Puhallin

Mazda 6

Onko muilla ongelmana (onko saatu korjattua), että automaatti puolella lämmitys (ilmastointi) puhaltaa vain ja ainoastaan jalkatilaan, musta nuoli näyttää alas ???

10

1530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ongelmia

Alussahan tuon automaatin pitääkin puhaltaa alas. Fysiikan lakien vuoksi järkevin toimintamalli.

• vai toimiikokaan

Niin nuolihan on punainen.....

Minulla tekee kylmänä niin että puhaltaa lasille ja jaloille. Kojelaudassa olevat "vapaat" kanavat pitävät huolen siitä että sivulasit pysyvät auki. Samaa rataa sitten mennäänkin 90%:sti, eli puhallusta ei juuri muuteta muualle. Talviaikaan aniharvoin puhallus siirtyy hetkeksi jaloilta sivulasille tai tuulilasilta sivulaseille.

Kesällä puhalluksen muutoksia tapahtuukin sitten useammin, vaikka silloinkin suurimman osan aikaa puhallus on jaloille ja tuulilasille.

Jos käännät talvella lämmöt täysille niin tod.näk puhallus siirtyy vain jaloille, koska se on tehokkain keino nostaa auton l.tilaa. Puihallus myös tod.näk pysyy jaloille jos l.tila on säädettynä max arvoon, jota automaatti ei koskaan saavuta. En ole varma koska en ole kokeillut kuin koeluontoisesti, koska minulle riittä vallan mainiosti tuo reilun 20 asteen lämpötila.

Kokeileppas seuraavan kerran kun lähdet ajelulle asettaa l.tila vaikkapa 22 ja tarkkaile mitä tapahtuu. Jos taasen haluat max puhalluksen tuulilasille niin paina sitä ylempää nappulan puoliskaa ja sitten lämmöt maxille.

• Make

Moikka,

Oletko huommanut sen, että voit poistaa automaattiasetuksen (ilmansuuntaukselle) painamalla ilmansuuntausnappia? Sen jälkeen se puhaltaa aina minkä suunnan olet valinnut ja nostaa lämmön asetetulle tasolle.

• Mazda 6

Automaattiasetus on pakko pitää pois päältä jollei halua, että varpaat paistuu ja tuulilasi jäätyy. Meillä on kaksi Masaa kolmonen ja kutonen molemmat 04 malleja. Kolmosessa tämä automatiikka toimii niin kun pitää. Alussa puhallus tuulilasiin. Auton lämmettyä puhallus on myös jalkatilaan eli puhallus on nyt tuulilasiin ja jalkatilaan. Näin se pitäisi olla myös kutosessa, mutta ei. Alussa se puhaltaa tuulilasiin, mutta hetken päästä tuulilasi jää pois ja puhallus vain jalkatilaan ja siellä se myös pysyy, vaikka säätää lämpötilaa. Huollossa olen siittä sanonut ja ovat luvanneet selvittää asiaa. Selvitetty on nyt vajaat kaksi vuotta Delta-Autossa.

• ongelmia

Täytyy sanoa, ettei ole ollut ongelmaa. Itse olen syksyn tullen laittanut masassa, niinkuin muissakin aiemmissa autoissa, säätimen asentoon, jossa puhaltaa sekä laseille että jalkatilaan. Tarvittaessa olen säätänyt lämpötilan sopivaksi, aika usein sellainen 20.5 - 21 astetta (lämpötilan säätämisen joutuu tekemään automaatillakin ihan ite, jos haluaa lämpötilaa muuttaa), ja joskus pistänyt tarvittaessa puhallinta vähän kovemmalle, jos on tarvinnut huurretta poistaa. Muuten nököttää puhallin siinä 2 tai 3 palkin kohdalla. Mää en oikein jaksa ymmärtää, mikä on ongelma, kun sen saa just mieleisekseenkin noin helpolla. Ja jos kerran reissun aikana joutuu kättä liikauttamaan, niin on se karmeeta...Varsinkin, kun joutuu siinä kuskin paikalla istumaan ja jotain pientä virkinettä tekemään joka tapauksessa, kun ei ole tuota automaattiohjausta mazdassa, mikä on sekin tietty suuri puute. Muissa sekin ilmeisesti pelittää...

• Kuuz

puhaltaa aluksi alas ja ikkunaan, mikä on mielestäni juuri kuten sen pitääkin toimia.

Jos naama jäätyy, niin sit vaan automaatti pois ja puhallus naamalle...

• JoTe

Mulla on nyt kolmas kutonen meneillään. Kahdessa aikaisemmassa(-02 ja -03) puhallus oli automaatilla lasille ja jalkatilaan. Tässä kolmannessa(-04) puhallus on vain jalkatilaan automaatilla. On kai tapahtunut jokin ohjelmamuutos. Olen pitänyt laitetta käsisäädölla lasille ja alas sekä kompressorin pois päältä. Lämpötilan säätö ja puhallinnopeuden säätö toimii automaatilla oikein hyvin. Olen huomannut, että jos pitää kompressorin päällä, niin hetken seistyään ikkunat huurustuvat hetkeksi kun lähtee liikkeelle. Eli kun ei laita kompressoria päälle, niin huurtumisongelmaa ei juuri ole. Tämä koskee talvikeliä hieman nollan yläpuolella. Kesälämmöillä näitä murheita ei ole, ilmastointi automaatilla jatkuvasti.

• Mazda 6
        JoTe kirjoitti:

Mulla on nyt kolmas kutonen meneillään. Kahdessa aikaisemmassa(-02 ja -03) puhallus oli automaatilla lasille ja jalkatilaan. Tässä kolmannessa(-04) puhallus on vain jalkatilaan automaatilla. On kai tapahtunut jokin ohjelmamuutos. Olen pitänyt laitetta käsisäädölla lasille ja alas sekä kompressorin pois päältä. Lämpötilan säätö ja puhallinnopeuden säätö toimii automaatilla oikein hyvin. Olen huomannut, että jos pitää kompressorin päällä, niin hetken seistyään ikkunat huurustuvat hetkeksi kun lähtee liikkeelle. Eli kun ei laita kompressoria päälle, niin huurtumisongelmaa ei juuri ole. Tämä koskee talvikeliä hieman nollan yläpuolella. Kesälämmöillä näitä murheita ei ole, ilmastointi automaatilla jatkuvasti.

Oletko huollossa sanonut tästä puhalluksesta jalkatilaan automaatilla? Näyttää siltä, että hyvin vaikea tapaus, koska olen siitä huomauttanut joka huollossa ja mitään ei sen hyväksi tehdä.

• JoTe
        Mazda 6 kirjoitti:

Oletko huollossa sanonut tästä puhalluksesta jalkatilaan automaatilla? Näyttää siltä, että hyvin vaikea tapaus, koska olen siitä huomauttanut joka huollossa ja mitään ei sen hyväksi tehdä.

Eipä ole haitannut tuo pelkkä jalkatilaan puhallus, koska kuten aikaisemmin kirjoitin, niin puhallus on käsisäädöllä suunnattu lasille ja jalkatilaan.

• Mazda 6
        JoTe kirjoitti:

Eipä ole haitannut tuo pelkkä jalkatilaan puhallus, koska kuten aikaisemmin kirjoitin, niin puhallus on käsisäädöllä suunnattu lasille ja jalkatilaan.

Olen kutoseni ostanut kaikilla herkuilla ja edelytän, että myös automaatti-ilmastointia voin käyttää. Ajaminen ei onnistu pakkasilla, jos vain jalkatilaan on puhallus. Onneksi tämän saa korjattua käsisäädöllä. Voin mainita, että ajaminen onnistuu ilman ajonhallintajärjestelmää ja vakionopeussäädintäkin, mutta pitää ne toimia jos ne on ostanut. Huollossa pitää vain tämä automatiikka ottaa edelleen puheeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      49
      3807
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3724
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2851
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2589
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1739
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe