Vilkut seksisin

mummeli

Ostin lapsukaisille auton joululahjaksi, -89 volvo. Hyvä menopeli muuton, mutta vilkut on seksisin. Toimiivat kun painaa hätävilkun päälle ja päinvastoin hätävilkut toimii kun laittaa vilkun päälle ja virta päällä. Tarkistin releet ja huomasin että yksi rele puuttui, luultavasti sumuvaloille.
Onko vika releessä, maadotuksessa vai onko joku tehnyt omia kytkentöjä.
Vastatkaa selvästi että tällainen mummelikin ymmärtää, :)

10

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsoa ratista

      ohjetta, sillä siksihän ratissa lukee volvo, että tietää vasemman olevan v:n puolella ja oikean a:n puolella.

      • Mie vaan

        oikean a:n puolella.. jeps.. niinhän se meni ;)


      • tuota

        VOLVA?


      • mummeli
        tuota kirjoitti:

        VOLVA?

        jepp... ymmärrän vitsin kirjoitusvirheestä huolimatta.. heh.. en ihan niin seniili ole...

        Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:)


      • JonR
        mummeli kirjoitti:

        jepp... ymmärrän vitsin kirjoitusvirheestä huolimatta.. heh.. en ihan niin seniili ole...

        Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:)

        Minusta kyllä kuulostais että joku on tehnyt jotain ihme kytkentöjä sinne.

        En keksis että miten tuollaista voisi tulla minkään vian takia.

        Toisaalta sähköviat voi olla tosi veikeitä joskus.
        Omassa ei syty automaattilaatikon valo jos ei ensin starttaa,
        sitten käännä ajovaloja päälle (pelkät parkit ei riitä),
        sitten laita peruutusvaihteelle (siis aina pistettävä pakille, muuten valot ei syty)
        Toisaalta se on amerikkalainen auto joten se varmaan selittää sen ongelman :)


      • mummeli
        JonR kirjoitti:

        Minusta kyllä kuulostais että joku on tehnyt jotain ihme kytkentöjä sinne.

        En keksis että miten tuollaista voisi tulla minkään vian takia.

        Toisaalta sähköviat voi olla tosi veikeitä joskus.
        Omassa ei syty automaattilaatikon valo jos ei ensin starttaa,
        sitten käännä ajovaloja päälle (pelkät parkit ei riitä),
        sitten laita peruutusvaihteelle (siis aina pistettävä pakille, muuten valot ei syty)
        Toisaalta se on amerikkalainen auto joten se varmaan selittää sen ongelman :)

        Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???

        Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun.


      • mummeli
        mummeli kirjoitti:

        Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???

        Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun.

        Heh, heh... nyt taitaa mummelikin olla sekaisin... ainakin mitä edellisen otsikoksi tuli... Kirjoitusvirheet näköjäänsä tarttuu...


      • mummeli kirjoitti:

        jepp... ymmärrän vitsin kirjoitusvirheestä huolimatta.. heh.. en ihan niin seniili ole...

        Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:)

        kun painat sen hätävilkun nappulan niin, vilkut toimii oikein?! siinähän se korjaus tulikin, vai kerroitko oikein tuon vikatoiminnan?
        Virtaa ne tarvitsee toimiakseen.
        Toivottavasti oli apua.


      • henry saari
        mummeli kirjoitti:

        Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???

        Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun.

        en mitään ymmärtänyt vikaselostuksestasi, mutta jos siinä on hälytinvirityksiä (vilkut välähtelee kun hälytin kytketään päälle/pois) ollut niin tutki ne piuhat ja kytkennät ja kerro mitä kultaista oli 70-luvulla.


      • hhhh
        kawasaki250 kirjoitti:

        kun painat sen hätävilkun nappulan niin, vilkut toimii oikein?! siinähän se korjaus tulikin, vai kerroitko oikein tuon vikatoiminnan?
        Virtaa ne tarvitsee toimiakseen.
        Toivottavasti oli apua.

        kyllä kawasaki on sitten eri fiksu jätkä / eukko .ai hätävilkut päällä pitäs ajella sitten vilkut toimis kunnolla koska virtaahan niidenkin pitää saada . AMMU ITTES


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe