Minulla on muutaman kympin maksamattomat sakot viime kesältä, joista ei ole tullut ainakaan vielä huomautuksia. Olen jotenkin vain ymmärtänyt että maksamattomat sakot voivat estää maasta poistumisen, missä tapauksessa näin käy? Voiko sakot sitten maksaa lentokentällä jos siellä todetaan että et ole suorittanut maksuja valtiolle?
Apu olisi nyt tarpeen ja pikaisesti kiitos :)
Maasta poistuminen
6
2580
Vastaukset
- maasta
poistumaan. Laittavat lentokentällä suoraan passintarkistuksesta lentokentän putkaan ja siitä sitten poliisit hakevat ja ulkomaan matka jää haaveeksi. Eli kannattaa mennä vain paikkoihin jossa ei tarvita passia. Kuten esim Tampereelle.
- ei mee läpi
Hyvä vitsi mutta ei valitettavasti mene läpi :)
Helsinki-vantaallahan on olemassa poliisiasema ja tuolla ne sakot ilmeisesti sitten maksetaan jos on huomautettavaa.
Tämä meni siinä mielessä mielenkiintoiseksi että minulle on kesällä annettu muutaman kympin sakko,josta tiedustelin tänään oikeusministeriöltä ja siellä eivät nähneet koneella mitään, vaikka en ole kyllä tuota sakkoa maksanutkaan. Olisiko näin että se poliisien puolisko sakkolapusta ei koskaan päässyt perille? Putkaan eivät ainakaan voi viedä kun valtiolta ilmoitetaan että mitään ei ole maksamatta :) - lähteä maasta
..jos sakkosi eivät ole vielä edenneet etsintäkuulutukseen asti. Toki suosittelisin että maksat sakot pois niin on mukavampi tulla aikoinaan sieltä reissusta takas Suomeen. Takasin tullessa nimittäin saattavat kiinniottaa, jos asia on päässyt kuulutuksiin asti etenemään.
- paljon
Tarkistin vielä kysymällä valtiolta ja näin tosiaan on.
Vain etsintäkuulutustapauksessa esteenä. - matkaa
paljon kirjoitti:
Tarkistin vielä kysymällä valtiolta ja näin tosiaan on.
Vain etsintäkuulutustapauksessa esteenä.:-)
- Carpe diem
Maksamattomat sakot eivät ole este maastapoistumiselle. Eri juttu on jos on sakon muuntorangaistus anettu oikeudessa, eli sakot ovat maksamattomuuden johdosta muunettu vankeudeksi, Eli hyvää ja turvallista matkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756