ONKO KELLÄÄN KERTOA OMAKOHTAISIA KOKEMUKSIA ARAVAN KÄYTÖSTÄ KULTAPISTOKSIIN YHDISTETTYNÄ TAI ILMAN?
REUMALÄÄKE ARAVA
7
9737
Vastaukset
- Bevo
syönyt Aravaa yli vuoden 1 tabl./pvä. Kesti monta viikkoa ennenkuin huomasin mitään positiivistä vaikutusta. Pikku hiljaa tulehdus väheni nivelistä. Valitettavasti ei kokonaan joten minä saan nyt Enbrel pistoksia (syyskuusta lähtien)pari kertaa viikossa että jaksan käydä töissä. Talvi on ainakin minulle vaikeaa aikaa. Toivon että pärjäisin taas sitten keväällä pelkällä Aravalla. Mitään haittavaikutuksia minulla ei ole ollut Aravasta. Verikokeissahan pitää käydä säännöllisesti!
- Tauri
Minulla Arava ei ollut onnistunut lääke. Kuukauden olin käyttänyt, jonka jälkeen lääke piti lopettaa. Kivut ja turvotukset olivat lisääntyneet ja tulehdusarvot nouseet huimasti. Mutta varmaan monella erittäin toimiva lääke, kun löytää oikean lääkeyhdistelmän.
- chihuahua
käytti Aravaa noin kaksi vuotta (yhdessä metotreksaatin ja kortisonin kanssa). Aluksi tehosi jonkin verran, sitten ei. Sivuvaikutuksia ei juuri ollut, paitsi alussa vähän maksa-arvojen nousua. Periaatteessa varmaan ihan hyvä lääke, mutta ei auta kaikkia.
- Remicade
Olen käyttänyt Aravaa nyt ainakin 5v.Alkuun se vei hiukset päästä ja maksa-arvot nousi pilviin. Alku meni kuukausi Aravaa syöden ja kuukausi tauolla pitäen että sain maksa-arvot taas kohdalleen.Sen jälkeen teki Remicaden kanssa sappivaivat, jonka ansioista sappirakko leikattiin pois.
Sitten löydettiin sopiva annostelu, joka minulla on tbl joka toinen pvä eli kolme tbl vkossa.
Hiukset kasvoi aikanaan takaisin, eikä sen koommin ole lääkitys ongelmia aiheuttanut.
Sen se kyllä aiheuttaa, että jos sairastun flunssaan, nuha, kurkkukipu, on lääke jätettävä tauolle, muuten en pääse flunssasta eroon ollenkaan.
Turvakokeita otettiin alkuun kerran vkossa, kun oli ongelmia, mutta nykyisin käyn ainoastaan kolmen kk välein.
Miten ap:llä tehoaa Enbrel, pitäisi siirtyä siihen vuoden alusta?
Sanoiko reumatologisi sinulle, että Enbrel jätetään pois jos tautisi rauhoittuu?
Itse käynyt nyt 4v Remicadessa, enkä edes kuvittele jättäväni sitä pois. Tosin tauti on ärhäkkää laatua.
- aravaatikko
Arava on ollut itselläni selvästi ensimmäinen lääke, joka on todella auttanut reumaan (ja kokeiltu on montaa!). Valitettavasti olen ollut sen takia jatkuvasti sairaana (flunssissa ja muissa hengistystietulehduksissa). Lisäksi hiukset ovat ohentuneet kolmannekseen, iho ohentunut ja kuivunut, kynnet lakanneet kasvamasta jne. Vaivoihin on kyllä selvästi auttanut lääkityksen puolittaminen Humira-lääkityksen alettua.
- Tretja
Käyttänyt 8 v. Yhdessä Mobicin kanssa. Reuman oireet ovat olleet poissa jo useamman vuoden
- kampaaja
olen käyttänyt arava lääkityatä kohta 8 vuotta ja olen todella onnellinen että tämä lääke löytyi.alussa kyllä lähti hiuksia mutta nyt kaikki ok.syön sinkkiä ja omega 3 päivittäin myös maitohappobakteereja.ja ihanin asia...voin lenkkeillä ja jumpata!elämänlaatu huomattavasti parantunut!(reuma ollut kohta 18 vuotta).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875