Fibromyalgia

Eve 37

Kävin eilen neurologilla ja hän sanoi oireideni olevan ihan fibromyalgiaa. Lääkärit kuulemma jakautuvat kahtia tuossa fibrossa eli toiset uskovat sen olemassaoloon ja toiset eivät. Neurologini sanoi olevansa siinä keskellä.

Hän määräsi mulle kortisonikuurin 10pv alenevin annoksin. Fibron lisäksi mulla on sarjoittainen päänsärky (Horton neuralgia), johon tuo kortisoni auttaa katkaisemaan säryn.

Kysymys kuuluu: oletteko syönyt kortisonia fibroonne ja jos olette, niin onko se auttanut?

Tuun kertomaan sit parin viikon päästä kuinka mun kävi.

Yks tuttava söi 2 vuotta pientä annosta kortisonia ja fibrokivut eivät ole sen jälkeen vaivannut. En sitten tiedä, millonka nuo oireet oisivat kadonneet, kun eihän se paraneminen välttämättä 2 vuotta vienyt vaikka lääkettä niin kauan söikin.

Olen jo kerkenyt kokeileen kaikenmailman ruokadietit sekä luontaistuotteet, joista ei ole mitään apua ollut. Rahat vaan meni hukkaan.

Olen nyt toiveikkailla mielin tuon kortisonin suhteen.

66

16731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hui ui

      Se on siis roskakoppatauti-vaiva. Toisaalta ihan oikeinkin sanottu. Se on siis elämäntapavaiva.
      Taidat olla stressaja ?

      Jätähän hössötykset pois mielestäsi, nuku, nuku, ja nuku. Ellet nuku riittävästi, kyllä kipuja riittää. Totta hiivatissa, jos syvää unta ei ole riittävästi, hormoonitoimintakaan ei pelaa, ja koko elimistö menee sekaisin.

      Rahasi hukkaan ? Missä rahasi eivät menisi hukkaan ? Asenteesi on ensinäkin ihan väärä. Joka päivä pistät rahojasi hukkaan, ja teet itsellesi fibromyalgiaa, lakkaa tekemästä sitä.

      Kerrohan, miten päiväsi aloitat, mitä syöt, mitä juot, ja kuinka paljon.
      Paljonko unta, entä stressi ?

      Nimittän ruoka osallistuu stressiin vallitsevasti.

      • Janina

        Et ihan tiedä mistä puhut


      • On on Janiinaseni
        Janina kirjoitti:

        Et ihan tiedä mistä puhut

        Ihan oli oikeaa puhetta. Mitä sinä siinä horiset. Kyllä fibromyalgian oleellisin lähtökohta on stressi. Toki on siellä paljon muitakin, mutta valtaosa fibromyalgioista rauhoittuu kun oppii halltisemaan itseään ja olemaan stressaamatta.

        Yhtä tärkeää on kylläkin ruoan vaikutus. Se on kuules filla, ihan totta. Mutta eihnä se mitään tuloksia tuota, jos vääriä ruokavaloita kokeilee, ja vääriä tuotteita. Ei se niin mene. Siitä pitää tietää todella paljon, ennenkuin se onnistuu.

        Ei auta toimia niin, että kittaa kahvia, ja noudattaa ruokavalioita. Se on tosiaan hukkaan heitettyö ja omasta toimestaan vielä. Kahvi kun tuhoaa koko ruokavalion antaman edun.

        Tai vastaavasti puputtaa suklaata ja karkkia, ja sokeria. Se vaan on totuus sellainen.
        Ja osalla on kyllä ne nikamalukot täyttä totta. Siitä ei kyllä päästä yli eikä ympäri.


      • ei Janiina
        On on Janiinaseni kirjoitti:

        Ihan oli oikeaa puhetta. Mitä sinä siinä horiset. Kyllä fibromyalgian oleellisin lähtökohta on stressi. Toki on siellä paljon muitakin, mutta valtaosa fibromyalgioista rauhoittuu kun oppii halltisemaan itseään ja olemaan stressaamatta.

        Yhtä tärkeää on kylläkin ruoan vaikutus. Se on kuules filla, ihan totta. Mutta eihnä se mitään tuloksia tuota, jos vääriä ruokavaloita kokeilee, ja vääriä tuotteita. Ei se niin mene. Siitä pitää tietää todella paljon, ennenkuin se onnistuu.

        Ei auta toimia niin, että kittaa kahvia, ja noudattaa ruokavalioita. Se on tosiaan hukkaan heitettyö ja omasta toimestaan vielä. Kahvi kun tuhoaa koko ruokavalion antaman edun.

        Tai vastaavasti puputtaa suklaata ja karkkia, ja sokeria. Se vaan on totuus sellainen.
        Ja osalla on kyllä ne nikamalukot täyttä totta. Siitä ei kyllä päästä yli eikä ympäri.

        Eiköhän stressi näyttele suurta roolia ihan kaikkien sairauksien yhteydessä.

        Kerropas nyt se sun ruokavalioasia (joka kuitenkaan ei ole ilmeisesti ruokavalio), niin pääsemme keskustelemaan itse aiheesta, eli fibrosta.


      • Fibromy
        On on Janiinaseni kirjoitti:

        Ihan oli oikeaa puhetta. Mitä sinä siinä horiset. Kyllä fibromyalgian oleellisin lähtökohta on stressi. Toki on siellä paljon muitakin, mutta valtaosa fibromyalgioista rauhoittuu kun oppii halltisemaan itseään ja olemaan stressaamatta.

        Yhtä tärkeää on kylläkin ruoan vaikutus. Se on kuules filla, ihan totta. Mutta eihnä se mitään tuloksia tuota, jos vääriä ruokavaloita kokeilee, ja vääriä tuotteita. Ei se niin mene. Siitä pitää tietää todella paljon, ennenkuin se onnistuu.

        Ei auta toimia niin, että kittaa kahvia, ja noudattaa ruokavalioita. Se on tosiaan hukkaan heitettyö ja omasta toimestaan vielä. Kahvi kun tuhoaa koko ruokavalion antaman edun.

        Tai vastaavasti puputtaa suklaata ja karkkia, ja sokeria. Se vaan on totuus sellainen.
        Ja osalla on kyllä ne nikamalukot täyttä totta. Siitä ei kyllä päästä yli eikä ympäri.

        ...kertois sitte mullekkin mikä se on se oikea ruokavalio ja mikä on kahvin KITTAAMISTA, onko jo yks tai kaks kuppia kahvia päivässä liikaa????
        Ja mimmonenkohan määrä sokeria päivässä tekee huonoa?? Onkohan näihin ees mitään vastausta olemassakaan?????


      • Ei pidä suuttuua
        Fibromy kirjoitti:

        ...kertois sitte mullekkin mikä se on se oikea ruokavalio ja mikä on kahvin KITTAAMISTA, onko jo yks tai kaks kuppia kahvia päivässä liikaa????
        Ja mimmonenkohan määrä sokeria päivässä tekee huonoa?? Onkohan näihin ees mitään vastausta olemassakaan?????

        No niin, taas sitä suututaan. Ottakaa selvää asioista. Ei niitä kultalautasella eteenne tuoda. Tänäänkin oli Tampereella yhleisluento asiasta.


      • Fibromy
        Ei pidä suuttuua kirjoitti:

        No niin, taas sitä suututaan. Ottakaa selvää asioista. Ei niitä kultalautasella eteenne tuoda. Tänäänkin oli Tampereella yhleisluento asiasta.

        kukaan oo suuttunukkaa. Mut eipä täällä käpykylissä mitään luentoja...
        Ois vaan kiva et jos joku jolla on tietoa tai OMAKOHTASIA KOKEMUKSIA kertoilisi niistä muillekkin et vois kokeilla itsekkin.


      • Ei määrät ratkaise
        Fibromy kirjoitti:

        ...kertois sitte mullekkin mikä se on se oikea ruokavalio ja mikä on kahvin KITTAAMISTA, onko jo yks tai kaks kuppia kahvia päivässä liikaa????
        Ja mimmonenkohan määrä sokeria päivässä tekee huonoa?? Onkohan näihin ees mitään vastausta olemassakaan?????

        Ei ne määrät ratkaiase. Vähän tai paljon, minulle sama vaikutus. Vähäinenkin määrä tekee jumalattoman kipeeks. Ja jopa niin, että vaikka kaikki muut on ihan kondiksessa, turvallisia ruoka-aineita, mutta se yks kupillinen kahvia, se riittää pitämään fibromyalgiani yllä, ja kivut päällä.

        Joten se vaatii koko ruokavalion remonttia. Ei niin, että jätän nyt punaisen lihan pois. Tuskin se kovinkaan monelle apua tuo.

        Vasta sitten, kun on saavuttanut kivuttoman tilan, ruoka-aine ruoka-aineelta testaa itsellään, sietääkö sitä vai ei. Näin pääsee itselleen rakentamaan sopivan ruokavalion.

        Tämä siis tarkoittaa sitä, että ensin karsitaan mahdollisetkin kivun ja turvotuksen aiheuttajat pois, ja siitä lähdetään ruoka-aine ruoka-aineelta testaamaan.

        Minulla meni yhden ruoka-aineen testaamisen usemapi viikko. Ja tein samalla ruoka-aineella kolmeen kertkaan testin, ennenkuin uskoin. Otin sen vaan ruoka-valioon mukaan ja kuulostelin pari-kolme viikkoa, reagoiko keho. Toki mun kroppa reagoi hyvin nopeasti, esim. sokeriin se reagoi jo vuorokaudessa, mutta kerrannaisvaikutukset tulee esille vasta viikon sisällä.


      • Kaunako ?
        Fibromy kirjoitti:

        ...kertois sitte mullekkin mikä se on se oikea ruokavalio ja mikä on kahvin KITTAAMISTA, onko jo yks tai kaks kuppia kahvia päivässä liikaa????
        Ja mimmonenkohan määrä sokeria päivässä tekee huonoa?? Onkohan näihin ees mitään vastausta olemassakaan?????

        Kaunako oot pyöriny näillä sivuilla ?


      • Tuuli

        Ei pidä kommentoida jos asiasta tiedä mitään, tämä "huihaille"


      • Hui ui
        Tuuli kirjoitti:

        Ei pidä kommentoida jos asiasta tiedä mitään, tämä "huihaille"

        Jos todella haluat päästä sen niskan päälle, niin elämänarvot on punnittava uudelleen, ja mitä paremman tuloksen haluat, sitä enemmän on kiinnitettävä huomioon myös siihen, mitä virtaa siitä räkäkapulan alla olevasta montusta alas.
        Muilla keinoin voit kepultella niin kauan, kuin haluat, mutta jos haluta siitä eroon, niin että se ei sua lainkaan vaivaa, tehokkain keino on elintapojen uudelleen opettelu.

        Usko tai älä. Kyllä se niin päin vaan menee, että itse saat hankkia sitä kokemustietoa vielä paljon, paljon. Tietoa on vaikka minkämoista. Minä olen valinnut toisenlaisen tiedon, jossa minulle ei riitä puolitie, eikä kipulääkevankeus, vaan vapaus vaikea-asteisesta fibromyalgiasta.


      • Janina
        Hui ui kirjoitti:

        Jos todella haluat päästä sen niskan päälle, niin elämänarvot on punnittava uudelleen, ja mitä paremman tuloksen haluat, sitä enemmän on kiinnitettävä huomioon myös siihen, mitä virtaa siitä räkäkapulan alla olevasta montusta alas.
        Muilla keinoin voit kepultella niin kauan, kuin haluat, mutta jos haluta siitä eroon, niin että se ei sua lainkaan vaivaa, tehokkain keino on elintapojen uudelleen opettelu.

        Usko tai älä. Kyllä se niin päin vaan menee, että itse saat hankkia sitä kokemustietoa vielä paljon, paljon. Tietoa on vaikka minkämoista. Minä olen valinnut toisenlaisen tiedon, jossa minulle ei riitä puolitie, eikä kipulääkevankeus, vaan vapaus vaikea-asteisesta fibromyalgiasta.

        Ensimmäinen viestisi alkoi hyvin tiukkaan sävyyn ja sai siksi apljon ärsytystä aikaan. Huomaat varmasti jos luet sen itse uudestaan läpi.

        Esittäisin vain muutaman kysymyksen. Mistä tiedät mitä kukakin fibroa sairastava syö, juo, miten nukkuu tai miten harrastaa liikuntaa esimerkiksi ? On vaarallista lähteä yleistämään asioita. Jos sinulla toimii jotkut asiat niin ne ei välttämättä toimi jollakin toisella.


      • Hui ui
        Janina kirjoitti:

        Ensimmäinen viestisi alkoi hyvin tiukkaan sävyyn ja sai siksi apljon ärsytystä aikaan. Huomaat varmasti jos luet sen itse uudestaan läpi.

        Esittäisin vain muutaman kysymyksen. Mistä tiedät mitä kukakin fibroa sairastava syö, juo, miten nukkuu tai miten harrastaa liikuntaa esimerkiksi ? On vaarallista lähteä yleistämään asioita. Jos sinulla toimii jotkut asiat niin ne ei välttämättä toimi jollakin toisella.

        Etkö ymmärrä vielä keskustelun aikaansaannin tekniikoita ? Jos suutut ja ärsyynnyt, otat nokkiisi, se on oma asiasi. Vilkkaan keskustelun aikaansaanti tehdään raflaavasti.

        Ja toisekseen satun muuten tietämään, miten fibromyalgiset nukkuu. Jos he nukkuvat hyvin, eivät he silloin kärsi mistään fibromyalgiasta. Se on yksi tyypillisimmistä oireistosta, ja myös vaikuttavimmista oireistoista, koska se osallistuu taudin olemassaoloon, nimittäin häiriintynyt uni. Se, että aiheuttaako häiriintynyt uni fibromyalgiaa, vai fibromyalgia häiriintynyttä unta, on sitten aivan toinen kysymys kokonaan.

        Mutta suuri joukko on niitä fibromyaltikkoja, joiden tauti on merkittävästi rauhoittunut, kun uni saatetaan tavalla tai toisella normaaliin uomiin. Kyllä tämä on puhdasta tieteellistä totuutta.

        Ja toki kymmenien vuosien varrella on tavannut sen satoja fibromyalgisia henkilöitä, että aika ummikko pitää olla, ellei keskustele toisten kanssa, ja pysty samaan kuvaa, miten toiset syö, juo ja elää.

        Samoin, se millä ihmiset tautinsa kuriin ovat saaneet, se vaan valitettavasti on niin yhdensuuntainen, että miksi niistä pitäisi vaieta ? Loukkaako se jotenkin Sinua tai muita ?


      • olet ennenkin
        Hui ui kirjoitti:

        Etkö ymmärrä vielä keskustelun aikaansaannin tekniikoita ? Jos suutut ja ärsyynnyt, otat nokkiisi, se on oma asiasi. Vilkkaan keskustelun aikaansaanti tehdään raflaavasti.

        Ja toisekseen satun muuten tietämään, miten fibromyalgiset nukkuu. Jos he nukkuvat hyvin, eivät he silloin kärsi mistään fibromyalgiasta. Se on yksi tyypillisimmistä oireistosta, ja myös vaikuttavimmista oireistoista, koska se osallistuu taudin olemassaoloon, nimittäin häiriintynyt uni. Se, että aiheuttaako häiriintynyt uni fibromyalgiaa, vai fibromyalgia häiriintynyttä unta, on sitten aivan toinen kysymys kokonaan.

        Mutta suuri joukko on niitä fibromyaltikkoja, joiden tauti on merkittävästi rauhoittunut, kun uni saatetaan tavalla tai toisella normaaliin uomiin. Kyllä tämä on puhdasta tieteellistä totuutta.

        Ja toki kymmenien vuosien varrella on tavannut sen satoja fibromyalgisia henkilöitä, että aika ummikko pitää olla, ellei keskustele toisten kanssa, ja pysty samaan kuvaa, miten toiset syö, juo ja elää.

        Samoin, se millä ihmiset tautinsa kuriin ovat saaneet, se vaan valitettavasti on niin yhdensuuntainen, että miksi niistä pitäisi vaieta ? Loukkaako se jotenkin Sinua tai muita ?

        yrittänyt muuttaa ihmisten elintapoja täällä!

        Selitätkö sitten, miksi terveellisiä aterioita nauttivalla, ahkeralla liikkujalla, hyvin nukkuvalla jne. on fibromyalgia? Väitän, että osa sairauksista johtuu mielialasta. En väitä, että pitää tehdä jotakin, vaan se on itsestä kiinni, mitä haluaa tehdä asian eteen.

        Eräs tuttuni miettii jatkuvasti sairauksia ja juoksentelee lääkärillä ties minkä vaivojen takia. Hän on myös huomannut sen, että miettimällä sairauksia, hänelle on niitä ilmaantunutkin.

        En tyrkytä neuvoja täällä, koska on oma palstansa luontaistuotteille jne. Jokainen hoitakoon itseään, miten parhaiten näkee =)


      • Hui ui
        olet ennenkin kirjoitti:

        yrittänyt muuttaa ihmisten elintapoja täällä!

        Selitätkö sitten, miksi terveellisiä aterioita nauttivalla, ahkeralla liikkujalla, hyvin nukkuvalla jne. on fibromyalgia? Väitän, että osa sairauksista johtuu mielialasta. En väitä, että pitää tehdä jotakin, vaan se on itsestä kiinni, mitä haluaa tehdä asian eteen.

        Eräs tuttuni miettii jatkuvasti sairauksia ja juoksentelee lääkärillä ties minkä vaivojen takia. Hän on myös huomannut sen, että miettimällä sairauksia, hänelle on niitä ilmaantunutkin.

        En tyrkytä neuvoja täällä, koska on oma palstansa luontaistuotteille jne. Jokainen hoitakoon itseään, miten parhaiten näkee =)

        Maintsemasi terveellinen ruokavaliohan ei todista yhtään mitään. Se on vain ihmisten mielikuva, mutta todellisuuden kanssa harvoin sillä on yhtäläisyyttä.

        Mikä on terveellinen ruokavalio, kuka sen määrittelee? Ehei, ei sellaista määritelmää ole.

        Ehkäpä se tuttavasi haluaakin olla ajan tasalla. Eivät sairaudet ilmaannu ajattelemalla. Mutta syömällä terveelliseksi luultua ruokaa niitä ikävä kyllä helpostikin ilmaantuu.

        Sittenhän viestit ovat onnistuneita, jos kerran ärsyynnyt ja se saa aikaan keskustelua.
        Eihän sellainen keskustelu anna virikkeitä, joissa nyökytellään, että niin niin, niin se on, joo, olen samaa mieltä, ja parjataan hoitojärjestelmiä, joiden luullaan tekevän edestämme kaiken.


      • Janina
        Hui ui kirjoitti:

        Maintsemasi terveellinen ruokavaliohan ei todista yhtään mitään. Se on vain ihmisten mielikuva, mutta todellisuuden kanssa harvoin sillä on yhtäläisyyttä.

        Mikä on terveellinen ruokavalio, kuka sen määrittelee? Ehei, ei sellaista määritelmää ole.

        Ehkäpä se tuttavasi haluaakin olla ajan tasalla. Eivät sairaudet ilmaannu ajattelemalla. Mutta syömällä terveelliseksi luultua ruokaa niitä ikävä kyllä helpostikin ilmaantuu.

        Sittenhän viestit ovat onnistuneita, jos kerran ärsyynnyt ja se saa aikaan keskustelua.
        Eihän sellainen keskustelu anna virikkeitä, joissa nyökytellään, että niin niin, niin se on, joo, olen samaa mieltä, ja parjataan hoitojärjestelmiä, joiden luullaan tekevän edestämme kaiken.

        Ihmettelen sitä asennetta, että kuvitellaan fibroa sairastavien olevan jotenkin laiskoja tai odottavan terveydenhuollon tekevän ihmeitä. Ítse teen työtä siellä terveydenhuollossa ja puhun siitä näkökulmasta. Ei ihmiset niin typeriä ole kuin kuvittelet. Päin vastoin.

        Ymmärrän halun herättää keskustelua. Se on ok, mutta herättääkö se keskustelua itse asiasta tai aivan jostain muusta niin onkin asia erikseen.

        Tämä jääköön minun viimeiseksi konmmentiksi tästä asiasta, koska se ei johda yhtään mihinkään.


      • **..**..
        Hui ui kirjoitti:

        Maintsemasi terveellinen ruokavaliohan ei todista yhtään mitään. Se on vain ihmisten mielikuva, mutta todellisuuden kanssa harvoin sillä on yhtäläisyyttä.

        Mikä on terveellinen ruokavalio, kuka sen määrittelee? Ehei, ei sellaista määritelmää ole.

        Ehkäpä se tuttavasi haluaakin olla ajan tasalla. Eivät sairaudet ilmaannu ajattelemalla. Mutta syömällä terveelliseksi luultua ruokaa niitä ikävä kyllä helpostikin ilmaantuu.

        Sittenhän viestit ovat onnistuneita, jos kerran ärsyynnyt ja se saa aikaan keskustelua.
        Eihän sellainen keskustelu anna virikkeitä, joissa nyökytellään, että niin niin, niin se on, joo, olen samaa mieltä, ja parjataan hoitojärjestelmiä, joiden luullaan tekevän edestämme kaiken.

        siitä tuttavasta sen verran, ettei hänellä ole päivisin muuta tekemistä, kuin miettiä itseään. Hänellä ei siis ole töitä tai harrastuksia. Istuu kotona päivät pitkät. Hän on saanut myös lapsensa samanlaiseksi stressaajaksi.
        Angiina on tarhaikäisellä kauhistus jne. Vaikka angiina on suhteellisen normaalia lapsilla ja korkea kuume myös.

        Monet ihmiset ovat minulle sanoneet, että mieliala vaikuttaa sairauksiin ja terveyteen. Näin ovat sanoneet niin lääkärit kuin luontaistuotteisiin perehtyneet, joten tuskin on ihan "huuhaata".

        Fibromyalgiaa sairastava parikymppinen todellakin syö terveellisesti. Hän ei esim. juo kahvia ollenkaan. Hän juo teetä (ei kofeiinipitoisia, vaan luontaisia). Ei luota lääkäreihin jne.


      • Ufojako ?
        Janina kirjoitti:

        Ihmettelen sitä asennetta, että kuvitellaan fibroa sairastavien olevan jotenkin laiskoja tai odottavan terveydenhuollon tekevän ihmeitä. Ítse teen työtä siellä terveydenhuollossa ja puhun siitä näkökulmasta. Ei ihmiset niin typeriä ole kuin kuvittelet. Päin vastoin.

        Ymmärrän halun herättää keskustelua. Se on ok, mutta herättääkö se keskustelua itse asiasta tai aivan jostain muusta niin onkin asia erikseen.

        Tämä jääköön minun viimeiseksi konmmentiksi tästä asiasta, koska se ei johda yhtään mihinkään.

        Mistähän nämä kirjoitukset tännekkin palstoille tulevat, jotka jatkuvasti parjaavat terveydenhuoltojärjestelmää? Onks nää jotenkin läpinäkyvii, ettei osu Sun silmään, minä olen aika hämilläni kuiteskin. Pitkiä ketjuja, aina vaan mahdoton manaaminen ja morkkaaminen.


      • nivelreumaa sairastava
        Fibromy kirjoitti:

        ...kertois sitte mullekkin mikä se on se oikea ruokavalio ja mikä on kahvin KITTAAMISTA, onko jo yks tai kaks kuppia kahvia päivässä liikaa????
        Ja mimmonenkohan määrä sokeria päivässä tekee huonoa?? Onkohan näihin ees mitään vastausta olemassakaan?????

        Joulukuun Hyvä Terveys -lehdessä on artikkeli, johon on koottu tutkimustuloksia kahvinjuonnin terveysvaikutuksista.

        Koko elämän jatkunut kahvittomuus ei suojannut ainakaan minua sairastumasta reumaan.


      • Hansu
        Ufojako ? kirjoitti:

        Mistähän nämä kirjoitukset tännekkin palstoille tulevat, jotka jatkuvasti parjaavat terveydenhuoltojärjestelmää? Onks nää jotenkin läpinäkyvii, ettei osu Sun silmään, minä olen aika hämilläni kuiteskin. Pitkiä ketjuja, aina vaan mahdoton manaaminen ja morkkaaminen.

        Ei tarvitse kauan seurata keskusteluryhmiä, kun huomaa, että samat ammattivalittajat ovat aina asialla. Ja kas kummaa, heillä on tiedossa ihmeitä tekevä luontaistuote, ruokavalio tai parantaja riippumatta siitä, mistä sairaudesta keskustellaan.

        Toivattavasti kaupallisia intressejä omaavat rauhoittuvat viimeinkin, jotta täällä päästään keskustelemaan asiallisesti omista tuntemuksista.


      • Ufojako ?
        Hansu kirjoitti:

        Ei tarvitse kauan seurata keskusteluryhmiä, kun huomaa, että samat ammattivalittajat ovat aina asialla. Ja kas kummaa, heillä on tiedossa ihmeitä tekevä luontaistuote, ruokavalio tai parantaja riippumatta siitä, mistä sairaudesta keskustellaan.

        Toivattavasti kaupallisia intressejä omaavat rauhoittuvat viimeinkin, jotta täällä päästään keskustelemaan asiallisesti omista tuntemuksista.

        Nut putosin kärryiltä. Eihän niillä ole mitään tekoa ammattivalittamisen kanssa, jotka ovat löytäneet avun. Hehän hoitavat ongelmansa, niin ettei heidän tarvitse jurrata niissä loputtomissa jonoissa. En usko tuohon lainkana.

        Mutta kun ne ammattivalittajat, jotka eivät löydä apua virallisesta järjestelmästä, sillä sehän ei ole edes kattava, mutta eivät halua muitakan vaihtoehtoja ottaa vastaan. Minusta se suurin ongelma on juuri tässä ryhmässä.

        Eihän kaupalliset jutut täällä vaikuta, nehän poistetaan oitis. Eipä kestä kauaa viesti, joka sisältää mainoslinkin.


      • Noin niin
        nivelreumaa sairastava kirjoitti:

        Joulukuun Hyvä Terveys -lehdessä on artikkeli, johon on koottu tutkimustuloksia kahvinjuonnin terveysvaikutuksista.

        Koko elämän jatkunut kahvittomuus ei suojannut ainakaan minua sairastumasta reumaan.

        Tältäpä tuntuu


      • Rento-Reija

        Minulla on diagnosoitu fibris. Nukun enemmän kuin laki sallii.
        Eli: vapaapäivinä ainakin klo 11:00:aan. Sitten 2 tuntia päiväunia iltapäivällä. Ja illalla suht aikaisin nukkumaan. Ja silti särkee paikkoja niin ettei mitään määrää!
        Kun sairastaa fibromyalgiaa, väsyttää jatkuvasti ja vaikka nukut miten paljon, et virkisty koskaan kunnolla.
        Olen rento ja mukavuudenhaluinen ihminen ja vältän kaikkia velvollisuuksia, en siis mikään stressipää, ja silti kärsin fibromyalgiasta. Eli pieleen meni sun arviosi "elämäntapavaivasta".
        Ja mikään pikku"vaiva" ei tämä sairaus ole, voin sanoa. Seksin harrastamisen olen jättänyt jo vuosia sitten- liian kivuliasta nivelille. Moni harrastus on saanut jäädä myös. syy sama. Nykyään särkee niin kovin peukalo-niveliä, ettei kohta pysty hoitamaan työtänsäkään.
        Älkää vähätelkö fibromyalgiaa!! Ainakaan jos ette itse sairasta sitä!


      • 50µg
        Rento-Reija kirjoitti:

        Minulla on diagnosoitu fibris. Nukun enemmän kuin laki sallii.
        Eli: vapaapäivinä ainakin klo 11:00:aan. Sitten 2 tuntia päiväunia iltapäivällä. Ja illalla suht aikaisin nukkumaan. Ja silti särkee paikkoja niin ettei mitään määrää!
        Kun sairastaa fibromyalgiaa, väsyttää jatkuvasti ja vaikka nukut miten paljon, et virkisty koskaan kunnolla.
        Olen rento ja mukavuudenhaluinen ihminen ja vältän kaikkia velvollisuuksia, en siis mikään stressipää, ja silti kärsin fibromyalgiasta. Eli pieleen meni sun arviosi "elämäntapavaivasta".
        Ja mikään pikku"vaiva" ei tämä sairaus ole, voin sanoa. Seksin harrastamisen olen jättänyt jo vuosia sitten- liian kivuliasta nivelille. Moni harrastus on saanut jäädä myös. syy sama. Nykyään särkee niin kovin peukalo-niveliä, ettei kohta pysty hoitamaan työtänsäkään.
        Älkää vähätelkö fibromyalgiaa!! Ainakaan jos ette itse sairasta sitä!

        Fibrossa ei särje nivelet.

        Lihakset särkee.

        Vika on verenkierron häiriö aivoissa.

        D-vitamiinia ja LDN auttaa ihan mukavasti.


    • jm-05

      Olen aloe vera tuotteiden jälleenmyyjä,ja minulla on 3 asiakasta,jotka käyttävät aloe-juomaa fibromyälgiaan ja on auttanut! Kerron mielelläni lisää sähköpostilla tai puhelimitse.

      • Painu hemmettiin

        Sinun kannattaisi palata muutamaksi vuodeksi koulun penkille, kun kirjoitus- ja lukutaitosi näyttää olen noin kehno.

        Keskusteluissa ei saa markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua.


      • Etkö halua apua ?
        Painu hemmettiin kirjoitti:

        Sinun kannattaisi palata muutamaksi vuodeksi koulun penkille, kun kirjoitus- ja lukutaitosi näyttää olen noin kehno.

        Keskusteluissa ei saa markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua.

        Joopa joo, taas nenä nyttyrällä. Miksi et halua tietoa mahdolisista auttavista keinoista?

        Kun tarjotaan apua, mikä ei maksa, muuta kuin vaivaa, te suututte. Kun tarjotaan vaivatonta apua, te suututte. Eihän tästä muuhun johtopäätökseen voi tulla, kuin että haluatte piiloutua tautinne taakse, ja kieriskellä itsesäälissä.

        Ulos sieltä ja äkkiä, ja tekemään tilanne korjaamiseksi jotain ratkaisevaa.


      • NONI
        Etkö halua apua ? kirjoitti:

        Joopa joo, taas nenä nyttyrällä. Miksi et halua tietoa mahdolisista auttavista keinoista?

        Kun tarjotaan apua, mikä ei maksa, muuta kuin vaivaa, te suututte. Kun tarjotaan vaivatonta apua, te suututte. Eihän tästä muuhun johtopäätökseen voi tulla, kuin että haluatte piiloutua tautinne taakse, ja kieriskellä itsesäälissä.

        Ulos sieltä ja äkkiä, ja tekemään tilanne korjaamiseksi jotain ratkaisevaa.

        Ja onhan se NONI, jota monet fibromyalgiaihmiset käyttävät. Tosi tehokas, antaa hyvän unen, ja vie kivut. Vähentää turvotuksia ja tulehduksia. Kerrassaan upea tuote. Joten Sinä, joka haluat kivuistasi eroon, otahan N O N I käyttöösi.


      • luin...
        NONI kirjoitti:

        Ja onhan se NONI, jota monet fibromyalgiaihmiset käyttävät. Tosi tehokas, antaa hyvän unen, ja vie kivut. Vähentää turvotuksia ja tulehduksia. Kerrassaan upea tuote. Joten Sinä, joka haluat kivuistasi eroon, otahan N O N I käyttöösi.

        vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta tuotteelta. Tietääkö kukaan saako sitä kapseleina täältä kouvolan seudun luontaistuotekaupoista tai apteekeistamistään?
        Ja paljonkohan mahtavat maksaa?


      • virkistykseksi
        luin... kirjoitti:

        vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta tuotteelta. Tietääkö kukaan saako sitä kapseleina täältä kouvolan seudun luontaistuotekaupoista tai apteekeistamistään?
        Ja paljonkohan mahtavat maksaa?

        Keskusteluissa ei saa:


        Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        Kirjoittaa rasistisia tekstejä
        Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
        Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen usealle eri palstalle on kielletty.
        Jos huomaat näitä sääntöjä rikottavan, voit ilmoittaa siitä kyseisen viestin kohdalta.
        Suomi24.fi pidättää itsellään oikeuden poistaa asiattomat lausunnot keskusteluista. Toistuvasta häiriköinnistä keskustelusivuilla seuraa IP-osoitteen jäljitys ja tarvittavat jatkotoimenpiteet.


      • humpuukituotteesta
        luin... kirjoitti:

        vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta tuotteelta. Tietääkö kukaan saako sitä kapseleina täältä kouvolan seudun luontaistuotekaupoista tai apteekeistamistään?
        Ja paljonkohan mahtavat maksaa?

        Noni ja Aloe vera, molemmat yhtä tyhjän kanssa sairauksien hoidossa.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto/9811/981130/9811300111.html


      • Ymmärrys hoi
        virkistykseksi kirjoitti:

        Keskusteluissa ei saa:


        Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        Kirjoittaa rasistisia tekstejä
        Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
        Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen usealle eri palstalle on kielletty.
        Jos huomaat näitä sääntöjä rikottavan, voit ilmoittaa siitä kyseisen viestin kohdalta.
        Suomi24.fi pidättää itsellään oikeuden poistaa asiattomat lausunnot keskusteluista. Toistuvasta häiriköinnistä keskustelusivuilla seuraa IP-osoitteen jäljitys ja tarvittavat jatkotoimenpiteet.

        Äly hoi, älä jätä !!!!


      • ?????

      • Tässä 2000 lukua
        humpuukituotteesta kirjoitti:

        Noni ja Aloe vera, molemmat yhtä tyhjän kanssa sairauksien hoidossa.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto/9811/981130/9811300111.html

        Käyppä päivittämässä tietosi tälle vuosituhannelle. Näytät kuuluvan pysähtyneisyyden ryhmään.

        Käväise päivittämässä itsesi www.elintarvikevirasto.fi

        Sillä on lukuisa määrä hyväksyttyjä nonituotteita, ja nonituotteista mainitsemasi Taihian N O N I - m e h u on jo saanut hyväksynnän EU unionissa kesällä 2003.

        Kannattaisi harjoitella itsensä päivittämistä, jos on noin kova tarve päteä. Voisi sitä päteä oikeallakin tiedolla.


      • Pelko pois
        humpuukituotteesta kirjoitti:

        Noni ja Aloe vera, molemmat yhtä tyhjän kanssa sairauksien hoidossa.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto/9811/981130/9811300111.html

        Hyvin, hyvin monilla fibromyalgisilla auttaa Aloe Vera sisäisesti. Onhan Aloe Veravoidegeeliä, jossa on msm-rikkiä, on kova juttu sekin. Monet sanoo sen olevan tehokkaampaa, kuin ovat reseptillä saaneet kipuvoiteita, joiden teho ei heille ole riittänyt.

        Lisäksi Aloe Verageeli hoitaa sisäisesti otettuna koko kehoa, varsinkin vatsaa. Jopa olen tavannut mm. Tampereen yliopistollisen keskussairaalan potilaan, jonka lääkäri lähetti hakemaan Aloe Verageelijuomaan vatsan ongelmiin, joita eivät leikkauksen jälkeen pysytneet lääkehoidoilla hoitamaan. Eikä haava parantunut, vaan märki kuukausikaupalla, mutta Aloe Verageelijuoman käyttö alkoi parantaa haavaa ja se parani.

        Mm. espanjalainen syöpäklinikka käyttää potilaiden hoidossa aloe verageelijuomaa, nopeuttamaan syöpähoitovaurioiden paranemista.


      • Ihmettelijä
        Tässä 2000 lukua kirjoitti:

        Käyppä päivittämässä tietosi tälle vuosituhannelle. Näytät kuuluvan pysähtyneisyyden ryhmään.

        Käväise päivittämässä itsesi www.elintarvikevirasto.fi

        Sillä on lukuisa määrä hyväksyttyjä nonituotteita, ja nonituotteista mainitsemasi Taihian N O N I - m e h u on jo saanut hyväksynnän EU unionissa kesällä 2003.

        Kannattaisi harjoitella itsensä päivittämistä, jos on noin kova tarve päteä. Voisi sitä päteä oikeallakin tiedolla.

        Kuka normaaliälyinen maksaa tavallisesta hedelmämehusta 60 euroa litralta, kun vastaavia tuotteita saa ruokakaupoista eurolla!


      • Kaikkihan
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Kuka normaaliälyinen maksaa tavallisesta hedelmämehusta 60 euroa litralta, kun vastaavia tuotteita saa ruokakaupoista eurolla!

        Normaaliälyiset älyävät käyttää niitä tuotteita, joista heille on hyötyä, mutta epänormaaliälyiset vaan ruikuttavat täällä surkeuttaan ja syytävät sitä muiden silmille.


      • sitten
        Kaikkihan kirjoitti:

        Normaaliälyiset älyävät käyttää niitä tuotteita, joista heille on hyötyä, mutta epänormaaliälyiset vaan ruikuttavat täällä surkeuttaan ja syytävät sitä muiden silmille.

        aloittaa taas tuo järjetön haukkuminen!!!!

        Elä sinäkin omaa elämääsi ja anna muiden elää omaansa!!!! Ihmiset kysyvät, jos haluavat tietää. Älä tyrkytä!


      • NONIsta luin
        sitten kirjoitti:

        aloittaa taas tuo järjetön haukkuminen!!!!

        Elä sinäkin omaa elämääsi ja anna muiden elää omaansa!!!! Ihmiset kysyvät, jos haluavat tietää. Älä tyrkytä!

        tekstissä mun mielestä ainakin jotain kysyttiin... vaan eipähänsiihen sitten kukaan ole asiallisesti vastannut...


      • Ken haluaa vain
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Kuka normaaliälyinen maksaa tavallisesta hedelmämehusta 60 euroa litralta, kun vastaavia tuotteita saa ruokakaupoista eurolla!

        Ken haluaa vain itsensä sairastuttaa sokerilla, siittä vaan vaikka 580 sentillä, ole hyvä vaan. Mutta miksi sitä pitää tyrkyttää toisille, eikö jokaisella kaupassa kävijällä ole silmät päässän ?


      • Kielioppi
        Painu hemmettiin kirjoitti:

        Sinun kannattaisi palata muutamaksi vuodeksi koulun penkille, kun kirjoitus- ja lukutaitosi näyttää olen noin kehno.

        Keskusteluissa ei saa markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua.

        Palaapa sinne koulunpenkille itse ja opiskele vähän enemmän sitä äikkää. Aloe Vera ei ole mikään tuotemerkki.


      • Kielioppi
        NONIsta luin kirjoitti:

        tekstissä mun mielestä ainakin jotain kysyttiin... vaan eipähänsiihen sitten kukaan ole asiallisesti vastannut...

        Ihan asiallistahan siellä oli. Jos tarkoitat tuota Kouvolan kysyjää, niin kait sen verran tajuat, että jos täällä ei ole kouvolalaisia käyttäjiä, niin eihän inarilainen käyttäjä voi kouvolalaisten tilanteesta vastata. Eihän tuo nyt suuri vaiva ole soitta ja kysellä.

        Nettiin haku ja muutama puhelinsoitto, ei kait se vaikeaa pitäisi olla. Ja jos on. Sähköpostiin kysely, ei tartte puhuu.


      • testattu

        eikä ollut tuon taivaallista apua. Säästäkää rahanne johonkin muuhun!


      • kauris59

        Hei!
        Aloe vera juoma on ihan hyvä ravintolisä mutta luontaistuotteillakin on "sivuvaikutuksensa". Itse join aloe vera juomaa pari kuukautta mutta piti lopettaa kun hemoklobiini arvoni nousi yli 170 kun se jo ennestäänkin on jo 150 tienoilla. korkeasta hemoklobiiniarvosta veritulpan riski nousee.


    • Syön

      MSM-Orgaaninen rikki korvaa minulla kipulääkkeet. Ei ole lääkkeiden aiheuttamia haittoja, mutta kivut pysyvät poissa.

      • pätevää tietoa

      • Syön

      • Eve 37
        Syön kirjoitti:

        Söin vuoiden verran Tolosen ohjeiden mukaan tupla-annoksia, mutta minulla ne eivät kipuun vaikuttaneet.

        Syön tällä hetkellä:
        B-vitamiinia
        BIO-Carnosiinia
        E-Epaa
        Magnesium
        Nivelamin
        MSM-jauhe

        Lisäksi vältä sokeria ja valkoisia jauhoja. Noh enpä ole paljoakaan mitään apua huomannut.

        Lisäksi käyn hoidattamassa itseäni hierojalla, joka myös avaa nikamalukkoni. Siitä on kyllä selvästi ollut apua, mutta terve en ole vieläkään.

        Syön normaalia ruokaa: kanaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä ja ruisleipää. Maitotuotteista juustoa.

        Kahvia en juo. Koko ikäni olen harrastanut liikuntaa lähes päivittäin ja nytkin teen kävelylenkkejä päivittäin. Olen aina ollut hoikka. Töissä en ole pystynyt olemaan koko syksynä, mutta vuoden alusta taas menen kokeileen.

        Itse olen sitä mieltä, että tämä on joku aineenvaihdunnanhäiriö kudoksissa. Kerääntyy liikaa maitohappoa eikä se poistu normaalisti vaan jäytää ja jäykistää aiheuttaen kipua.

        Lääkärit vaan ottavat perusverikokeet ja totevat "terveeksi" kun niistä ei mitään näy ja diagnosoivat fibroksi, jotta pääsevät eroon.

        Harmi, että antioksidanttiklinikat ovat niin kalliita eikä niitä tutkimuksia perusterveydenhuollossa tehdä, vaikka olisi kuinka kipeä.

        Olen vasta 37 ja elämää edessä rutkasti, joten vähän vituttaa tämä tauti.

        Itse ainakin yritän kaikki keinot, jotta pääsisin eroon tästä.


      • fibro 36
        Eve 37 kirjoitti:

        Syön tällä hetkellä:
        B-vitamiinia
        BIO-Carnosiinia
        E-Epaa
        Magnesium
        Nivelamin
        MSM-jauhe

        Lisäksi vältä sokeria ja valkoisia jauhoja. Noh enpä ole paljoakaan mitään apua huomannut.

        Lisäksi käyn hoidattamassa itseäni hierojalla, joka myös avaa nikamalukkoni. Siitä on kyllä selvästi ollut apua, mutta terve en ole vieläkään.

        Syön normaalia ruokaa: kanaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä ja ruisleipää. Maitotuotteista juustoa.

        Kahvia en juo. Koko ikäni olen harrastanut liikuntaa lähes päivittäin ja nytkin teen kävelylenkkejä päivittäin. Olen aina ollut hoikka. Töissä en ole pystynyt olemaan koko syksynä, mutta vuoden alusta taas menen kokeileen.

        Itse olen sitä mieltä, että tämä on joku aineenvaihdunnanhäiriö kudoksissa. Kerääntyy liikaa maitohappoa eikä se poistu normaalisti vaan jäytää ja jäykistää aiheuttaen kipua.

        Lääkärit vaan ottavat perusverikokeet ja totevat "terveeksi" kun niistä ei mitään näy ja diagnosoivat fibroksi, jotta pääsevät eroon.

        Harmi, että antioksidanttiklinikat ovat niin kalliita eikä niitä tutkimuksia perusterveydenhuollossa tehdä, vaikka olisi kuinka kipeä.

        Olen vasta 37 ja elämää edessä rutkasti, joten vähän vituttaa tämä tauti.

        Itse ainakin yritän kaikki keinot, jotta pääsisin eroon tästä.

        olen nyt sairastanut pari kuukautta tätä tautia. ja ollut ihmeissäni. ja kuullut samat että vitamiinejä, valkoiset jauhot pois ja sokeri. eipä paljoa auta. selkää särkee koko ajan ja pää kipeä kaiken aikaa. olen ollut pois töistä jo 5kk. odotan kuntoukseen pääsyä onko apua? entä kuka kertoo että mitä työtä fibro voi tehdä olen laitos huoltaja ammatiltani ja lääkärit sanoivat ettei paluuta entiseen työhön. mitä voi tehdä. millä nämä kivut saa pois. triptyl auttaa öisin .mutta entä päivällä ole kokeillut vaikka mitä. olisi kiva saada tietoa. teiltä muiltakin. onko tampereella mitään vertais ryhmää.


      • Eve 37
        fibro 36 kirjoitti:

        olen nyt sairastanut pari kuukautta tätä tautia. ja ollut ihmeissäni. ja kuullut samat että vitamiinejä, valkoiset jauhot pois ja sokeri. eipä paljoa auta. selkää särkee koko ajan ja pää kipeä kaiken aikaa. olen ollut pois töistä jo 5kk. odotan kuntoukseen pääsyä onko apua? entä kuka kertoo että mitä työtä fibro voi tehdä olen laitos huoltaja ammatiltani ja lääkärit sanoivat ettei paluuta entiseen työhön. mitä voi tehdä. millä nämä kivut saa pois. triptyl auttaa öisin .mutta entä päivällä ole kokeillut vaikka mitä. olisi kiva saada tietoa. teiltä muiltakin. onko tampereella mitään vertais ryhmää.

        Joo, kävin eilen reumalääkärillä ja kipupisteet 18/18 eli 100% fibro mulla ja yliliikkuvat nivelet.

        Valkoiset jauhot, sokeri ja punainen liha ei edes kuulu ruokavaliooni, joten se siittä ja sen parantavuudesta. Itse olen myös syönyt kaikenmailman vitamiineja jo viikkoja sekä MSM-jauhetta ilman mitään apua.

        Ainoa mikä on auttanut on hieroja. Kävin manipulaatiohoidossa, jossa hierottiin koko yläkroppaa ja poistettiin kaikki nikamalukot. Se hoito auttoi todella paljon, mutta mikään kivuton en ole, mutta paljon pirteämpi ja olen taas pystynyt käymään töissä. Koko viime syksyn olin saikkarilla kun olin niin järjettömän uupunut, että hyvä kun sängystä ylös pääsin.

        Reumalekuri sanoi, että hierontaa pitää ehdottomasti jatkaa, koska se auttaa ja nesteet kiertää paremmin. Sen lisäksi pitää liikkua säännöllisesti ja pitää huolta lihaksista venyttelemällä kunnolla. Ja näiden kipujen kanssa EI saa jäädä soffan pohjalle makaamaan vaan pitää "taistella" vastaan.

        Eli lyhyesti: mahdollisimman terveellistä elämää eli EI alkoholia, tupakkaa, valvomista, sressiä, vaan kunnon ruokaa, liikuntaa ja itsestään huolehtimista.

        Tämä sairaus ei ole mikään fyysinen eli mitään ei ole "vialla", joka estäisi liikkumisen.

        Niin ja tästä ei parane eikä eläkkeelle pääse. Ite en saanut enään edes saikkaria.

        Onneks on koti kohta maksettu, niin voi olla että jään vapaaehtoisesti koti-ihmiseks ja rupeen nauttimaan elämästä ja ostan koiran. Pääseepähän pois tästä työn oravanpyörästä.


      • listasta
        Eve 37 kirjoitti:

        Syön tällä hetkellä:
        B-vitamiinia
        BIO-Carnosiinia
        E-Epaa
        Magnesium
        Nivelamin
        MSM-jauhe

        Lisäksi vältä sokeria ja valkoisia jauhoja. Noh enpä ole paljoakaan mitään apua huomannut.

        Lisäksi käyn hoidattamassa itseäni hierojalla, joka myös avaa nikamalukkoni. Siitä on kyllä selvästi ollut apua, mutta terve en ole vieläkään.

        Syön normaalia ruokaa: kanaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä ja ruisleipää. Maitotuotteista juustoa.

        Kahvia en juo. Koko ikäni olen harrastanut liikuntaa lähes päivittäin ja nytkin teen kävelylenkkejä päivittäin. Olen aina ollut hoikka. Töissä en ole pystynyt olemaan koko syksynä, mutta vuoden alusta taas menen kokeileen.

        Itse olen sitä mieltä, että tämä on joku aineenvaihdunnanhäiriö kudoksissa. Kerääntyy liikaa maitohappoa eikä se poistu normaalisti vaan jäytää ja jäykistää aiheuttaen kipua.

        Lääkärit vaan ottavat perusverikokeet ja totevat "terveeksi" kun niistä ei mitään näy ja diagnosoivat fibroksi, jotta pääsevät eroon.

        Harmi, että antioksidanttiklinikat ovat niin kalliita eikä niitä tutkimuksia perusterveydenhuollossa tehdä, vaikka olisi kuinka kipeä.

        Olen vasta 37 ja elämää edessä rutkasti, joten vähän vituttaa tämä tauti.

        Itse ainakin yritän kaikki keinot, jotta pääsisin eroon tästä.

        Tärkein vitamiini puuttuu tuosta listasta eli d-vitamiini. 2000IU:ta per päivä niin voi alkaa helpottamaan kivut.


      • jotta
        listasta kirjoitti:

        Tärkein vitamiini puuttuu tuosta listasta eli d-vitamiini. 2000IU:ta per päivä niin voi alkaa helpottamaan kivut.

        Elintarvikkeet tuotetaan eri systeemillä kuin ennen, säilyvyys täytyy olla hyvä (säilöntäaineet),hedelmät kypsytetään muualla kuin auringossa, lihaeläimet kasvatetaan nopeasti (millä konstilla) sairaudet hoidetaan antibiooteilla. Elintarvikkeet jopa pakasteet sisältävät väriaineita. Lisäksi monet eri lääkkeet, joilla erilaisia sivuvaikutuksia. Myös ympäristötekijät ja stressi ym. ym. Tärkeää saada riittävästi mineraaleja, jotka poistavat kuona-aineita ja happamuutta samalla kun ravitsevat soluja.


      • tämäkään. Kuinka

        paljon olenkaan syönyt MSM:ää, ja kaikki kivut entisellään....Mutta jotain täytyy yrittää....


      • söin mömmöjä
        Syön kirjoitti:

        Söin vuoiden verran Tolosen ohjeiden mukaan tupla-annoksia, mutta minulla ne eivät kipuun vaikuttaneet.

        vaan eivät auttaneet.


      • vertaistukiryhmään!
        fibro 36 kirjoitti:

        olen nyt sairastanut pari kuukautta tätä tautia. ja ollut ihmeissäni. ja kuullut samat että vitamiinejä, valkoiset jauhot pois ja sokeri. eipä paljoa auta. selkää särkee koko ajan ja pää kipeä kaiken aikaa. olen ollut pois töistä jo 5kk. odotan kuntoukseen pääsyä onko apua? entä kuka kertoo että mitä työtä fibro voi tehdä olen laitos huoltaja ammatiltani ja lääkärit sanoivat ettei paluuta entiseen työhön. mitä voi tehdä. millä nämä kivut saa pois. triptyl auttaa öisin .mutta entä päivällä ole kokeillut vaikka mitä. olisi kiva saada tietoa. teiltä muiltakin. onko tampereella mitään vertais ryhmää.

        http://health.groups.yahoo.com/group/FIBROSuomi/

        Tervetuloa!

        Maarit...moderaattori....


    • parantunut

      Käy lukemassa fibromyalgiasta parantuneiden kertomuksia sivulta www.palvelin.com/timonen / hoitokertomuksia

    • KIPUIHIN VÄSYNYT

      HEI EVE! olisi kiva tietää miten sinulla menee fibron kanssa,oletko saanut mistään apua kipuihisi? minä olen samanikäinen kuin sinä ja tilanne kipujen kanssa toivoton.töissä olen käynyt vaikka työtehot melko vähissä. tämän taudin ymmärtämiseen ei oikein löydy sympatioita.tällä viikolla menen yhenlaiselle jäsenkorjaajalle,saa nähdä mitä tuumaa. kaikkea hyvää kivuista huolimatta! t.kohtalotoverisi

      • fibro 36

        hei kipuihin väsynyt!

        täällä toinen kohtalotoveri samaa ikää kun sinä ja eve. ollut sairaslomalla 6kk ja odotan kuntoutus tutkimukseen pääsyä. kelan kanssa saa takuta. kuinka olet pärjännyt kipujesi kanssa ? minä huonosti vaikka liikun säännöllisesti ja nukun 12-14t yö. nyt on ala selkä jumissa ja yöllä kamalat vatsa kivut. oleminen huonoa aika ajoin. toisena päivänä parempi, mutta uupuminen jatkuvaa. ajattelin kokeilla lymfaterapiaa auttaiskohan se? kovilla pakkasilla oli hyvä olla. onko sua auttanut mikään lääke? mulla ei käytössä kuin triptyl että saan yöt nukkuttua. reumatologi sanoi että ei ole mitään enään mitä voitas kokeilla kaikkea on koitettu. joten kai on vaan totuteltava elämään tämän kanssa. työ kuviotkin menee uusiksi kun vaan tietäs että mitä voi tehdä. tsemppiä sinne! terv. yksi kohtalo


    • Sypressi

      Hei! Löysin sun "vanhan" viestin ja kysyisin nyt saitko kortisonia fibroon ja saitko apua siitä? Itse olen ruikuttanut kortisonia,muttei kukaan suostu antamaan kun verikokeissa ei löydy reumaa.Ja eihän fibro näy verikokeissa=) Mutta olen kuullut,että siitä voisi olla apua.

      • sypressi

        Hei!

        en saanut kortisonia, eikä kukaan ole edes tarjonnut. mulla on auttanut voltaren 100mg. Ja triptyl. Välillä ei mikään. Nyt kiusaa suunnaton väsymys kun saisi vaan nukkua. Heräämiset aikaisin on tervan juontia. Sairaslomalla olin kipujen vuoksi viikon. Mutta nyt olen työissä, stemppiä sinne. Olen kuullut että lyrika auttaisi myös. kannattaa kysyä.


    • Eskimo

      Kun minä kärsin jo lapsesta asti käsittämättömistä "kasvukivuista" selvis vasta noin kolme vuotta sitten että kyse oli jostain ihan muusta. Fibromyalgiaksi sen nimesi reumalääkäri. Kaikki kipupisteet hän testasi ja kaikkiin koski. Mulla meni toinen jalka puoleksi vuodeksi niin kipeeksi että sillä ei pystynyt käveleen. Sittemmin ei oo kivut loppuneet. Aina sattuu jonkun verran, joskus enemmän joskus vähemmän. Maraton päänsäryt, jotka voi kestää jopa viikkoja, ne on vaikeimpia kestää.

      Oon kuullu jos jonkin moisia keinoja mitä ihmiset on käyttäneet tän hoitoon. Fibro on niin yksilöllinen sairaus että eri ihmisille tehoo eri konstit. Fibro on jakanu ilmeisesti kaikki kahtia. Joko se on pelkkä luulotauti niiden mielestä jotka ei sitä itse koe, tai sitten oikea krooninen kipuvaiva 24/7.

      Fibro vei mun tasapainon, mun voimat. Mutta mä kestän kivut ja mulle ei enää kukaan sano että tää on vaan luulotauti. Tottakai ymmärrän skeptisen mielen, koska eihän tämä tauti tuo mitään näkyvää vaivaa -kaikki kun ei ota kipua vakavasti varsinkin jos et siitä huuda kovaan ääneen koko ajan-

      En tiedä mitään yksiselitteistä parannusta fibroon, itsellä parhaiten oloa helpottaa uinti. Lääkkeitä syön vaan päänsärkyihin. Fibrosta ei tiedetä vielä paljon mitään ja on ymmärrettävää että sen syistä aletaan spekuloimaan ties mitä liittyen stressiin ja ruokavalioon. Mutta kokemuksesta voin sanoa että söit sitten mitä tahansa, olit sitten kuinka rento tai et, kipu on ja pysyy.

      Minulla kipu on luissa -käsissä, jaloissa, selässä. Sen kanssa on vain pakko oppia elämään ja löytää lievittäviä keinoja. Mutta pois se ei mene, ainakaan mun tapauksessa.

      Mitenkään en voi konkreettisesti vakuuttaa epäilijöitä tämän sairauden yksityiskohdista, enhän tiedä kaikkea itsekään. Tiedän vain millaista itselläni on. Sairaalassa minut tutki ties kuinka moni lääkäri ymmärtämättä missä oli vika. Vasta reumalääkäri osasi antaa minulle vastauksia. Hän ei maininnut mitään ruokavalion vaikutuksesta taudin kehitykseen.

      Kokeile mitä parhaaksi näet, mutta varaudu pettymyksiin. Yirtä vain oppia elämään kipujen kanssa. Varmasti jotain lievennystäkin löydät. Onnea ja voimia sinulle :)

    • fibro59

      Hei!
      fibro ei parane oireet voivat olla poiskin mutta ilmaantuvat takaisin sairaus on elinikäinen ja sen kanssa on opittava elämään.

      • Emge

        HEI!

        Olen itse sairastanut fibroa yli 5 vuotta! Ei apua mistään, pientä helpotusta, ehkä...

        Vastustan jyrkästi kaikkia luontaistuotteita - mistään ei ole ollut apua.

        Olen heittäytynyt kasvissyöjäksi eli puolet keitettyjä, puolet raakoja kasviksia, välillä myös vähän kalaa. Monivitamiinilisä ja magnesium estämään kramppeja.

        Vastustan erittäin jyrkästi jokaisen lääkärin tyrkyttämiä mielialalääkkeitä tähän sairauteen. Mitään muuta ei enää saa, vain niitä. Tulen kohta oikeasti hulluksi, jos niitä pitää syödä!!!

        Onko kellään muulla tällaista tilannetta? Kipupkl:lle en ole päässyt, vaikka lähete on mennyt 2 kertaa, eivät ole huolineet. Nukun 2 - 4 h yössä, korkeintaan. En pysty kävelemään enkä liikkumaan toisen vamman seurauksena.


      • LDN auttaa
        Emge kirjoitti:

        HEI!

        Olen itse sairastanut fibroa yli 5 vuotta! Ei apua mistään, pientä helpotusta, ehkä...

        Vastustan jyrkästi kaikkia luontaistuotteita - mistään ei ole ollut apua.

        Olen heittäytynyt kasvissyöjäksi eli puolet keitettyjä, puolet raakoja kasviksia, välillä myös vähän kalaa. Monivitamiinilisä ja magnesium estämään kramppeja.

        Vastustan erittäin jyrkästi jokaisen lääkärin tyrkyttämiä mielialalääkkeitä tähän sairauteen. Mitään muuta ei enää saa, vain niitä. Tulen kohta oikeasti hulluksi, jos niitä pitää syödä!!!

        Onko kellään muulla tällaista tilannetta? Kipupkl:lle en ole päässyt, vaikka lähete on mennyt 2 kertaa, eivät ole huolineet. Nukun 2 - 4 h yössä, korkeintaan. En pysty kävelemään enkä liikkumaan toisen vamman seurauksena.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm


    • Margetta123

      Ihan vaan tiedoksi, että lääkärit nauravat, kun ehdottaa LDN-hoitoa ja väittävät sitä "sehän parantaa kaiken" -lumelääkkeeksi (vaikka näin ei tietääkseni ole). Eli kotomaassa melko vaikea saada, kolmea lekuria olen testannut ja kaikilla sama asenne!

      Edelleen särkylääkityksellä mennään vuorotellen Tramal ja Panacod päivisin, yöksi Sirdalud ja Zopinox että saisi edes nukuttua. Unta 2.5 - 3 h kerrallaan, sen jälkeen pientä horrostelua.

      Nyt osa-aikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä, kun löytyi spinaalistenoosi. Jep, prle!

    • LDN käyttäjä

      Nauraa?????

      Lääkärini ei ollut kuullut lääkkeestä, koska sen patentti on mennyt ja kukaan ei saa siitä rahaa.

      Luki sivuston ja määräsi minulle LDN lääkettä.

      Auttaa tosi paljon ja ei ole mitään sivuvaikutuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe