Puolustuskyky pettää

depressio..

ELi olen viimesellä luokalla peruskoulussa.
keskiarvo on ollut siinä 8.5, mutta nyt:

On ollut erinäköisiä vaivoja ja ongelmia:
Syömishäiriö, en syö mitään tai syön oikein paljon ja silloin oksettaa. Olen alkanut viiltelemään, koko kehoa särkee, ottaa kipeää,
olen n.1 kerta/viikko kuumeessa, kuume nousee 37,5-38,5 asti. nukun yössä 0-5 tuntia, tekisi mieli koko ajan nukkua vaan tai itkeä, mutta ei niitäkään jaksa...

Kaikki nämä johtunee hyväksikäytöstä muutama vuosi sitten..

Mutta onko tää jo vakavaa, että kun menen psykiatrille jonne poliisi määräsi kun vein hyväksikäytön sille tietoon, eli parin viikon päästä aika psykiatrille, kuinka suureksi tarpeeksi ne näkevät tässä tilanteessa määrätä lääkkeitä, ja määrääkö ne niin vahvoja aluksi, että pystyy nukkumaan kunnolla?

3

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • depressio..

      lisäys vielä,että kilpirauhasten arvot on hyvät ja normaalit, terveyden tila on sellainen että olen urheilija, kiintynyt lajeihin joissa tarvitaan voimaa-kokoa, eli olen 175/95, tyytyväinen ulkonäköön jne..

    • Aika moninaisia oireita ainakin sulla on. Kannattaa kuitenkin itse olla tietoinen siitä, mitä lääkärit alkavat reseptiinsä kirjoittaa. Osa kirjoittaa vahvat lääkkeet varmuuden vuoksi ja osan kanssa ne ovat keskusteltavissa. Univaikeuksiin kuitenkin kannattaa mieluummin ottaa nukahtamislääkkeitä unilääkkeiden sijaan. Sitten masennus- ja ahdistusoireisiin kannattaa pyytää, jos et ole aiemmin käyttänyt, jotain hieman miedompaa lääkitystä ensi alkuun. Tarkempia tietoja lääkkeiden nimistä minulla ei ole, mutta ahdistuslääkkeistä itselleni on Xanor tuttu, sitä löytyy erivahvuisena. Nukahtamislääkkeissa varmasti sama juttu, ne pistävät unettamaan, mutta eivät vie tajua kankaalle eli se nukkumaanmeno on kuitenkin ihmisen omalla vastuulla.

      Tuo kuumeilu on kyllä erikoinen juttu. Kyllähän se voi johtua kivuista, joista kannattaa mainita. Lisäksi tuo viiltely kannattaa tuoda rohkeasti esiin. Kaikki, mistä ikinä kykenee puhumaan, se tulee samalla käsiteltäväksi. Sillä tavalla asioissa pääsee hieman eteenpäin.

      • depressio..

        en ole koskaan käynyt vielä, joten onko se vain sellainen tunnin höpöttely kerta, niiden pitääs kyllä selvittää jotenkin, että onko mua käytetty oikeasti henkisen tilan puolesta hyväksi.
        En oikeen pysty ajattelemaan tuota, mutta eihän kaikki voi varmuudella tietää, että hyväksikäyttö on tapahtunut, vain minä ja se epäilty. Eli en osaa ajatella muutakuin tapahtunutta ja mitä tuli tehtyä..

        kuinkahan nekin määrittelee sen..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe