Hämähäkkien myrkyttäminen

Myrkkymies

Asun vanhassa puutalossa ja täällä on aina siloin tällöin ongelmia erilaisten ötököiden kanssa.
Siivous ja pesäpaikkojen myrkytys yleensä hävittää ällötykset mutta yksi kestoriesa on hämähäkit joita juoksentelee silloin tällöin (vähän liian usein) kaappien takana ja seinän raoissa ja välillä katoissa, seinissä ja muuten vaan lattioilla.
Tavalliset hyönteismyrkyt eivät tunnu tehoavan ollenkaan, onko jotain tehomyrkkyä jolla hämähäkkien määrää saisi edes vähän rajoitettua vaikka kaikkia ei hengiltä saisikaan?

11

11610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myrkkymies

      .. eihän tämä nyt oikein puutarhakysymys ole mutta en oikein keksinyt mistä muualtakaan tämän alan asiantuntemusta voisi löytyä.. :D

      • torakka

        vain kierrät joka paikan niin monta kertaa kunnes ongelma poisutt ja kaupasta ostat pitkävaikuteisia myrkkyjä joka sisältävät joko foksiimia käytä hengitys suojia. On vielä yksi mahdolisuus että soitat paikaliselle tuhohyönteis yritykseen.


      • Myrkkymies
        torakka kirjoitti:

        vain kierrät joka paikan niin monta kertaa kunnes ongelma poisutt ja kaupasta ostat pitkävaikuteisia myrkkyjä joka sisältävät joko foksiimia käytä hengitys suojia. On vielä yksi mahdolisuus että soitat paikaliselle tuhohyönteis yritykseen.

        Olen ihan noita normihyönteismyrkkyjä käyttänyt ja ihmetellyt kun hämähäkki ei ole moksiskaan aineista. Katsotaan löytyisikö jotain tehokkaampaa ainetta.


    • näkökulma

      Hämähäkkejä riittää niin kauan kuin niillä riittää syötävää teidän talossa. Mieti, kannattaako niitä myrkytellä: ehkäpä ne pitävät aisoissa muiden talonne rakenteissa viihtyvien ötököiden kantoja. Ainakin jotkut koppakuoriaisten toukat käyttävät puuta ravinnokseen. Vaikka hämähäkit tuntuvatkin inhottavilta, katso mitä kaikkia muita inhottavia ötiäisiä niiden verkoista löydät!

      • Myrkkymies

        hyvä näkökulma. Itse asiassa olen huomannut että hyönteisiä hävittämällä ja nurkat puhtaana pitämällä myös hämähäkkien määrä vähenee.
        Olemme siis hämiksen kanssa tavallaan samalla puolella ötökkötaistelussa mutta jos onnistumme muiden ötöjen hävittämisessä niin hämähäkkikin menettää ravintonsa ja pääsen lopulta siitäkin riesasta.


      • Tuholaistorjuja
        Myrkkymies kirjoitti:

        hyvä näkökulma. Itse asiassa olen huomannut että hyönteisiä hävittämällä ja nurkat puhtaana pitämällä myös hämähäkkien määrä vähenee.
        Olemme siis hämiksen kanssa tavallaan samalla puolella ötökkötaistelussa mutta jos onnistumme muiden ötöjen hävittämisessä niin hämähäkkikin menettää ravintonsa ja pääsen lopulta siitäkin riesasta.

        Asiassa on tosiaan tämäkin puoli, että ne hämähäkit ovat loppujen lopuksi sinulle varsin hyödyllisiä otuksia. Hämähäkkien haitta on ainoastaan "kosmeettinen".Moni vihaa hämähäkkiä niiden ulkonäön vuoksi. Kyllä niistä myrkyillä eroon pääsee, mutta sinuna totuttelisin rauhanomaiseen kanssaelämiseen.Hämähäkit pitävät taas monen paljon haitallisemman ötökän kannan kurissa.


      • Torakka
        Tuholaistorjuja kirjoitti:

        Asiassa on tosiaan tämäkin puoli, että ne hämähäkit ovat loppujen lopuksi sinulle varsin hyödyllisiä otuksia. Hämähäkkien haitta on ainoastaan "kosmeettinen".Moni vihaa hämähäkkiä niiden ulkonäön vuoksi. Kyllä niistä myrkyillä eroon pääsee, mutta sinuna totuttelisin rauhanomaiseen kanssaelämiseen.Hämähäkit pitävät taas monen paljon haitallisemman ötökän kannan kurissa.

        on "kosmeetinen " haitta mitähän sillä tarkoitit eikös soleritoukka ole myös "kosmeetinen" haitta,
        tietääkseni sokeritoukka ei ole aiheutanut vielä mitään bakteeri tai virus peräisiä sairauksia olemassa ololaan .


      • Tuholaistorjuja
        Torakka kirjoitti:

        on "kosmeetinen " haitta mitähän sillä tarkoitit eikös soleritoukka ole myös "kosmeetinen" haitta,
        tietääkseni sokeritoukka ei ole aiheutanut vielä mitään bakteeri tai virus peräisiä sairauksia olemassa ololaan .

        Tällä"kosmeettisella" tarkoitin vähän siihen suuntaan, että monella on ns. hämähäkkikammo. Sanavalintani oli vähän huono. Hämähäkit pysyttelevät kyllä varsin piilossa ja ei niistä yleensä ole suurta haittaa.Sokeritoukan kanssa on sama juttu, jos niitä satunnaisesti jossain vilahtaa niin ei se ole maailman loppu ellei sitten kanta ole kasvanut aivan mahdottomaksi.Ihmiset ovat niin erillaisia, joku saa tarpeekseen jo yhdestä hämähäkistä ja joitakin ne eivät juurikaan haittaa.Hämähäkki on kyllä mielestäni ihmisen kannalta hiukan parempi"alivuokralainen" kuin sokeritoukka...


      • Torakka
        Tuholaistorjuja kirjoitti:

        Tällä"kosmeettisella" tarkoitin vähän siihen suuntaan, että monella on ns. hämähäkkikammo. Sanavalintani oli vähän huono. Hämähäkit pysyttelevät kyllä varsin piilossa ja ei niistä yleensä ole suurta haittaa.Sokeritoukan kanssa on sama juttu, jos niitä satunnaisesti jossain vilahtaa niin ei se ole maailman loppu ellei sitten kanta ole kasvanut aivan mahdottomaksi.Ihmiset ovat niin erillaisia, joku saa tarpeekseen jo yhdestä hämähäkistä ja joitakin ne eivät juurikaan haittaa.Hämähäkki on kyllä mielestäni ihmisen kannalta hiukan parempi"alivuokralainen" kuin sokeritoukka...

        Olen itsekin aina sanonut asiakaileni että hämähäkit ovat hyötyeläimiä.
        Mutta tuo sana kosmeetinen vain oli niin hauskasti sanottu että oli pakko kysäistä.
        Älä hermostu täällä toinen Desinfektori.


      • Tuholaistorjuja
        Torakka kirjoitti:

        Olen itsekin aina sanonut asiakaileni että hämähäkit ovat hyötyeläimiä.
        Mutta tuo sana kosmeetinen vain oli niin hauskasti sanottu että oli pakko kysäistä.
        Älä hermostu täällä toinen Desinfektori.

        Niin minä vähän arvelinkin! :) Asia on ihan OK!


    • Täitä

      Älä hyvä mies tapa viatonta hämähäkkiä.
      mä en luule vaan tiedän että kämppäs on täynnä hämähäkkien ruokaa eli loisia, täitä, punkkeja..
      HATUN-NOSTO SIITÄ HÄMÄHÄKEILLE JA KOLMINKERTAINEN ELÄKÖÖN HUUTO!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe