Juna klonksutti Hesa päi

usse menti junal Hesa näyttely, sillo ennevanha. See väli oli ollu siihe saakka Suamem pisin tunneli. Nysse o siirtyny junist laivoihi. Ainaski kerrota jot helsinki ja tallina välil o tavalline tunneli.
see junakyyti ol silloi aikaslail erilaist ku nykysi. Se ol sellast klonksumist vaik Ukko-pekka vetiki vetirina vaunui. Istutti puupenkeil ja vaunu tuljus, ei ollu vara ko kolmante luokka. Mut tunnelma ol toinen. Kyl meil o sitte riemu, välil krikotetti ni et ol maha kippe kaua. Ei siin katottu ikä, klopi ja flika istus siel pröteväste aikuiste kans, ja praattas koirist.Mä oli usse simmosen Helmi fölis. se otti mukka mun joka olin siihe aikka räkänokkane kakara. Helmil ol yleensä muka sami ja Issu. ne ol sit hianoi lyhytkarvassi Griffonei ja ol voittanu vaik mitä.

Olen usein miettinyt näitä aikoja joita kiitollisuudella muistelen. Olisipa vielä näitä sen ajan helmiä enemmänkin. Kuinka moni meistä jaksaa raahata mukanaan innokasta vierasta lasta ja opettaa kaikkea koiranpitoon liittyvää. Opettaa näyttelyitä, opettaa auttamaan synnytyksissä ja tulemaan ihmisten kanssa toimeen.
Tämä Helmi oli vielä niin avarasydämminen ihminen, että auttoi ketä tahansa koira ongelmissa. Soitto vain ja taas Helmi lähti.

Onko teillä muilla kokemuksia vastaavista Helmistä, vai mikä innosti teidät todenteolla koiraharrastukseen??

3

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shirie

Mutta muissa elämän jutuissa on sattunut omalle kohdalle onneksi tuollainen Helmi, joka on antanut kakaralle aikaansa, hyväksynyt kakaran mustavalkoiset jokotai näkemykset tuomitsematta, yrittänyt selittää asioita niin että vähäisen elämänkokemuksenkin perusteella olisi pitänyt tajuta ... Harmi, että sitä osaa arvostaa vasta jälkikäteen. Nyt olisi kylliksi rohkeutta ja ymmärtämystä käydä kiittämässä, pitämässä kädestä, kertomassa että vaikutit hyvin ja opetit. Eivät ole enää tässä maailmassa nuo minun Helmeni.

• Jouluisin vain kynnttilä viedään haudalle kertomaan omaa tarinaansa.

• hatam

on Pönttövuoren tunneli, jonka läpi kulkeneita on täälläkin paljon kirjoittamassa. Niin kuin eräs Pirkko 47.
      Nysse taas on Tamperelainen linja-auto.
      Helmestä mä en tiedä mitään. En ole koskaan tavannut enkä saanut tuntea.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4148
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3087
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe