Avainkirjoahven.

TANK

Moro..

Mikä on kun ei avainkirjahvenet kude??
Ovat kuullemma helppo laji saada kutemaan mutta mitään ei tapahdu.. :)
140 litraa... Jonkin verran muita kaloja.
Valaistus aika kirkas (normaali loisteputki) Kasveja ihan kiitettävästi, mutta suurin osa niistä pohjalla.. Pinnalle ei juurikaan yletä mikään.

Niin ja osaako kukaan sanoa mistä voisi saada kunnon kannon käkkäröitä akvaarioon muualta kuin alan liikkeistä? Maksavat niin saat#&%¤ti!!

Kiitti...

~TANK

4

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisa

Itse asiassa olen kuullut ihan päinvastaista eli avainkirjoahven ei ole helpoimmasta päästä saada kutemaan. Mutta yritetäänpä :)

- Mitä ne muut kalat ovat?
      - Vesiarvot? (pH, kovuudet, nitraatit, nitriitit, lämpötila)
      - Valaistusrytmi?
      - Vedenhoitorutiinit eli paljonko vaihdat vettä ja kuinka usein, millaista vettä käytät?
      - Onko pariskuntasi varmasti naaras sekä uros?

Tuossa nyt alkuun :)

Käkkäröitä löytää suoalueilta, metsistä, järvien rannoilta, lähinnä kaikkialta missä on puuta. Ties vaikka sinulla olisi kotonasi vanha omenapuu, josta täytyisi leikata oksa/oksia pois tässä syksymmällä. Itse olen omat puuainekset ottanut metsästä sekä tuonut muutaman kaupasta. Pitäisi kai mökkijärven rantoja hiukan tonkia sillä silmällä ;)

• flit flot

Jos on liian vaikeaa saada avainkirjoahvenet kutemaan niin yritäppä tätä:
        1.Viet avaimesi (ne kalat siis) eläinliikkeeseen tai lahjoita ne kaverillesi/myy!
        2.Osta akvaarioosi miljoonakaloja
        3.Odota pari päivää (tai enemmän tai vähemmän) ja ihme tapahtuu.
        4.Miljoonakala naaras synnyttää poikasia!
        5.Pian sun akvaario on sitten täynnä miljoonakaloja...
        ps.Avaimia on melkein mahdotonta saada kutemaan seura akvaariossa!Mutta voihan sitä aina yrittää!!!

• juuxo

Kun olin akvaario seuran tapaamisessa niin yhessä akvaariossa oli monta avainkirjoahventa(5cm).

Näin että yksi avain vartioi kutua, että ei sen pitäsi olla mahdotonta.

• avain

ok eli avaimet eivät ole helpoimpia kudetettavia... mutta kyllä ne ennenmin tai myöhemmin kutee... jos siis olosuhteet on kunnossa

lämp jotain n.25-26, ph 7 tienoilla, nitriittiä ei yhtään ja ei häiritseviä kaloja(avainkirjoahven on arkakala-eikä kude rajussa seurassa-et muuten kertonut mitä kaloja ne muut on), ruoki hyvin ja monipuolisesti(myös pakasteilla ja elävillä ruuilla). ja kai olet hankkinut niitä tarpeeksi monta jotta saisivat valita kumppaninsa(saattaa olla samaa sukupuolta)

ja jos mikään ei auta...odota. kalasi saattaa olla liian nuoria

kun kutu tapahtuupidä huoli että akvaariossa ei ole, muitakirjoahvenia(vanhemmille päänvaivaa reviiri jutuissa), tetroja/rasboroita/barbeja(nämä iskee nopeestio ja tehokkaasti ja vetää kokopoikueen suihinsa), imumonneja(syövät mätimunat)

ja muista näillä kirjoahvenilla ensimmäiset kudut menee yleensä vanhempien suihinmutta kannattaa pitää mätikivi silti akvaariossa koska poikasten kasvatus on upeaa seurattavaa

olen itse saanut avaimet kutemaan ja oli upeaa seurattavaa, kyllä on kaiken vaivan väärtti vaikkei poikaset aikuiseksi kasvanutkaan(mul on niitä tetroja)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe