Terve!
On tuo bemari taas alkanut poltella ja nyt oliskin suht sopiva tarjolla. Aikasempi BMW oli 316 -92 (E36). Välissä Volvo S40. Ei hyvä, joten kysynkin seuraavaa:
Minkälaisia laitteita nämä uudet 2000-luvun BMW:t on? Laatu oli jo huippua noissa aikasemmissakin. Minkälainen toiminnaltaan/mukavuudeltaan on tuo 1.8ti -moottori? Onko näissä uudemmissa BMW:ssä hiljainen alusta? Tuossa aikasemmassa kun tuo alusta kolisi aika paljon. Mikä noissa on jakohihnan vaihtoväli? Vai onko jo jakoketju? Tuossa E36 mallissahan se vaihtoväli oli muistaakseni minimaalisen pieni, 40tkm...
Vähän vaikea kysellä mitään järkevää, mutta kertokaa kokemuksia uudemmista bemareista. Onko mitään tyyppivikaa tullut niissä vastaan?
Niin, ja tuo Compact, mikä on harkinnassa on vuosimallia 2002, ajettu 50tkm.
Kiitos vaivan näöstä jos joku viitsii vastailla!
BMW 316 1.8ti Compact -kokemukset-??
11
11372
Vastaukset
- autoja
mun kaverilla on nyt viides bemari menossa, jokaisella ajettu reilusti yli 300000km eikä mitään vikaa oo koskaan ollu. Ja muutenkin suoraan sanottuna maailman paras auto ja jos jotain sattuis olemaan niin kyllä bemarin huolto korjaa takuuseen vaikka takuu ois menny umpeen jo 10 vuotta sitten. Ja mun toinen kaveri kerto kun sen kaima oli baarissa kuullu kun viereisessä pöydässä joku oli kertonu kuin hyvä ja viaton auto bemari on ja kaikki kuulemma alko heti kadehtii. Talvellakin auto on maailman paras, siinä jää etuvetoiset kuin seisomaan kun kuutoskone kiekaisee 7000 kiekkaa, puhumattakaan nelivedoista. Osta pois vaan kyllä minäkin haen saksasta kun vaan saan rahat kasaan.
- BMW Power
-02 mallisessa E46 318ti:ssä on uusi kaksi litrainen N42B20-rivi-4 kone Boschin ME9.2 ruiskulla, tehoa 143hv 6000 kierroksella ja vääntöä 200Nm 3750 kierroksella. Uusissa BMW-autoissa on kaikissa ketju.
Alusta vaatii huoltoa mutta muuten tuon pitäisi olla vähävikainen.
Ainakin se on kiva ajettava vaikka ei mikään raketti olekaan.
Kyllä 318ti tuon vanhan Volvon pesee mennen tullen ja kaikin puolin.
Katso vaan että siinä on ilmastointi ja varusteet muutenkin kunnossa.- kyselijä
Kiitos vastauksesta!
Ai siinä on kaksi litrainen kone? Mä olen kyllä käsittänyt, että 318ti on 1.8 koneella ja tehoa ei ole kuin 85kw~115hv. Vai olenko täysin pihalla?
Vai että alusta tarvii huoltoa. Harmi. Siellä siis on ilmeisesti vieläkin niitä mainitsemiani kolinoita? Jos näin on, niin ihme kun eivät ole saaneet poistettua. Ei sillä, kyllä tuo S40 kolisee todella paljon joka kulmasta.
On siinä Compactissa ilmastointi ja vakionopeuden säädin myös. - BMW Power
kyselijä kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Ai siinä on kaksi litrainen kone? Mä olen kyllä käsittänyt, että 318ti on 1.8 koneella ja tehoa ei ole kuin 85kw~115hv. Vai olenko täysin pihalla?
Vai että alusta tarvii huoltoa. Harmi. Siellä siis on ilmeisesti vieläkin niitä mainitsemiani kolinoita? Jos näin on, niin ihme kun eivät ole saaneet poistettua. Ei sillä, kyllä tuo S40 kolisee todella paljon joka kulmasta.
On siinä Compactissa ilmastointi ja vakionopeuden säädin myös.E46 316i tuli markkinoille 1,9 litraisella koneella jossa oli 105 hv, 318i:ssä oli sama moottori (M43B19) josta otettiin 118 heppaa 5500 rpm ja 180 Nm 3900 rpm.
Voihan se olla että kyseinen auto on sillä vanhalla 1,9 litraisella padalla, mutta epäilen...
Alustasta sen verran että työkaverilla on E46 318iA jolla on ajettu yli 150 tkm eikä alusta siinä pidä mitään ääntä.
Ja mikäli joku koiranluu saattasi löystyä niin korjauskaan ei maltaita maksa. Sen suurempi ongelma ei se alusta ole. - spy
kyselijä kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Ai siinä on kaksi litrainen kone? Mä olen kyllä käsittänyt, että 318ti on 1.8 koneella ja tehoa ei ole kuin 85kw~115hv. Vai olenko täysin pihalla?
Vai että alusta tarvii huoltoa. Harmi. Siellä siis on ilmeisesti vieläkin niitä mainitsemiani kolinoita? Jos näin on, niin ihme kun eivät ole saaneet poistettua. Ei sillä, kyllä tuo S40 kolisee todella paljon joka kulmasta.
On siinä Compactissa ilmastointi ja vakionopeuden säädin myös.kyllä 316 Ti:ssä on 1.8 l Valvetronic moottori missä on 118 hp. 318 Ti:ssä taasen on tuo 2.0 Valvetronic missä on 143 hp.
Mulla oli tuollainen -02 316 Ti, ja hyvä peli se oli ajaa eikä ainakaan mun aikana alkanut alusta koliseen.
Vakiona ei ole ilmastointia eikä cruisea, mutta aika moni on ne uutta ostaessa ruksinut listalta.
- e46
Itselläni 318 e46-98.Alatukivarret/alapallot kulutustavaraa!Hyvä jos kestää 50tkm!Edelliset kesti 35tkm!!!tällä hetkellä mittaris 170tkm ja neljännet tukivarret menos.Ja compactis on just sama etupää. Muuten on ollu laatu peli!
- 316 -03 sedan
316 = 1.8 115hp
318 = 2.0 143hp
ketjukoneita molemmat, isompaa tietysti kannattaa harkita, tosin markkinoilla suurempi osa on pienemmällä koneella johtuen kovasta hintaerosta uutena.
1.8:n kulutus on itsellä 8 litraa sadalla, taajama painotteisesti. Reipas maantieajo nostaa kulutusta litran.
huollot osuu minulla noin 23tkm välein (riippuu ajotavasta), joka toinen on ns. öljynvaihtohuolto=edullinen, huoltokustannukset ovat todella alhaiset.
minulla on vasta 32tkm ajettu, joten luotettavuudeta en voi kovin paljon sanoa, täysin moitteeton yksilö.
suosittelen automaatti-ilmastoinilla ja monitoimiratila(sis.vak.nop.säädin) varustettua yksilöä. - batman
BMW 316ti:ssä on 1.8 litrainen valvetronic kone. vaikka hepoja on suhteellisen vähän (116hp) niin esim. verratuuna Honda Accordin vanhempaan 1.8:seen jossa noin 140 hp niin vääntö on sama. ja sillä väännöllähän pärjää.
Mulla oli sporttipakettinen musta compacti joka on ajettu tällä hektellä noin 115tkm. se on vm 1/2002 ja nykyään vaimon käytössä. vaikka alustasarjaa ja 17" kiekot niin alusta toimii hiljaisesti ja moitteetta. asun kuoppaisen hiekkatien varrella, joten kaiiki ylimääräinen kuuluu kyllä!
hyvä auto, ajn työmatkoja ja kyllä sillä kelpasi ajella. suosittelen samaa varustelutasoa: urheilualusta, puolinahkapenkit, monitoimiratti, ilmastointi (automaatti-ilmaistointi nyt voi kyseenalaistaa)ja kunnon renkaat - ajomelu kun pysyy kohtuullisena.
vanhaan compactiin ei voi verrata, koska vanha compacti oli oma autonsa, kun taas uudempi pohjautuu 3-sarjaan.
Verrattuna nykyiseen 118d bemariin niin... voisin yhtä hyvin lähteä aamula duuniin compactilla, mutta kun nyt ykkönen on disukka, niin ;) - Jaakkopas
Entä miten vertaat 316 1.8i valvetronic ja ei valvetronic moottoria? Teholtaan? Kulutukseltaan?
- Anonyymi
Ison auton ominaisuudet kuin nappisilmä LADASSA, iso kääntösäde ja suuri polttonesteen kulutus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ison auton ominaisuudet kuin nappisilmä LADASSA, iso kääntösäde ja suuri polttonesteen kulutus.
Ladalla saa vauhdin hurmaa jo pienillä nopeuksilla. Yli satasen vauhdilla alkaa keula nousemaan, kuin olisi lentoon lähdössä. Sitä tunnetta ei Bemarilla saa aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822