Saako ansioisidonnaista vain jos kuuluu johonkin liittoon?
Valmistuin tradenomiksi lokakuussa nyt minulla on määräaikainen työsopimus kesään asti. Jos nyt liityn liittoon, voinko saada ansiosidonnaista, vaikka sitä 10 kk tai mikä se nyt olikaan, ei ole täyttynyt kesään mennessä?
Ansiosidonnaisen saanti
8
1258
Vastaukset
- 48 viikkoa
Samaten jäsenyydessä liittoon on jokin aikaraja
vähintään. Nämähän eivät ole hyväntekeväisyys-
järjestöjä.- Carolina-
Näinhän vähän epäilinkin. Kiitos nopeasta vastauksesta.
- pip²
Ammattiliitolla ei ole mitään tekemistä päivärahojen kanssa, työttömyyskassa maksaa päivärahat.
Ansiosidonnaisen päivärahaan on oikeutettu kun on ollut jäsenaikana palkallisessa töissä vahintään sen 10kk. Kassan jäsenmaksu on luokkaa 0.3% bruttopalkasta. - maksaja
pip² kirjoitti:
Ammattiliitolla ei ole mitään tekemistä päivärahojen kanssa, työttömyyskassa maksaa päivärahat.
Ansiosidonnaisen päivärahaan on oikeutettu kun on ollut jäsenaikana palkallisessa töissä vahintään sen 10kk. Kassan jäsenmaksu on luokkaa 0.3% bruttopalkasta.Oikeastaan työttömyyskassakaan ei ole se oikea maksaja. Kassahan saa rahat TVR:stä joka ottaa rahoista n.80% työnantajilta ja 20% kaikilta palkansaajilta.
- Alalla
Sen verran korjausta edellisen kirjoittajan viestiin, että työssäoloehdon täyttävää työtä tulee olla vähintään 43 kalenteriviikkoa, ei siis 48. Jos sinulle on joskus maksettu Kelan peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista aiemmin, työssäoloehto täyttyy 34 viikolla.
Ja kassassa sinun täytyy olla ollut vakuutettuna myös vähintään 10 kk... Tosiaan liittojen jäsenmaksuissa maksaa paljon ne "oheispalvelut" (lehdet ja juristi yms.), joita pelkkä kassajäsenyys ei tarjoa, mutta kannattaa niitä hintaeroja ja omia tarpeita tietty miettiä, sillä hintaerot ovat huimat. :)
- pelkkä kassakin riittää.
- Vastarannan kiiski
...että jos ja kun ongelmia tulee työnantajan kanssa, on helvetisti parempi idea että takanasi on liitto lakimiehineen, kuin että joudut itse lukemaan lakikirjoista mitä oikeuksia sinulla on, vai mitä?
- Tuoppis
Vastarannan kiiski kirjoitti:
...että jos ja kun ongelmia tulee työnantajan kanssa, on helvetisti parempi idea että takanasi on liitto lakimiehineen, kuin että joudut itse lukemaan lakikirjoista mitä oikeuksia sinulla on, vai mitä?
Jos ja kun, kuten minä, on oppinut mies/nainen (naiset ei yleensä), niin ei se lakien ymmärtäminen vaikeaa ole. Säästät vuodessa helposti useita satoja euroja, kun kuulut pelkkään työttömyyskassaan liiton sijasta.
"Liitot on lampaille !! "
"Tosimies kuuluu kassaan ja liitot kokonaan passaa !!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760