Avensiksen istuin ei tue selkää!

Johtaja

Sama saatanan penkki, kuin 90-luvulla Corollassa, selkä kipeänä tunnin ajorupeaman jälkeen.

Useimmiten liikun Mondeolla näitä Tampereen keikkoja ja saksalaisessa on istuimen muotoilu erittäin onnistunut!

Onko muilla vastaavia havaintoja Avensiksen liian löysästä istuimesta?

64

7799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuorineuos

      Aveniksen penkki on mielestäni ihan ok, tukee selkää hyvin.

      • kake

        Avensiksen penkit on sieltä automaailman huonoimmasta päästä.


        Kokemusta on!


      • agnes
        kake kirjoitti:

        Avensiksen penkit on sieltä automaailman huonoimmasta päästä.


        Kokemusta on!

        Avensiksen penkit on mielestäni automaailman parhaasta päästä.


      • Tirehtööri
        agnes kirjoitti:

        Avensiksen penkit on mielestäni automaailman parhaasta päästä.

        Penkki on liian löysä eurooppalaiseen makuun.

        Kokeilkaa folkkarin, fordin, mercedeksen tai jonkun muun eurooppalaisen penkkejä, niin saattaapi olla toinen ääni kellossa.


      • 2.4 STW
        Tirehtööri kirjoitti:

        Penkki on liian löysä eurooppalaiseen makuun.

        Kokeilkaa folkkarin, fordin, mercedeksen tai jonkun muun eurooppalaisen penkkejä, niin saattaapi olla toinen ääni kellossa.

        Uusimman mallisen Passatin penkin selkänoja on hyvä. Samaa tasoa kuin Volvoissa on jo ollut pitkään. Edellisen mallinen Passat vaikkapa Mondeo onkin sitten todella huonoja. Niissä selän yläosa painaa yläselän eteenpäin. Selkä painuu kyssyttävään asentoon. Avensis on tässä mielessä parempi vaikkakaan ei hyvä sekään.

        Avensiksen penkin isoin ongelma on puuttuva ristiselän tuki.

        Harvassa autossa on hyvä penkki, hintaan katsomatta. Jos vielä huomioidaan ratin säätöjen riittävyys on ainakin itselle sopivia hyvin vähän. Uusin Passat on siinä rajalla. Isot Volvot on kaikki hyviä eli ratin saa tarpeeksi lähelle ilman ja samalla edes jonkinlaisen tuen reisille.

        Missään Toyotassa ei ole hyvää yhdistelmää, vain siedettävämpi kuin monessa muussa.
        Huonoimpia jakkaroita oli Laguna, C5(edellinen malli), Mondeo ja Passat(edellinen malli) kun päädyin Avensikseen. Accordin Sport mallin, Vectran lisävarustepenkit ja V50 penkit ratin säädöt olivat kokonaisuuksina luokan parasta antia.


      • Avensisman
        2.4 STW kirjoitti:

        Uusimman mallisen Passatin penkin selkänoja on hyvä. Samaa tasoa kuin Volvoissa on jo ollut pitkään. Edellisen mallinen Passat vaikkapa Mondeo onkin sitten todella huonoja. Niissä selän yläosa painaa yläselän eteenpäin. Selkä painuu kyssyttävään asentoon. Avensis on tässä mielessä parempi vaikkakaan ei hyvä sekään.

        Avensiksen penkin isoin ongelma on puuttuva ristiselän tuki.

        Harvassa autossa on hyvä penkki, hintaan katsomatta. Jos vielä huomioidaan ratin säätöjen riittävyys on ainakin itselle sopivia hyvin vähän. Uusin Passat on siinä rajalla. Isot Volvot on kaikki hyviä eli ratin saa tarpeeksi lähelle ilman ja samalla edes jonkinlaisen tuen reisille.

        Missään Toyotassa ei ole hyvää yhdistelmää, vain siedettävämpi kuin monessa muussa.
        Huonoimpia jakkaroita oli Laguna, C5(edellinen malli), Mondeo ja Passat(edellinen malli) kun päädyin Avensikseen. Accordin Sport mallin, Vectran lisävarustepenkit ja V50 penkit ratin säädöt olivat kokonaisuuksina luokan parasta antia.

        Minusta Mondeossa on hyvä pintakova istuin, johon ei uppoa samalla tavoin kuin Avensiksen jakkaraan.

        Liika upottavuus on pitkällä taipaleella iso miinus. Varsinkin Avensiksen tapauksessa perse painuu alaspäin ja selän tuki jää silloin huonoksi.
        Mondeon penkki ei upota lainkaan.


      • Sport-penkit
        2.4 STW kirjoitti:

        Uusimman mallisen Passatin penkin selkänoja on hyvä. Samaa tasoa kuin Volvoissa on jo ollut pitkään. Edellisen mallinen Passat vaikkapa Mondeo onkin sitten todella huonoja. Niissä selän yläosa painaa yläselän eteenpäin. Selkä painuu kyssyttävään asentoon. Avensis on tässä mielessä parempi vaikkakaan ei hyvä sekään.

        Avensiksen penkin isoin ongelma on puuttuva ristiselän tuki.

        Harvassa autossa on hyvä penkki, hintaan katsomatta. Jos vielä huomioidaan ratin säätöjen riittävyys on ainakin itselle sopivia hyvin vähän. Uusin Passat on siinä rajalla. Isot Volvot on kaikki hyviä eli ratin saa tarpeeksi lähelle ilman ja samalla edes jonkinlaisen tuen reisille.

        Missään Toyotassa ei ole hyvää yhdistelmää, vain siedettävämpi kuin monessa muussa.
        Huonoimpia jakkaroita oli Laguna, C5(edellinen malli), Mondeo ja Passat(edellinen malli) kun päädyin Avensikseen. Accordin Sport mallin, Vectran lisävarustepenkit ja V50 penkit ratin säädöt olivat kokonaisuuksina luokan parasta antia.

        Ovat todella hyvät. Kaverillani on 2000-luvun alkupuolen 5-sarjan BMW:ssä sporttipenkit sähkösäädöillä ja muistilla. Todella hyvät istua. Viime kesänä lapin reissulla ajoimme neljässä päivässä 3000 kilometriä, ja selkä ei tullut yhtään kipeäksi, eikä edes paikat puutuneet.


      • 2.4 STW
        Avensisman kirjoitti:

        Minusta Mondeossa on hyvä pintakova istuin, johon ei uppoa samalla tavoin kuin Avensiksen jakkaraan.

        Liika upottavuus on pitkällä taipaleella iso miinus. Varsinkin Avensiksen tapauksessa perse painuu alaspäin ja selän tuki jää silloin huonoksi.
        Mondeon penkki ei upota lainkaan.

        Penkin pintapehmeys on sellainen asia mikä on täysin makuasia. Huonoa perusmuotoilua kovuus tai pehmeys ei minun kokemuksen mukaan pelasta.

        Itse lukeudun pintapehmeästä jakkarasta pitäjiin. Pitää penkin silti tukea selkärankaa. Penkki ei myöskään saa puristaa kuten nykyään on istuimen sivuttaistukien suhteen usein laita.

        Minusta hyvä perusmuotoilu on vain penkeissä missä yläselän kohta on suora, eikä eteenpäin taipuva. Tämän lisäksi pitää tietysti olla hyvä alaselän muotoilu. Kaikki sivuttaistuet tulee vasta näiden jälkeen.
        Kumma juttu mutta penkin perusmuotoilun toimivuus ei tunnu menevän hinnan mukaan. Esmes Octaviassa on parempi jakkara kuin monissa Audeissa tai Volsuissa.

        Ikävä ettei autoissa joissa on loistava penkki, kaikki muut asiat sitten olekaan kunnossa.
        Rahalla tietysti saa... mutta kysehän onkin perusautoista.


    • Konservaattori

      Linjassa auton halpoihin valmistuskustannuksiin!

      • vallesmanni

        Mielestäni Aveniksen penkki on kallis, samaa mieltä on Bjarne.


      • Nisti
        vallesmanni kirjoitti:

        Mielestäni Aveniksen penkki on kallis, samaa mieltä on Bjarne.

        Jos nyt vähänkään on ajanut muita autoja kuin tojotaa, niin tietää millainen lypsypalli tojossa on. Keskimäärin saksalaisissa autoissa on parhaat penkit (kovat). Ranskalaisissa sinänsä hyvät, mutta liian pehmeät ja ajan kanssa löysät / veltot. Tojotassa penkit alusta alkaen liian pehmeät / löysät, lyhyet pidempijalkaiselle = surkeat. Taxia ajaneena n. 15 vuoden ajan on kaikenlaista jakkaraa nähty. Paras on Mersussa, muista ei kannata edes puhua samaan aikaan. No mersulla kai ajetaankin 100,000 km siinä missä tojoilla tmv. rimpuloilla 10,000 km, siinä kai on sama millä lypsypallilla istuu.


      • ave
        Nisti kirjoitti:

        Jos nyt vähänkään on ajanut muita autoja kuin tojotaa, niin tietää millainen lypsypalli tojossa on. Keskimäärin saksalaisissa autoissa on parhaat penkit (kovat). Ranskalaisissa sinänsä hyvät, mutta liian pehmeät ja ajan kanssa löysät / veltot. Tojotassa penkit alusta alkaen liian pehmeät / löysät, lyhyet pidempijalkaiselle = surkeat. Taxia ajaneena n. 15 vuoden ajan on kaikenlaista jakkaraa nähty. Paras on Mersussa, muista ei kannata edes puhua samaan aikaan. No mersulla kai ajetaankin 100,000 km siinä missä tojoilla tmv. rimpuloilla 10,000 km, siinä kai on sama millä lypsypallilla istuu.

        Riippu varmaan kuskin painosta ja pituudesta.
        Itselleni kärpässarjalaisena saksalaisten autojen penkit liian kovia. Mersun penkit taidettu tehdä elintasokropalle ;)
        Pienikokoiselle kuskille aven penkit ja mitoitus hyvät.


      • Nimismies
        Nisti kirjoitti:

        Jos nyt vähänkään on ajanut muita autoja kuin tojotaa, niin tietää millainen lypsypalli tojossa on. Keskimäärin saksalaisissa autoissa on parhaat penkit (kovat). Ranskalaisissa sinänsä hyvät, mutta liian pehmeät ja ajan kanssa löysät / veltot. Tojotassa penkit alusta alkaen liian pehmeät / löysät, lyhyet pidempijalkaiselle = surkeat. Taxia ajaneena n. 15 vuoden ajan on kaikenlaista jakkaraa nähty. Paras on Mersussa, muista ei kannata edes puhua samaan aikaan. No mersulla kai ajetaankin 100,000 km siinä missä tojoilla tmv. rimpuloilla 10,000 km, siinä kai on sama millä lypsypallilla istuu.

        Avensiksessa on heti lypsyjakkaran jälkeen seuraava taso istuimesta!


      • kuraattori
        Nimismies kirjoitti:

        Avensiksessa on heti lypsyjakkaran jälkeen seuraava taso istuimesta!

        Lypsyjakkara ja mersun penkki ovat liian kovia autokäyttöön, sen takia valitsen Aven.


      • naurata
        Nisti kirjoitti:

        Jos nyt vähänkään on ajanut muita autoja kuin tojotaa, niin tietää millainen lypsypalli tojossa on. Keskimäärin saksalaisissa autoissa on parhaat penkit (kovat). Ranskalaisissa sinänsä hyvät, mutta liian pehmeät ja ajan kanssa löysät / veltot. Tojotassa penkit alusta alkaen liian pehmeät / löysät, lyhyet pidempijalkaiselle = surkeat. Taxia ajaneena n. 15 vuoden ajan on kaikenlaista jakkaraa nähty. Paras on Mersussa, muista ei kannata edes puhua samaan aikaan. No mersulla kai ajetaankin 100,000 km siinä missä tojoilla tmv. rimpuloilla 10,000 km, siinä kai on sama millä lypsypallilla istuu.

        Käy istumassa eri merkkisissä uusissa autoissa. Et varmasti pysty kovuuden perusteella Toyotan penkkejä erottamaan saksalaisista. Minä en ainakaan pysty vaikka molemmilla säännöllisesti ajankin. Eikä ole muuten missään muussa autossa kuin Mersussa minulla penkit niin sanotusti loppuneet. Eli olivat niin vetelät että oli pakko laittaa vaihtoon. Olihan niitä käytettykin tietysti mutta niin on monen muunkin auton.


      • lekuri
        naurata kirjoitti:

        Käy istumassa eri merkkisissä uusissa autoissa. Et varmasti pysty kovuuden perusteella Toyotan penkkejä erottamaan saksalaisista. Minä en ainakaan pysty vaikka molemmilla säännöllisesti ajankin. Eikä ole muuten missään muussa autossa kuin Mersussa minulla penkit niin sanotusti loppuneet. Eli olivat niin vetelät että oli pakko laittaa vaihtoon. Olihan niitä käytettykin tietysti mutta niin on monen muunkin auton.

        Suoritettiin juuri tänään vertailua erään autovuokraamon uusilla autoilla!

        Mondeon penkki tuntuu jopa kovalta ja todella selän muotoinen selkänoja kruunaa perstuntuman.

        Avensiksen penkki on jo uutena upottava ja selkänoja tavoittaa huonosti selän muodot. Istuminen tuntuu nopeasti rasittavalta!


      • penkki liiankin
        lekuri kirjoitti:

        Suoritettiin juuri tänään vertailua erään autovuokraamon uusilla autoilla!

        Mondeon penkki tuntuu jopa kovalta ja todella selän muotoinen selkänoja kruunaa perstuntuman.

        Avensiksen penkki on jo uutena upottava ja selkänoja tavoittaa huonosti selän muodot. Istuminen tuntuu nopeasti rasittavalta!

        kova, ainakin itselleni oli ensimmäiset 50 tkm. Vuosimalli on 2003 ja todellakin nyt olen ruvennut tykkäämään Mondeoni penkistä, kun on mittariin tullut reilut 70 tkm. Syynä lienee kevytrakenteinen kroppani, painan 70 kg jase ilmeisesti on liian vähän tuolle kovalle istuimelle. Kyllähän tuo on nyt ruvennut hiukan antamaan periksi, mutta kyllä se saksalaisen jämäkkä on vieläkin. Entisessä Mitsussani ei ollut tuota ongelmaa ja se pysyi minulle todella miellyttävänä istuimena 400 tkm:iin saakka.

        Ei silti, ei minun kropalleni ole lainkaan tarkoitettu nuo Toyotan istuimet, jotenkin niissä tuntuu istuvan liian syvällä, vaikkei minkäänlaisia selkävaivoja ole itselläni koskaan ollutkaan. Luulisin kuitenkin, että pienemmille ihmisille löytyy tuolta japanilaisilta parhaimmat istuimet ja suuremmille taas eurooppalaisilta.


      • Scuore
        Nisti kirjoitti:

        Jos nyt vähänkään on ajanut muita autoja kuin tojotaa, niin tietää millainen lypsypalli tojossa on. Keskimäärin saksalaisissa autoissa on parhaat penkit (kovat). Ranskalaisissa sinänsä hyvät, mutta liian pehmeät ja ajan kanssa löysät / veltot. Tojotassa penkit alusta alkaen liian pehmeät / löysät, lyhyet pidempijalkaiselle = surkeat. Taxia ajaneena n. 15 vuoden ajan on kaikenlaista jakkaraa nähty. Paras on Mersussa, muista ei kannata edes puhua samaan aikaan. No mersulla kai ajetaankin 100,000 km siinä missä tojoilla tmv. rimpuloilla 10,000 km, siinä kai on sama millä lypsypallilla istuu.

        Itse koen parhaat penkit olevan Volvossa. Mersuissakin hyvät penkit, mutta parhaat joissa olen istunut ovat Volvon jotkut lisävarustepenkit. (vuokra) Volvoilla ja bemareilla tullut ajettua eteläisessä Euroopassa parituhatta kilsaa.


      • a(ven)ziz
        ave kirjoitti:

        Riippu varmaan kuskin painosta ja pituudesta.
        Itselleni kärpässarjalaisena saksalaisten autojen penkit liian kovia. Mersun penkit taidettu tehdä elintasokropalle ;)
        Pienikokoiselle kuskille aven penkit ja mitoitus hyvät.

        Sen verran avensiksen penkeistä, että kehä1 päästä päähän ja et kävele suoraan viikkoon. Monia penkkejä on tullut kokeiltua, nämä paskimmasta päästä. Kunnon kivireki.
        Ja tuossa penkissä ei ole paljoa elopainolla eroa, olen keskimittainen eli 180cm, ja ajanut avensiksella 90-kiloisena ja 120-kiloisena, yhtä paskalta tuntui ja yhtä paljon sattui kummallakin kerralla.


    • Tuttu juttu show 88

      On samoja ongelmia ollut ja heitin penkin lopulta mäkeen. Nyt tilalla on aidot Recarot ja ne herättävät amiksen pihalla ansaittua ihastusta.

      • Mitta täynnä Avensista!

        Kuka niitä myy Uudellamaalla?


    • avec

      kesällä reissu norjaan, suoraa putkee satoja kilsoja eikä mitään selkäkipuja!Hyvät penkit. Sulla on vaan jokin peritty tai saatu vika selässä. Suosittelen lääkäriä. DIAKNOOSI TOD. NÄK. Skolioosi

      • avensis -04

        Itse kärsin myös tuosta aven penkistä.
        Ja onhan siitä moni tuttukin valitellut.
        Jos avensiksessa ei joku miellytä, ei syy aina ole keneettinen. Eikä välttämättä syy löydy edes keometriasta.
        Välillä se selkä voi kipeytyä huonossa penkissä jo kolf-reissulla.


      • fysiatri
        avensis -04 kirjoitti:

        Itse kärsin myös tuosta aven penkistä.
        Ja onhan siitä moni tuttukin valitellut.
        Jos avensiksessa ei joku miellytä, ei syy aina ole keneettinen. Eikä välttämättä syy löydy edes keometriasta.
        Välillä se selkä voi kipeytyä huonossa penkissä jo kolf-reissulla.

        Kyllä se vaan on keometria, sinulla on tietysti selkänoja liian eteenpäin säädettynä ja sitten kolfradalla olet taas etukennossa, ei ihme että selkä kärsii.


      • backbreaker
        fysiatri kirjoitti:

        Kyllä se vaan on keometria, sinulla on tietysti selkänoja liian eteenpäin säädettynä ja sitten kolfradalla olet taas etukennossa, ei ihme että selkä kärsii.

        Vaihdoin Aveni Kiaan ja nyt voin taas kävellä. Selkäkivut hävisivät hetkessä.


      • avensis -04
        fysiatri kirjoitti:

        Kyllä se vaan on keometria, sinulla on tietysti selkänoja liian eteenpäin säädettynä ja sitten kolfradalla olet taas etukennossa, ei ihme että selkä kärsii.

        vaan se "huono" istuin. Ei todellakaan sovellu tunnin yhtämittaiseen ajoon, saati sitten johonkin kiireettömään lomamatkailuun jossa ajetaan liki tuhat kilometriä pysähtymättä.
        Ja selkäni kanssa ei ole ollut ongelmia muiden merkkien kanssa.(mm. BMW,Peugeot,Mazda)


      • Yksi_näkökohta
        avensis -04 kirjoitti:

        vaan se "huono" istuin. Ei todellakaan sovellu tunnin yhtämittaiseen ajoon, saati sitten johonkin kiireettömään lomamatkailuun jossa ajetaan liki tuhat kilometriä pysähtymättä.
        Ja selkäni kanssa ei ole ollut ongelmia muiden merkkien kanssa.(mm. BMW,Peugeot,Mazda)

        Heitit vitsin kiireettömästä lomamatkailusta 1000 km päivässä. Kaksi viikkoa kiireettömästi 14 000 km. Lomamatkoilla ajetaan yleensä 300 - 500 km päivässä, jolloin 7000 km kahdessa viikossa on todella paljon. Sekään ei ole kiireetöntä, välttämättä.

        Muuten moottoripyörän satulassa ajetaan talvipakkasillakin 1600 km vuorokaudessa valittamatta. Ja se on pelkkää kiirettä 24 tuntia lähes 80 - 100 lasissa. Ne ovatkin miehiä, ei auton istuimista valittavia neitejä.


    • NNN

      Hommatkaa valittajat selkärankojenne ympärille jotain muutakin kuin läskiä, niin alkaa autossa istuminen maistua ja selkävaivat kaikota! Liikuntaa kehiin... (Avensiksen penkit samaa tasoa kuin muissakin autoissa).

      • puhut

        Ei tosiaankaan ole edes huonommasta päästä. Eikä muuten ole vertailuissakaan moitittu. Siellähän testaajat istuvat eri autojen penkeissä vuorotellen ja erot kyllä huomataan heti.


      • Keima
        puhut kirjoitti:

        Ei tosiaankaan ole edes huonommasta päästä. Eikä muuten ole vertailuissakaan moitittu. Siellähän testaajat istuvat eri autojen penkeissä vuorotellen ja erot kyllä huomataan heti.

        Verrataanpa vaikka Volvon penkkeihin, istuinosa on Avessa ~10 senttiä lyhyempi ja selkänojan korkeus ~5 senttiä lyhyempi sekä leveys samoin. Myös istuimen vuoraus on Avessa paljon löysempi mikä aiheuttaa puutumista pitkään istuttaessa. Aven pumppusäätö on myös onneton ja epätarkka Volvoon verrattuna. Voiko tuollaista istuinta kutsua hyväksi? Volvohan on jo pitkään ollut edelläkävijä penkkien suhteen.


      • lepoja liikaa
        Keima kirjoitti:

        Verrataanpa vaikka Volvon penkkeihin, istuinosa on Avessa ~10 senttiä lyhyempi ja selkänojan korkeus ~5 senttiä lyhyempi sekä leveys samoin. Myös istuimen vuoraus on Avessa paljon löysempi mikä aiheuttaa puutumista pitkään istuttaessa. Aven pumppusäätö on myös onneton ja epätarkka Volvoon verrattuna. Voiko tuollaista istuinta kutsua hyväksi? Volvohan on jo pitkään ollut edelläkävijä penkkien suhteen.

        Volvon pukin laatu täyttä paskaa. Niiden runkorakenne romahtaa helposti. Penkit aiheuttavat pitkille ihmisille puutumia, jonka vuoksi kahvitaukoja on pakko pitää liian usein. Tojon penkki on suunniteltu ja tehty paljon paremmin. Volvon penkit ovat yliarvostettuja.


      • avensis -04

        ns. persjalkaisille. Normaaleille >180cm ei sovellu läheskään niin hyvin.

        Miksi aina avensiksen arvostelijat luokitellaan täällä väärällä lääkityksellä oleviksi tai sitten läskeiksi ym. ym.

        nimim. urheilua aktiivisesti harrastava avensiksen penkkeihin kyllästynyt.


      • olavi
        lepoja liikaa kirjoitti:

        Volvon pukin laatu täyttä paskaa. Niiden runkorakenne romahtaa helposti. Penkit aiheuttavat pitkille ihmisille puutumia, jonka vuoksi kahvitaukoja on pakko pitää liian usein. Tojon penkki on suunniteltu ja tehty paljon paremmin. Volvon penkit ovat yliarvostettuja.

        Tulipahan vahvaa arvostelua, Volvon penkki muka huonoa laatua! Näytä yksikin Volvon penkki minkä runkorakenne on romahtanut, eipä taida tulla vastaan samoin kuin puutumistakaan aiheuttavia Volvon penkkejä. Oletko ikinä edes istunut Volvon penkillä? Väittämiäsi ei esiinny ainakaan ns. isojen Volvojen istuimissa, noista pienemmistä minulla ei ole kokemusta.


      • osastonhoitaja
        avensis -04 kirjoitti:

        ns. persjalkaisille. Normaaleille >180cm ei sovellu läheskään niin hyvin.

        Miksi aina avensiksen arvostelijat luokitellaan täällä väärällä lääkityksellä oleviksi tai sitten läskeiksi ym. ym.

        nimim. urheilua aktiivisesti harrastava avensiksen penkkeihin kyllästynyt.

        Aven penkki sopii minulle hyvin, 187cm 95kg. Provotrollin päämäärä on keksiä vikoja, niin että niihin aletaan uskomaan.


      • avensis -04
        osastonhoitaja kirjoitti:

        Aven penkki sopii minulle hyvin, 187cm 95kg. Provotrollin päämäärä on keksiä vikoja, niin että niihin aletaan uskomaan.

        Aina löytyy joku kenelle sopii. Pääsääntöisesti ei sovi(näin olen käytäjiltä kuullut). Aina voi sanoa että penkki on hyvä jos ei ole parempaa kokeillut. Ja istuimen hyvyys tulee nimenomaan pitkillä matkoilla esiin.
        Turha näiden kaupunkiosastonhoitajien puhua istuimista jos kilometrejä tulee 15tkm vuodessa ja sekin kaupunkiajoa.

        Keksiä vikoja? Eikö täällä saa omia kokemuksiaan kertoa.
        Vai onkohan ne provotrolleja jotka yrittävät kehua avensista hyvistä puolista? Eikö provotrolli yleensä kerro valheita?
        Itselleni on nimittäin selvinnyt muitakin huonoja puolia avensiksesta kuin pelkästään istuin.


      • säälittävä istuin!
        olavi kirjoitti:

        Tulipahan vahvaa arvostelua, Volvon penkki muka huonoa laatua! Näytä yksikin Volvon penkki minkä runkorakenne on romahtanut, eipä taida tulla vastaan samoin kuin puutumistakaan aiheuttavia Volvon penkkejä. Oletko ikinä edes istunut Volvon penkillä? Väittämiäsi ei esiinny ainakaan ns. isojen Volvojen istuimissa, noista pienemmistä minulla ei ole kokemusta.

        ...


      • ASDa
        avensis -04 kirjoitti:

        ns. persjalkaisille. Normaaleille >180cm ei sovellu läheskään niin hyvin.

        Miksi aina avensiksen arvostelijat luokitellaan täällä väärällä lääkityksellä oleviksi tai sitten läskeiksi ym. ym.

        nimim. urheilua aktiivisesti harrastava avensiksen penkkeihin kyllästynyt.

        Olen 186cm pitkä ja 100km työmatka on kyllä tuskaa Avensiksella.

        Vaimo ajeleekin nykyään Avella ja itse olen käyttänyt firman tarjoamaa Pösö 406:sta, jossa ergonomia on selvästi parempi, kuin Avensiksessa. Lisäksi Pösön diesel-moottori tarjoaa selvän kiihokkeen sekin perus-Aveen verrattuna.


      • Scuore
        säälittävä istuin! kirjoitti:

        ...

        Luulin, että tässä puhutaan uusista autoista! Ainakin S60 vollen penkit ovat mitä mainioimmat. Alfa GT:ssä myös melko hyvät penkit sekä mersuissa.


    • joopajoo

      kuitenkin nyt suomessa myytävistä tämän hintaisista autoista

    • aven ansiosta

      Olin työkaverin Aven (vm-05) kyydissä Turkuun ja takaisin päivää ennen joulua. Nyt selkä niin jumissa,että olen sairaslomalla vielä viikon. Jatkossa kävelen mielummin Turkuun, kuin menen Aven kyydissä.

      • oo buu

        Turkuun. Se on oikke hyvä paikka sul.


    • jah212

      Mulla on Avensis 2003 stw d4d (uusi malli).
      Penkki on tosiaan päin peetä. Mulla on ristiselkä pilalla kolmen kuukauden käytön jälkeen. Ajan n.60tkm vuoteen ja olen kyllä Aveen pettynyt :
      nyt paloi istuinlämmitys ja poltti penkkiin ja talvitakkiin reiän, eikä mene takuuseen.
      Auto on kylmä pakkasilla, vaikka on eberi. kolisee kuopissa, ei mene suoraan, tehoton vääntö alakierroksilla,ei peilinlämmittimiä, ahtaat pyöränkotelot (lunta täynnä) jne... ei japsit osaa tehdä pakkaseen autoja...

    • hyvästä penkistä

      Miksi Tojo luopui ekan Aven hyvästä penkistä. Sehän toimi ja toimii todella hyvin, ei estä reisien verenkiertoa ja tukee hyvin selkää. Uuden penkki on selvästi heikompi, vain koeajohetkiä varten tehty, ns. pikatunnelmapenkki. Mutta pitkällä reissulla totuus paljastuu ja nyt tojo on vähän mennyt taaksepäin. Miksi?

    • 8881

      En ole istunut Ave II:ssa kuin kerran autoliikkeessä, muistelen että se tuntui upottavalta B Vectraan verrattuna. Olen löytänyt jonkinlaisen ratkaisun, kun on suunnitelmissa vaihtaa Aveen. Tyyny, joka nostaa jalkoja ja näin estää niin kutsutun piriformis-syndrooman. Amazonissa myynnissä Active Life Seat - Piriformis Seat Cushion For Car & Office.

    • 8881

      Suomeksi kiilatyyny.

    • nikamateikestä

      Jos on taipumusta selkäongelmiin, niin Toyotan löysät penkit ei tee ollenkaan hyvää. Pitää olla kovat/jämäkät istuimet ja ergonomia kohdallaan, että selkä kestää kunnossa. 190cm/110kg raavas mies pokemonin irvistyksen 160cm/50kg riisinpurijoille suunnitellussa ohjaamossa, ei ole hyvä yhdistelmä.

      • Tojottaa

        Kaninruokakuurille siitä ja heti! En halua veronmaksajana kustantaa sulle uusia polvia tai lonkkia kun joudut ne ennenpitkää hankkimaan ylipainosi takia!


    • ex_tojofani

      Niihän se on ku sian selässä istuis

    • kjkbukty

      reisituki olematon tarkoittettu, pers jalkaisille japseille. sama juttu mazdassa et sillaiiii. ei yli 180cm ihmisille.

      • hirveä_kokemus

        Oletko koskaan istunut Honda HRV:n takapenkillä? Voi herra pyhkäse......


    • kpg1

      Nostakaa se selkänoja ylös! Käykää ajokurssilla ja opetelkaa oikea ajoasento. Hätäväistö useimpien entisellä ajoasennolla ei onnistu. Huomattavaa on, että penkki on ihan kelpo, kun asento on oikein.

      • Melko_pysty

        Aika pystyssä pidän, ei selkä kestä minkään auton penkkejä, jos ne on "makuuasennossa". Itsellä säädöt aika ohjeiden mukaiset.


    • kaarlokuuskuus

      Hassua miten Carina E tarjoaa portaattoman ristiselän säädön ja jopa paremman penkin - erityisesti kun laittaa suojat päälle. Vm. -96.

      • SeSäätö

        Ainakin minun Avensiksissa on ollut jo pitkään se ristiselän säätö..., liekö ollut 1. korimallissa.


    • Hoipertelevakottero

      Rauhalliseen ajoon riittävä. Auto on sinänsä vähän levoton ajettava. Voi olla että vuokraamassani yksilössä oli jotain väljää tai sitten

      • kiemurteleva_kinneri

        Ei kait kaikissa tohjoissa ole väljyyttä


      • Mieluitenkävelee

        Tohjo ei oo mikään ajajan auto mutta ei siinä mielellään ole kyydissäkään.


    • juuuuuuuu

      paskin penkki missä istunu karvastuolikin parempi.

    • Anonyymi

      itsellä toyota avensis 2017 alaselkä väsyy jo 50kmjäkeen.tyyny auttaa vähän onko kellään parempia ohjeita.älä nyt kutenkaan ehdota auton vaihtoa.

      • Anonyymi

        Oletko kokeillut penkin kaikki säädöt läpi?
        Seuraavaksi vaikea kysymys.
        Mikä on selkä- ja vatsalihasten kunto?
        Kun itse aloitin treenauksen ja aamuvoimistelun, niin selkäni on lähes yhtä hyvä kuin kymmeniä vuosia takaperin.
        2024


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokeillut penkin kaikki säädöt läpi?
        Seuraavaksi vaikea kysymys.
        Mikä on selkä- ja vatsalihasten kunto?
        Kun itse aloitin treenauksen ja aamuvoimistelun, niin selkäni on lähes yhtä hyvä kuin kymmeniä vuosia takaperin.
        2024

        Hyvä penkki tukee heikkakin selkää. Toyotan penkit on aina kautta aikojen olleet surkeita. Vai pitää aloittaa jumpat jos ostaa Toyota ja ruostesuojaus ja ääneritys myös lähes pakolliset ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokeillut penkin kaikki säädöt läpi?
        Seuraavaksi vaikea kysymys.
        Mikä on selkä- ja vatsalihasten kunto?
        Kun itse aloitin treenauksen ja aamuvoimistelun, niin selkäni on lähes yhtä hyvä kuin kymmeniä vuosia takaperin.
        2024

        kukaan ei kaupassa kysynyt kuntotodistusta.selkä kestää 250km mootoripyörä ajelua mutta aven 50 liikaa.


    • Anonyymi

      Anteeksi tuo kuntoa koskeva kysymys.
      Olen viime aikoina tavannut useita nuoria ihmisiä, jotka kärsivät selkävaivoista.
      Omat selkäongelmani tulivat esiin 45 vuotiaana, joka ihmetytti minua kovasti, koska olen aina kuntoillut ahkerasti.
      Asian selvittelyn jälkeen selvisi, että minun selkä- ja vatsalihakseni eivät olleet tasapainossa.
      Puolen vuoden treenin jälkeen tilanne alkoi vähitellen paranemaan.
      Nykyisin selkä on vanhenemista lukuunottamatta normaali.
      2024

    • Anonyymi

      Avensiksen penkki tuhosi terveyteni. Ei mulla muuta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe