Suuret ja lämpimät kiitokset noista viesteistä
On ollut ilo taas lukea niitä.
Enkä tietenkään osannut sitä huiskua laittaa.
Yritin kyllä )))
Senora Lyylille
25
2079
Vastaukset
- señora lyyli
sie minnuu ihan näin eriksee kirjotuksella kiität, kiitos siitä. mie olen vähä harvemmin ollu täällä ko päivät männee perheen kanssa.
hoidan jehu poikaa joka päivä pari kolme tuntii näin joulun alla. hänen hoitaja ko tarvii aikaa omalle perheellee jouluvalmistelua ja toivol on uraka kesken, hää luovuttaa sen 15 päivä niin sitte hää voip olla enenpi pojan kanssa.
meillä on niin ikävästi että vaimo on sairas ,hää on olt kesästä asti sairaalassa.lääkäri sano että on sykoosissa, jote ei tiiä mite kauan viepi.
miehä kerroin ko toivo toi minulle koiran berhandilaisen, tai se on koko perheen koira ,mutta hää on aina miun puolella.
hää on garbo nimeltää, ristitty suuren filmitähden kunniaksi. garbo on kovast kasvanut,siitä tullee ponin kokonen. se on niin mahottoman villi,sitä ei meinaa saaha millää asetummaa.
nyt hää on jo oppinut sen ettei hypi ,päälle tervehtiessää. hää ko tervehti vaik kävin vaa roskii viemässä ja mie olin aina nurin jos en ehtiny istumaa ennen.
minun koko konkkaronkka nukkuu petissäin, garbo,gilta ja edison. minun sänky on 120senttimetrii leveä ja se tuppaa olla vähä ahas.
toivo sano että lemmikit ei saa nukkuu samas huoneessa ja hää teki 60 senttimetrin korkeen portin oven ettee,ettei hyö pääse huoneesee ja sänkyyn, mutta hyö näkkee minut ,jollon garbo ei haukuisi.
mutta miun ihanat nassikat makas kaikki aamulla omalla paikallaa kisut pään yläpuolella ja garbo puolessa petissä jalkopäässä.;)))
mie en kuullu mittää rytinää yöllä. aita oli paikallaa, garbonkin on pitänt hypätä yli,aika kettärä tyttö.mie oon hyvin ylpeä elukoistain.
sanoin toivolle että ens viikolla mänen ostamaan levveemmän petin onha niitä parisänkyjä mihin mahtuu kolme:))
se on se ko hyö on oppinu pienest pitäen olemaa vieressäin , ei ansaittuja etuja voi ottaa pois. ei hyö sitä ymmärrä.
minun joulu jutut on jo tehty, tykkään ko kaik on valmiina voip vaan olla ja nauttii tästä ajasta.olen puhunu jehulle pukin tulosta ja hää sitä kovast oottelee.
toivo taitaa ruveta pukiksi, koska hää ossaa käsitellä poikaa jos alkaa pelkäämää. vieras pukki ei tiiä mite suhtautuu jos laps itkee.
mitäs noista huiskuista, eihä se ole niin nokonnuukaa ystäväin kesken, viesti on tärkein.
minul taitaa sauna olla jo valmiina, oikee mukavaa iltaa sinulle ja kiitos muistamisesta,
terveisin lyyliOlihan hauskasti kerrottuja juttuja, - Lyyli puunoksalla - , silloin olit kirjaimellisesti ”peipponen”.
Niin, meidän nuoruudessamme oli siinä suhteessa ahdistava ilmapiiri, se oli äpärien ja lehtolapsien nimittelyn aikaa.
Upea juttu että voimme saada uuden tarkoituksen elämällämme. Olethan kuin naispuolinen Veikko Hursti, kun sen Toivon perheen majoitit. Surullinen on Jehu pienen kohtalo kun äitinsä on sairaalassa edelleen, eikä toiveita paranemisesta anneta. Onneksi hänellä on ”keinoemo” äitinä señora lyyli.
Voimia toivon, monia tuikkujonoja tiellesi.
beataB
- siviä
Kyllä vaan tulee väkisinkin ihmeteltyä, minkälainen ihminen senora lyylin tarinaa kirjoittaa.
- señora lyyli
älä sinä ihminen hermostu
ihmettele vaan....:)))
oikeessa ihmettelet että en mie señora lyyli oikeesti ole enkä ees lyyli.oon e.l.h, mutta enhä mie sitä sano täällä.;)))
kyllä sitä varmaa jotkuu ihmettellee ko mie puhun niin paljo asioitain täällä. kotiasioitaa tääl ei ei ole tapana puhua, ja se varmaa kiinnittää minnuu huomioo.
alussa ko tänne tulin en ymmärtänt näitten palstojen meininkii, vaan haastoin vähä turhan tarkkaa, nyt jo ymmärrän pittää suuta vähä pienemmällä.;)))
ihmiset turhaa aristellee, ihan ko joku tuntis heiät, minul ei ole sattunut täällä kaupunkissa kertaakaa viien vuuen aikan että kukkaa olis minut tunnistannu lyyliksi.
eikä minun tarinoissa ole mittää ihmeellistä,se vaan että mie puhun ne keskustelupalstalla , kaikki miulle tapahtuneet asiat,on tapahtunu jossain muuallakkii monnee kertaa ja monille ihmisille.
tietyst mie koen ne ihmeellisinä ja ainutkertasena,enhä muuten niistä viitsis haastaakkaa.
ihminen tarvii puhuu tekemisiää ja ajatuksiaa. mie ko olen vastaillut kirjotuksiin ja pannut tänne mietteittäin muutaman tunnin ajan niin siitä tullee mukava olo jälkeepäin.
minul ei ole ko toivo ja hää saap kuulla minnuu ihan tarpeeksi.täällä voip jaaritella ei niin tärkeetäkkää asiaa.
olen hoksannu tämän paikan rentouttavaksi ko"leelian lepotuolissa" ja soisin toistenkin saavan mielihyvvää täällä käyvessään.
terveisin lyyli señora lyyli kirjoitti:
oikeessa ihmettelet että en mie señora lyyli oikeesti ole enkä ees lyyli.oon e.l.h, mutta enhä mie sitä sano täällä.;)))
kyllä sitä varmaa jotkuu ihmettellee ko mie puhun niin paljo asioitain täällä. kotiasioitaa tääl ei ei ole tapana puhua, ja se varmaa kiinnittää minnuu huomioo.
alussa ko tänne tulin en ymmärtänt näitten palstojen meininkii, vaan haastoin vähä turhan tarkkaa, nyt jo ymmärrän pittää suuta vähä pienemmällä.;)))
ihmiset turhaa aristellee, ihan ko joku tuntis heiät, minul ei ole sattunut täällä kaupunkissa kertaakaa viien vuuen aikan että kukkaa olis minut tunnistannu lyyliksi.
eikä minun tarinoissa ole mittää ihmeellistä,se vaan että mie puhun ne keskustelupalstalla , kaikki miulle tapahtuneet asiat,on tapahtunu jossain muuallakkii monnee kertaa ja monille ihmisille.
tietyst mie koen ne ihmeellisinä ja ainutkertasena,enhä muuten niistä viitsis haastaakkaa.
ihminen tarvii puhuu tekemisiää ja ajatuksiaa. mie ko olen vastaillut kirjotuksiin ja pannut tänne mietteittäin muutaman tunnin ajan niin siitä tullee mukava olo jälkeepäin.
minul ei ole ko toivo ja hää saap kuulla minnuu ihan tarpeeksi.täällä voip jaaritella ei niin tärkeetäkkää asiaa.
olen hoksannu tämän paikan rentouttavaksi ko"leelian lepotuolissa" ja soisin toistenkin saavan mielihyvvää täällä käyvessään.
terveisin lyylisitä, mikä kertomastasi saa niin erilaisia, mukaansa tempaavia.
Sinä vaan kerrot, avoimesti, aidosti ja vain omia tapahtumisia, et puhu pahaa kestään,koet kaiken niin myönteisenä.
Minunkin tapana on puhua "omista" tapahtumisista, avoimesti myös,mutta sinulla on se "kyky" kertomisesi on niin luettavaa.
Sinulle myös sattuu kaikenlaista kivaa,,,,
Olet "symppis" ,,,todella, näinhän ei saisi sanoa,mutta sanonpa vaan;))DD- aprikointia
on vähän niinkuin kirjar ja lyyli olisivat sama henkilö,kirjar on poissa niin lyyli astuu areenalle.Ei aitä aivan kouluja käymätön pystyis noin asioistaan kertoon,aivan kuin kirjailijan tekstii tulee.
Mikähän tämän lyylin kirjan nimeksi laitettaisiin,jos koottaisiin kaikki nämä yhteen mitä hän on kirjoittanutn,eihän niitä nyt niin montaa preivii ole,mutta sitäkin parempaa.
Voisi vaikka laittaa nimeksi,
Erään lyylin elämäkerta.
Mihinkähän lyyli on sen kaverinsa heivannut,sen meerin,siitäkin kirjoitti niin mukavasti,että jutun juurta kyllä löytyisi,jos vain lyyliltä luvan saiai tehdä sellainen kirja.
Onko meeri siellä amerikoissa vielä ja aikookahan tulla vielä lyylin luona käymään.
Ei kai niin iloluontoista mies pidättele ettei saisi tulla tapaamaan yhtään ystäväänsä.
En tarkoita varmasti tällä mitään ilkeämielistä,mutta on niin pahuksen hyvä kirjoittaja tämä lyyli,niinkuin on kirjarkin,
ero vain on että lyyli kirjoittaa murteella ja
kirjar aivan kirjakielellä,aattelin,että toisessa on kertomuksen maku ja toisessa tavallista elämää. - señora lyyli
aprikointia kirjoitti:
on vähän niinkuin kirjar ja lyyli olisivat sama henkilö,kirjar on poissa niin lyyli astuu areenalle.Ei aitä aivan kouluja käymätön pystyis noin asioistaan kertoon,aivan kuin kirjailijan tekstii tulee.
Mikähän tämän lyylin kirjan nimeksi laitettaisiin,jos koottaisiin kaikki nämä yhteen mitä hän on kirjoittanutn,eihän niitä nyt niin montaa preivii ole,mutta sitäkin parempaa.
Voisi vaikka laittaa nimeksi,
Erään lyylin elämäkerta.
Mihinkähän lyyli on sen kaverinsa heivannut,sen meerin,siitäkin kirjoitti niin mukavasti,että jutun juurta kyllä löytyisi,jos vain lyyliltä luvan saiai tehdä sellainen kirja.
Onko meeri siellä amerikoissa vielä ja aikookahan tulla vielä lyylin luona käymään.
Ei kai niin iloluontoista mies pidättele ettei saisi tulla tapaamaan yhtään ystäväänsä.
En tarkoita varmasti tällä mitään ilkeämielistä,mutta on niin pahuksen hyvä kirjoittaja tämä lyyli,niinkuin on kirjarkin,
ero vain on että lyyli kirjoittaa murteella ja
kirjar aivan kirjakielellä,aattelin,että toisessa on kertomuksen maku ja toisessa tavallista elämää.voi voi mitähän kirjar tuosta aprikoinnista tykkää. :))minnuuhan se vaan kovast imartellee.
uskon että kirjarl on huumorii eikä pahota mieltää. hää tuntuu mukavalle ja oppineelle naiselle.
minun äiti oli hyvä tarinan kertoja ehkä mie sitte oon saanu häneltä vähä sitäkii. en ole kyllä livenä kuullu sellasta kehua.
jaa kerran kyllä erräältä koulutytöltä nyt jo aikusen kirjoissa.
hää kävi minnuu auttamass jalmarin kuoleman jälkee. tyttö autto siivoomisessa mutta enenmäksee kasvimaalla ja kukkien kanssa.
kasvatin kaikki vihannekset ja juurekset vaikken ennää yksinäin pystynt sellasii määrii syömää. ja kukkia pittää olla kesäks piha täysi. kasvatan kaikki siemenestä.
jalmari teki minulle kasvihuoneen ja sinne voin viiä taimii jo toukokuussa, ko panen lämmittimen päälle.
kitkemistä oli paljon, mutta sainha sillä verukkeella seuraa tytöstä.
tyttö pyysi muutaman kerran kasvimaalla että kerro hänelle taas entisistä ajoista, vaik olin jo paljo siitä jutellu. ehkä hää sitten tykkäs kuulla minun kertomista.
sie ko sanoit ettei minul taia olla paljo kirjotuksii, niin aattelin vilkasta paljonko on minun nimimmerkillä, ko panin hakkuun señora lyylin niin tuli 1067 kirjotusta.
jessus sentää, mie luulin että joku sata, mutta onpa tullu paljo höpötettyy. kyllä minun tekisi mieli saaha ne pois yhen ko luin enenpää en kehannu ees vilkasta.
yhessä kirjotuksessa olin olevinnaa sitä mieltä vuonna 2001 ,että oisin tahtonu syntyy toisee maahan ja rikkaille vanhemmille. voi minnuu ,kaikkee mie suustain päästänkin, nyt muutama vuos myöhemmin en ole ennää sammaa mieltä.
voi voi ja mie ko pidin että tänne ko haastelee niin kaik männee ko taivaan tuuliin ,ja mittää ei tarvii ennää muistaa, ko sivu täyttyy, mutta sielhä ne on ko arkistoo järjestelty.
tännää vuonna 2005 on aatokset toiset, mie tahon olla itseni enkä kukkaa muu. tahon ellää tätä elämää ja siihe ei oltas tultu ilman tätä kulettuu polkuu.
minun lapsuuten karjalassa oli monta tarinankertojaa. siihe aikaa ko ei olt televisioo eikä ratiookaa mones talossa.
aika kulutettii juttelemalla ja aikusetkii leikki seuraleikkijä.
voi enhä mie rakasta meerii ole mihinkää heivant. ilonen ihminen häät tosiaa on,en ole toista hänen laistaa tavant.
voi ko sie näkisit mite sirley maklainen sihvonki helmat heilahtaa pyörähtäes. en tiiä tuliko nimi oikein mutta noin se lausutaan,hää on amerikkalainen näyttelijätär.
meeri ostaa näyttelijöitten käytettyjä vaatteita tämäkin sihvonkimekko on olt amerikkalaisessa elokuva osassa tällä näyttelijällä.
meeri kirjottaa joka toinen kuukausi ja soittaa ko tapahtuu jottain mullistavaa.
meerihän mäni kihloihin saksalaisen miehen kanssa, mutta se kihlaus purkaatui, välimatka oli liian pitkä. eikä hää viihdy saksassa asumassa ja sulhanen ei tahtonu muuttaa miamiin.jote erohan siitä tuli.
kyllä meeri viel tullee suomeen täällä hää viihtyi hyvin. rakastaahan hää suomee ,minnuu ja läskisoosii;)) ainakin hää tulee sillon ko katsoo viroon kauneushuoltoon tarvetta;)))
eihä siun minulta luppaa tarvii pyytää kirjan kirjottamissee jos sie saat inspiraatiota minun kertomisesta, sehä on vaa oikee mukavaa.
sinun kirjotukses ei ole mittää ilkeämielistä ,ei sinnepäinkää. se on mukavaa ko ihminen sannoo ajatuksiaa,eikä ne tarvii aina myötäillä. mutta miun pittää sannoo ja pelastaa kirjar, että mie en ole hää.
olen täällä kirjottanut tällä samalla nimimerkillä. nimettömänä kerran ja minut tais tarkka fiiulin paljastaa;)))
terveisin lyyli - Isolan poitsu
señora lyyli kirjoitti:
voi voi mitähän kirjar tuosta aprikoinnista tykkää. :))minnuuhan se vaan kovast imartellee.
uskon että kirjarl on huumorii eikä pahota mieltää. hää tuntuu mukavalle ja oppineelle naiselle.
minun äiti oli hyvä tarinan kertoja ehkä mie sitte oon saanu häneltä vähä sitäkii. en ole kyllä livenä kuullu sellasta kehua.
hää kävi minnuu auttamass jalmarin kuoleman jälkee. tyttö autto siivoomisessa mutta enenmäksee kasvimaalla ja kukkien kanssa.
kasvatin kaikki vihannekset ja juurekset vaikken ennää yksinäin pystynt sellasii määrii syömää. ja kukkia pittää olla kesäks piha täysi. kasvatan kaikki siemenestä.
jalmari teki minulle kasvihuoneen ja sinne voin viiä taimii jo toukokuussa, ko panen lämmittimen päälle.
tyttö pyysi muutaman kerran kasvimaalla että kerro hänelle taas entisistä ajoista, vaik olin jo paljo siitä jutellu. ehkä hää sitten tykkäs kuulla minun kertomista.
sie ko sanoit ettei minul taia olla paljo kirjotuksii, niin aattelin vilkasta paljonko on minun nimimmerkillä, ko panin hakkuun señora lyylin niin tuli 1067 kirjotusta.
jessus sentää, mie luulin että joku sata, mutta onpa tullu paljo höpötettyy. kyllä minun tekisi mieli saaha ne pois yhen ko luin enenpää en kehannu ees vilkasta.
yhessä kirjotuksessa olin olevinnaa sitä mieltä vuonna 2001 ,että oisin tahtonu syntyy toisee maahan ja rikkaille vanhemmille. voi minnuu ,kaikkee mie suustain päästänkin, nyt muutama vuos myöhemmin en ole ennää sammaa mieltä.
voi voi ja mie ko pidin että tänne ko haastelee niin kaik männee ko taivaan tuuliin ,ja mittää ei tarvii ennää muistaa, ko sivu täyttyy, mutta sielhä ne on ko arkistoo järjestelty.
tännää vuonna 2005 on aatokset toiset, mie tahon olla itseni enkä kukkaa muu. tahon ellää tätä elämää ja siihe ei oltas tultu ilman tätä kulettuu polkuu.
minun lapsuuten karjalassa oli monta tarinankertojaa. siihe aikaa ko ei olt televisioo eikä ratiookaa mones talossa.
voi enhä mie rakasta meerii ole mihinkää heivant. ilonen ihminen häät tosiaa on,en ole toista hänen laistaa tavant.
voi ko sie näkisit mite sirley maklainen sihvonki helmat heilahtaa pyörähtäes. en tiiä tuliko nimi oikein mutta noin se lausutaan,hää on amerikkalainen näyttelijätär.
meeri ostaa näyttelijöitten käytettyjä vaatteita tämäkin sihvonkimekko on olt amerikkalaisessa elokuva osassa tällä näyttelijällä.
meeri kirjottaa joka toinen kuukausi ja soittaa ko tapahtuu jottain mullistavaa.
meerihän mäni kihloihin saksalaisen miehen kanssa, mutta se kihlaus purkaatui, välimatka oli liian pitkä. eikä hää viihdy saksassa asumassa ja sulhanen ei tahtonu muuttaa miamiin.jote erohan siitä tuli.
kyllä meeri viel tullee suomeen täällä hää viihtyi hyvin. rakastaahan hää suomee ,minnuu ja läskisoosii;)) ainakin hää tulee sillon ko katsoo viroon kauneushuoltoon tarvetta;)))
eihä siun minulta luppaa tarvii pyytää kirjan kirjottamissee jos sie saat inspiraatiota minun kertomisesta, sehä on vaa oikee mukavaa.
sinun kirjotukses ei ole mittää ilkeämielistä ,ei sinnepäinkää. se on mukavaa ko ihminen sannoo ajatuksiaa,eikä ne tarvii aina myötäillä. mutta miun pittää sannoo ja pelastaa kirjar, että mie en ole hää.
olen täällä kirjottanut tällä samalla nimimerkillä. nimettömänä kerran ja minut tais tarkka fiiulin paljastaa;)))
terveisin lyyliIsolla siksi, että sanoit niin hyvän sanan meikästä niin hyvässä paikassa.
Etten ole siitä kiittänyt kirjeessä painaa minua, olen vaan hidas.
Minulla ei ole oikeutta enempää puhua. Jokainen täällä on niin halutessaan virtuaalitapaus. - Isolan Iita
Isolan poitsu kirjoitti:
Isolla siksi, että sanoit niin hyvän sanan meikästä niin hyvässä paikassa.
Etten ole siitä kiittänyt kirjeessä painaa minua, olen vaan hidas.
Minulla ei ole oikeutta enempää puhua. Jokainen täällä on niin halutessaan virtuaalitapaus.on senjoramme.
Itse arvelen hänen olevan noin kuusikymppinen naisihminen, joka kirjoittaa kohtalaisen hyvää Suomen kieltä, käyttäen tarkoituksella pieniä alkukirjaimia virkkeiden alussa.
Kansannaisen kuvaa vahvistamaan hän välillä viljelee sanoja kuten "sykoosissa"= psykoosissa.
Mielenkiintoista on ollut se, että vaikka tämä on keskusteluopalsta, niin senjora harvemmin kysyy kenenkään kuulumisia, tai kommentoi meneillään olevaa keskustelua muuten kuin omista lähtökohdistaan, eli kertoen mitä sanoi aikoinaan Jalmari, tai nykyisin Toivo.
Säälin kyyneleitä silmiin nostattavat lapsuuden kuvaukset ovat lähes uskottavan tuntuisia.
Luen kaikki senjoran kirjoitukset ja odotan niitä lisää.
Eläköön virtuaalimaailman vapaus ja kauan eläköön yliluonnollisen hyvä ja ymmärtäväinen senjoramme!
En kirjoittanut tätä missään tapauksessa pahalla, vaan aivan päinvastoin. Jotkut osaavat:) - fiiuliN
señora lyyli kirjoitti:
voi voi mitähän kirjar tuosta aprikoinnista tykkää. :))minnuuhan se vaan kovast imartellee.
terveisin lyyliHajupojasta oppia ottaen kirjoitan, koska minunkin nikkini tuli mainituksi, niin rohkenen oman mielikuvitelmani "senõra lyylistä" julkituoda.
Kuvittelen lyylin olevan oikeasti olemassa, pieni herttainen mummo joka kertoo omaa elämäänsä. Hän ei kuitenkaan itse kirjoita, vaan joku kirjoittamisen taidon omaava kirjoittaa sitä meille tänne ihmeteltäväksi.
Tällaisen kuvitelman olen itselleni luonut, ja myöskin mielenkiinnolla haluaisin tutustua tähän mummoon, sillä mummo hän on koska on ikänsä kertonut jonka hyvin muistankin, hän täyttää vuodenvaihteen jälkeen 80v, eikö vain?
Älä senõra nyt pahastu, tämä on vain kuvitelmaa ja minä pidän sinusta halaten näin virtuaalisesti.(*:*) - tillikka
señora lyyli kirjoitti:
terveisin lyyliHei pitkästä aikaa Lyyli - ja kaikki muutkin!
En ole käynyt aikoihin palstalla enkä spostissa, kaikki tuntuu muuttuneen. Äsken kirjoitin meiliä ja se hävisi yht`äkkiä jonnekin. Jotenkin kaikki poistamattomat viestit ja osoitteetkin olivat kadonneet.
Nyt olen Anttolanhovissa kurssilla, menen kotiin vasta 20.12. Täällä on hyvä olla, ruokaa, ohjelmaa ja hyvää seuraa riittää. Erityisesti pidän vesijumpasta ja höyrysaunasta.
nyt tähän koneelle on pitkä jono, joten on lopetettava.
Sitä tarkoitin sanoa, Lyyli, että onkohan sinulla osoitteeni tallella. jos on, kirjoittaisitko! Itse en nyt pysty, kun ei ole niitä osoitteita tallella.
Joulun vietän yksin kotona ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen. Saapahan nähdä, miltä se tuntuu.
Parhain terveisin kummityttö Hili(ma)kka. - vanha tuttu
fiiuliN kirjoitti:
Hajupojasta oppia ottaen kirjoitan, koska minunkin nikkini tuli mainituksi, niin rohkenen oman mielikuvitelmani "senõra lyylistä" julkituoda.
Kuvittelen lyylin olevan oikeasti olemassa, pieni herttainen mummo joka kertoo omaa elämäänsä. Hän ei kuitenkaan itse kirjoita, vaan joku kirjoittamisen taidon omaava kirjoittaa sitä meille tänne ihmeteltäväksi.
Tällaisen kuvitelman olen itselleni luonut, ja myöskin mielenkiinnolla haluaisin tutustua tähän mummoon, sillä mummo hän on koska on ikänsä kertonut jonka hyvin muistankin, hän täyttää vuodenvaihteen jälkeen 80v, eikö vain?
Älä senõra nyt pahastu, tämä on vain kuvitelmaa ja minä pidän sinusta halaten näin virtuaalisesti.(*:*)vaikka 80-ikäinen kirjoittelisi ymmärrettävää tekstiä. Saihan 80-vuotias Bo Carpelankin finlandia-palkinnon tänä vuonna.
Oletteko muuten lukeneet nuorempien kirjailijoiden teoksia? Itse olen todennut, että heidän käyttämänsä tyyli tuntuu vieraalle ja sitä on vaikea ymmärtää( sukupolvien välinen kuiluko lie syynä? ). - fiiuliN
vanha tuttu kirjoitti:
vaikka 80-ikäinen kirjoittelisi ymmärrettävää tekstiä. Saihan 80-vuotias Bo Carpelankin finlandia-palkinnon tänä vuonna.
Oletteko muuten lukeneet nuorempien kirjailijoiden teoksia? Itse olen todennut, että heidän käyttämänsä tyyli tuntuu vieraalle ja sitä on vaikea ymmärtää( sukupolvien välinen kuiluko lie syynä? ).Kyllähän minä sen tajuan että 80 v kouluja käynyt pystyy kirjoittamaan vaikka uutuusromaanin.
Ja pyörränkin "puheitani", sillä voihan olla niinkin, vaikka señora lyyli ei ole omistanutkaan kauan vielä tietokonetta, niin onhan hän voinut kirjoitella kynälläkin.
Ja senkin tajuan, ettei minulla olisi ollut mitään syytä mielikuvitelmaani tänne kirjoittaa, koska koko asia ei minulle mitenkään kuulu. - mirjamarja
vanha tuttu kirjoitti:
vaikka 80-ikäinen kirjoittelisi ymmärrettävää tekstiä. Saihan 80-vuotias Bo Carpelankin finlandia-palkinnon tänä vuonna.
Oletteko muuten lukeneet nuorempien kirjailijoiden teoksia? Itse olen todennut, että heidän käyttämänsä tyyli tuntuu vieraalle ja sitä on vaikea ymmärtää( sukupolvien välinen kuiluko lie syynä? ).Minäkin olen huomannut, että en jaksa lukea nykykirjailjoiden teoksia. Sellaisetkin kirjailijat, joita on kovasti ylistetty tai ainakin ovat hyvin myytyjä, eivät saa minua innostumaan tuotannostaan.
Yksi esimerkki minusta on se Uutisvuodon rovaniemeläinen. Suurin toivein tartuin hänen kirjoihinsa ja petyin tosi katkerasti.
Minua häiritsee kielenkäyttö. Alatyyli kun ei sovi minusta kaunokirjallisuuteen - oli sitten tehokeino tai mikä hyvänsä syy. - Ajomies
tillikka kirjoitti:
Hei pitkästä aikaa Lyyli - ja kaikki muutkin!
En ole käynyt aikoihin palstalla enkä spostissa, kaikki tuntuu muuttuneen. Äsken kirjoitin meiliä ja se hävisi yht`äkkiä jonnekin. Jotenkin kaikki poistamattomat viestit ja osoitteetkin olivat kadonneet.
Nyt olen Anttolanhovissa kurssilla, menen kotiin vasta 20.12. Täällä on hyvä olla, ruokaa, ohjelmaa ja hyvää seuraa riittää. Erityisesti pidän vesijumpasta ja höyrysaunasta.
nyt tähän koneelle on pitkä jono, joten on lopetettava.
Sitä tarkoitin sanoa, Lyyli, että onkohan sinulla osoitteeni tallella. jos on, kirjoittaisitko! Itse en nyt pysty, kun ei ole niitä osoitteita tallella.
Joulun vietän yksin kotona ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen. Saapahan nähdä, miltä se tuntuu.
Parhain terveisin kummityttö Hili(ma)kka.Seuraan toki näitä palstoja vaikken keskusteluihin osallistukaan.
Tuli jälleen esiin eräskummallinen asia eli läheisiä ystäviä kuten kummitätiä osoitteineen ei suinkaanihminen kertakaikkiaan voi unohtaa.
Ystävien kesken pidän itse yhteyttä vallan muualla kuin täällä nettipalstalla.
Puhelinnumero on syöpynyt vuosien saatossa mieleen ja on varmasti kännykän muistissa
- Hili(ma)kankin on, vaikkei yhteys minusta riippumattomista syistä "toimikaan".
Meiliosoitteet ovat toki tallessa ja nopsasti esiin otettavissa ja siellä on myös osoite- ja muut yhteystiedot muine tärkeine juttuineen.
Senora Lyylille toivotan kaikkea hyvää Adventin aikaa. Sain itse olla mukana eilen joulukonsertissa basso Jaakko Ryhäsen ja urkutaiteilija/pianisti Pertti Eerolan esittäessä yhteensä kolmessa loppuunmyydyssä konsertissa...
Sinulle Senora toivotan hyvää joulua Sulho Rannan laulun sanoin:
- Taas kaikki kauniit muistot.... - Hili(ma)kka
Ajomies kirjoitti:
Seuraan toki näitä palstoja vaikken keskusteluihin osallistukaan.
Tuli jälleen esiin eräskummallinen asia eli läheisiä ystäviä kuten kummitätiä osoitteineen ei suinkaanihminen kertakaikkiaan voi unohtaa.
Ystävien kesken pidän itse yhteyttä vallan muualla kuin täällä nettipalstalla.
Puhelinnumero on syöpynyt vuosien saatossa mieleen ja on varmasti kännykän muistissa
- Hili(ma)kankin on, vaikkei yhteys minusta riippumattomista syistä "toimikaan".
Meiliosoitteet ovat toki tallessa ja nopsasti esiin otettavissa ja siellä on myös osoite- ja muut yhteystiedot muine tärkeine juttuineen.
Senora Lyylille toivotan kaikkea hyvää Adventin aikaa. Sain itse olla mukana eilen joulukonsertissa basso Jaakko Ryhäsen ja urkutaiteilija/pianisti Pertti Eerolan esittäessä yhteensä kolmessa loppuunmyydyssä konsertissa...
Sinulle Senora toivotan hyvää joulua Sulho Rannan laulun sanoin:
- Taas kaikki kauniit muistot....Hei Ajomies, ei asia ole ollenkaan niin kehnosti kuin arvelit. En kylläkään ole koskaan nähnyt omia kummejani. Lyylin ja minun kummius on oma juttu, minulle hyvin tärkeä.
Kertoisitko, miten löydän kadonneet nettiosoitteeni? - Ajomies
Hili(ma)kka kirjoitti:
Hei Ajomies, ei asia ole ollenkaan niin kehnosti kuin arvelit. En kylläkään ole koskaan nähnyt omia kummejani. Lyylin ja minun kummius on oma juttu, minulle hyvin tärkeä.
Kertoisitko, miten löydän kadonneet nettiosoitteeni?Ainakin minulla on sinun nettisoitteitasi, puhelinnumerojasi, postiosoitteitasi ja kaikki lähettämäsi meilit kuten myös omani.
- Tallella on ! - Sovittekin
Ajomies kirjoitti:
Ainakin minulla on sinun nettisoitteitasi, puhelinnumerojasi, postiosoitteitasi ja kaikki lähettämäsi meilit kuten myös omani.
- Tallella on !hyvin yhteen.
- tosi on
mirjamarja kirjoitti:
Minäkin olen huomannut, että en jaksa lukea nykykirjailjoiden teoksia. Sellaisetkin kirjailijat, joita on kovasti ylistetty tai ainakin ovat hyvin myytyjä, eivät saa minua innostumaan tuotannostaan.
Yksi esimerkki minusta on se Uutisvuodon rovaniemeläinen. Suurin toivein tartuin hänen kirjoihinsa ja petyin tosi katkerasti.
Minua häiritsee kielenkäyttö. Alatyyli kun ei sovi minusta kaunokirjallisuuteen - oli sitten tehokeino tai mikä hyvänsä syy.Selevää puhetta kerrankin, yhdyn edelliseen. Vaikkois kuinka monta kukkulaa notkoa kukkulan perään murteella ja vaikkois kuinka rikkiviisaan oloinen, näköinen, ei pintaliito maita. Harkittua syvyyttä kaipaan.
- señora lyyli
fiiuliN kirjoitti:
Hajupojasta oppia ottaen kirjoitan, koska minunkin nikkini tuli mainituksi, niin rohkenen oman mielikuvitelmani "senõra lyylistä" julkituoda.
Älä senõra nyt pahastu, tämä on vain kuvitelmaa ja minä pidän sinusta halaten näin virtuaalisesti.(*:*)eihä minul ole mittää syytä pahastuu, mukava vaa ko sanot ajatuksiis. hyvin muistat ,mie täytän tammikuussa 80. en jaksa ymmärtää mite ihmees mie oon niin vanhaks päässykin;))
tuos ko suunnitelin laittaa profiilii tänne katselin jos panisin kuvan itestäin, mutta mie ko oon joka kuvas liinapäässä navetalta tulossa tai menossa.
yks perhe potretti olis missä on appi ja anoppikin, mutta siin mie oon isojen ihmisten välis suu mutrussa ko täi litistyksis;))
kyllä sie oot hakoteillä siinä että jokkuu muu kirjottaa tämän. ei tämä nyt niin hääppöstä jälkee ole että kirjallisuuen ihminen pitäs olla.
oonha mie paljo kirjotellu, olen pitänt päiväkirjaa yli kaksikymmentä vuotta. sitte ko hankin tietokonneen se jäi,en tarvint ennää tarvetta panna mittää ylös. tämä palstalle kirjottaminen ja kiertely netissä on minulle tarpeeksi ajanvietettä.
tännää tullee televisiosta kello 5 yli 3 juurakon hulda. voi että se on hyvä elokuva, minulla on se nauhotettunakin, katson sitä aina sillon ko tullee mielee että ,mie on oo mistää kotosin. suosittelen katsomaan sen. siin on opetusta.
oon tuntenu itsein monast juurakon huldaksi etenkin sillon kun ensimmäisen kerran avasin konneen yksinäin ja osasin painella oikeita nappuloita männäksein paikasta paikkaan .
vaikka miekii oon oppimaton, vain muutaman vuuen koulunkäyntii ja elänt melkee 50 yhen ihmisen tieton ja mielipitteen mukkaan, niin silti minus on olt päätä oppii tämän ajan tekniikkaa käyttämää.
niin juurakon hultakii ol köyhistä oloista eikä häntä herrojen naurut lannistanneet. hää tuli kaupunkii ja alko opiskelemaan, ja yllätti herratkii ko oppi ymmärtää sivistysanoja käyttämää niitä puhheessa, vaik hää olikin pienest torpasta lähtösin.
minulkii tuli jalamarin kuoleman jälkee kova halu oppii jotakin. niin mie opettelin ulkoa muistamaan euroopan maien pääkaupunkit, hallitsevat kuninkaat ja niien elinkeinot.
nyt keljuttaa olisin senkii vuoten opiskellu englanttii, se oli nyt tarpeellisenpi ko pääkaupunkit, mutta en sillo viel tienny tietokonneesta mittää.
mie niin elän sitä elokuvvaa niinko ite olisin hulda, mutta eihä minust nyt niin lukenutta tule ko hänestä, hänel ko on ikäkii puolellaa.
mutta tiiän että miekii voin olla yhenlainen juurakon hulda, kohan vaa otan itsee niskasta kiinni ja opettelen asioita mistä minul on täs iäs hyötyy ja huvia.
maisterin papereita miun ei kannata ennnää havitella niillä ei ole mittää virkkaa, eikä siihe ennää aikakaa riitäs.;)) mutta monta muuta mukavaa asiaa voin viellä oppia.
hyvää vointia terveisin lyyli señora lyyli kirjoitti:
eihä minul ole mittää syytä pahastuu, mukava vaa ko sanot ajatuksiis. hyvin muistat ,mie täytän tammikuussa 80. en jaksa ymmärtää mite ihmees mie oon niin vanhaks päässykin;))
tuos ko suunnitelin laittaa profiilii tänne katselin jos panisin kuvan itestäin, mutta mie ko oon joka kuvas liinapäässä navetalta tulossa tai menossa.
yks perhe potretti olis missä on appi ja anoppikin, mutta siin mie oon isojen ihmisten välis suu mutrussa ko täi litistyksis;))
kyllä sie oot hakoteillä siinä että jokkuu muu kirjottaa tämän. ei tämä nyt niin hääppöstä jälkee ole että kirjallisuuen ihminen pitäs olla.
oonha mie paljo kirjotellu, olen pitänt päiväkirjaa yli kaksikymmentä vuotta. sitte ko hankin tietokonneen se jäi,en tarvint ennää tarvetta panna mittää ylös. tämä palstalle kirjottaminen ja kiertely netissä on minulle tarpeeksi ajanvietettä.
tännää tullee televisiosta kello 5 yli 3 juurakon hulda. voi että se on hyvä elokuva, minulla on se nauhotettunakin, katson sitä aina sillon ko tullee mielee että ,mie on oo mistää kotosin. suosittelen katsomaan sen. siin on opetusta.
oon tuntenu itsein monast juurakon huldaksi etenkin sillon kun ensimmäisen kerran avasin konneen yksinäin ja osasin painella oikeita nappuloita männäksein paikasta paikkaan .
vaikka miekii oon oppimaton, vain muutaman vuuen koulunkäyntii ja elänt melkee 50 yhen ihmisen tieton ja mielipitteen mukkaan, niin silti minus on olt päätä oppii tämän ajan tekniikkaa käyttämää.
niin juurakon hultakii ol köyhistä oloista eikä häntä herrojen naurut lannistanneet. hää tuli kaupunkii ja alko opiskelemaan, ja yllätti herratkii ko oppi ymmärtää sivistysanoja käyttämää niitä puhheessa, vaik hää olikin pienest torpasta lähtösin.
minulkii tuli jalamarin kuoleman jälkee kova halu oppii jotakin. niin mie opettelin ulkoa muistamaan euroopan maien pääkaupunkit, hallitsevat kuninkaat ja niien elinkeinot.
nyt keljuttaa olisin senkii vuoten opiskellu englanttii, se oli nyt tarpeellisenpi ko pääkaupunkit, mutta en sillo viel tienny tietokonneesta mittää.
mie niin elän sitä elokuvvaa niinko ite olisin hulda, mutta eihä minust nyt niin lukenutta tule ko hänestä, hänel ko on ikäkii puolellaa.
mutta tiiän että miekii voin olla yhenlainen juurakon hulda, kohan vaa otan itsee niskasta kiinni ja opettelen asioita mistä minul on täs iäs hyötyy ja huvia.
maisterin papereita miun ei kannata ennnää havitella niillä ei ole mittää virkkaa, eikä siihe ennää aikakaa riitäs.;)) mutta monta muuta mukavaa asiaa voin viellä oppia.
hyvää vointia terveisin lyyliKiitos ja Joulun toivotus Sinulle Lyyli.
Olen sanaton kun luen noita viestejäsi,ne vie mukanaan.
Virtuaali halaus Sinulle.
Muori67.señora lyyli kirjoitti:
eihä minul ole mittää syytä pahastuu, mukava vaa ko sanot ajatuksiis. hyvin muistat ,mie täytän tammikuussa 80. en jaksa ymmärtää mite ihmees mie oon niin vanhaks päässykin;))
hyvää vointia terveisin lyyliJuurakon Huldat sun muut, señora lyyli!
Lämpimät jouluterveiset sinulle ja perheellesi!- reetta2
señora lyyli kirjoitti:
hyvää vointia terveisin lyyliAina sitä ilahtuu kun näkee viestisi palstalla.
Iloista Joulua sinulle ja koko perheellesi.
Reetta - my.mm.eli
señora lyyli kirjoitti:
hyvää vointia terveisin lyylikäin toivottamas tuolla Kahvipirtis kaikil yhteisest, mutta Siulle lyyli tahon toivottaa ihan näi eriksee!
Ko on olt niin mieluista lukkee näit siun viestejäis.
Nyt ko luin tään siun kirjotukses täs, ko sanot jot ois pitänt lukkee englannin kielt, ni käin lissäämäs siihe viestiini jatkokirjotuksen. Jotta saisit katottuu tuon miun joulukortin, ko siulkii on noit lemmikkii. Ja tää garpo viimmeks tult, ja tuo miun joulukortti onkii oikein kaikil elläinten (varsinkii koiriin) ystävil valittu.
Hyvvää vointii Siul toivottain,
jouluterveisin my.mm.eli - señora lyyli
my.mm.eli kirjoitti:
käin toivottamas tuolla Kahvipirtis kaikil yhteisest, mutta Siulle lyyli tahon toivottaa ihan näi eriksee!
Ko on olt niin mieluista lukkee näit siun viestejäis.
Nyt ko luin tään siun kirjotukses täs, ko sanot jot ois pitänt lukkee englannin kielt, ni käin lissäämäs siihe viestiini jatkokirjotuksen. Jotta saisit katottuu tuon miun joulukortin, ko siulkii on noit lemmikkii. Ja tää garpo viimmeks tult, ja tuo miun joulukortti onkii oikein kaikil elläinten (varsinkii koiriin) ystävil valittu.
Hyvvää vointii Siul toivottain,
jouluterveisin my.mm.elikävin katsomassa laittamasi joulu kuvan kiitos siitä se oli oikee hauska, nätti joulusatu .
siin koira teki lumesta itellee kaverin, ei tarvint yksinää olla jouluna.
mutta hänen kaverinsa taitaa sulaa kelin muututtuu:))
kyllä koira on ihan ommaa luokkaansa. mie ensimmäistä kertaa elläissäin olen olt niin läheinen koiran kanssa ko nyt garbon kanssa.
oon olt enenpi kissa ihminen. oli meilla jalmarin aikaa ajokoira ja pystykorva mutt ne oli jalmarin koirii. viimenen oli pystykorva urkki. hää kulki aina jalmarin perässä.
istuskeli pellon laialla ko jalmari teki töitää ,ja metsähommissa makaili reessä minust hää ei juur välittänny muuta ko sapuska aikaan.
ihmettelin usein mite koira ja ihminen voip olla niin kiinni toisissaa.:))
urkki suri jalmarii kovin ja ei hää eläntkää ko syyskuuhun, ko jalmari kuoli toukokuussa.
urkki oli vaa nukahtannu ikiuneen yön aikan.
nyt barbo on vallottant miun syömmein kokonaa, hää on ko lapsein ikkään. nyt mie käsitän jalmarin ja urkinkin suhteen.
toivo pittää vähä jöötä garbolle ja yrittää opettaa häntä tavoille. garbo ko kulkee ruokakuppi suussaa hänel on aina nälkä siin pitäs aina olla sapuskaa.
toivo osti hänelle painavan kupin mikä on kehikossa ettei hää kantelis sitä. garbo oli ihmeissää ,hankala sitä oli kulettaa suussaa vaik onkii niin vahvat leuat, sitte hää rupes työntämää sitä kuonollaa eellää.
nyt ollaa sitte siinä että ruokakuppi on vaan syömisen ajan lattialla sitte se pannaa pois näkyviltä. ja vesi pittää olla ämpärissä muute hää kantaa vesikuppii.
mutta ehkä se ruokakupin kantaminen jääp pois iän kartuessa, ko hää huomaa ettei sapuska lopu.
niinhä miekii jalmarille tullessa alussa, söin ko hevonen, miun piti ahtaa vatsa iahan potkupalloksi,pöytää putsaes otin esiliinan taskuu viellä leivän käntyn.
minul oli jäänt nälän pelko vissii aivoihin, nyt ko pääsin talloo missä ei sanottu monta pallaa leipää saan syyä, niin mie en ymmärtänt lopettaa syömistä.
kuulostaahan tämmönen tämän päivän ihmiselle oudolle, mutta ko lapsuuden muistoja on nälkä ja viel sotan loputtuu ko ol säännöstellyy ei ruokaa olt aina riittävästi.
monast olin huonovointinen syömisen peräst joskus jopa oksensin. jalmari sanokii että siun pittää syyvä vähemmän kerralaa ja usseemmin niin ei tule huonoo vointii.
minnuu nolotti hänen huomautus, hää varmaa aatteli että mie syön talon konkurssii. niin sitte rupesin syömää ruoka aikan vähempi mutta essun taskus minul ol aina jottain jyrsittävvää.
eihä siin sitte kauaa mänt ko opin tietämää ettei minulla nälkä tule jalmarin kanssa elläissä.
syksyl teurastettii oma sika, ne painokin pitkälti toistasattaa kiloo aina.
oli kommee kinkku joulupöytässä ja possuu koko vuoteksi.
mie taian aina kehuskella mite hyvin oli jalmarin kanssa ellää. mutta minust se on ihmeellistä viel tänkin päivänä että mie sain niin hyvän naim akaupan.
jos olis tilastoja tehty siihe aikaa, niinko nykyää kaikest tehhää minun totennäköisyys prosentti jäähä vamhaksipiiaksi olisi 100 rosentii:))
oli ruokaa ja lämmin tupa. ei loppunu leipä, puut eikä vaatteet. jalmari oli hyvä ei lyönny koko avioliiton aikan kertaakaa eikä komentannu tai moittinu.
kyllä tämmösestä elämästä pittää olla kiitollinen ja mie oonkin.
näin joulun aikaa sitä tullee mietityksi polkujaa ja se tekkee kiitolliseksi. ja nyt ko minnuu on siunattu tällä uuvella katraalla, en taho nahoissain pyssyy.
kiitos tervehyksistä muillekin tämän otsikon alla.
oikee onnellista joulua kaikille toivoo lyyli
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056