta kytkintä!!!!!!


      • Ecce homo .
        tarkoittanut kirjoitti:

        naisen ja miehen yhteen, ei esim. kahta miestä.Eihän lasten hankkiminenkaan onnistu miehiltä ja jumala toivoi meidän lisääntyvän.

        Ei raamatun aikanakaan kaikki ihmiset saaneet lapsia eikä koskaan sen jälkeenkään kaikki ole hankkineet niitä. Kyllä ihmisiä riittää tässä maailmassa vaikka kaikki eivät tekisikään. Sitäpaitsi monissa maissa on paljon lapsia, jotka tarvitsisivat vanhempia, jotka huolehtisivat heistä: homotkin voivat huolehtia lapsista.

        Raamatusta löytyy selityse ihan jokaisen asian puolesta ja jokaista asiaa vastaan. Pitää vain löytää se oma tulkinta.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        siinä seurakunnassa? Oletko omasta mielestäsi jotenkin syntiä tms? Luulen, että et. Eli etkö itse ole jo elävä todiste siitä, että uskontosi jauhaa väärää asiaa? Eroa kirkosta ja aloita elämä. Sinun elämäsi on olla homo, mutta uskontosi rajoittaa sinua. Me muut kyllä hyväksymme homot, joten alahan lähteä siitä huru-uskonnosta ja nauti elämästäsi.

        Uskovan ihmisen identiteetti löytyy Kristuksesta, siitä että on Jumalan oma, Jumalan mies tai nainen.
        Seksuaalisuus ei saa määrittää identiteettiä, uskova ei elä lihan mukaan vaan Hengen, paeten saastaisuutta ja keskittyen Hyvään.
        Riettaus ja homoseksi on selkeästi Raamatussa vakavaksi synniksi kerrottu, jos joku ei Jumalan Sanaa usko on uskomatta omaksi tuhokseen.
        Homoseksuaaliset halut voi voittaa ja Jeesus voi myös niistä vapauttaa!
        Älä siis rukoile poikakaveria vaan rukoile että Herra vapauttaa sinut noista vääristyneistä himoista.
        Kiitos Herran moni on saanut vapauden noistakin kiusauksista, Jeesus on voimallinen auttamaan vaikeimmissakin asioissa!


      • Anonyymi
        Ihmeellistä kirjoitti:

        Minä en pysty uskomaan, että Jumala, joka on meidät luonut omaksi kuvakseen. Kaikkivaltias Jumala, joka rakastaa meitä? En voi uskoa, että hän pitää homoseksuaalisuutta mitenkään syntinä, tai pahana. Ihmiset ovat ottaneet tämän asian/tulkinnan omiin saastaisiin pikku kätösiinsä ja vääntäneet siitä jotain ihan muuta. Todellakin, pidättäytykäämme siis tuomitsemasta, sillä eiköhän se ole Jumalan oma henkilökohtainen asia. Meillä ei ole valtaa tuomita.

        Olet täysin väärässä.

        Jumala loi miehen ja naisen ja antoi heille käskyn lisääntyä ja täyttää maa. Mitään muuta sydetta kuin m n ei Jumala pidä luonnollisena.

        Jumalan laki ja käskyt tuomitsee homouden. Ilmestyskirjassa jopa tuodaan selvästi esiin se, että homoseksuaalit tuomitaan Helvetiin.

        En ole poliisi, mutta minulla on oikeus puhua ohiajavan rikkovan liikennelakia jos minä ajan sääntöjen mukaan ja hän ohittaa. Jokainen käsky Raamatusta on auktoriteetti ja niiden ylittämistä, kieltämistä tai poislaittaminen on väärin. Siksi homoilu on syntiä ja Luojan laki sanoo sitä jopa iljettävälksi.

        Olet väärässä. Muuta mielesi.


      • Anonyymi
        Ihmeellistä kirjoitti:

        Minä en pysty uskomaan, että Jumala, joka on meidät luonut omaksi kuvakseen. Kaikkivaltias Jumala, joka rakastaa meitä? En voi uskoa, että hän pitää homoseksuaalisuutta mitenkään syntinä, tai pahana. Ihmiset ovat ottaneet tämän asian/tulkinnan omiin saastaisiin pikku kätösiinsä ja vääntäneet siitä jotain ihan muuta. Todellakin, pidättäytykäämme siis tuomitsemasta, sillä eiköhän se ole Jumalan oma henkilökohtainen asia. Meillä ei ole valtaa tuomita.

        Lueppa mitä raamatussa sanotaan,homous on synti ja Jumalalle kauhistus.Synnin palkka on kuolema,mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        Uskovainenen kirjoitti:

        Mulla on vahan sama! Oon tosi uskovainen, ja mulla on uskovaiset vanhemmat, mutta oon homo ja siis ihan sinut itteni kanssa, niin sisaisesti. Nyt paremmin myos ihmissuhteissa. Missa pain Suomee asut?

        Rukoile että pääsisit niistä vääristyneistä haluista miehiin, kyllä Jumala on tukenasi siinäkin kamppailussa.
        Muista että et sinä eikä kukaan mies ole lajikkeeltaan/ihmistyypiltään homo.
        On vain erilaisia syntejä ja kaikilla meillä kiusauksia synnin tekemiseen, toisilla toisiin synteihin.
        Ihminen ei ole homo jos ei homostele, samoin kuin ihminen joka ei varasta ei ole varas(vaikka kokisi kiusausta varastaa).
        Jos joskus lankeaa ,onneksi saa aina palata ristin juureen ja aloittaa alusta, syntisäkkejähän me kaikki ollaan joten onneksi on Jeesus ja Hänen armonsa.


    • homo

      on varmaan niin että vanhemmistossa ollaan aika tiukkoja, aika tietysti tekee tehtävänsa ja helluntaiseurakunnat maallistuvat kuten ev.lut.kirkko, ihan hyvä että tulisi tilaa kaikille, sillä usko kuuluu niin homoille kuin heteroille, eihän se meistä itsestä ole kiinni, Pyhä Henki sen synnyttää, kysymättä seksuaalista suuntautumista ja siitä ei pääse koskaan eroon. Mulla itsellä on vaikea istua joskus kokouksessa, koen olevani ulkopuolella välillä..

      • Anonyymi

        Sinä odotat sitten sitä maallistumista hellaripiireissäkin!
        Tuo on hullua ajattelua, silla maallistumninen on merkki
        Jumalan Sanasta luopumiseen, sitä, ettei siitä enää välitetä,
        ja sitäkö, jottei homoilu olis sitten enää synti?
        Kuule, vaikka koko maailma katoais, Jumalan Sana ei katoa,
        ja sun homo- syntis on synti, kun Raamattu niin sanoo.

        Älkää yrittäkö pettää itseänne.


    • Mona-Henrika

      koskaan hyväksymään Helluntaiseurakunnassa. Ainakin luulen niin.

      • synnin palkka

        tulla hyväksymään! Sanoohan sen jo sanakin: homouden ja muun haureuden harjoittaminen on syntiä, ja synnin palkka on...?


      • synnin palkka
        synnin palkka kirjoitti:

        tulla hyväksymään! Sanoohan sen jo sanakin: homouden ja muun haureuden harjoittaminen on syntiä, ja synnin palkka on...?

        homot ja lesbot varmasti hyväksytään, eihän Jumala ketään ihmistä sinänsä syrji. Jumala vain ei suvaitse kaikkia ihmisten tekoja, joista homouden harjoittaminen on yksi.


      • jepa
        synnin palkka kirjoitti:

        homot ja lesbot varmasti hyväksytään, eihän Jumala ketään ihmistä sinänsä syrji. Jumala vain ei suvaitse kaikkia ihmisten tekoja, joista homouden harjoittaminen on yksi.

        Ja silti minut on luotu tälläiseksi?
        Homoseksuaaliksi? Ja sitä ei Jumala hyväksy?
        Aika kiero ukko, täytyy sanoa.


      • jatta
        synnin palkka kirjoitti:

        tulla hyväksymään! Sanoohan sen jo sanakin: homouden ja muun haureuden harjoittaminen on syntiä, ja synnin palkka on...?

        lukekaapa pojat raamattua jumalan sanaa mitä siellä sanotaan miehymyksistä!! on väärin kuvitellakkaan että sellainen ois hyväksyttävää .rukoillaan yhdessä teidän puolesta että isä osoittaisi oikean tien teille ja vapauttaisi teidät eihän me voida tuomita mutta mihin ihmeeseen raamatussa vetoatte että homous ja lesbous olisi hyväksyttävää?? voisitteko vastata? en väitä että ettekö olisi uskossa ja uskoisi jeesukseen mutta vastatkaa minulle ja kertokaa että ymmärtäisin mitä en nyt ymmärrä!!??


      • Jumalakiusaa
        jepa kirjoitti:

        Ja silti minut on luotu tälläiseksi?
        Homoseksuaaliksi? Ja sitä ei Jumala hyväksy?
        Aika kiero ukko, täytyy sanoa.

        Niinhän se on helluntaiseurakunnissa, että heidän Jumalansa kiusaa/härnää/ärsyttää, Saatanansa kautta, jota se käyttää kokoajan "helluntaihomoja" vastaan. Sellainen on helluntaseurakuntien Jumala.


      • petskupetsku
        jatta kirjoitti:

        lukekaapa pojat raamattua jumalan sanaa mitä siellä sanotaan miehymyksistä!! on väärin kuvitellakkaan että sellainen ois hyväksyttävää .rukoillaan yhdessä teidän puolesta että isä osoittaisi oikean tien teille ja vapauttaisi teidät eihän me voida tuomita mutta mihin ihmeeseen raamatussa vetoatte että homous ja lesbous olisi hyväksyttävää?? voisitteko vastata? en väitä että ettekö olisi uskossa ja uskoisi jeesukseen mutta vastatkaa minulle ja kertokaa että ymmärtäisin mitä en nyt ymmärrä!!??

        koko kysymys asettelu on naivi sillä raamattu kieltää niin paljon muutakin jopa sen että sen varjolla hurskastellaan. Tosi asia on että uskovat on pääsäntösesti narsistisia ihmisiä jotka kokevat oikeutetuksi vahti muiden elämää ja samalla unohtaa omat asiansa. Sitä paitsi ei kukaan käske tuhoamaan niin paljon kuin Herra jos luet raamatun alusta. Jumala on siis narsisti masokistine psykopaatti joka ei välitä ihmisen kärsimyksestä mitään jos välittäisi poikansa sovitus olisi riittävä maksu Jumalan tahdon toteuttamiseksi eli ihmisen pelastukseksi mutta kun ei niin ei eli taivas sopimuskin on rikottavissa näköjää. Lueppa vuorisaarna niin ehkä huomaat kusetuksen suuruuden samalla kannatta kyllä varata meno lippu jonnekki kuumaan paikkaan.Totisesti fariseukset ja kirjan oppineet ilman rakkautta ovat tuomionsa ansaineet ja ei kaikki pelastu jotka hokevat HERRA HERRA muistakaa se.


      • Anonyymi
        jepa kirjoitti:

        Ja silti minut on luotu tälläiseksi?
        Homoseksuaaliksi? Ja sitä ei Jumala hyväksy?
        Aika kiero ukko, täytyy sanoa.

        Voi poika raukkaa, luuletko että Jumala loi sinut homoksi?
        Vastoin omaa Sanaansa?
        Himoissasi sinä sekoilet toisiin miehiin tai naisena
        naisiin, se on himoa , eikä Jumalan luomista!

        Ooppas kerranki rehellinen.


    • apostoli

      turhaa haavetta,hetikun paljastut, sinut ruoskitaan julkisesti...

      • kokenut

        Tunnen joitakin Helluntai seurakuntaan kuuluvia ihmisiä. Heistä päätellen Helluntai yhteisössä saa olla homo seksuaali kunhan vain ei sitä julkisesti näytä. HOMO-eroottisia ovat kaikki miesten tai naisten piirit. Raamattu ei tunne miesten tai naisten piirejä. Kaikki uskovaiset ovat Kristuksessa yhtä. Raamattu käskee RAKASTAMAAN kaikkia ihmisiä, mutta kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen seksuaalinen akti on Jumalalle kauhistus. Jumala loi ihmiset mieheksi ja naiseksi ei mitään sekamuotoja.Helluntaiseurakunnissa puhuvat eurot, jos olet tarpeeksi varakas ja annat kirkolle rahaa kaikki käy. Mielestäni Helluntaiseurakunnissa on paljon sala homoutta ja bi-seksuaalisuutta.


      • jori p

        Meiksi perusti 1996 Kymen Setan,saaden uskonnolliset uskovaiset oitis kimppuun!!
        Mulle esitettiin jotta peru julkisesti koko juttu,johon tuumasin mieluimmin ruksit seurakunnan kirjoihin,en aio pöntöstä puhua valetta,sen pituinen se !!

        Tänäpäivänä tallustelen kävelevänä esimerkkinä MUN JUMALANI armosta uudesti syntyneenä homona uutta ja mielekästä elämää,- tupakki,viina,rosmoukset,akat,ukot,hyvän näköiset ja tapaiset pojat,kaikki on vapaasti otettavissa vaan Isukki on antanut voiman kieltäytyä näistä menneisyyden iloista,sulkien ikäänkuin menneisyyden teräsportin edessäni !!

        Samuelin kirjoituksista löytyypi hieno rakkaus kertomus Daavidista ja Joonatanista,ne pussailee ja rakastaa toisiaan !!

        "Sun tehtäväs on herättää,muut saavat vakuuttaa", 5.10.-95 jo ennen Setaa tuli tämmöinen sana,mielestäni
        Pyhän Hengen ilmoittamana lähetyskäskynä jota olen pyrkinyt toteuttamaan julkisesti - en kaapista- omien hengellisten Pyhän Hengen innoittamien laulujeni välityksellä- Pelastuksen sanomaa lähde laulamaan-,joka löytyypi Googlesta lainausmerkerkein "jorma k nykänen", ja TV7.fi ohjelma-arkisto,kosketus 086 jorma matkalla taivaaseen, josta noin kahden minuutin kohdalla koko nettikansa saattaapi lukea mikä olin ja miten nyt Saukon lailla kellun Armon meressä kädet ristissä rinnan päällä,tosi uskovaisten pilkkiessä mun syntejäni,omansa unohtaen !!


    • milla

      Itse ajauduin ulos koko kuvioista, kun kävi liian ahdistavaksi...pelkäsin ihan mielettömästi helvettiä. Menihän siinä teinivuodet ihan pilalle. Nyt muutamia vuosia myöhemmin rakastuin vastakkaiseen sukupuoleenkin enkä olekaan siis täysin lesbo, kuten pelkäsin, mutta siltikään en ole helluntaipiireihin palaamassa. Edelleen tytöt pyörii ajatuksissa eikä ole mitenkään pois suljettu vaihtoehto. Tietyllä tavalla kiehtoo enemmän kuin miehet, mutta voi olla, että elän miehen kanssa kuitenkin, kun se on tässä tuomitsevassa maailmassa helpompaa ja siihen nyt kuitenkin pystyn.

    • 24/7

      no ei tasan ala! jos oot sattunu lukeen koskaan Raamattua, niin varmaan muistat miksi Jumala päätti tuhota sodoman ja gomorran kaupungit. koska ne olivat kauhistus Jumalalle, koska siellä ihmiset eivät välittäneet Jumalan tahdosta ja siellä oli hyvin paljon homoseksuaaleja ja sen tähden Jumala kiivastui ja tuhosi ne kaupungit. mies ryhtyi mieheen luonnotomalla tavalla. etkö tajua, että se mikä olet on täysin luonnotonta? äläkä yhtään yritä selittää, et sä oot syntyny tälläseksi. siis sitähän saatana tuttavallisemmin sielunvihollinen syöttää ihmisten tajuntaan koko ajan enemmän ja enemmän, mut se onkin sit meistä ihmisistä kinni kuinka paljon kuuntelemme sen valheita. mä en ainakaan kuuntele tollasta paskaa mitä se yrittää, et hyväksytään kaikki homot ja lesbot ja transut ja joo annetaan niille viä lapsia. hyvä idea. kamoon hei!! jos oot oikeesti uskossa niin kyl tajuut mikä on oikein ja mikä on Jumalan tahto.

      • nancy boy

        Tässäpä meillä sitten vihainen uskovainen vai?
        Raamatussa sanotaan monia asioita, joista kaikkia ei todellakaan kannata ottaa kovin kirjaimellisesti.
        En ole eläessäni tehnyt yhtään "syntiä", vaikka kuinka homo olisinkin. En yhtään ainoaa, eikö olekin ihmeellistä? Synti on minulle sitä, että rikon omaa moraaliani vastaan, ei se, mitä jossakin vanhassa, päivitystä kaipaavassa opuksessa sanotaan. Ehkä se tuo joillekkin sitä turvallisuuden tunnetta, mutta epäilen, että uskovat ihmiset vain pelkäävät käyttää omaa järkeään. On paljon helpompaa elää joidenkin "oppien" mukaan, kuin yrittää itse muodostaa mielipiteitä asioista. Itse erosin kotipaikkakuntani kirkosta, protestina uudelle papille. Hän oli yksi ahdasmielisimmistä tapauksista, mitä olen koskaan tavannut, mutta ei siinä mitään, että hän ei hyväksynyt homoseksuaaleja, muttakun hän ei hyväksynyt naisiakaan? ihmeellinen tyyppi..


      • ...kuuluu...
        nancy boy kirjoitti:

        Tässäpä meillä sitten vihainen uskovainen vai?
        Raamatussa sanotaan monia asioita, joista kaikkia ei todellakaan kannata ottaa kovin kirjaimellisesti.
        En ole eläessäni tehnyt yhtään "syntiä", vaikka kuinka homo olisinkin. En yhtään ainoaa, eikö olekin ihmeellistä? Synti on minulle sitä, että rikon omaa moraaliani vastaan, ei se, mitä jossakin vanhassa, päivitystä kaipaavassa opuksessa sanotaan. Ehkä se tuo joillekkin sitä turvallisuuden tunnetta, mutta epäilen, että uskovat ihmiset vain pelkäävät käyttää omaa järkeään. On paljon helpompaa elää joidenkin "oppien" mukaan, kuin yrittää itse muodostaa mielipiteitä asioista. Itse erosin kotipaikkakuntani kirkosta, protestina uudelle papille. Hän oli yksi ahdasmielisimmistä tapauksista, mitä olen koskaan tavannut, mutta ei siinä mitään, että hän ei hyväksynyt homoseksuaaleja, muttakun hän ei hyväksynyt naisiakaan? ihmeellinen tyyppi..

        ...kirjaimellisesti. Homous on syntiä, se on siellä selkeästi ilmoitettu. Piste.


    • arska__.

      Turha toivo!

      Asenteet ei (toivottavasti) muutu! Raamatun sana ei muutu! Homouden synnillisyys ei muutu!

      Jos sinä olet homo, sinun tulee muuttua!

      • Rabb

        Mielesestäni tämä keskustelu ei johda mitenkään hyvään suuntaan. Osapuolet ovat erimielisiä ja pysyvät. Mutta jos joku ei koe omakseen esim. luterilaista tai mitä vaan helluntaiporukkaa niin kannattaa varmaan miettiä et onko järkeä käydä siellä.

        Eihän Suomessa ole pakko mihinkään kuulua ja jos ei halua noudattaa vaikka yhdistyksen sääntöjä niin miksi siihen sitten kuuluisi?


    • Paavali80

      Lopettakaa homoilu ettette saatuta kristuksen ruumista.

      • jori p

        Ihka pikku juttu omasta tosi vanhemmistoveljen homofobiasta ja paljastumisensa pelosta !!

        Kahvitilaisuudessa seurakunnan tiloissa aioin moikata kättäpäivää vuosikausia tutun vanhemmistoveljen kera,kieltäytyi tokaisten : en miä voi kun siä olet semmoinen !!

        Muutaman vuoden päästä - uskon sen olleen Jumalan tahdon-, menin sairaalaan moikkaamaan häntä ja yllätys,yllätys,naama hymyssä kuin juusto kätteli ja tuumasi " silloin kun hän kieltäytyi moikkaamasta,osteli itse pornolehtiä käsitöiden vauhdittajana vaimon kieltäytyessä oikeasta hommasta",meistä tuli kaverit kävin soittelemassa luonaan vanhainkodissa hengellistä soitantaa,rauha hänelle !!

        Mahttakohan paavali 80 edes tietää mitä synti on,ei käteenvetoa tai pussailua, vaan eroa JUMALASTA !!

        Pahhuuvesta on helppoa pelastua,vaan etpä ole vielä pyhhyyvestä pelastunut,!!???


    • MasterZeromus

      En tiedä helluntai seurakunnasta mutta ainakin juutalaisista tiedän että he hyväksyvät homoseksuaalisuuden ilman peräpää yhdyntää. Pidän heidät kuitenkin kaksois moraalisina siinä mielessä että silti hyväksyvät naisen peräpään käytön. Eikö tämä sama meininki päde muuten valta kristillisissä seurakunnissaki? Sillä yritetään kuulema säilyttää neitsyys ja ehkäistä lasten saannin.

      Olen itse gnostiikko ja täten hyvin suvaitsevainen. Sinä et ehkä ole joten voit käydä siellä www.g0ys.org sivustolla joka opillisesti katsottuna on lähempänä sitä sinun oppiasi. Itse en kyllä pidä liiallisesta macho tyylistä ja kaikki yli suhteen menevästä nään kertakaikkiaan punaista. Laatu on aina enemmän kuin määrä!

    • vapaasuuntailija

      Morjens,

      Itse asuskelen Oulussa, enkä nyt varsinaisesti ole helluntaiseurakunnassa kirjoilla vaikka siellä tuleekin käytyä. En usko teoilla pelastuvani - silti jotenkin tämä homous ei sovi yhteen Jeesuksen seuraamisen kanssa. Jeesus on sallinut tällaisen taakan, minkäpä sille voin. Pyrin kuitenkin nostaa katseeni Jeesukseen ja haluan seurata häntä koko elämälleni. Jos tuollainen asia sitten roikkuu perässä niin roikkukoon, ehkä siitä taivaassa sitten eroon päästään! ;) En ole miesten kanssa ollut, ja toivottavasti en tule olemaankaan.. Olenpa nyt onnellinen elämässäni, vaikkei ole tullutkaan sitä tehtyä!

      • niinkai

        jeesus pelastaa, naimaa vaa :)


    • poksista81

      Miten voi elää homona helluntaiseurakunnassa?Itselleni oli aivan selvää etten lesbona voi elää seurakunnassa. Raamattu kieltää homouden eikä sitä ikinä tulla hyväksymään helluntaiseurakunnissa. Ja mielestäni se on aivan oikein. Ei raamattua voida soveltaa sen mukaan, miten se itselle sattuu sopimaan. Mielestäni on vain kaksi vaihtoehtoa: Joko pyrkiä eheytymään homoudesta ja kuulua seurakuntaan tai valita homous ja erota seurakunnasta.


      Tarkoituksenani ei ole provoisoida eikä arvostella kanssani eri mieltä olevia, mutta tämä asia on painanut minua jo 15 vuotta, joten mielipiteeni saattavat olla tässä asiassa melko vahvat.

      • Hellariboy86

        Vai että sillain. Ja itselläsi on vankka kokemus homoudesta ja siitä eheytymisestä kun olet noin varma asiastasi, niinkö? Mites sellaisen suhteen joka on yrittänyt koko ikänsä (tunnen erään melkein 60 v tyypin joka on tosissaan yrittänyt) millaisia kiviä haluat lastata heidän kuormaansa?


      • Olli Stålström
        Hellariboy86 kirjoitti:

        Vai että sillain. Ja itselläsi on vankka kokemus homoudesta ja siitä eheytymisestä kun olet noin varma asiastasi, niinkö? Mites sellaisen suhteen joka on yrittänyt koko ikänsä (tunnen erään melkein 60 v tyypin joka on tosissaan yrittänyt) millaisia kiviä haluat lastata heidän kuormaansa?

        Lisään vielä tämän ketjun loppuun oman kantani, vaikka olen sen tuonut esiin muissa ketjuissa, koska puheet "eheytymisestä" näyttävät suurelta osin nousevan helluntailaisen liikkeen sisältä.

        Haluan omien karvaiden kokemusteni vuoksi varoittaa muita hyväuskoisia yrittämästä muuttumista homosta heteroksi. Yhdysvaltain psykiatriyhdistys APA on varoittanut, että tällaiset ms. eheytysyritykset eivät toimi, vaan päinvastoin saattavat johtaa vaikeisiin psyykkisiin ongelmiin ja itsetuhoalttiuteen kun huomaa yrittäneensä muuttaa tahdonvoimalla sellaista mikä ei muutu.

        Olen julkaissut oman tarinani varoituksena kaikille niille, jotka haluavat yrittää seksuaalisen suuntautumisen muuttumista. Se on julkaistu verkkolehdessäni FinnQueerissa, jonka teksti perustuu tekemääni väitöskirjaan homouden sairausleiman syntymisestä ja poistumisesta:

        http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=298_34_1

        Osallistun työryhmän kanssa sellaisen teoksen toimittamiseen, jossa kerrotaan miten voi saavuttaa henkisen ja hengellisen tasapainon ja hyvinvoinnin homona/lesbona. Se ilmestyy vuoden 2011 kevätmarkkinoille Gaudeamuksen kustantamana, nimellä Saanko olla totta? Seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolisen moninaisuuden kohtaaminen (toimi. Liisa Tuovinen, Jussi Nissinen, Jorma Hentilä ja Olli Stålström)-


      • Ed Monte
        Olli Stålström kirjoitti:

        Lisään vielä tämän ketjun loppuun oman kantani, vaikka olen sen tuonut esiin muissa ketjuissa, koska puheet "eheytymisestä" näyttävät suurelta osin nousevan helluntailaisen liikkeen sisältä.

        Haluan omien karvaiden kokemusteni vuoksi varoittaa muita hyväuskoisia yrittämästä muuttumista homosta heteroksi. Yhdysvaltain psykiatriyhdistys APA on varoittanut, että tällaiset ms. eheytysyritykset eivät toimi, vaan päinvastoin saattavat johtaa vaikeisiin psyykkisiin ongelmiin ja itsetuhoalttiuteen kun huomaa yrittäneensä muuttaa tahdonvoimalla sellaista mikä ei muutu.

        Olen julkaissut oman tarinani varoituksena kaikille niille, jotka haluavat yrittää seksuaalisen suuntautumisen muuttumista. Se on julkaistu verkkolehdessäni FinnQueerissa, jonka teksti perustuu tekemääni väitöskirjaan homouden sairausleiman syntymisestä ja poistumisesta:

        http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=298_34_1

        Osallistun työryhmän kanssa sellaisen teoksen toimittamiseen, jossa kerrotaan miten voi saavuttaa henkisen ja hengellisen tasapainon ja hyvinvoinnin homona/lesbona. Se ilmestyy vuoden 2011 kevätmarkkinoille Gaudeamuksen kustantamana, nimellä Saanko olla totta? Seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolisen moninaisuuden kohtaaminen (toimi. Liisa Tuovinen, Jussi Nissinen, Jorma Hentilä ja Olli Stålström)-

        Olet pitkään tehnyt ansiokasta ja vankkaa työtä näiden asioiden edistämiseksi. Muistan Sinut kaukaa vuosien takaa aina yhtä sympaattisena, uskottavana, selkeänä ja rehtinä miehenä. Teet upeaa elämäntyötä meidän kaikkien hyväksi. Suosittelen julkaisujasi kaikille, jotka hakevat selkeää ja asiallista tietoa. Kiitos vielä ja onnea elämään.


      • Jumala voi
        Ed Monte kirjoitti:

        Olet pitkään tehnyt ansiokasta ja vankkaa työtä näiden asioiden edistämiseksi. Muistan Sinut kaukaa vuosien takaa aina yhtä sympaattisena, uskottavana, selkeänä ja rehtinä miehenä. Teet upeaa elämäntyötä meidän kaikkien hyväksi. Suosittelen julkaisujasi kaikille, jotka hakevat selkeää ja asiallista tietoa. Kiitos vielä ja onnea elämään.

        Mun kokemus homoudesta eheytymisestä oli hyvä,kärsin homona elämisestä. Terapia & Aslan auttoi ja oon tyytyväinen siihen mitä on nyt. En mitätöi Ollin kokemusta, mutta herättää kysymyksen miks se ei onnistunu kun joillakin se onnistuu... mä puhun omasta puolestani, että se kannatti. Ja eheytymisen kannattajia on kyllä kaikissa kirkoissa...

        Lisää tietoa voi etsiä...
        www.narth.com
        www.exodus.to
        www.aslan.fi

        Ja olipa vaikka lääkintöhallitus niin tai APA niin niiden kanta ei oo Jumalan sanaa, vaan Raamattu on... APAhan kehottaa suhtautumaan myönteisesti muutosta etsiviin, mutta varoittaa lupailemasta liikoja, koska tieteellisiä todisteita ei oo tarpeeksi jotta vois tehdä päätöksen puolesta tai vastaan...


    • Olli Stålström

      Tässä se nyt on. Siinä on perustietopaketti siitä, mitä lääketieteessä ja psykiatriassa tiedetään homoudesta tänään. Siinä on myös useita tapauskertomuksia siitä, miten yritykset muuttaa seksuaalista suuntautumistaan ovat epäonnistuneet. Teoksessa on useita artikkeleita siitä miten myös kristinuskon piirissä on hyväksytty samaa sukupuolta olevien välinen rakkaus.

      Teoksessa on myös Katrina Lumikallion artikkeli suomalaisista konversioideologioista, ja niitä edistävistä liikkeistä.

      Kannattaa muistaa, ettei Raamattu ole psykiatrian käsikirja.

      http://www.gaudeamus.fi/ajankohtaista/tuovinen-saanko-olla-totta/#more-3822

    • Möykkyk-Kake

      Siinä vaiheessa Möykky-Kakekin kääntyisi uskovaiseksi, kun hänen selliinsä tulisi nuori ja kokematon homopoika puhumaan Gzuksesta ; )

    • Peepuulaa

      Sodoman ja Gomorran homot ainakin tuhoituivat tulikivi sateessa silloin kerran. Muitanette miten Lootilta tulivat kaupunkilaiset vaatimaan enkeleitä,"jotta voisimme ryhtyä heihin."
      Aabraham ja Loot perheineen pelatuivat. Tosin Lootin vaimo haikaili katsoi taakseen jne.
      Homous luonnotonta. Jumala antaa apunsa, mikäli apua haluaa.

    • jesusisthefreedom

      mootsartti.blogspot.com

    • totuus

      kyllä valitettavasti monet helluntaiuskonveljesi tuomitsevat homot helvettiin, olen keskustellut lukuisten uskonveljesi kanssa asiasta... oon hetero. no asiasta toiseen, monet helluntailaiset naiset antaa helposti persettä , kokemusta on

    • heterohellari

      Helluntaisrk:ssa pääsee biit helpommalla kuin homot ja lesbot, koska silloin voi valita eri sukupuolta olevan kumppanin ja näennäisesti "eheytyä". Jos täyshomo menisi naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa (eikä helluntaiopin mukaan harrastaisi seksiä ennen avioliittoa, eikä koskaan masturboisi ennen avioliittoa tai avioliiton aikana, huom!) niin voi vaan arvailla kuinka ongelmallinen parisuhde siitä kehkeytyisi. Yksi vaihtoehto on tietysti elää selibaatissa. Ei kovin houkuttelevia vaihtoehtoja. Tästä aiheesta kannattaisi herättää keskustelua Ristin Voiton mielipidepalstalla, tosin tuskimpa julkaisevat...

    • 3+14

      Eikös siellä raamatussa kielletä myös naisia käyttämästä miesten vaatteita (mm. housuja) ja jos näin tekee, niin se nainen pitää tappaa. Raamattu ei ole Jumalan sanaa vaan ihan ihmisten. Uskokaa Jumalaan, älkää raamattuun.

    • Anonyymi

      No voidaanhan asiaa tarkastella monesta eri näkökulmasta.

      Olihan Juudas Iskariotkin Jeesusken seurassa mutta ei kyllä Taivaaseen päässy takuulla.

      Voihan helluntalainenkin kuulua listoilla hellareihin muuta on oikestaan Hellareihin kuuluva tai lyhyemmin sanottuna tuleva Hell-kansalainen. Hell on Helvetti englanniksi.

      Ei Taivaaseen pääse homot ikinä eikä koskaan. Mutta kyllä parannuksen, mielenmuutoksen tehneellä helluntalaisella on Taivaspaikka.

    • Anonyymi

      Olipa kuka tahansa, mistä tahansa uskonryhmästä niin kaikenlainen homoseksuaalisuuden harjoittaminen on 100% Luojan lakia vastaan.

      Me elämme valintaelämää:

      1. Synnissä, Jumalan lakia vähätellen, uskontokulissesissa, uudestisyntymättöminä PH:stä, homoudessa...... Ja elämä päättyy Helvettiin !

      2. Teemme parannuksen, teemme mielenmuutoksen, hylkäämme synnin, otamme Jeesuksen sydämeen asumaan, uudestisynnymme PH:stä ja kilvoittelemme ahdasta ja kaitaa tietä pitkin... Ja elämä päättyy Taivaaseen.

      Olen ja olet ja olemme kaikki valinnan edessä. Helvetti tai Taivas

    • Anonyymi

      Musta ei tunnu yhtään, ei lainkaan.

    • Anonyymi

      Kyllä helluntaiseurakunnat tuntuvat vielä olevan aika takapajulassa tämän asian suhteen. Mikä on tietenkin surullista, sillä ihmisiä "estetään" tulemasta Jumalan tykö.

      • Anonyymi

        Ai jaa, että helluntai olisi takapajulassa ? Ei kyllä ole vaan etutammelassa....

        Helluntaille on Raamattu auktoriteetti ja se takaa että olaan oikealla tiellä.


    • Anonyymi

      Onkohan tuo takavuosien aloittaja itse Sebastian Tynkkynen?

    • Anonyymi

      Mulle kelpaisi helluntai-lessu-jehova homopoika, olen 17v "pakana" siis en kuulu kirkkoon, asun Ivalossa.

    • Anonyymi

      Kaikkea hyvää ja rohkaisua ahdistuksessa ja epätietoisuudessa eläville ihmisille.

      Kannattaisi ehkä muistaa Raamatun sana:
      "Jumala katsoo ihmisen sydämeen."

      Ei sukupuolisuuntautuma ole se kriittinen asia.

    • Anonyymi

      Olipa kuka tahansa, mistä tahansa uskonryhmästä niin kaikenlainen homoseksuaalisuuden harjoittaminen on 100% Luojan lakia vastaan.

      Me elämme valintaelämää:

      1. Synnissä, Jumalan lakia vähätellen, uskontokulissesissa, uudestisyntymättöminä PH:stä, homoudessa...... Ja elämä päättyy Helvettiin !

      2. Teemme parannuksen, teemme mielenmuutoksen, hylkäämme synnin, otamme Jeesuksen sydämeen asumaan, uudestisynnymme PH:stä ja kilvoittelemme ahdasta ja kaitaa tietä pitkin... Saamme kaikki synnit anteeksi Jeesuksen veren takia. Ja elämä päättyy Taivaaseen.

      Olen ja olet ja olemme kaikki valinnan edessä. Helvetti tai Taivas

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe