Merkkivalot

häiritsee

Minulla on Thomson TCM390 -kaapelimodeemi. Käyttöohjeen mukaan "Cable Activity" ja "PC Link" vilkkuvat vain silloin, kun tietokoneen ja verkon välillä on liikennettä. Tämä ei kuitenkaan näytä pitävän paikkansa, sillä valot vilkkuvat jatkuvasti yhteyden auki ollessa. Silloinkin, kun se on täysin käyttämättömänä. Modeemi on kytketty Kuopion (KPY:n) kaapeli-tv-verkkoon. Muillakin joilla on sama modeemi, valot vilkkuvat edellä mainitulla tavalla.

Voisiko joku neuvoa, mitä asialle voisi tehdä? Kenties muuttaa modeemin asetuksia jollain tavalla? Asiallisia kommentteja kiitos. (Ei mitään ota johto pois seinästä tms.)

8

1813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilkkuminen

      Tietty ne valot vilkkuu kun yhteys on kokoajan auki verkkokorttisi ja modeemin välillä (eli verkkokortin ja modeemin välillä liikennettä jatkuvasti).

      • ei ollut apua

        Mutta mitenkäs muuten se modeemi koneeseen kytkettäisiin? Siinä tapauksessa saisin heittää käyttöohjeella vesilintua, eihän pitäisi missään tilanteessa paikkaansa. Sitäpaitsi olen kytkenyt modeemin tietokoneeseen USB-väylän kautta. Et tainnut edes tietää mitään kyseisestä laitteesta, joka minulla on...


      • vesku
        ei ollut apua kirjoitti:

        Mutta mitenkäs muuten se modeemi koneeseen kytkettäisiin? Siinä tapauksessa saisin heittää käyttöohjeella vesilintua, eihän pitäisi missään tilanteessa paikkaansa. Sitäpaitsi olen kytkenyt modeemin tietokoneeseen USB-väylän kautta. Et tainnut edes tietää mitään kyseisestä laitteesta, joka minulla on...

        verkkokorttiin jos luotettavamman yhteyden haluat. Muuten juttu on just niinkuin edellä todettiin, liikennettä _koneesi_ ja modeemin sekä _verkon_ ja modeemin välillä on lähes koko ajan vaikka itse istuisit baarissa!

        Jos valot häiritsevät, siirrä motukka vaatekaappiin;-)


      • ketäpä ne valot häiritsee
        vesku kirjoitti:

        verkkokorttiin jos luotettavamman yhteyden haluat. Muuten juttu on just niinkuin edellä todettiin, liikennettä _koneesi_ ja modeemin sekä _verkon_ ja modeemin välillä on lähes koko ajan vaikka itse istuisit baarissa!

        Jos valot häiritsevät, siirrä motukka vaatekaappiin;-)

        voi kyynel ketäpä ne modeemin valot haittaavat. Ja sitä paitsi joissakin modeemeissa on katkaisija on/off nappi eli voi halutessaan katkaista modeemilta koneelle menevän yhteyden.


    • ollenkaan

      ei minua nuo vilkkuvat modeemin valot haittaa. Ja itselläni on tuon mainitsemasi modeemin iso veli käytössä

      • häiritse ja häiritse

        Eivät nyt minuakaan varsinaisesti "häiritse", mutta olisi tietysti mukava, jos valot näyttäisivät oikean aktiivisuuden, eivätkä vain vilkuttaisi pelkkää yhteyttä... Noin ne eivät ainakaan toimi oikein, vai väittääkö joku muuta?


      • oikein
        häiritse ja häiritse kirjoitti:

        Eivät nyt minuakaan varsinaisesti "häiritse", mutta olisi tietysti mukava, jos valot näyttäisivät oikean aktiivisuuden, eivätkä vain vilkuttaisi pelkkää yhteyttä... Noin ne eivät ainakaan toimi oikein, vai väittääkö joku muuta?

        Kyllä ne valot toimivat oikein. Nehän vilkkuvat myös silloin kun kone ei ole päällä


      • jouro
        oikein kirjoitti:

        Kyllä ne valot toimivat oikein. Nehän vilkkuvat myös silloin kun kone ei ole päällä

        Kuuluuko pc activity -valon siis vilkkua koko ajan, vaikka koneet olisivat kiinni. Minulla rupesi näin käymään, kun hankin viereen (langattoman) reitittimen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe