Pelkään ihan hirveästi, että mulla on joku kohdunkaulansyöpä, koska siellä on joku kasvaimen tuntuinen kyhmy emättimenseinässä. Voiko se olla kasvain vaikka olen vasta 15? En uskalla kertoa kenellekään tai mennä lääkäriin, koska ehkä se on jotain muuta. Luin internetistä, että tämmöinen syöpä tulee vain n. 60-vuotiaille naisille yleensä. Tiedättekö mikä mua vaivaa?
On minulla kasvain?
5
1192
Vastaukset
- rohkeasti
lääkäriin. Ei tarvi hävetä mitään. Varaat heti huomenna ajan. Kerrot miten asia on. Sinut otetaan varmasta tosissaan ja saat ajan lääkärille. Jos jäät miettimään asiaa kotiin se vain pahentaa tilannettasi. Mietit vain asiaa koko ajan kun saisit tietää sen lääkärissä. Oletko käynyt vielä koskaan gynekologilla? Tottakai se on hämmentävää mutta ajattele että ne tekee vain työtään ja varmaan kaikilla naisilla on suurinpiirtein samanlainen alapää. Elikkä tuttua kauraa niille. Älä enää mieti. Täällä netissä ei kukaan voi sanoa sinulle varmaa vastausta siihen ei kannata tuudittautua että jos joku jotain sanoo että ei syytä huoleen ym... Vaikka minustakin tuntuu että tuskimpa siellä nyt mitään vakavaa on. Vain lääkärissä saat varman vastauksen.
- sulle
Minusta tuntuu, että pelkäät aivan turhaa.
Täytyy muistaa, että ei emättimen seinämät ole täysin tasaisia kenelläkään. Niin se vain on. Siellä on taatusti jokaisella normaaleja nystyröitä, ja kyhmyjäkin. Tietenkään en voi tietää onko sinun kyhmysi normaali kyhmy vai ei, mutta sen takia sun kannattais tilata aika gynekologille. Jokaisen tytön tulis käydä gynekologilla ekan kerran suurin piirtein sun iässä, aivan vaikka ilman mitään syytä. Täytyy vielä sanoa, että yleensä gynekologisiin syöpiin liittyy myös muita vaivoja esim. alavatsakipuja. Tällaisia alavatsavaivoja ei tule kuitenkaan sekoittaa tavallisiin menkkakipuihin.
Jos asia vaivaa mieltäsi, niin tilaa lääkäriaika mahdollisimman pian. Ihan vaan että voisit lakata murehtimasta asiaa ja saisit asiaan varmuuden. Parempi on kohdata pelko heti, kuin jättää se kytemään mieleen. Tsemppiä! - Sanna
Muakin pelotti ihan älyttömästi mennä ensi kertaa gynekologille. Ensinnäkin hävetti ja tietty pelotti et jos se sattuu. Hiukan se nipisti kun gyne tutki paikat, mut ei kauheasti. Ja se oli parissa minuutissa ohi ja sit housut takas päälle. Ei se ollu todellakaan sen mun kaiken pelon arvoista.
Mee ihmeessä käymään siellä. Oon 100% varma ettei sulla mitään syöpää ole. Se on erittäin epätodennäköistä, mutta gynellä sun kannattaa silti käydä, jokaikinen nainen siellä elämänsä aikana käy..Myös ne gynekologit joutuu itse tutkittavaksi. Älä suotta hätäile.- Tyttö
Mutta mistä tietää minkälainen kyhmy on tavallinen? Kun se tuntuu samanlaiselta kun eräällä tutun hiirellä ollut kasvain (vähän eri asia, mutta kuitenkin).
- kyseessä
olevan kohdunsuu, kohdunsuun aukko sijaitsee melkein emättimen pohjassa tuntuu sormiin kiinteältä kovalta patilta on halkaisijaltaan muistaakseni n 3 cm. Kohdunsuu tuntuu etupuolella (mahan puolella), virtsarakon ollessa täysi tai kyykyssä ollessa tuntuu parhaiten. Ihan normaalilta kuulostat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996174
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993072Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262135Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?881053Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784