Kysymyksiä wiccalaisuuteen liittyen

Kyseleväiset

1.haluaisimme ensinnäkin tietoa loitsuista ja jos jollain on niitä niin annappa meikälle.
2.kirjoittakaa muutamia pakollisia esineitä.
3.kerro miten kristallipallolla ennustetaan
4.kerro rohtoja joita olet itse kehitellyt LUONNON materiaaleista.
5.mikä on wiccalaisuuden perusajatus


KIITOS PALJON VASTANNEILLE

3

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luminara

      1. Loitsu onYleensä riimitelty "runo" (pahoittelen jo valmiiksi ilmaisuani, mutta en keksinyt parempaa)jolla pyritään muuttamaan asioita tahdon voimalla magiassa. Ja tämä on siis minun määritelmäni loitsulle.

      2. Pakollisia esineitä, onko sellaisia? No ainakin pentagrammi olisi hyvä olla samoin jonkinlainen malja ja suitsuketeline/tuoksulyhty ja kynttilöitä jalkoineen.

      3. Kristallipallosta en tiedä kun itse käytän ennustamiseen riimukiviä.

      4. Rohtoja en ole pahemmin kehitellyt vaan käytän tarvitsemiani kasveja sellaisenaan (tulipa outo vastaus taas, suonette sen anteeksi)

      5. Wiccalaisuuden perusajatus kiteytyy mielestäni radeeseen ja kolminkertaisen paluul lakiin, myös se että luontoa tulee kunnioittaa ja elämää juhlistaa sekä jumalan ja jumalattaren näkyminen kaikkialla luonnossa ja sen kiertokulussa ovat osa wiccan perusajatusta

    • korppi

      1. Jos haluatte ensimmäisenä tietoa _loituista_ oletteko todella kiinnostuneita wiccalaisuudesta vai kenties noituudesta?? Wicca on uskonto, jonka yhtenä osa-alueena on magia. Se ei kuitenkaan ole tärkeintä. Esimerkiksi Varjojen Kirjan internet sivuilta löytyy loitsut-osio, josta valmiita loitsuja voi kopioida. Kuitenkaan loitsuista ei ole juuri hyötyä, jos ei tiedä muita perusasioita, kuten kehän luomista tai energian suuntaamista.

      2. Pakollisia esineitä noituuden harjoittamiseen ei ole. Wiccaan taas kuuluu rituaalivälineitä joista tärkeimpiä ovat sauva, athame, pentaakkeli ja malja.

      3. Kristallipallosta enneustaminen perustuu siihen, että pallo toimii keskittymisen apuna ja alitajunnasta nousee palloa tuijottaessa mielikuvia/näkyjä joita tulkitaan. Yleensä kirstallipallosta katsojat ovat selvännäkijöitä. Helpompia tapoja ennustaa aloittelijalle ovat esim. tarotkortit tai riimut.

      4. Luonnon materiaaleista ei kannata itse kehitellä rohtoja ellei ole tutustunut syvällisesti fytoterapiaan ja tunne kasveissa olevia kemiallisia ainesosia ja niiden yhteisvaikutuksia. Parempi keino on mennä esim. www.yrttitarha.com :iin ja opiskella sieltä muutamien kasvien rohdosvaikutuksia.

      5. Tästä löydätte tietoa mm. kirjastossa saatavilla olevasta Titus Hjelmin, Mitä Wicca on kirjasta

      • Poison

        "Kuitenkaan loitsuista ei ole juuri hyötyä, jos ei tiedä muita perusasioita, kuten kehän luomista tai energian suuntaamista."

        Kaikki noidat eivät tosin luo kehää, tai harrasta energian suuntaamista tietoisesti. Loitsut tosin olisi hyvä kirjoittaa itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe