valmet 702

pahnaniska

onko tietoa keinoista saada 702 -77 kulkemaan kovempaa kaikki keinot käy.

29

18680

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha2

      lavalla kulkee 90?

      • Hurjastelia

        Jaksaa kulkea,silloin täytyy olla pitkä myötämäki ja avioehto tai testamentti tehtynä ennen kokeilua valmiiksi.


      • pahnaniska
        Hurjastelia kirjoitti:

        Jaksaa kulkea,silloin täytyy olla pitkä myötämäki ja avioehto tai testamentti tehtynä ennen kokeilua valmiiksi.

        eihän toi itelle vaarallista oo vaan kuljetusliikeelle. he he


    • hyvinkin

      rälläköi takalokarit pois, ja laita korkeemmat pyörät alle. vanteistakin voi samalla säätää lisää raideleveyttä ett'ä mahtuu pyöriin.

    • Hi-Trac

      Siihen on olemassa Hi-Trac niminen alennusvaihteisto jonka voi muutosratas sarjalla tehdä ylentäväksi.Näitä löytyy purkaamoilta.-03 sarjalaisissa sellanen on vakiona.Vaihteenvalitsin tulee kojelaudan oikealle puolelle ja itse vaihde istuimen alle vähän etupuolelle.Kulkua tulee sopivasti lisää.Kulkee helposti n.45-50km/h riippuen kierroksista sekä renkaista.Sanoisin että kannattaa laittaa.

      • kerran Valmet

        Se maksaa töineen hirveästi.
        Ei kestä mitään.
        Huutaa kuin hyeena. Ja koko ajan. Se nostaa pääakselin kierroslukua. Eli siinä on nopea ja suora vaihde, sellaisessa nopeuttavassa.

        On kokemusta 702-S-4 tuollaisesta. Siinä oli alkunperin hidastava Hi-Trac. Se sitten ylikuumeni voitelun puutteessa. Vaihdekepissä olevan peruutusvaihteen "haittajousi" (niin kuin auton vaihteistossa) katkesi. Jousen pätkät menivät vaihteiston öljypumppuun ja jumittivat sen. Tuota ie siinä huomaa mistään, ennen kuin vaihteiston laakeri on pa***a. Hi-Trac vaihdettiin nopeuttavaan 903-malliseen. Piti todella kovaa ääntä. Tuo härpäke ostettiin uutena 1979 ja aika pian vaihteisorempan jälkeen vaihdettiin pois.


      • Löytyy
        kerran Valmet kirjoitti:

        Se maksaa töineen hirveästi.
        Ei kestä mitään.
        Huutaa kuin hyeena. Ja koko ajan. Se nostaa pääakselin kierroslukua. Eli siinä on nopea ja suora vaihde, sellaisessa nopeuttavassa.

        On kokemusta 702-S-4 tuollaisesta. Siinä oli alkunperin hidastava Hi-Trac. Se sitten ylikuumeni voitelun puutteessa. Vaihdekepissä olevan peruutusvaihteen "haittajousi" (niin kuin auton vaihteistossa) katkesi. Jousen pätkät menivät vaihteiston öljypumppuun ja jumittivat sen. Tuota ie siinä huomaa mistään, ennen kuin vaihteiston laakeri on pa***a. Hi-Trac vaihdettiin nopeuttavaan 903-malliseen. Piti todella kovaa ääntä. Tuo härpäke ostettiin uutena 1979 ja aika pian vaihteisorempan jälkeen vaihdettiin pois.

        Ainahan löytyy niitä joilla on ollu koneittensa kanssa huonoa tuuria.Se ei kumminkaan tarkoita että kaikki muut koneet hajoavat automaattisesti.Suurimmalla osalla ne vaan kestää ja kestää.Kysele asiasta mahdollisimman usealta ja tee omat johtopäätökset.


      • Maan ilveilijä
        Löytyy kirjoitti:

        Ainahan löytyy niitä joilla on ollu koneittensa kanssa huonoa tuuria.Se ei kumminkaan tarkoita että kaikki muut koneet hajoavat automaattisesti.Suurimmalla osalla ne vaan kestää ja kestää.Kysele asiasta mahdollisimman usealta ja tee omat johtopäätökset.

        Mulla on esim.18 vuoden ikäinen V-405 4-veto johon laitettiin -94 etukuormaaja ja -96 suurin 3-sylinterinen moottori eli 75heppaanen.Moottorikin vain sen takia kun piti saada näppärään pikkunelikkoon tehoa lisää ja polttoaineen kulutus pienemmäksi.Ja vasta nyt yli viikko sitten tehtiin ensimmäinen kytkinremontti ko. valluun.Tuntimittarin lukema on
        hiukan alle 9000t.Huollossa ihmettelivät kytkimen kestävyyttä ja kuskin asiallista kytkinmen käyttöä.


      • Länsimaisella ajelen.
        Maan ilveilijä kirjoitti:

        Mulla on esim.18 vuoden ikäinen V-405 4-veto johon laitettiin -94 etukuormaaja ja -96 suurin 3-sylinterinen moottori eli 75heppaanen.Moottorikin vain sen takia kun piti saada näppärään pikkunelikkoon tehoa lisää ja polttoaineen kulutus pienemmäksi.Ja vasta nyt yli viikko sitten tehtiin ensimmäinen kytkinremontti ko. valluun.Tuntimittarin lukema on
        hiukan alle 9000t.Huollossa ihmettelivät kytkimen kestävyyttä ja kuskin asiallista kytkinmen käyttöä.

        Pahkaniskan 702 on valmistettu 1972-79.

        Ei sillä ole mitään yhteistä osaa V-405:n kanssa.
        Olihan siinä moottori ihan loppu jo. Pieni kolmoskone, varmaan meni nesteet jo sekaisin siinä.
        Olikin aika vaihtaa kone.
        Nyt siinä hajoaa voimansiirto. Teho kasvoi 61hv >> 75 hv. Ei kestä vanha 9000t heikko laatikko/ perä.
        Kaiken p****n kanssa jotku viitsii pelata.
        Hyh hyh.


      • Ollannii
        Länsimaisella ajelen. kirjoitti:

        Pahkaniskan 702 on valmistettu 1972-79.

        Ei sillä ole mitään yhteistä osaa V-405:n kanssa.
        Olihan siinä moottori ihan loppu jo. Pieni kolmoskone, varmaan meni nesteet jo sekaisin siinä.
        Olikin aika vaihtaa kone.
        Nyt siinä hajoaa voimansiirto. Teho kasvoi 61hv >> 75 hv. Ei kestä vanha 9000t heikko laatikko/ perä.
        Kaiken p****n kanssa jotku viitsii pelata.
        Hyh hyh.

        Joku katkera jontikka tai newhollantimies siellä varmaan taas kapinoi kun ei itellä oo varaa kunnon vehkeisiin.Vanhalla Vallulla ajetaan vielä kun muista on tehty rekisterikilpiä.


      • 703S

        Tuli joskus 15 vuotta sitten laitettua ylentävä Hi-trac takaveto 702S:n. Tämä oli ollut 903:ssa ja siihen vaihdettiin alentava hi-trac tilalle. Kyllähän 702:sta tuli nopea peli ja hi-trac toimi hienosti. Mitään loota ongelmia ei ollut ja edelleen kone on käytössä ja täydessä kunnossa vaikkei enää meillä. Hi-trac oli ollut uudesta asti ylentävä eikä pitänyt ääntä. Sitä en tiedä kuinka noita nykyään on saatavissa ja minkä kuntoisia mahtavat olla.


      • Valmetukko
        Löytyy kirjoitti:

        Ainahan löytyy niitä joilla on ollu koneittensa kanssa huonoa tuuria.Se ei kumminkaan tarkoita että kaikki muut koneet hajoavat automaattisesti.Suurimmalla osalla ne vaan kestää ja kestää.Kysele asiasta mahdollisimman usealta ja tee omat johtopäätökset.

        Se riippu ajotyylistä hajooko se vai ei. Myös se että ruuvaako paljon vai vähän vai ei ollenkaan. Meillä on 702s ja tehoja riittä. Meillä on Tuhti m85 ja iso hiekkakuoremakin lähtee kutos vaihteella paikaltaa ja sitte heittää kertojalla ison puolen niin on viimenen vaihde silmässä. Tietääkseni ne pitempi pakoputkiset ja kirkas väriset on uudempaa mallia. Meillä on sitä uudempaa mallia ja ei oo ollu rempaa ko jarruissa vähän. Muuten moottori on kesto laatua. Kerran oli 30 astetta pakkasta ja ei ollu lämmitetty ko ei kerenny nii ei muutako vähä käsikaasua ja käyntiin ja anto vähä lämmetä. Sit vaan menoks.


    • pahnaniska

      valmetin omistaa traktorihuoltomies. eli ei asennuskustannuksia. mitä hi-trac n.maksaa?

      • kerran Valmet

        hinta. Enkä halua kysyäkään.
        Meillä silloin oli se vanha Hi-Trac antaa vaihdossa. Jotakin 5000-6000mk. Vuonna 1984. Mutta jos tulee ensiasennus. Niin vaatii yhtä sun toista pientä. Öljykierto on rakennettava tulo ja paluu vaihteistoon. Vaihteensiirto on vaijerilla. Vaihdekeppi ja sen kiinnitys? Vaihteiston kytkinakseli muuttuu jatkettavasta yhtenäiseksi. Siis tämä ajokytkin. Eli tr. on katkaistava siltä kohtaa. Jotakin muuta? Niin hytin lattiaan tulee sellainen korotettu kansi sen Hi-Tracin kohdalle.


      • kerran Valmet

        traktorihuoltomies!
        Ei sellainen täällä kysele tällaisia?
        Kyllä haiskahtaa.
        Ammattilainen tietää nämä hommat kysymättä.
        Eikä edes Valmet 702 käyttäisi!

        Älä yritä huijata.


      • mä tunnen
        kerran Valmet kirjoitti:

        traktorihuoltomies!
        Ei sellainen täällä kysele tällaisia?
        Kyllä haiskahtaa.
        Ammattilainen tietää nämä hommat kysymättä.
        Eikä edes Valmet 702 käyttäisi!

        Älä yritä huijata.

        mutta toi on keskon hommissa me valmetti ammattilaiset emme neuo niitä kaksipuolista.


      • työssään
        mä tunnen kirjoitti:

        mutta toi on keskon hommissa me valmetti ammattilaiset emme neuo niitä kaksipuolista.

        jees eli me keskon hullosssa emme huolla/laita valmetteja siksi kysyttiin.
        kesko ei edusta valmettia. eli joku muu täällä haisee.


    • valtr

      saa kun nostaa syöttöjä åoltto aine pumpusta

    • Löytyiskö joltakin vielä myytäväksi ylentävät hi-trac vaihteen rattaat/akselit? Koneessa on nyt alentava vaihde, eli ylentävän pitäisi kai mennä paikalleen jotakuinkin? 044 7363711

    • halvinjahelpoin

      Kierroksia lisää syöttöpumpun kyljestä kaasuvivun säätöruuvista koneeseen vaan. Ainakin ent. armeijan koneisiin moniin tämä tehty jo valmiiksi :)

    • yli200km

      Jos kaikki keinot käy, niin... Nostetaan Valmet 702 helikopterilla 2,5km korkeuteen ja pudotetaan vapaaseen pudotukseen. Valmetin nopeus tuolloin yli 200km/h!

    • Anonyymi

      Meillä on 702s 38" vanteet ja kierrokset nostettu 3000rpm kulkee jonku 55

      • Anonyymi

        Meillä 502. Syöttöåumppua ruuvattu-. Vapaassa pudotuksessa 250km/h voi mennä enemmänkin


      • Anonyymi

        Vähän epäilen tuota 55km/h...nopeutta...vaikka olisi 20,8 alla !


      • Anonyymi

        ei kyllä varmasti kulje 55km/h
        meidänkin 702s on 38" renkailla ja kierrokset on 2700rpm ja kulkee 36km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kyllä varmasti kulje 55km/h
        meidänkin 702s on 38" renkailla ja kierrokset on 2700rpm ja kulkee 36km/h

        Voisi olettaa, että 40km/h menisi kuitenkin rikki...tietenkin riippuu onko renkaat 15,5 . 16,9 . 18,4 vai 20,8 kokoa. Useampaan Massikkaan meillä on ruuvattu 38" alle.


    • Anonyymi

      Perään uusi välitys. Maksaa jonkun tonnin

    • Anonyymi

      Talvikelillä takavetoisilla toimii 50-luvulla käytetty konsti: Toinen takapyörä sidotaan ketjulla pyörimättömäksi, ja sen alle laitetaan lumilapio. Sitten traktori kulkee ja kovaa.

      • Anonyymi

        Joo...jäällä ovat sillai ajaneet...suksi toisen renkaan alle...nopeus tuplaantuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe