Nairobista Keniaan

Kokemuksia?

Moi,

Olisi tarkoitus lentää kaverin kanssa Nairobiin. Kannattaako sieltä mennä junalla vai lentäen Keniaan? Molemmista olen kuullut joitain hyviä ja joitain huonoja puolia, mutta olisi kiva kuulla lisää, varsinkin jos jollakulla on henk.koht. kokemuksia. Lähinnä mietityttää se turvallisuus piiiiitkän junamatkan aikana.

9

2496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmu

      Siis Nairobi on Kenian pääkaupunki! Mitähän junamatkaa tarkoitat? keniassa olen junalla kulkenut ainoastaan Nairobista Mombasaan, turvallista oli.

      • matkaan

        Matkustitko junalla, joka lähti illalla Nairobista ja oli seuraavana aamuna Mombasassa? Vai ei kai siellä olekkaan kuin yksi juna? Olitko omassa hytissä vai miten? Kiitos jos viitsit vastata


      • Mimmu
        matkaan kirjoitti:

        Matkustitko junalla, joka lähti illalla Nairobista ja oli seuraavana aamuna Mombasassa? Vai ei kai siellä olekkaan kuin yksi juna? Olitko omassa hytissä vai miten? Kiitos jos viitsit vastata

        Juna lähti illalla ja aamulla oltiin perillä. Olimme matkalla neljän hengen porukalla ja matkustimme samassa hytissä Ykkösluokan sijaan vaimme vain kakkosluokan paikat). Nukkuminen oli vähän niin ja näin, koska olin siihen aikaan vielä kovin torakkakammoinen ja muutaman nähtyämme pidimme valot koko yön päällä. Matkanteko oli rauhallista ja niillä alueilla, joilla eläimet ylittivät radan, suorastaan hidasta. Mutta kiirettähän ei ollut. Ruoka junassa oli ihan kelvollista.


      • Ajatuskatko

        Nairobista Mombasaan, näin minun piti sanoa. Mikä lie väsyneen miehen ajatuskatko.

        Mielipiteet näköjään jakautuvat, mutta taitaa silti olla junamatka edessä. Turha tässä kaikkea mahdollista on pelätä. Ja olen kuullut, että junalla matkatessa maisemat ovat aivan mahtavat.

        Jos kukaan vastauksia kirjoittanut näin vanhaa viestiä enää lukee, niin kiitos teille. Reissu olisi noin viikon kuluttua ja matkakuume on valtava!!


    • Mombasa

      Hei!

      Junamatkoista sen verran että ovat turvallisia mutta
      juna saattaa välillä pysähtyä vikojen takia moneksi tunniksi keskelle ei mitään ja se ei oo kivaa. Suosittelisin bussia Nairobista Mombasaan 10-16e, taksit tietävät mistä bussit lähtevät Nairobissa ja niihin voi luottaa. Muuten keskustassa ei kannata paljon etsiskellä paikkoja jalkaisin kun ei ole kauhean turvallinen kaupunki.

    • Kenyassa asunut vuodesta 80.

      suosittelen ehdottomasti turisti busseilla kulkemista, ellet ole maassa kauan asunut, osaa kieltä ja tiedä tapoja, enkä sitten tarkota paikallisia Matatuja, vaan ihan turisti bussit. ryhmässä kulkeminen on myös tärkeätä. en todellakaan suosittele junaa, onhan niitä reppu matkailioita jotka on kulkenut junalla. mutta juna onnettomuudet on todella yleisiä kenyassa ja niissää kuolee paljon ihmisiä. toiseksi juna ryöstöjäkin tapahtuu, eli ellette halua riskeerata elämäänne tai ruumiinosianne rahasta niin sanon kyllä että käyttäkää hyvät ihmiset busseja. on ne silti varmempia.

      • Jensku

        Matkustin viime keskiviikkona kyseisellä junalla Mombasasta Nairobiin ja olin tyytyväinen. Ainakin kyyti oli tasaisempaa kuin menomatka bussilla Mombasaan. Tiet oli sen verran huonossa kunnossa, että paikotellen bussissa sai pitää lujasti kiinni, että pysyi penkissä..Junassa oli myös paljon muita mzunguja. Ruoka oli ihan hyvää ja sain nukuttua kunnon yöunet. Ja ykkösluokassa matkustaminen on meidän hintatasossa erittäin edullista.


      • junissa ja bussissa

        Matkustin junalla Nairobista Mombasaan ja junan henkilökunta kävi illalla opastamassa miten hytti suljetaan, sillä aseellisia ryöstöjä tapahtuu junassa. Matkustin busilla Mombasasta Tangaan, ja taas sama juttu. Kuljettaja kehoitti lautalle siirtyessä pysymään bussissa ja kaikki verhot kiinni, ettei näy mzunguja, sillä aseelliset ryöstöt yleisiä lautalla.

        Liikuin matatuilla Mombasassa eikä kukaan paikallista varoitellut vaaroista.

        Scandinavian Express bussit ovat mukavia matkustaa, kalliimpia, mutta meikäläisille vielä halpoja.

        Kuljit siellä tai täällä, niin tai näin, aina vaanii vaara!

        turvallista matkaa, valitsetpa sitten junan tai bussin


      • Ja hyvin mentiinkin
        junissa ja bussissa kirjoitti:

        Matkustin junalla Nairobista Mombasaan ja junan henkilökunta kävi illalla opastamassa miten hytti suljetaan, sillä aseellisia ryöstöjä tapahtuu junassa. Matkustin busilla Mombasasta Tangaan, ja taas sama juttu. Kuljettaja kehoitti lautalle siirtyessä pysymään bussissa ja kaikki verhot kiinni, ettei näy mzunguja, sillä aseelliset ryöstöt yleisiä lautalla.

        Liikuin matatuilla Mombasassa eikä kukaan paikallista varoitellut vaaroista.

        Scandinavian Express bussit ovat mukavia matkustaa, kalliimpia, mutta meikäläisille vielä halpoja.

        Kuljit siellä tai täällä, niin tai näin, aina vaanii vaara!

        turvallista matkaa, valitsetpa sitten junan tai bussin

        Junalla mentiin Mombasaan ja takaisin. Seuraavan kerran kun sinne mennään, tehdään sama temppu uudestaan. Hieman miellyttävämpää nukkua pitkällään ja lakanoissa, kuin bussin penkillä. Ja kuten joku edellä mainitsikin, ne tiet olivat paikoittain järkyttävän huonossa kunnossa.

        Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille. Ja kaikille jotka sinne päin on menossa, hyvää ja turvallista matkaa, menitte millä ja miten tahansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe