Pari kysymystä.

erkki

Eli minulla on nyt kolmen kuukauden ikäinen pk. kääpiömäyräkoira naaras ja olen tässä nyt koittanut alkaa opettaan sitä yksin oloon kun kohta taas työt kutsuvat mutta mitkös olisi hyviä keinoja opettaa se yksin oloon? Muuten se on kovin vilkas koira ja sylissä tykkää olla todella paljon eli hurjan ihmis läheinen koira ja jos yrittää jättää esim huoneeseen yksin ovi kiinni niin hetken päästä jo alkaa haukkua kovin.

6

678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Fyysinen ja ennen kaikkea henkinen väsytys sekä ruokinta ennen yksin jättöä auttavat koiraa lepäämään sen ajan kun omistaja on poissa, ei välttämättä jaksa haukkua. Myös pientä toimintaa voi jättää, esim herkkuja vessapaperihylsyyn. Radion voi myös jättää päälleä. Tsemppiä!

• Hensu

opetettiin yksin oloon niin että ensin jätin sen sisälle yksin ihan vain pieniksi ajoiksi esim. kun vein roskat ja siitä aikaa pikkuhiljaan alettiin pidentämään.Aluksi koira uikutti silloin kun läksin, mutta kun tulin takaisin oli aivan hiljaista.Etenkin aluksi jätin koiralle paljon puuhailtavaa esim.vessapaperirullia ja jotain herkkua esim.siankorvan minkä kanssa aikaa kuluukin paljon!Aluksi myös välillä jätin koiralle peittoni tai paitani niin että koiralle jäi jotain minun tuoksuista, minkä päällä se sitten tykkäsikin nukkua.Olen myös välillä jättänyt koiralle telkkarin tai radion auki, mutta nykyään (nyt 5kk mäykky) ei enää tarvitse jättää mitään ja koira jää kiltisti ja hiljaa kotiin ja on yleensä aina nukkumassa kun tulen kotiin.

• erkki

Ja tuo minun kääpiömäyräkoira tykkää olla todella paljon saunassa aina kun menen suanaan niin se jää oven taakse vinkuun kun ei ihan hirveän usein viitsi ottaa sitä jos siitä on haittaa vai onko miten turkki reagoi ja miten näin talvella kun on kylmä? Mikä olisi hyvää shampoota tuollaiselle pitkäkarvaiselle mäyrikselle?

• varma

että koira tahtoo saunaan vai haluaako se sinut sieltä pois? Itse pesen mäykkyni ihan koirashampoolla noin 4kk välein suunnilleen, citymarketista ostettua pentu/mieto-shampoo.

• erkki
        varma kirjoitti:

että koira tahtoo saunaan vai haluaako se sinut sieltä pois? Itse pesen mäykkyni ihan koirashampoolla noin 4kk välein suunnilleen, citymarketista ostettua pentu/mieto-shampoo.

Avaan oven niin se menee heti saunan puolelle ja kun nostaa parveen niin siellä se makaa ja juo vettä. Ja kasvattaja mistä koirani hain niin sanoi että myös sen emä on kova saunomaan.

• erkki

Tuota onkos kellään mitään tietoa kun koirallani on hilsettä että mistä se voisi johtua ja millä keinoin sitä kannattaisi torjua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      82
      3917
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2851
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2282
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1291
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      879
    6. 130
      855
    7. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      801
    8. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      774
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      736
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      710
    Aihe