Keräilyarvoa???

Nigggis`´

Oon täs ottanut talteen muutamia eurokilokoita, ihan vain huvin vuoksi. Eli Suomi 20c v. 2005,
3 Suomen erikoiskolikkoa 2004, 7 Suomen Erikoiskolikkoa 2005. Onko arvoa, eli kannattaako säästä nämä? Ja paljollas tämmöset voi myyä, koko satsin

7

5489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • numismaatikko

      Mielestäni tuon 20 centtisen arvoa on vaikea määritellä, sillä kaikki tänä vuonna painetut 20 centtiset eivät ole tulleet jakeluun, ei siis ainakaan toistaiseksi mitään sen kummempaa arvoa.

      Vuoden 2004 2 euron erikoiskolikot, joissa "lehden" mallinen kuvio takana, ei mitään arvoa, ainakaan toistaiseksi, viime vuonna vielä jopa 15?/kpl. Tämän vuoden 2? erikoiskolikot, joissa lintu ym. takana, ei vielä arvoa, keväällä saatta ollakin. Että näin.

      • Hups..

        Tarkotin siis Suomen 20c 2000, en 2005 :D


      • numismaatikko
        Hups.. kirjoitti:

        Tarkotin siis Suomen 20c 2000, en 2005 :D

        Joo, siis vuoden 2000 20cnt on ainakin minun tietääkseni muina vuonna lyötyjä 20 centtisiä arvokkaampi. Itse en ainakaan niitä kovin montaa ole löytänyt. Tosin niidenkin arvo nousee harvinaisen korkealle vasta, kun euroja ei enää käytetä tai kun kiertoon tulee uudenlaiset 20 centtiset. Toistaiseksi kannattaa siis säästää.


      • numismaatikko kirjoitti:

        Joo, siis vuoden 2000 20cnt on ainakin minun tietääkseni muina vuonna lyötyjä 20 centtisiä arvokkaampi. Itse en ainakaan niitä kovin montaa ole löytänyt. Tosin niidenkin arvo nousee harvinaisen korkealle vasta, kun euroja ei enää käytetä tai kun kiertoon tulee uudenlaiset 20 centtiset. Toistaiseksi kannattaa siis säästää.

        Kierrossa ollesta hyväkuntoisesta vuoden 2000 20c:tä maksaisin mielelläni 4 euroa kappaleelta (virheettömistä 6 euroa).
        Vuoden 2004 erikois 2:n euron (saunavihta) rahat taas ostaisin 3-5 euron hintaan.

        Tämän vuoden "juhlarahalle" ei vakiintunutta hintaa ole oikein vielä muodostunut. Taitaa olla käypä hinta pötköstä otetulle 2,7 euroa, ja kaupan kassalta poimitulle 2,1 euroa.
        Näidenkin lanttien arvo nousee, uusien jäsenmaiden ja uusien keräiliöiden myötä.
        Oma veikkaukseni on että 10 vuoden päästä ko. 2 euronen on hinnaltaan 30 euroa.


      • Nigggis`´
        cevy kirjoitti:

        Kierrossa ollesta hyväkuntoisesta vuoden 2000 20c:tä maksaisin mielelläni 4 euroa kappaleelta (virheettömistä 6 euroa).
        Vuoden 2004 erikois 2:n euron (saunavihta) rahat taas ostaisin 3-5 euron hintaan.

        Tämän vuoden "juhlarahalle" ei vakiintunutta hintaa ole oikein vielä muodostunut. Taitaa olla käypä hinta pötköstä otetulle 2,7 euroa, ja kaupan kassalta poimitulle 2,1 euroa.
        Näidenkin lanttien arvo nousee, uusien jäsenmaiden ja uusien keräiliöiden myötä.
        Oma veikkaukseni on että 10 vuoden päästä ko. 2 euronen on hinnaltaan 30 euroa.

        Okei, no laitetaas talteen :P


      • Minä vaan...:)
        Nigggis`´ kirjoitti:

        Okei, no laitetaas talteen :P

        Entä paljokohan maksettais, vai onko keräilyarvoa ollenkaan...2006 vuoden 2-euoron erikoiskolikosta, "yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden 100-vuotismuistoksi"


      • Minä vaan...:) kirjoitti:

        Entä paljokohan maksettais, vai onko keräilyarvoa ollenkaan...2006 vuoden 2-euoron erikoiskolikosta, "yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden 100-vuotismuistoksi"

        lukuun ottamatta tuota vuoden 2004 2:n euron kolikkoa, juurikaan ole keräilyarvoa muodostunut.

        Tämän ns. risurahan arvo on kohtuuttoman suuri näihin muihin juhlapainoksiin. Syynä voi pitää sitä että, tätä "risurahaa" ei voinut ostaa rullina, vaan se laitettiin kiertoon tavallisen vaihtorahan joukossa. Tämä taas teki ko. rahan saamisesta huomattavasti hankalampaa, mikä taasen nosti hintaa. Kaikkia muita painoksia on saanut nimellishintaan, täysinä rullina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe