Ostin lapsukaisille auton joululahjaksi, -89 volvo. Hyvä menopeli muuton, mutta vilkut on seksisin. Toimiivat kun painaa hätävilkun päälle ja päinvastoin hätävilkut toimii kun laittaa vilkun päälle ja virta päällä. Tarkistin releet ja huomasin että yksi rele puuttui, luultavasti sumuvaloille.
Onko vika releessä, maadotuksessa vai onko joku tehnyt omia kytkentöjä.
Vastatkaa selvästi että tällainen mummelikin ymmärtää, :)
Vilkut seksisin
10
1232
Vastaukset
- katsoa ratista
ohjetta, sillä siksihän ratissa lukee volvo, että tietää vasemman olevan v:n puolella ja oikean a:n puolella.
- Mie vaan
oikean a:n puolella.. jeps.. niinhän se meni ;)
- tuota
VOLVA?
- mummeli
tuota kirjoitti:
VOLVA?
jepp... ymmärrän vitsin kirjoitusvirheestä huolimatta.. heh.. en ihan niin seniili ole...
Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:) - JonR
mummeli kirjoitti:
jepp... ymmärrän vitsin kirjoitusvirheestä huolimatta.. heh.. en ihan niin seniili ole...
Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:)Minusta kyllä kuulostais että joku on tehnyt jotain ihme kytkentöjä sinne.
En keksis että miten tuollaista voisi tulla minkään vian takia.
Toisaalta sähköviat voi olla tosi veikeitä joskus.
Omassa ei syty automaattilaatikon valo jos ei ensin starttaa,
sitten käännä ajovaloja päälle (pelkät parkit ei riitä),
sitten laita peruutusvaihteelle (siis aina pistettävä pakille, muuten valot ei syty)
Toisaalta se on amerikkalainen auto joten se varmaan selittää sen ongelman :) - mummeli
JonR kirjoitti:
Minusta kyllä kuulostais että joku on tehnyt jotain ihme kytkentöjä sinne.
En keksis että miten tuollaista voisi tulla minkään vian takia.
Toisaalta sähköviat voi olla tosi veikeitä joskus.
Omassa ei syty automaattilaatikon valo jos ei ensin starttaa,
sitten käännä ajovaloja päälle (pelkät parkit ei riitä),
sitten laita peruutusvaihteelle (siis aina pistettävä pakille, muuten valot ei syty)
Toisaalta se on amerikkalainen auto joten se varmaan selittää sen ongelman :)Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???
Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun. - mummeli
mummeli kirjoitti:
Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???
Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun.Heh, heh... nyt taitaa mummelikin olla sekaisin... ainakin mitä edellisen otsikoksi tuli... Kirjoitusvirheet näköjäänsä tarttuu...
mummeli kirjoitti:
Kysymyksessä tarkoitin että kun laittaa vilkun joko vasemaan tai oikeaan niin kaikki vilkut vilkkuu ja vilkut toimii oikein kun painaa hätävilkun nappulan. Sekin on outoo kun pitää olla virta päällä että ylipäätään mikään vilkuttaa...:)kun painat sen hätävilkun nappulan niin, vilkut toimii oikein?! siinähän se korjaus tulikin, vai kerroitko oikein tuon vikatoiminnan?
Virtaa ne tarvitsee toimiakseen.
Toivottavasti oli apua.- henry saari
mummeli kirjoitti:
Luulen että autossa on joskus ollut hälyytin... vedetty virta suoraan akusta, mennyt oikoseen jossakin vaiheessa kun johto sulanut... Merkkikorjaamolta arvelivat databoxin viaksi...???
Täytyy kai itse mennä seuraamaan johdot... en kyllä ole paljon sähköpuolta ennen räpelöinyt ja muutenkin vähän konepellin alle kurkistellut sitten kultaisen-70luvun.en mitään ymmärtänyt vikaselostuksestasi, mutta jos siinä on hälytinvirityksiä (vilkut välähtelee kun hälytin kytketään päälle/pois) ollut niin tutki ne piuhat ja kytkennät ja kerro mitä kultaista oli 70-luvulla.
- hhhh
kawasaki250 kirjoitti:
kun painat sen hätävilkun nappulan niin, vilkut toimii oikein?! siinähän se korjaus tulikin, vai kerroitko oikein tuon vikatoiminnan?
Virtaa ne tarvitsee toimiakseen.
Toivottavasti oli apua.kyllä kawasaki on sitten eri fiksu jätkä / eukko .ai hätävilkut päällä pitäs ajella sitten vilkut toimis kunnolla koska virtaahan niidenkin pitää saada . AMMU ITTES
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2964513Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1104050Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1942425Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar891951Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.351707Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv11249- 181244
Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71199Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii481187entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin
että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä141940