flipper 717/ marino 7000

www

onko kokemuksia flipper 717 s tai c:stä? hintaa on vielä reilusti 89-90 luvun malleilla. voiko verrata mitenkään marino 7000? kumpi on perampi?

14

14427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentti

      Flipper on loistava vene ainakin ajo-ominaisuuksiltaan ja laatukin tuntuu hyvältä. Mitään nitinöitä ja paukkumisia ei tunnu ajossa. Myös tilat on aika hyvät leveästä rungosta johtuen.

      Mutta 130hv:n diesel on Flipperiin auttamattomasti liian pieni. Liukuun ei oikein jaksa nousta, jos on muutama ihminen peräpenkillä istumassa ja muutenkin 18-20s matkanopeus on vähän "kinthaalla". Eli 170hv versio on mun mielestä minimi.

    • R K-S

      Ja varmasti käytettynä myös kalliimpi. Ei kai olesilloin vakea päätellä kumpi on parempi?

    • 7000

      Flipper valmistaa tänäpäivänä pieniä daycruisereita sekä n.6m HT veneitä. Jos olisi Marinoa parempi niin miksi lie valmistus lopetettu? Osta Marino niin ei heti lopu ajettavuus tulipa aallokkoa mistä hyvänsä ja on varmasti parempi/halutumpi kun joskus vaihdat isompaan. Tai hommaa samantien isompi Marino jonka saat tämän Flipperin hinnalla. Marinossa on enemmän venettä.

      • s32

        Isompia Flippereitä kutsutaan nykyisin Belloiksi ja Aquadoreiksi. Sama veistämö nääs tekee näitä kaikkia.


      • olla
        s32 kirjoitti:

        Isompia Flippereitä kutsutaan nykyisin Belloiksi ja Aquadoreiksi. Sama veistämö nääs tekee näitä kaikkia.

        Eikös Bellan n.8 m x 2,6 Falcon ole isoimmasta päästä? Aquatorilla löytyy jotain yli 100k€ hintaluokassa jolloin joutuu vastakkain Marinon Cobran, Sharkin ja jopa suurimman Barracudan kanssa. Bellalla on tietty uppoamarunkoiset mutta käsittääkseni plaanaavista on kyse. Bella on varmaan ihan o.k, profiloituu kylläkin enemmän harmaaksi massatuotantoveneeksi.


      • a151064

        Moi!

        Flipper 717/787 valmistus on käsittääkseni lopetettu, koska sen muotti kului loppuun ja Bella ei ole katsonut tarpeelliseksi tehdä uutta muottia ko. vene tyypistä.

        /o


    • erilaisia

      Vaikka kokoluokka onkin melko sama niin veneet ovat hyvinkin erilaisia. Tässä eroja mitä itse olen tutkaillut (omakohtaista kokemusta ei ole)

      a) Marinossa kiinteä hytti, Flibussa rättikatto
      b) Flipper erittäin leveä kokoisekseen --> tilaa paljon, mutta miten on ajo-ominaisuuksien kanssa?
      c) Marinon sisätilat melko pienet johtuen selkeästä tilajaosta (liukuovi), mutta mielestäni liukuovi on plussaa
      d) Marinon avotila monikäyttöinen (esim. tavaran kuljetus)

      Kumpaankaan veneeseen 130hv diesel ei ole oikea kone! Vältä niitä. Tod. näk. kone on loppuun ajettu jos sellainen on noihin asennettu.

      • hhh

        Eli tuosta Flipper 717 mallista on kahta eri versiota.. C malli joka on ht mallinen eli avotila veneen takana pressulla suljettava.. mallia on myös S versiona jossa myös keskikajuutta lukittava avotilassa ei pressua.

        Marino 7000 ei ole kokoluokassaan vain hieman sisätiloiltaan pieni vaan huomattavasti pienempi.. vrt. esim Bella 7500. Flipper 717 ei vertailussa ole välttämättä hyvä sen kuuluessa seuraavaan kokoluokkaan jo hintansakin puolesta.

        Syvä V pohja tekee varmasti Marinosta kokoluokassaan merikelpoisen verrattuna muihin.

        Nykyiset Marino 7000 hintapyynnöt eivät minun mielestäni kuitenkaan vastaa todellisuutta.. ilmaa on ja reilusti jos 90-luvun taitteen tai vanhemmasta veneestä pyydetään 35 tuhatta. Mutta tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.


    • s32

      Flippereiden yhteisenä ominaisuutena on loiva pohjan kulma. Tämän ansiosta kulkee kevyesti, mutta vastaavasti hakkaa aallokossa.

      Marinon kulkuominaisuuksista ei osaa sanoa.

      • Flipper717

        Flipper 717:ssa (C valmistettu 88 lähtien S 90) on huomattavasti syvempi V kun aikaisemmissa Flippereissa. C malleissa yleensä 130 HV joka on liian vähän. S malleissa 200 HV jolla vene kulkee reippaasti yli 30 solmua, eikä hakkaa.

        Marino 7000 on selvästi pienempi ja vanhempi vene. 717:t ovat mielestäni vielä hyvin moderneja. Tosin olen jäävi itselläni on ollut sekä vanhempia Flippereita ja nyt 717 S.


      • j.le
        Flipper717 kirjoitti:

        Flipper 717:ssa (C valmistettu 88 lähtien S 90) on huomattavasti syvempi V kun aikaisemmissa Flippereissa. C malleissa yleensä 130 HV joka on liian vähän. S malleissa 200 HV jolla vene kulkee reippaasti yli 30 solmua, eikä hakkaa.

        Marino 7000 on selvästi pienempi ja vanhempi vene. 717:t ovat mielestäni vielä hyvin moderneja. Tosin olen jäävi itselläni on ollut sekä vanhempia Flippereita ja nyt 717 S.

        Mielestäni Flipper 717 on ikäisekseen vielä modernin ja hyvännäköinen vene. Jos uimataso olisi integroitu runkoon, niin vene olisi täysin uusien veneiden tasolla muotoilultaan.

        ... ja vielä huomatus: En ole jäävi tässä asiassa!


      • merikarhu

        Kokemukseni mukaan keulan muoto ratkaisee sen miten vene käyttäytyy aalloissa.

        Keulan V kulma on oltava veitsen terävä jolloin aalto "halkeaa" ja keula "piikin" muoto sellainen, että se syrjäyttää allon sivulle.
        Keulapiikin on syrjäytettävä vettä sivulle myös veveen leveimmällä kohdalla.

        Perän V kulma voi edellä mainituista seikosta johtuen olla melko pieni, mutta ei tasainen kaarre ominaisuuksien takia.


    • EI KELLU !
    • Anonyymi

      Marino ei koskaan oikeen onnistunu tekemään tilavaa / toimivaa venettä , 8000 tais olla huonoin !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      137
      8328
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      104
      7529
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      92
      5706
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      97
      5656
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      119
      4830
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      145
      2658
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      61
      2513
    8. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      8
      1485
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1454
    10. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      53
      1349
    Aihe