Mikä on ihmisten suurin ongelma?

taahira

Kaikkien kokemuksellani tulen keromaan, että ihminen unohtaa mitä hän on, siis mistä hän tulee ja mihin menee, ja sillä välin mitä hän elää.

Unohtaminen, aitoa syytä miksi elää.

9

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JAJH

Ihmisten suurin ongelma on rehellisyyden puute: kun tulee eteen epämiellyttäviä kysymyksiä, otetaan mieluummin avuksi usko kuin myöönetään "en tiedä", ja aletaan syytää henkilökohtaisia loukkauksia, joista tämänkin palstan eräät osallistujat ovat antaneet hyviä esimerkkejä . ja kun sitten saa samaa palautteena, itketään surkeasti.

• taahira

Olisi toivottavampaa ottaa asioista selvä,ja sitä vartenhan ollaan palstalla,emmekä itkemistä varten.

Jos emme tiedä, miksi emme sanoisi että emme tiedä?

terveisin aktiiviselle palstan kävijälle hyvää toivoen...

• JAJH
        taahira kirjoitti:

Olisi toivottavampaa ottaa asioista selvä,ja sitä vartenhan ollaan palstalla,emmekä itkemistä varten.

"Jos emme tiedä, miksi emme sanoisi että emme tiedä? "

Ja kun me nyt emme kerta kaikkiaan tiedä, niin mitä voimme sanoa? Ei niin, "en tiedä".

• taahira kirjoitti:

>>Jos emme tiedä, miksi emme sanoisi että emme tiedä?>>

Filosofi Sokrateen kerrotaan sanoneen suurin piirtein saman ajatuksen, kun hän oli tavannut erään miehen, jota monet pitivät viisaana ja joka piti myös itseään viisaana:

"Lähdin pois ja ajattelin itsekseni, että sitä miestä viisaampi minä ainakin olin. Tuskinpa meistä kumpikaan mitään suurta ja hienoa tiesi, mutta se mies luuli tietävänsä, vaikka ei tiennyt, minä taas en edes luule, kun en tiedäkään. Minusta tuntui, että juuri se, etten luule tietäväni sellaista mitä en tiedä, teki minut ainakin vähän häntä viisaammaksi."

• taahira
        JAJH kirjoitti:

"Jos emme tiedä, miksi emme sanoisi että emme tiedä? "

Ja kun me nyt emme kerta kaikkiaan tiedä, niin mitä voimme sanoa? Ei niin, "en tiedä".

on joko väitettä tai siunausta, mielestäni.

• taahira
        Aabra-ham kirjoitti:

>>Jos emme tiedä, miksi emme sanoisi että emme tiedä?>>

Filosofi Sokrateen kerrotaan sanoneen suurin piirtein saman ajatuksen, kun hän oli tavannut erään miehen, jota monet pitivät viisaana ja joka piti myös itseään viisaana:

"Lähdin pois ja ajattelin itsekseni, että sitä miestä viisaampi minä ainakin olin. Tuskinpa meistä kumpikaan mitään suurta ja hienoa tiesi, mutta se mies luuli tietävänsä, vaikka ei tiennyt, minä taas en edes luule, kun en tiedäkään. Minusta tuntui, että juuri se, etten luule tietäväni sellaista mitä en tiedä, teki minut ainakin vähän häntä viisaammaksi."

kun huomaan että olen sitä mitä olen.
        Autuudeksi sitä mä katson, etten tarvitse olla ajattelemassa olevani yksin oikeassa.

Tiedän mitä Luoja mulle suo, ja elän.

• JAJH
        taahira kirjoitti:

on joko väitettä tai siunausta, mielestäni.

on perusteltu arvaus.

• aito-ählämi

"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi? "!?

• taahira

ongelmista, rakastaessamme lähimmäisiä niinkuin iteämme...?
        Olisi tarkoituksesi tuota, olen ihan samaa mieltä.
        Olisi tarkoittamasi jotain muuta, en voi tietää mitä tarkoitit, koska en seurannut palstaa pitkän aikaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      164
      3583
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      53
      2040
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1098
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1034
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe