Löysin ihmeekseni ja ihastuksekseni tuollaisenkin linkin:
http://www.dpreview.com/gallery/
Johan on kuvia ja miten upeita, paljolti Lontoosta, jossa juuri kävin:) - siksikin kuvat tuntuvat NIIN ihanilta! Vitsi, yhtä hyviä kuvia niin HP:n 935:lla, Nikonin D50:lla tai ihan millä vain. Onko se niin, että kun kuvata osaa, homma hoituu lähes millävempaimella vaan? Vai onko niin, että millä tahansa kameralla välillä onnistuu ottamaan hyviäkin otoksia? KATSELKAA kuvia ja KOMEMNTOIKAA. Minä osasin vain ihailla. Nyt on koneeni taustakuvana Leicalla otettu upea kuva Westminsteristä jne.
Eri kameroilla otettuja
5
1019
Vastaukset
- hotrod
Testit on hyvä lukea ja mallikuvat hyvä katsoa ennen kuin ostaa kemeran. Toinen hyvä ja kattava testisivu on "steve´s digicams".
http://www.steves-digicams.com/ - Mika....
Ei ne niin julmettuja arkikäytössä eri kameroiden erot kuvanlaadullisesti ole. Kuitenkin kun suurentaa tarpeeksi erojakin näkee ja jokainenhan haluaa toki parhaan mitä rahallaan saa.
- Cannonn
..tietyissä tiolanteissa, mm. hämäräkuvaus, isot kontrastierot jne. Eroja on myös reunaterävyydessä, nopeudessa, akun kestossa ym.
- fotari
Kameroitten erot paljastuvat parhaiten ääriolosuhteissa, erikoisesti huonossa, tai heikossa valaistuksessa, siis hämärässä.
Toki muutenkin mutta yleensä nämä kameraesittelyjen kuvat ovat otettu hyvissä olosuhteissa ja "helpoista" aiheista ja antavat silloin vajaan kuvan kameran ominaisuuksista.
Lehtien kameratesteissä on usein paneuduttu objektiivisemmin aiheeseen.
Esimerkiksi puolipilvisellä otettu maisema, tai vaikkapa kaupunkikuva onnistuu halvemillakin laitteilla.
Tottakai taidolla on merkitys, mutta myös kameralla.
Viimeisimmässä "Pikseli" lehdessä, n:ro 11-12 -05 on kansikuva otettu kännykkäkameralla. Selostuksesta selviää, että asialla on ollut ammattilainen, studio olosuhteet valaistuksineen ja kuvankäsittelyn on lopuksi tehnyt sama henkilö.
Eli heikommallakin laittella voi saada käyvän kuvan.
(Mutta myös hyvällä vehkeellä huonon :) - tuolta
http://www.pbase.com/
Lukuisia eri gallerioita eri välineillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808