Bar cafe keltainen aitta, oulu

maalaisetko?

Olemme jo pitkään ihmetelleet kyseisen baarin palvelua ja nyt alkaa mitta täyttyä. Johtuuko asia vain meistä vai onko kaikkien muiden mielestä hyvää asiakaspalvelua, jos baarin henkilökunta palvelee vain omistajan tuttavapiiriä ja onko omistajalla todella oikeus huutaa asiakkaalle omasta virheestään ja VIELÄPÄ TARJOILLA HUMALASSA?? Esimerkkinä voisimme mainita tapauksen jossa olimme viettämässä iltaa ystäviemme kanssa kyseissä baarissa. Omistaja, joka omien sanojensa mukaan oli vain viihteellä, tarjoili kuitenkin ystävilleen drinkkejä ym. alkoholijuomia ja keräsi samalla tyhjiä tuoppeja ja nappasi siinä sivussa tuttavamme vielä puolillaan olevan limsalasin. Tuttavamme huomautettua asiasta omistaja kaivoi kyseisen lasin likaisten astioiden joukosta ja kysyi kelpasiko se vielä vai tahtoiko tämä uuden. Tuttavamme vastasi haluavansa uuden ja omistaja lupasi tuoda sen hetken kuluttua. Odoteltuamme turhaan n.30min, päätimme poistua paikalta. Lähtiessämme tuttavamme kuitenkin huomasi omistajan juoppottelemasta kavereidensa seurassa ja päätti käydä antamassa hieman palautetta paikan asiakaspalvelusta, jolloin omistaja sanoi, ääntään korottaen, olevansa vain viihteellä ja käyneensä vain tyhjentämässä toisen työntekijän puolesta pöydän ja täten asia ei hänelle kuulu. Hetken väittelyn jälkeen omistaja lupasi korvata tapahtuneen 1cm kyseistä limsaa, jolloin katsoimme parhaaksi poistua paikalta. Siis onko tämä teidän mielestänne oikeanlaista asiakaspalvelua?? Ja onko laki muuttunut tietämättämme kun humalassakin saa tarjoilla? Ja mitä on tapahtunut vanhalle sanonnalle, asiakas on aina oikeassa?!

16

7726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytteli

      No siis ihan ensiksi tuohon sanontaan "asiakas on aina oikeassa". Ei todellakaan ole ja piste. Turhin sanonta, jonka voisi jo unohtaa. Sen sijaan kuuluttaisin asiakkaan ja henkilökunnan maalaisjärkeen perustuvaan hyvän käytöksen perään. Molemminpuolin. Totta kai henkilökunnalla on aina katsottava vähän tarkemmin, ettei astu rajojen yli, mutta jos asiakas alkaa aukomaan päätä ja käyttäytymään muutoin ylimielisesti, en katso että minulla asikaspalvelijana on velvollisuus kannustaa käytöstä jatkamalla mielistelyllä tai "asiakas on aina oikeassa"-asenteella.

      Mutta itse tuohon teidän tapaukseen. Siinä olitte kyllä oikeassa. Joku "teiniremmi" tai tosi ahtaasti sisään päin lämmennyt ystäväpiiri siellä mahtaa paikkaa pyörittää. Sellainen kokemus minullakin siitä paikasta on, vaikka ihan ok palvelua olen saanutkin. Jaloillaan voi onneksi aina äänestää. Se harvemmin tekee muuta kuin helpottaa molempia osapuolia.

      • maalainenko?

        Pakko hieman kommentoida lisää tätä sanontaa "asiakas on aina oikeassa". Olen itse energia-alalla myynti- ja projektipäällikkönä ja meillä kyllä tämä sanonta muistetaan. Olen itse nainen ja työskentelen miesvaltaisella alalla. Joudun viikottain miettimään sitä, miten esimerkiksi reagoin ulkomaalaisten miesasiakkaiden alentaviin huomautuksiin tai illallisilla tapahtuviin halailuihin. Joudun usein nielemään ylpeyteni ja unohtamaan tapahtuneet. En voi nostaa asioista suurta juttua, koska suurikin kauppa voi olla siitä kiinni. Mielestäni myös ravintoloissa, kaupoissa yms. henkilökunnan tulisi aina muistaa, että vaikka asiakas olisi kuinka hankala, palvelun täytyy olla asianmukaista. Huono maine kiirii aina nopeammin kuin hyvä.

        Olen samaa mieltä, että onneksi voi "äänestää" jaloillaan!=)


    • Kohtelias asiakas

      Tämä keskustelun alku on jo aloitettu 2005, mutta pakko kommentoida, koska tuossa kyseisessä ravintolassa olen itse saanut tosi ala-arvoista kohtelua. Eikä syynä ollut tosiaankaan mikään humalaisen asiakkaan vittuilu, vaan asiallinen huomautus siitä, että naisten wc:stä oli sekä wc-paperi, että käsipaperi loppunut.... ja ajat sitten!! Eikä asialle tehty mitään. Sain siitä asiasta sanoessani ravintolan työntekijän kova äänisen hyökkäyksen tyyliin, että asiasta on jo 3 ihmistä sanonut ja ei tässä ole aikaa joka paikkaan revetä!! Aiemmin olen saanut sisätiskillä tosi tylyä kohtelu ihan vaan tilatessani juomaa. Paikka on hyvä, mutta henkilökunta siinä ravintolassa on osittain niin syvältä, että minä äänestän nyt myös jaloillani.

    • dippi2

      Olen nyt kesätöissä kyseisessä paikassa ja jo ensimmäisen vuoroni jälkeen mieleni oli maassa. Kaikkeni antaneena saa vaan haukut niskaan siitä, kun en osaa mitään. No ottaisivat sitten niitä ammattilaisia töihin. Sitten täytynee varmaan korottaa palkkaakin siinä samalla.. saapa nähä tuleeko kenkää..

      • klara vappen

        Itse kukin on voinut puskaradion kautta kuulla kyseisen yrityksen toimintatavoista. Joka vuosi palkataan uudet (useimmiten kokemattomat) työntekijät. Syytä voin vain arvata, mutta säästyyhän palkkakuluissa satoja rahoja, kun jälleen pääsee maksamaan harjoittelijan palkkaa. Toisaalta edellisen vuoden työntekijät eivät edes halua tulla takaisin. Lopputulemana työntekijöidensä kouluttamiseen kyllästynyt, mutta heidän kouluttamattomuuteensa ärsyyntynyt työnjohto. Mutta mikäs siinä, sama malli on toiminut tähänkin asti: asiakkaita ja hakijoita riittää vuodesta toiseen. Tänä kesänä on tilanne vielä onnekkaampi, kun rehellinen ja lämmin "väliaitta" vaihtoi omistajaa.

        Työntekijöiden sukupuoli- ja ikäjakaumaa en kuitenkaan vedä esille (hups). Helpompi on huijata nuorta ja luottavaista, kuin arvonsa ja oikeutensa tuntevaa. Työvuoroja peruutetaan ilman korvausta silläkin varoitusajalla, että olet jo mennyt paikalle (lue: ei varoitusaikaa). Kenenkään ei pitäisi siihen antautua taistelutta, mutta työtä vaille jääneenä sitten lunastaa neljän tunnin palkka (eikös se vielä näin mene?).

        Nyt vielä mahtipontinen lopetus:
        Dippi2, älä tingi oikeuksistasi. Been there done that, monia vuosia sitten minuakin yritettiin ällyyttää. Enkä tarkoita arvostella kauniimman sukupuolen harkintakykyä, mutta ainakin voimme vaikuttaa helpommalta kohteelta huiputukselle.


      • Dippi2
        klara vappen kirjoitti:

        Itse kukin on voinut puskaradion kautta kuulla kyseisen yrityksen toimintatavoista. Joka vuosi palkataan uudet (useimmiten kokemattomat) työntekijät. Syytä voin vain arvata, mutta säästyyhän palkkakuluissa satoja rahoja, kun jälleen pääsee maksamaan harjoittelijan palkkaa. Toisaalta edellisen vuoden työntekijät eivät edes halua tulla takaisin. Lopputulemana työntekijöidensä kouluttamiseen kyllästynyt, mutta heidän kouluttamattomuuteensa ärsyyntynyt työnjohto. Mutta mikäs siinä, sama malli on toiminut tähänkin asti: asiakkaita ja hakijoita riittää vuodesta toiseen. Tänä kesänä on tilanne vielä onnekkaampi, kun rehellinen ja lämmin "väliaitta" vaihtoi omistajaa.

        Työntekijöiden sukupuoli- ja ikäjakaumaa en kuitenkaan vedä esille (hups). Helpompi on huijata nuorta ja luottavaista, kuin arvonsa ja oikeutensa tuntevaa. Työvuoroja peruutetaan ilman korvausta silläkin varoitusajalla, että olet jo mennyt paikalle (lue: ei varoitusaikaa). Kenenkään ei pitäisi siihen antautua taistelutta, mutta työtä vaille jääneenä sitten lunastaa neljän tunnin palkka (eikös se vielä näin mene?).

        Nyt vielä mahtipontinen lopetus:
        Dippi2, älä tingi oikeuksistasi. Been there done that, monia vuosia sitten minuakin yritettiin ällyyttää. Enkä tarkoita arvostella kauniimman sukupuolen harkintakykyä, mutta ainakin voimme vaikuttaa helpommalta kohteelta huiputukselle.

        Voihan ärsytys! Saakohan tästä paikasta edes palkkaa, kun ei työnantajia edes kiinnosta verokortit saatika anniskelupassit.. Jos tällainen toimintamalli on jatkunut vuodesta toiseen, niin miksi tämä vieläkin jatkuu?? Kesätöihin on kuitenkin ilmeisesti otettu joka vuosi monta nuorta, niin miten on mahdollista huijata?

        Näennäisesti huomaa kuinka kokemattomat kesätyöntekijät ärsyttävät vakkareita. Muutenkin hullua laittaa täysin kokematon nuori suoraan pahimpaan aikaan tiskin taakse, kun porukkaa on solkenaan ja pitäisi olla ripeä ja osatakkin jotain. Itse en ainakaan ole sellainen että älyän kerrasta kaiken, vaan se vaatii toistoja ja sitä että saisi itsekin tehdä ja kokeilla. Ilmeisesti vakkareille asiat ovat jo niin päivän selviä, että parikin kertaa saman asian kysyminen ottaa aivoon ja harjoittelija leimataan tyhmäksi..


    • ärsyttää2

      Dippi2!!!

      Minuakin ihmetyttää toiminta, ei kukaan ole kiinnostunut työntekijästä eikä minkäänlaista johtamista tai perehdytystä. Omistajien toiminta täysin amatöörimäistä. Baarin oppiminen vie aikansa, esim missä mikäkin juoma on sijoitettu ja mistä sitä voi tietää millainen olut valikoima on :( Sitten saa vain haukut ja silmienpyörittelyä tylytystä kun jotakin kysyy tai mokaa

    • Dippi2

      Ehkei mitään perehdytystä/koulutusta kannata edes odottaa.. En ainakaan itse jaksa uskoa tähän. Omistajilla taitaa olla tiettyjä lempparityöntekijöitä, joita he suosivat vuorojen ja töiden mukaan. Naamataulullakin taitaa olla virkansa.

      Onkohan tähän "töihin kutsuttaessa" jotain sääntöä? Paljonko pitää olla ns. varoaikaa?
      Ärsyttävää on myös se, että vuoroissakin on aina jotain epäselvyyksiä ja pitää olla kokoajan soittelemassa ja varmistelemassa. Stressipitoisin työ ikinä, uskokaa pois..

    • hei11

      Hei,osaako kukaan sanoa onko asiat vielä tänäkin päivänä samanlailla kuin vuosi sitten näiden kirjoitusten perusteella? Ajattelin vain kun keltaiseen aittaan ja suola-aittaan etsitään tarjoilijoita, että uskaltaako hakea jos asiat ovat vielä noin :/

      • Tipuka

        Tuskin on muuttuneet, kun samat työnantajat ovat.. Tietenkin jos omaat hyvän sietokyvyn ja heidän kaltaisen huumorin niin anna palaa vaan. Suosittelen kuitenkin enemmän suola-aittaa. Ravintolapäällikkö paljon mukavampi, mikäli vielä sama on.


    • ttuu

      Itse olin 2013 kesän aitalla töissä ja ei mitään valittamista! totta kai työssä on aina pieni säävaraus, mutta mielestäni se on aivan ymmärrettävää. palkat ova tulleet aina oikein ja hyville työntekijöille kyllä riittää töitä!:) mielestäni nykyään aitoilla on todella hyvä ja lämmin ilmapiiri. työnteko on oikeasti mukavaa ja koko hommahan on ihan omasta asenteesta kiinni! harmittaa tuo miten kaikilla on outoja ja vääriä ennakkoluuloja vaikka kyseisessä paikassa pääsee nuoret tekemään oikeasti isoa tiliä.......

      • kusetusta

        sama meno jatkuu. Ihan järkyttävää työntekijöiden kusetusta. Edellinen kommentti varmaan jonkun pomon kirjoittama. Täyttä paskaa sanon minä!


    • Danuli

      Ei mikään ihme. Tämä Ikni-suku savusti aikoinaan naapurinsa, iki-ihanan bluesbaari Tervasoihdun pois. Siellä esiintyi silloin toinen toistaan mahtavampia bändejä ja trubaduureja, osa vielä täysin ilmaiseksi. Heitä oli ilo kuunnella sekä kesällä että talvella. Moni kanta-asiakas äänesti varmaan jaloillaan tämän turkkilaisen tultua hämentämään soppaa.

    • Janosäkki

      Huonoa palavelua niinku Oulussa yleenssäkki.

    • kalamata

      Aivan aliarvoista asiakaspalvelua! En suosittele kenellekkään kyseistä baaria. Asiakkaat joutuvat kärsimään omistajan machoilusta. Parasta onkin äänestää jaloillaan ja kiertää kyseinen paikka kaukaa.

    • eihyvä

      Itse koin myös törkeää asiakaspalvelua kyseisessä paikassa, äänestän myös jaloilla ja menen paikkaan jossa saan kunnon asiakaspalvelua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe