Citalopram

väsyttää?

Olenko kuvitellut tämän asian, vai voiko citalopram väsyttää? Mulla on sen käytön aloittamisen jälkeen ollut miltei koko ajan semmoinen epätodellinen ja väsynyt olo. Ei kuitenkaan siten väsynyt, että nukuttaisi erityisen paljon, vaan semmoinen hutera olo. Vastatkaa, please, kuulostaako tutulta, vai vippaako päässäni normaaliakin enemmän:)

7

2245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tatjaana

Juuri olen ajatellut kysyä samaa. Olen nyt kaksi viikkoa syönyt kyseistä lääkettä. Oireet on hieman vähentyneet mutta väsyttää ja olo on hieman "kummallinen". Töissä oleminen on aika raskasta. Täytyy vain toivoa että tämä olo paranee, kun lääkitystä jatkaa eteenpäin. Tunnen kuitenkin että se on jotain auttanutkin. Olen myös miettinyt samaa oudosta olosta....olenko tulossa entistäkin "hullummaksi" :)Oletko kauan syönyt kyseistä lääkettä?

• vastauksesta

Vajaan kuukauden olen syönyt. Parin ekan vaikean viikon jälkeen pahimmat kohtaukset ovat jääneet pois, mutta olo on todella väsynyt ja kummallinen. Nyt harkitaan annostuksen korottamista. Kuinkahan se vaikuttaa väsymykseen?

• Tatjaana
        vastauksesta kirjoitti:

Vajaan kuukauden olen syönyt. Parin ekan vaikean viikon jälkeen pahimmat kohtaukset ovat jääneet pois, mutta olo on todella väsynyt ja kummallinen. Nyt harkitaan annostuksen korottamista. Kuinkahan se vaikuttaa väsymykseen?

Itse aloitin 10 mg eli pienellä annoksella, yritin viikon päästä nostaa annoksen 20 mg. Tuli todella hankala olo. Nyt syön 15 mg. Yritän lääkärin ohjeen mukaan, pikkuhiljaa nostaa annoksen. Toivottavasti elimistö sopeutuu vähitellen. En usko kuitenkaan, että lääkettä kannattaa vaihtaa, sivuvaikutuksia on kaikilla lääkkeillä. Tsemmppiä outoon oloon :) Toivotaan parempaa huomista.

• oireina
        Tatjaana kirjoitti:

Itse aloitin 10 mg eli pienellä annoksella, yritin viikon päästä nostaa annoksen 20 mg. Tuli todella hankala olo. Nyt syön 15 mg. Yritän lääkärin ohjeen mukaan, pikkuhiljaa nostaa annoksen. Toivottavasti elimistö sopeutuu vähitellen. En usko kuitenkaan, että lääkettä kannattaa vaihtaa, sivuvaikutuksia on kaikilla lääkkeillä. Tsemmppiä outoon oloon :) Toivotaan parempaa huomista.

huimaus, huimaus ja huimaus. siis järkyttävää!!!
        olo on myöskin epätodellinen, ihan niinku pää olis irti...

• Melina

Nii tarkoitatteko Citalopram Sandoz:ia? sitäkö syötte..
      Minulle määrättiin ne mutta itse en ole vielä ruvennut syömään. Niin olisi hienoa jos kertoisitte lääkkeestä jtn henk.kohtasia kokomuksia? onko vakavia oireita ollu.. ja muuten unohdin kysyä lääkäriltä.vaikuttaako alkoholi käyttöön? saako nauttia samalla.. (kun yleensä mitkä vaikuttaa keskushermostoon niin ei saisi). kiitos avustanne.

• ole hyvä

Syön itse citalopram hexalia, sitä ennen söin citalopram ratiopharmia, sama tuote, mutta toi hexalin on halvempi, joten vaihdoin siihen. Käytännössä sun lääke on kanssa ihan sama. Alkoholia voi käyttää, kunhan et käytä liikaa. Alkoholi vie lääkkeen teholta terää, ja alkaa väsyttää nopeammin kuin normaalisti. Sivuoireina on muun muassa epätodellinen olo, lievät vatsavaivat, pienoinen päänsärky jne. Ei kamalia. Kun aloitin lääkkeen käytön, muutama eka viikko oli tosi vaikeeta, kun kaikki oireet olivat normaaliakin kovempia. Se menee ajan kanssa ohitse. Annostukseni on 10 mg päivässä, otan lääkkeeni aamulla. Kysele lisää, jos tarvitset jotain tarkempaa infoa.

• Melina
        ole hyvä kirjoitti:

Syön itse citalopram hexalia, sitä ennen söin citalopram ratiopharmia, sama tuote, mutta toi hexalin on halvempi, joten vaihdoin siihen. Käytännössä sun lääke on kanssa ihan sama. Alkoholia voi käyttää, kunhan et käytä liikaa. Alkoholi vie lääkkeen teholta terää, ja alkaa väsyttää nopeammin kuin normaalisti. Sivuoireina on muun muassa epätodellinen olo, lievät vatsavaivat, pienoinen päänsärky jne. Ei kamalia. Kun aloitin lääkkeen käytön, muutama eka viikko oli tosi vaikeeta, kun kaikki oireet olivat normaaliakin kovempia. Se menee ajan kanssa ohitse. Annostukseni on 10 mg päivässä, otan lääkkeeni aamulla. Kysele lisää, jos tarvitset jotain tarkempaa infoa.

Hmm.. juu, mietin vain kun jotkun väittivät että saattaa mennä hieman sekasin jos käyttää mielialalääkkeiksi nimettyjä lääkkeitä ja alkoholia samaan aikaan. mutta eihän siinä mitään jos se on Ok:)! eikä nyt hinku olekkaan hirveästi käyttää alkoholia olon takia, mutta ettei sitten käy mitään. No joo ekat viikot vähän "pelottaa", kun olen aika herkkä lääkkeille.. mutta koitetaan selvitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6134
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3065
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      2873
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      336
      1081
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1049
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe