Onko teillä ollut mielialalääkkeiden sivuvaikutuksena lihomista? Luulen, että lääke jota syön masennukseen ja anoreksiaan, vaikuttaa painoanostavasti, vaikka lääkäri reseptiä kirjoittaessaan sanoi, ettei se vaikuta painoon. Mutta eikös se ole ihan yksilöllistä, miten lääkkeet vaikuttaa?
Haluaisin myös lopettaa lääkkeet, mutta terapeuttini ei ole samaa mieltä, joten en tiedä mitä teen...lopetanko ne omin päin?
Haluaisin myös lopettaa lääkkeet, mutta terapeuttini ei ole samaa mieltä, joten en tiedä mitä teen...lopetanko ne omin päin?
Vastaukset 2
Vanhimmat
mielialalääkkeitä mm. anoreksiaan niin eikö painosi juuri silloin pidäkin hieman nousta?
Älä nyt mene lääkitystäsi omin päin lopettamaan tai muuttamaan. Niiden on tarkoitus olla apuna toipumisessasi ja lopettaminen vie sinut vain syvemmälle ja siirtää koko prosessia.
Lääkkeiden vaikutus on aina yksilöllinen. Joku ssri-lääke vaikuttaa toiseen ihmiseen ihan päin vastoin kuin toiseen. Oman sairautesi huomioon ottaen sinä itsekin varmasti tiedät, mitä sinulle on sanottu syömisestä...
Voimia.