onko tietoa keinoista saada 702 -77 kulkemaan kovempaa kaikki keinot käy.
valmet 702
29
18542
Vastaukset
- vanha2
lavalla kulkee 90?
- Hurjastelia
Jaksaa kulkea,silloin täytyy olla pitkä myötämäki ja avioehto tai testamentti tehtynä ennen kokeilua valmiiksi.
- pahnaniska
Hurjastelia kirjoitti:
Jaksaa kulkea,silloin täytyy olla pitkä myötämäki ja avioehto tai testamentti tehtynä ennen kokeilua valmiiksi.
eihän toi itelle vaarallista oo vaan kuljetusliikeelle. he he
- hyvinkin
rälläköi takalokarit pois, ja laita korkeemmat pyörät alle. vanteistakin voi samalla säätää lisää raideleveyttä ett'ä mahtuu pyöriin.
- Hi-Trac
Siihen on olemassa Hi-Trac niminen alennusvaihteisto jonka voi muutosratas sarjalla tehdä ylentäväksi.Näitä löytyy purkaamoilta.-03 sarjalaisissa sellanen on vakiona.Vaihteenvalitsin tulee kojelaudan oikealle puolelle ja itse vaihde istuimen alle vähän etupuolelle.Kulkua tulee sopivasti lisää.Kulkee helposti n.45-50km/h riippuen kierroksista sekä renkaista.Sanoisin että kannattaa laittaa.
- kerran Valmet
Se maksaa töineen hirveästi.
Ei kestä mitään.
Huutaa kuin hyeena. Ja koko ajan. Se nostaa pääakselin kierroslukua. Eli siinä on nopea ja suora vaihde, sellaisessa nopeuttavassa.
On kokemusta 702-S-4 tuollaisesta. Siinä oli alkunperin hidastava Hi-Trac. Se sitten ylikuumeni voitelun puutteessa. Vaihdekepissä olevan peruutusvaihteen "haittajousi" (niin kuin auton vaihteistossa) katkesi. Jousen pätkät menivät vaihteiston öljypumppuun ja jumittivat sen. Tuota ie siinä huomaa mistään, ennen kuin vaihteiston laakeri on pa***a. Hi-Trac vaihdettiin nopeuttavaan 903-malliseen. Piti todella kovaa ääntä. Tuo härpäke ostettiin uutena 1979 ja aika pian vaihteisorempan jälkeen vaihdettiin pois. - Löytyy
kerran Valmet kirjoitti:
Se maksaa töineen hirveästi.
Ei kestä mitään.
Huutaa kuin hyeena. Ja koko ajan. Se nostaa pääakselin kierroslukua. Eli siinä on nopea ja suora vaihde, sellaisessa nopeuttavassa.
On kokemusta 702-S-4 tuollaisesta. Siinä oli alkunperin hidastava Hi-Trac. Se sitten ylikuumeni voitelun puutteessa. Vaihdekepissä olevan peruutusvaihteen "haittajousi" (niin kuin auton vaihteistossa) katkesi. Jousen pätkät menivät vaihteiston öljypumppuun ja jumittivat sen. Tuota ie siinä huomaa mistään, ennen kuin vaihteiston laakeri on pa***a. Hi-Trac vaihdettiin nopeuttavaan 903-malliseen. Piti todella kovaa ääntä. Tuo härpäke ostettiin uutena 1979 ja aika pian vaihteisorempan jälkeen vaihdettiin pois.Ainahan löytyy niitä joilla on ollu koneittensa kanssa huonoa tuuria.Se ei kumminkaan tarkoita että kaikki muut koneet hajoavat automaattisesti.Suurimmalla osalla ne vaan kestää ja kestää.Kysele asiasta mahdollisimman usealta ja tee omat johtopäätökset.
- Maan ilveilijä
Löytyy kirjoitti:
Ainahan löytyy niitä joilla on ollu koneittensa kanssa huonoa tuuria.Se ei kumminkaan tarkoita että kaikki muut koneet hajoavat automaattisesti.Suurimmalla osalla ne vaan kestää ja kestää.Kysele asiasta mahdollisimman usealta ja tee omat johtopäätökset.
Mulla on esim.18 vuoden ikäinen V-405 4-veto johon laitettiin -94 etukuormaaja ja -96 suurin 3-sylinterinen moottori eli 75heppaanen.Moottorikin vain sen takia kun piti saada näppärään pikkunelikkoon tehoa lisää ja polttoaineen kulutus pienemmäksi.Ja vasta nyt yli viikko sitten tehtiin ensimmäinen kytkinremontti ko. valluun.Tuntimittarin lukema on
hiukan alle 9000t.Huollossa ihmettelivät kytkimen kestävyyttä ja kuskin asiallista kytkinmen käyttöä. - Länsimaisella ajelen.
Maan ilveilijä kirjoitti:
Mulla on esim.18 vuoden ikäinen V-405 4-veto johon laitettiin -94 etukuormaaja ja -96 suurin 3-sylinterinen moottori eli 75heppaanen.Moottorikin vain sen takia kun piti saada näppärään pikkunelikkoon tehoa lisää ja polttoaineen kulutus pienemmäksi.Ja vasta nyt yli viikko sitten tehtiin ensimmäinen kytkinremontti ko. valluun.Tuntimittarin lukema on
hiukan alle 9000t.Huollossa ihmettelivät kytkimen kestävyyttä ja kuskin asiallista kytkinmen käyttöä.Pahkaniskan 702 on valmistettu 1972-79.
Ei sillä ole mitään yhteistä osaa V-405:n kanssa.
Olihan siinä moottori ihan loppu jo. Pieni kolmoskone, varmaan meni nesteet jo sekaisin siinä.
Olikin aika vaihtaa kone.
Nyt siinä hajoaa voimansiirto. Teho kasvoi 61hv >> 75 hv. Ei kestä vanha 9000t heikko laatikko/ perä.
Kaiken p****n kanssa jotku viitsii pelata.
Hyh hyh. - Ollannii
Länsimaisella ajelen. kirjoitti:
Pahkaniskan 702 on valmistettu 1972-79.
Ei sillä ole mitään yhteistä osaa V-405:n kanssa.
Olihan siinä moottori ihan loppu jo. Pieni kolmoskone, varmaan meni nesteet jo sekaisin siinä.
Olikin aika vaihtaa kone.
Nyt siinä hajoaa voimansiirto. Teho kasvoi 61hv >> 75 hv. Ei kestä vanha 9000t heikko laatikko/ perä.
Kaiken p****n kanssa jotku viitsii pelata.
Hyh hyh.Joku katkera jontikka tai newhollantimies siellä varmaan taas kapinoi kun ei itellä oo varaa kunnon vehkeisiin.Vanhalla Vallulla ajetaan vielä kun muista on tehty rekisterikilpiä.
- 703S
Tuli joskus 15 vuotta sitten laitettua ylentävä Hi-trac takaveto 702S:n. Tämä oli ollut 903:ssa ja siihen vaihdettiin alentava hi-trac tilalle. Kyllähän 702:sta tuli nopea peli ja hi-trac toimi hienosti. Mitään loota ongelmia ei ollut ja edelleen kone on käytössä ja täydessä kunnossa vaikkei enää meillä. Hi-trac oli ollut uudesta asti ylentävä eikä pitänyt ääntä. Sitä en tiedä kuinka noita nykyään on saatavissa ja minkä kuntoisia mahtavat olla.
- Valmetukko
Löytyy kirjoitti:
Ainahan löytyy niitä joilla on ollu koneittensa kanssa huonoa tuuria.Se ei kumminkaan tarkoita että kaikki muut koneet hajoavat automaattisesti.Suurimmalla osalla ne vaan kestää ja kestää.Kysele asiasta mahdollisimman usealta ja tee omat johtopäätökset.
Se riippu ajotyylistä hajooko se vai ei. Myös se että ruuvaako paljon vai vähän vai ei ollenkaan. Meillä on 702s ja tehoja riittä. Meillä on Tuhti m85 ja iso hiekkakuoremakin lähtee kutos vaihteella paikaltaa ja sitte heittää kertojalla ison puolen niin on viimenen vaihde silmässä. Tietääkseni ne pitempi pakoputkiset ja kirkas väriset on uudempaa mallia. Meillä on sitä uudempaa mallia ja ei oo ollu rempaa ko jarruissa vähän. Muuten moottori on kesto laatua. Kerran oli 30 astetta pakkasta ja ei ollu lämmitetty ko ei kerenny nii ei muutako vähä käsikaasua ja käyntiin ja anto vähä lämmetä. Sit vaan menoks.
- pahnaniska
valmetin omistaa traktorihuoltomies. eli ei asennuskustannuksia. mitä hi-trac n.maksaa?
- kerran Valmet
hinta. Enkä halua kysyäkään.
Meillä silloin oli se vanha Hi-Trac antaa vaihdossa. Jotakin 5000-6000mk. Vuonna 1984. Mutta jos tulee ensiasennus. Niin vaatii yhtä sun toista pientä. Öljykierto on rakennettava tulo ja paluu vaihteistoon. Vaihteensiirto on vaijerilla. Vaihdekeppi ja sen kiinnitys? Vaihteiston kytkinakseli muuttuu jatkettavasta yhtenäiseksi. Siis tämä ajokytkin. Eli tr. on katkaistava siltä kohtaa. Jotakin muuta? Niin hytin lattiaan tulee sellainen korotettu kansi sen Hi-Tracin kohdalle. - kerran Valmet
traktorihuoltomies!
Ei sellainen täällä kysele tällaisia?
Kyllä haiskahtaa.
Ammattilainen tietää nämä hommat kysymättä.
Eikä edes Valmet 702 käyttäisi!
Älä yritä huijata. - mä tunnen
kerran Valmet kirjoitti:
traktorihuoltomies!
Ei sellainen täällä kysele tällaisia?
Kyllä haiskahtaa.
Ammattilainen tietää nämä hommat kysymättä.
Eikä edes Valmet 702 käyttäisi!
Älä yritä huijata.mutta toi on keskon hommissa me valmetti ammattilaiset emme neuo niitä kaksipuolista.
- työssään
mä tunnen kirjoitti:
mutta toi on keskon hommissa me valmetti ammattilaiset emme neuo niitä kaksipuolista.
jees eli me keskon hullosssa emme huolla/laita valmetteja siksi kysyttiin.
kesko ei edusta valmettia. eli joku muu täällä haisee.
- valtr
saa kun nostaa syöttöjä åoltto aine pumpusta
Löytyiskö joltakin vielä myytäväksi ylentävät hi-trac vaihteen rattaat/akselit? Koneessa on nyt alentava vaihde, eli ylentävän pitäisi kai mennä paikalleen jotakuinkin? 044 7363711
- halvinjahelpoin
Kierroksia lisää syöttöpumpun kyljestä kaasuvivun säätöruuvista koneeseen vaan. Ainakin ent. armeijan koneisiin moniin tämä tehty jo valmiiksi :)
- yli200km
Jos kaikki keinot käy, niin... Nostetaan Valmet 702 helikopterilla 2,5km korkeuteen ja pudotetaan vapaaseen pudotukseen. Valmetin nopeus tuolloin yli 200km/h!
- Anonyymi
Meillä on 702s 38" vanteet ja kierrokset nostettu 3000rpm kulkee jonku 55
- Anonyymi
Meillä 502. Syöttöåumppua ruuvattu-. Vapaassa pudotuksessa 250km/h voi mennä enemmänkin
- Anonyymi
Vähän epäilen tuota 55km/h...nopeutta...vaikka olisi 20,8 alla !
- Anonyymi
ei kyllä varmasti kulje 55km/h
meidänkin 702s on 38" renkailla ja kierrokset on 2700rpm ja kulkee 36km/h - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kyllä varmasti kulje 55km/h
meidänkin 702s on 38" renkailla ja kierrokset on 2700rpm ja kulkee 36km/hVoisi olettaa, että 40km/h menisi kuitenkin rikki...tietenkin riippuu onko renkaat 15,5 . 16,9 . 18,4 vai 20,8 kokoa. Useampaan Massikkaan meillä on ruuvattu 38" alle.
- Anonyymi
Perään uusi välitys. Maksaa jonkun tonnin
- Anonyymi
Talvikelillä takavetoisilla toimii 50-luvulla käytetty konsti: Toinen takapyörä sidotaan ketjulla pyörimättömäksi, ja sen alle laitetaan lumilapio. Sitten traktori kulkee ja kovaa.
- Anonyymi
Joo...jäällä ovat sillai ajaneet...suksi toisen renkaan alle...nopeus tuplaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172413
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694