Hei,
Minulla on todettu n. 3kk sitten lasiaisen irtaumat aluillaan molemmissa silmissä. olen 25-vuotias nainen. Viimeksi 3 vkoa sitten jälkitarkastuksessa silmälääkäri löysi oikeasta silmästäni verkkokalvon ohentuman, latticen degeneraation (tai jotain tällaista). Olin niin ällistynyt, etten älynnyt kysyä, onko vaarallista, mitä aiheuttaa, onko hoito tarpeen. Entä seuranta?Onko neuvoja?
latticen degeneraatio
2
2913
Vastaukset
- silmälääkäri
Nämä ovat yleensä hyvänlaatuisia muutoksia eivätkä yleensä aiheuta verkkokalvon irtaumia. Jos muutoksia on enemmänkin, saattaa laserrajaus tulla kyseeseen.
Jos sinua ei lähetetty eteenpäin laserhoitoon, ei lääkärisi pitänyt muutoksia (ainakaan tässä vaiheessa) sellaisina, että niille pitäisi jotakin tehdä. Eli voit olla huoleti. Jos ei lääkäri muuta neuvoa antanut, niin tarkistuttamassa voisi käydä parin vuoden kuluttua (paitsi jos sinulla on huomattava likinäköisyys, silloin kävisin esim. vuoden kuluttua tarkastuksessa).
Tämä tietenkin edellyttäen, että muita oireita ei ole...- sammy
kiitos oikein paljon vastauksesta. On todella hienoa että joku neuvoo minua tietämätöntä ihmispoloa!
Tarkastukseen vuoden kuluttua siis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965