Bella 530 HT:n moottorin melusuoja

Ripa

Onnellinen käytetyn Bellan omistaja ilman melusuojaa. Onko ko. kapistukselle oikeasti käyttöä. Veneessäni 40hv 2-tahti Yamaha. Jos käyttökelpoinen ja jollain teistä olisi sellainen ylimääräinen, voisin ostaa sen pois.

4

2421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntematon

En tunne melusuojan rakennetta mutta kuvittelen sen auttavan paitsi jos se on kovin kevyesti tehty, jolloin se ei auta mitään. Silloin kannattaisi massaa lisätä esim. raskasmatolla, jota saa autotarvikeliikkeistä.

Tietysti veneen muu jämäkkyys moottorin tienoilla merkitsee asiassa myös paljon. Jos muu osa veneestä tärisee, ei suojakaan paljon auta.

• kokemusta

Tarkoitat varmaan moottorin päälle sellainen lasikuitu koppa.
      Eipä niistä juuri hyötyä ole hieman vaimentavat mutta ero on todella ja olematon pieni.
      Omassa veneessäni vaimo nosteli ajon aikana sitä melusuojaa pois ja laittoi takaisin, ja kun en katsonut taakseni ajessani milloin melusuoja on paikkaallaan milloin, ei niin en pystytkään kuulemaan eroa tai edes arvaamaan melusta onko koppa paikallaan vai ei, vaan arvailin miten sattuu.

Perämoottorin melua ei pysty oikein millään tavoin vaimentamaan, vaikka näkeehän tuolla vaikka minkälaisia viritelmiä niin ei vaan mitään auta.
      ääni tulee mm. ratin vaijeita,runkoa jne. pitkin joten ei siihen mitään koti-konstia ole vaimentaa.

Nykyisin minulla on Nelitahtikone ja aivan samanlainen möly siitäkin lähtee ja kuuluu!! Ainoastaan aivan hiljaisilla kierroksilla on hiljaisempi, mutta kun ajaa liukunopeutta niin johan kone mölisee kuten kaksi-tahtisetkin.

Joten siedä vain melu tai vaihda sitten veneei sellaiseen jossa on sisäperämoottori ne ovat hiljaisempia.

Tuo meluhan se on yksi perämoottoreiden huonoja
      puolia.

• jhk

Itselläni oli ennen se koppa, mutta unohdin sen joskus yläasentoon, jolloin myrsky heitti sen mereen. Oikeastaan luontoäiti hoiti poistohomman puolestani, sillä siitä ei ole mitään hyötyä.

Hyvät puolet:
      - Sen päällä voi istua (ainakin lapset).

Huonot puolet:
      - Hankaloittaa koneen kippaamista
      - Korkeat koneet eivät mahdu siihen. Näin kerran kun yamaha 40 ei mahtunut sen alle, jolloin omistaja luopu kopasta. Koppia on vuosimallista riippuen vähän erikokoisia.

Meluun sillä ei ole korvakuulon perusteella mitään vaikutusta.

• köh

Turha vehje... Ainoa hyväpuoli on, että lokit paskoo sen päälle ja kone pysyy puhtaana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe