Ostin lapsukaisille auton joululahjaksi, -89 volvo. Hyvä menopeli muuton, mutta vilkut on seksisin. Toimiivat kun painaa hätävilkun päälle ja päinvastoin hätävilkut toimii kun laittaa vilkun päälle ja virta päällä. Tarkistin releet ja huomasin että yksi rele puuttui, luultavasti sumuvaloille.
Onko vika releessä, maadotuksessa vai onko joku tehnyt omia kytkentöjä.
Vastatkaa selvästi että tällainen mummelikin ymmärtää, :)
Vilkut seksisin
10
1240
Vastaukset
- katsoa ratista
ohjetta, sillä siksihän ratissa lukee volvo, että tietää vasemman olevan v:n puolella ja oikean a:n puolella.
- Mie vaan
oikean a:n puolella.. jeps.. niinhän se meni ;)
- tuota
VOLVA?
- mummeli
tuota kirjoitti:
VOLVA?
jepp... ymmärrän vitsin kirjoitusvirheestä huolimatta.. heh.. en ihan niin seniili ole...
Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:) - JonR
mummeli kirjoitti:
jepp... ymmärrän vitsin kirjoitusvirheestä huolimatta.. heh.. en ihan niin seniili ole...
Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:)Minusta kyllä kuulostais että joku on tehnyt jotain ihme kytkentöjä sinne.
En keksis että miten tuollaista voisi tulla minkään vian takia.
Toisaalta sähköviat voi olla tosi veikeitä joskus.
Omassa ei syty automaattilaatikon valo jos ei ensin starttaa,
sitten käännä ajovaloja päälle (pelkät parkit ei riitä),
sitten laita peruutusvaihteelle (siis aina pistettävä pakille, muuten valot ei syty)
Toisaalta se on amerikkalainen auto joten se varmaan selittää sen ongelman :) - mummeli
JonR kirjoitti:
Minusta kyllä kuulostais että joku on tehnyt jotain ihme kytkentöjä sinne.
En keksis että miten tuollaista voisi tulla minkään vian takia.
Toisaalta sähköviat voi olla tosi veikeitä joskus.
Omassa ei syty automaattilaatikon valo jos ei ensin starttaa,
sitten käännä ajovaloja päälle (pelkät parkit ei riitä),
sitten laita peruutusvaihteelle (siis aina pistettävä pakille, muuten valot ei syty)
Toisaalta se on amerikkalainen auto joten se varmaan selittää sen ongelman :)Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???
Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun. - mummeli
mummeli kirjoitti:
Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???
Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun.Heh, heh... nyt taitaa mummelikin olla sekaisin... ainakin mitä edellisen otsikoksi tuli... Kirjoitusvirheet näköjäänsä tarttuu...
mummeli kirjoitti:
jepp... ymmärrän vitsin kirjoitusvirheestä huolimatta.. heh.. en ihan niin seniili ole...
Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:)kun painat sen hätävilkun nappulan niin, vilkut toimii oikein?! siinähän se korjaus tulikin, vai kerroitko oikein tuon vikatoiminnan?
Virtaa ne tarvitsee toimiakseen.
Toivottavasti oli apua.- henry saari
mummeli kirjoitti:
Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???
Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun.en mitään ymmärtänyt vikaselostuksestasi, mutta jos siinä on hälytinvirityksiä (vilkut välähtelee kun hälytin kytketään päälle/pois) ollut niin tutki ne piuhat ja kytkennät ja kerro mitä kultaista oli 70-luvulla.
- hhhh
kawasaki250 kirjoitti:
kun painat sen hätävilkun nappulan niin, vilkut toimii oikein?! siinähän se korjaus tulikin, vai kerroitko oikein tuon vikatoiminnan?
Virtaa ne tarvitsee toimiakseen.
Toivottavasti oli apua.kyllä kawasaki on sitten eri fiksu jätkä / eukko .ai hätävilkut päällä pitäs ajella sitten vilkut toimis kunnolla koska virtaahan niidenkin pitää saada . AMMU ITTES
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631852- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281308- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67644