Uusi asennus...pieleen!

Marjaana

Hei taas!! Käytin koneen alhaalla ja asensin noilta 5:ltä uudelleenasennuslevykkeeltä xp:n. Sitten poistin nortonin ja asensin f_securen. Jep Jep, eipä onnistunu nortonin poisto, koska nyt on vallannu 22 troijalaista koneen ja f.secure päästää vaan uusia sisään, alkaa v...aa, eli olin poistanut nortonin niillä poistokaluilla eikä onnistunut sittenkään. Häätyy vissiin taas panna uusiksi. Sanompa vain että kyllä pelkkä xp levyke oli helppo. Sanokaas sellainen asia, että jos haluan levyn ihan tyhjäksi millä se onnistuu, siihen oli jokin työkalu ja kertoisko joku ystävällisesti, miten sitä käytännössä käytetään?

13

1003

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat
    • Härski

      5 XP levykettä ?? En ymmärrä. Yksi asennusromppu riittää. Buuttaa kone sillä ja valitse alustus eli format vaihtoehto. XP asentuu puhtaasti ja pöpöt kuolee.

      • marjaana

        Kun ostin ton koneen siihen sai Cmpaqtin uudelleenasennuslevyt 5 kpl yhteensä. Eli ei annettu pelkkää XP Home Edition levyä yksistään, vaikka soittamalla pyysin. Noi asennuslevykkeet sisältävät siis aina sen nortoninkin ja niihin on valmistaja laittanut omiaan, eli tyhjänpäiväisyyksiä. En olisi halunnut niitä laittaa taas, mutta en raski ostaa pelkkää XP levyä. MUTTA jos tota ei saa oikein niin pakko ajaa kone toisella tyhjäksi ja marssia kiltisti kauppaan. sellaista.


    • Justiina35

      Tämä uudempi kone on HP:n kone missä myös samanlainen käyttis systeemi, paitsi asennus yhdeltä dvd-levyltä.

      Jouduin ihan hiljattain kun hajosi kovalevy asentamaan toiselle levylle xp:n.
      Siinä myös valmiina Norton virusohjelma ja palomuuri.

      Ostettuna on F-securen levy ja pistin sen asentumaan käyttöjärjestelmän asennuksen jälkeen.
      F-securen asennuksen aikana ohjelma pyysi ensin poistamaan Nortonin virusohjelman ja sen jälkeen palomuurin.
      Koneen joutui kummankin poiston yhteydessä käynnistämään uudelleen ja sitten F-securen asennus jatkui normaalisti.
      Norton poistui tällä tavalla kokonaan koneelta.

      Mietin että ethän ole poistanut Nortonia ja sen jälkeen ollut nettiyhteydet päällä, jolloin kone olisi saastunut?

      • marjaana

        En tietenkään ole ollut internetissä , ennekuin poistin nortonin ja asensin securen. Ongelma on se, että secure asentui ihan ok, mutta se kertoo olevansa kunnossa, mutta päästää silti köhnät. Aiemmin koneen kaatuessa tuon nortonin takia, liike joka korjasi, kertoi että vaikka secure olisi muka ok se ei toimi oikein, jos on hitusenkaan nortonia jäljellä. Palomuuri otin pois myös, siitä ei ole kiinni. Kone on presario ja uudelleenasennuslevyt compaqtin omat viralliset.


      • Justiina35
        marjaana kirjoitti:

        En tietenkään ole ollut internetissä , ennekuin poistin nortonin ja asensin securen. Ongelma on se, että secure asentui ihan ok, mutta se kertoo olevansa kunnossa, mutta päästää silti köhnät. Aiemmin koneen kaatuessa tuon nortonin takia, liike joka korjasi, kertoi että vaikka secure olisi muka ok se ei toimi oikein, jos on hitusenkaan nortonia jäljellä. Palomuuri otin pois myös, siitä ei ole kiinni. Kone on presario ja uudelleenasennuslevyt compaqtin omat viralliset.

        pojat tai tytöt tuolla Hijackthis-palstalla osaisivat auttaa, kokeile sieltä.

        Tuossa alempana kirjoitettiin rautapalomuurin käytöstä, sellainen on minullakin eikä mitään ole kyllä päässyt läpi enää.
        Olisiko siinä syy, enpä tiedä. Mutta kokeileppas asentaa tämä ohjelma
        http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm#Lataus

        Siellä helpoiten pääset eteenpäin asentamalla kohdasta hijackthis self.exen

        Ota ohjeen mukaan logi talteen ja lähetä se tuonne
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000628&subcat=758

        Eiköhän he siellä saa koneellesi jotakin aikaiseksi, ettei sinun tarvitse alkaa uusiksi asentelemaan.


      • marjaana
        Justiina35 kirjoitti:

        pojat tai tytöt tuolla Hijackthis-palstalla osaisivat auttaa, kokeile sieltä.

        Tuossa alempana kirjoitettiin rautapalomuurin käytöstä, sellainen on minullakin eikä mitään ole kyllä päässyt läpi enää.
        Olisiko siinä syy, enpä tiedä. Mutta kokeileppas asentaa tämä ohjelma
        http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm#Lataus

        Siellä helpoiten pääset eteenpäin asentamalla kohdasta hijackthis self.exen

        Ota ohjeen mukaan logi talteen ja lähetä se tuonne
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000628&subcat=758

        Eiköhän he siellä saa koneellesi jotakin aikaiseksi, ettei sinun tarvitse alkaa uusiksi asentelemaan.

        Kerro hieman tarkemmin, mikä systeemi tää on?


      • Justiina35
        marjaana kirjoitti:

        Kerro hieman tarkemmin, mikä systeemi tää on?

        siitä on melko selvä selvitys samasta linkistä
        http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm#Kuvaus

        Kyllä he ovat tuolla melko monta konetta saaneet kuntoon, mitä olen lueskellut, toivottavasti saavat sinunkin koneesi jos sinne login laitat :o)


    • mainita ettei verkkokaapelia ole syytä kytkeä ennen kuin suojaukset kondiksessa.

      Itellä on palomuuri tuossa ADSL-modeemissa. Katsoin juuri ettei ohjelmapalomuuri ZA:n ole tarvinnut blokata yhtäkään sisäänyritystä vuoden aikana.

      Suosittelen laitepalomuuria. Itse välistä testaan jotain P166 joka ei kyllä jaksa pyöritellä virus-/palomuuriohjelmaa. Laitepalomuuri kun on niin voi aika turvallisin mielin surffailla.

      • marjaana

        palomuuri on mullakin adsl:ssä sekä f.secure oli niin sanotusti kunnossa kun nettiin menin. Eli nyt ei ole kyse palomuurista muutoin kuin että norton ei poistunutkaan täysin. Ajattelisin, että nyt on kuitenkin tietoja mennyt pilalle ja ajan koneen alas. Ajattelin vain, että niitä levyn tyhjennys työkaluja on, mutta mitä? Minun ei tartte ylikirjoittaa mitään, koska lailliset ohjelmat ja pelkkää xp:tä varten kannattaa ajaa esim. toisella koneella levy täysin tyhjäksi, silloin ei jää compaqtin omia juttuja sisään.


      • Jocu_
        marjaana kirjoitti:

        palomuuri on mullakin adsl:ssä sekä f.secure oli niin sanotusti kunnossa kun nettiin menin. Eli nyt ei ole kyse palomuurista muutoin kuin että norton ei poistunutkaan täysin. Ajattelisin, että nyt on kuitenkin tietoja mennyt pilalle ja ajan koneen alas. Ajattelin vain, että niitä levyn tyhjennys työkaluja on, mutta mitä? Minun ei tartte ylikirjoittaa mitään, koska lailliset ohjelmat ja pelkkää xp:tä varten kannattaa ajaa esim. toisella koneella levy täysin tyhjäksi, silloin ei jää compaqtin omia juttuja sisään.

        Eli Format-komennolla levy tyhjäksi. Nykyiset eivät taida taivita mitään lisäparametria. XP:n asennusrompulla tuo hoituu.

        Minulta meni aikoinaan koko levy vahingossa. Jälkeen päin ajatellen ihan hyvä juttu. Meni kaikki roina samalla.


    • se varma

      Jos asennat käyttiksen taas uudestaan, jätä norton koneelle.
      Älä ala asentelemaan f-securea, se sekoittaa taas koneen.

      Jos haluat puhtaan win xp asennuksen, ei auta muuta kuin
      ostaa se. Mutta kyllä tuosta varmaan käyttökuntoisen saa,
      kun ei ala asentelemaan muita palo- ja viruturvaohjelmia siihen.

      Itselläni on ilmaiset ohjelmat jotka hoitavat tuon saman asian
      hyvin ja win xp ihan vain yhdellä levyllä. Sinulla on paketti
      ja kai tyydyttävä siihen.

      Mutta, onhan sinulla rautamuuri. Vai onko, alkaa
      hieman epäilyttämään.

      • Jocu_

        Ohjelmallisiahan nuo tavallisesti ovat. Firmoilla on rautaa, ja silti pitää suurenkin firman nettiyhteydet joskus sulkea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe