DVD:n polttaminen

apuva aloittelijalle

Ekaa kertaa olen dvd-elokuvaa polttamassa (Nero ohjelmalla). Ongelmaksi tuli, että ohjelma ilmoitti tyhjällä dvd:llä olevan liian vähän tilaa (4,7 GB) ja poltettava dvd vaatii 6,05 GB. Onko siis myynnissä monen kokoisia dvd-levyjä vai voinko jotenkin helposti tiivistää dvd-leffan mahtumaan "tavallisen kokoiselle" levylle?

4

4819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Okaro

Kaupalliset levyt ovat yleensä kaksikerroksisia. Näitä voi toki ostaakin tyhjinäkin, mutta hinta on kova ja käsittääkseni yhteensopivuudessa on ongelmia. Parempi on puristaa aineisto SVDShrinkillä. Samalla voi ottaa pois turhia ääniraitoja ja vaikka poistaa menut kokonaan.

• Kutistaja

On olemassa kahdenkokoisia dvd-levyjä: Yksikerroksisia ja kaksikerroksisia (=layer). Poltettavat yksikerroslevyt ovat yleisimpiä myytyjä. Niihin mahtuu reilut 4 Gigaa tavaraa. Ostoleffat ovat yleensä kaksikerroslevyjä eli niissä on 4-8 Gigaa matskua. Poltettavia kaksikerroslevyjä saa kaupasta, mutta hinnat on jotain alkaen 6 euroa tsibale. Tämän huiman hinnan takia monet (mm. minä) kutistavat kaksikerroslevyjä ohjelmalla DVD-SHRINK, jotta ne mahtuvat yhden kerrokset dvd-R:lle. Ilmainen softa, hae netistä! Kuvanlaatu tietysti hieman heikkenee, mutta ei haittaa liikaa.

• 1-kerroksinen

paljonko joku leffa vie tilaa ? eli mahtuuko tavalliselle levylle.

• yrittää polttaa dvd
        1-kerroksinen kirjoitti:

paljonko joku leffa vie tilaa ? eli mahtuuko tavalliselle levylle.

Tein moviemakerilla elokuvatiedostoja 18kpl, yritin polttaa nerolla. nero väkersi siinä sitten jotain 20 minuuttia, ja ilmoitti lopulta että ei onnistu. DVD-R levyllehän yritin polttamista CDBurnerXP:lläkin, sillä onnistui siinämäärin että tietokone havaitsee tiedostot ja esittää ne, muttei mikään muu (playstation, DVD-soitin ) Sen ainenkin osasin katsoa, että tilaa oli riittävästi, ettei se siitä anenkaan johdu. apuja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe