vauvakuumeinen olen ja haluaisin kysyä noista hampaista.... muistaakseni olen kuullut jotakin hampaiden kuntoon huollosta ennen raskautta/sen aikana tai jotain... kuinka hampaat liittyvät raskauteen? ja miksi ne olisi syytä saada kuntoon..? -tyhmäkö-??
hampaat?!
4
611
Vastaukset
- raskauden aikana
ei voi kaikkia hammashoitoja suorittaa..muistaakseni juurihoitoa ei ainakaan. Joten hampaat kannattaa laittaa kuntoon ennen raskautta jos mahdollista.
- minä
juurihoitoa suorittaa raskauden aikana? Minä olen raskaana ja juurihoito on kesken ja sitä pitäisi parinpäivän päästä jatkaa kun on väliaikainen paikka ja lääke juurissa... Pakkohan se on jatkaa kun se lääke pois on otettava parinviikon sisällä!
- asiant.
minä kirjoitti:
juurihoitoa suorittaa raskauden aikana? Minä olen raskaana ja juurihoito on kesken ja sitä pitäisi parinpäivän päästä jatkaa kun on väliaikainen paikka ja lääke juurissa... Pakkohan se on jatkaa kun se lääke pois on otettava parinviikon sisällä!
juurihoidolle ei ole raskauden aikana mitään estettä
- hammashoitaja
Raskauden aikana (hormoonien takia) ikenet tulehtuu helpommin ja syljen koostumus muuttuu sellaiseksi, että se huuhtelee huonommin hampaita. Siitä seuraa se, että reikiä tulee helpommin. Oksentelu ja tiheät välipalat eivät myöskään tee hyvää hampaille. Ja kun se pikkuinen sitten on pullahtanut, niin jos äidillä tai isällä on paljon kariesbakteereja suussa ja tuttia nuollaan puhtaaksi ja nuolaistaan samaa lusikkaa, millä syötetään vauvaa, niin ne bakteerit siirtyvät lapsen suuhun. Ainoa asia, mitä hammaslääkärillä ei voi tehdä raskauden aikana on röntgenkuvien otto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101179- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753