1.haluaisimme ensinnäkin tietoa loitsuista ja jos jollain on niitä niin annappa meikälle.
2.kirjoittakaa muutamia pakollisia esineitä.
3.kerro miten kristallipallolla ennustetaan
4.kerro rohtoja joita olet itse kehitellyt LUONNON materiaaleista.
5.mikä on wiccalaisuuden perusajatus
KIITOS PALJON VASTANNEILLE
Kysymyksiä wiccalaisuuteen liittyen
3
534
Vastaukset
- luminara
1. Loitsu onYleensä riimitelty "runo" (pahoittelen jo valmiiksi ilmaisuani, mutta en keksinyt parempaa)jolla pyritään muuttamaan asioita tahdon voimalla magiassa. Ja tämä on siis minun määritelmäni loitsulle.
2. Pakollisia esineitä, onko sellaisia? No ainakin pentagrammi olisi hyvä olla samoin jonkinlainen malja ja suitsuketeline/tuoksulyhty ja kynttilöitä jalkoineen.
3. Kristallipallosta en tiedä kun itse käytän ennustamiseen riimukiviä.
4. Rohtoja en ole pahemmin kehitellyt vaan käytän tarvitsemiani kasveja sellaisenaan (tulipa outo vastaus taas, suonette sen anteeksi)
5. Wiccalaisuuden perusajatus kiteytyy mielestäni radeeseen ja kolminkertaisen paluul lakiin, myös se että luontoa tulee kunnioittaa ja elämää juhlistaa sekä jumalan ja jumalattaren näkyminen kaikkialla luonnossa ja sen kiertokulussa ovat osa wiccan perusajatusta - korppi
1. Jos haluatte ensimmäisenä tietoa _loituista_ oletteko todella kiinnostuneita wiccalaisuudesta vai kenties noituudesta?? Wicca on uskonto, jonka yhtenä osa-alueena on magia. Se ei kuitenkaan ole tärkeintä. Esimerkiksi Varjojen Kirjan internet sivuilta löytyy loitsut-osio, josta valmiita loitsuja voi kopioida. Kuitenkaan loitsuista ei ole juuri hyötyä, jos ei tiedä muita perusasioita, kuten kehän luomista tai energian suuntaamista.
2. Pakollisia esineitä noituuden harjoittamiseen ei ole. Wiccaan taas kuuluu rituaalivälineitä joista tärkeimpiä ovat sauva, athame, pentaakkeli ja malja.
3. Kristallipallosta enneustaminen perustuu siihen, että pallo toimii keskittymisen apuna ja alitajunnasta nousee palloa tuijottaessa mielikuvia/näkyjä joita tulkitaan. Yleensä kirstallipallosta katsojat ovat selvännäkijöitä. Helpompia tapoja ennustaa aloittelijalle ovat esim. tarotkortit tai riimut.
4. Luonnon materiaaleista ei kannata itse kehitellä rohtoja ellei ole tutustunut syvällisesti fytoterapiaan ja tunne kasveissa olevia kemiallisia ainesosia ja niiden yhteisvaikutuksia. Parempi keino on mennä esim. www.yrttitarha.com :iin ja opiskella sieltä muutamien kasvien rohdosvaikutuksia.
5. Tästä löydätte tietoa mm. kirjastossa saatavilla olevasta Titus Hjelmin, Mitä Wicca on kirjasta- Poison
"Kuitenkaan loitsuista ei ole juuri hyötyä, jos ei tiedä muita perusasioita, kuten kehän luomista tai energian suuntaamista."
Kaikki noidat eivät tosin luo kehää, tai harrasta energian suuntaamista tietoisesti. Loitsut tosin olisi hyvä kirjoittaa itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003264801- 162266
- 1942109
- 1071486
- 811407
- 741002
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57987IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2939Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119844Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59776