Olenko nettiriippuvainen?

liza|

Olen 15 vuotias neitokainen. Minusta tuntuu sille kuin viettäisin liikaa aikaa netissä. Tavallinen päiväni kuluu nykyisin suunnilleen tähän tapaan:

Herään klo: 10.30. "Oho. Koulu alkoi ajat sitten, ei mun enää kannata mennä." Ajattelen ja jatkan uniani. Herään seuraavan kerran klo: 14.30 ja päätän nousta ylös. Menen nettiin, viivyn siellä parisen tuntia ja sitten painelen harkkoihin. Klo: 21.15 olen kotona ja menen taas nettiin. Kello lyö yksi... kolme... viisi... "Pitäisi mennä nukkumaan" klo: 6.30 sammutan koneen ja päätän valmistautua kouluun. Ja kuinkas käykään? Nukahdan tietenkin!

Eli ei minullakaan kamalan hyvin mene. Minulla on onneksi harrastus, jossa käyn kuusi kertaa viikossa. Toisen rakkaan, pitkäaikaisen harrastukseni äiti lopetti minulta siksi, että minulla menee koulussa liian huonosti. Ei olisi auttanut vaikka kuinka olisin parkunut, siihen se loppui. Ja voin syyttää siitäkin vain itseäni! Netti on pilannut elämäni, kuten moni muukin asia.

3

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseesi

      Sinähän vastasit omaan kysymykseesi jo,eli olet liikaa netissä.
      Jos koulu,työ,sosiaalinen elämä ja vanhat harrastukset kärsii sen vuoksi että olet mieluummin netissä,niin on ihan selvää että olet netistä riippuvainen.
      Miltä tuntuisi olla päivä tai viikko ilman nettiä? Jos sinusta tuntuu että on aivan mahdotonta,niin sekin sanoo jo jotain.

    • AinaElleN

      Minun lapsillani on netin käytön
      aikarajoitus.

      • Kakkakana

        Siltä vaikuttaa, jos kerran riiput noin iltayhdeksästä puoli seitsemään verkossa ja olet sen vuoksi suunnilleen joka päivä poissa koulusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe