auttakaa!!

tyttö

kertokaa milloin mun pitää alottaa syömään e-pillereitä, paljonko maksaa jne..? olen 16v tyttö ja aivan hukassa. harrastin jätkäni kanssa seksiä ilman ehkäisyä ja nyt pelottaa.. en tiedä auttaisiko jälkiehkäisy enää.. mutta auttakaa mua noiden pillereiden kanssa!! kiitos!

7

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö

sori tais tulla väärälle palstalle mutta toivottavasti joku auttaa.. :(

• MariaMi

En osaa sanoa mitään sen kummempaa niistä e-pillereistä kuin että surffaa netissä, etsi tietoa ja kai että "keskutele lääkärin kanssa" mitkä sulle sopisi. Siitä seksistä voin kuitenkin sanoa sen, että ole kiltti ja mieti vielä kerran, haluatko siihen lähteä. Toi suojaamaton leikkiminen kuulostaa niin tutulta. Se on ihanaa ja kiehtovaa siihen asti, kun ... Ei olekaan ehkäisyä, suhde alkaa keskittyä lähinnä seksiin ja välillä morkkis iskee ja sit itsekunnioitus laskee. Sulla on vielä aikaa, ja kaikki ne raskausahditukset summuut - niiden ei tarvitse vielä kuulua sun elämään!!! Lue näitä aborttisivuja ja ota vastuu siitä, mitä sitten teetkin. Siis jos harrastat seksiä, harrasta ehkäisyä myös, OIKEESTI.Mä suosittelenn kuitenkin kehittämään suhdetta kaikilla muilla tasoilla, tai jos jätkä ei siihen suostu, yksinkertaisesti jättämään sen. Sun ikäisen ihmisen elämään mahtuu niin paljon asioita ja kaikkea ehtii sit kun itsekin on niihin ihan valmis!
      Älä honney satuta itseäsi, ethän ?

• tyttö

meen huomenna keskustelemaan ehkä terkkarin kanssa, hävettää vaan mennä sinne.. ja mua pelottaa ihan oikeesti että tuun raskaaks yms.. mutta kiitos kauheesti tosta viestistä, ihana kun joku välittää!

• Nimetön
        tyttö kirjoitti:

meen huomenna keskustelemaan ehkä terkkarin kanssa, hävettää vaan mennä sinne.. ja mua pelottaa ihan oikeesti että tuun raskaaks yms.. mutta kiitos kauheesti tosta viestistä, ihana kun joku välittää!

E-pillerit suojaa ehkä raskaudelta, mutta ei taudeilta. Joten pelkät pillerit vasta sitten kun on vakituinen kumppani, muuten käytä ihmeessä kumia! Eikä noissa asioissa ole mitään hävettävää.

• HUHU HUH

siis mitä pelleilyä.
      soita neuvolaan---->varaa aika että saisit pillerit--->saat pillerit--->ei tarvitse pelätä raskautta.

LUOTA MUHUN, ABORTTIA ET HALUA KOKOEA KOSKAAN.

• aikanaan

Hei!

Aikoinaan biologian tunnilla kun jokaista meitä kiinnosti tietenkin tietää missä vaiheessa voi aloitta seksin, opettaja kertoi siihen mielestäni hyvin tyhjentävän vastauksen.
      "Jokainen tietää olevansa valmis seksiin sitten kun voi kirkkaassa päivänvalossa jutella kumppanin kanssa ehkäisyyn liittyvistä asioista esim kondomin käytöstä."

• Mona-Henrika

jos teet kumminkin itsellesi selväksi, että niin kauan kun harrastat seksiä ehkäisynkin kanssa, sinusta voi tulla äiti. Ja raskaaksi tulemiseen riittää se yksi kertakin. Aikuisuus on nimenomaan vastuunottoa asioista.

Etköhän parhaiten saa tietoa, kun tilaat lääkäriltä ajan. Koska sinun pitää pyytää resepti e-pillereihin. Ja meillä päin asia hoituu myös äitiysneuvolan kautta, koska siellä toimii samalla ehkäisy ja perheklinikka.

Uskovaisena toivoisin, että et pitäisi kiirettä seksin kanssa. Mutta jos harrastat seksiä, niin huolehdithan ehkäisystä. Ja muistathan, että e-pillerit eivät suojaa sukupuolitaudeilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe