mineriiti

mitä tehdä

olisin kysynyt et onko kellään talossaan mineriiti vuorausta ? ensi kesänä olis tarkotus tehdä remontia ja mietityttää toi ulkovuoraus joka on mineriitiä. olen kuulut et sisältää asbestia. pitääkö paikassa ?

5

850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jojjojojo

Käsittääkseni se on jotain sementin ja asbestin sekoitusta,kannattaa käsitellä varoen,hävittäminen voi olla vaikeaa.lienee jonniinmoine ongelmajätös.

• peukku68

mineriitissä on asbestia joten nuolla saa, mutta jos hajoaa niin pölyä on heti ilmassa. Firman purkamana maksaa maltaita ja hyviin suojaimiin itse tehdessä kannattaa sijoittaa. Ei sitten riitä että suojaa hengityksen sillä pölyä on kaikkialla; haalari päälle ja varo pöllyyttämästä muiden päälle sitä riisuessa.. mukulta laittaisin muualle purun ajaksi.

Hävittäminen on jännä juttu! Kaatopaikoista osa ottaa vastaan rakennusjätteenä aiempien keskustelujen mukaan, mutta virallisesti levyt on kaatopaikalla ongelmajätettä. Siis ne tulisi lain ja asetusten mukaan toimittaa ongelmajätelaitokselle. Jos sulla on pihassa täytön tarvetta niin voit silti haudata ne sinnesillä levyt ei maadu eikä liukene yms joten homma on luvallista ja turvallista.

Jos vuoraus ei ole vaihdon tarpeessa niin se on siinä seinässä ihan turvallinen jos sitä pintaa ei hajoita. Eli jotkut poistaa levyjä ettei ole syöpävaaraa ja kuitenkin itse purkuvaihe on juuri se vaarallisin vaihe terveydelle.

• Pitää olla.
      • peukku68

jos toimii työnanatjana tai työntekijänä, mutta itse saa tehdä tämän homman halutessaan omassa talossaan. Talkoovoimaankin voi suhtautua varauksella..

• juha

mineriitti sisältsi asbestia muistaakseni (valmistus 1979) saakka. eli jos levysi on valmistettu 1979 jälkeen niin siinä ei ole asbestia. Mutta koskee ainoastaan levyn valmistusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5645
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2654
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      116
      1460
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe