Pixmania toimii

Riippumaton

Lukaisin tätä palstaa, ja on ihan pakko kommentoida. Tuntuu että Pixmanialla pelotellaan, jotta kukaan ei vaan ostaisi sieltä. Oliskohan joidenkin kirjoitusten takana kotimainen elektroniikkakauppias. Olen kaksi kertaa tilannut tuotteita Pixmaniasta ja molemmilla kerroilla olen saanut, mitä olen tilannut ja sovittuun aikaan. Ensimmäisellä kerralla mp3-soittimen nappikuulokkeet ja toisella kerralla videokameran laukun.
Molemmilla kerroilla selvästi halvemmalla kuin täkäläisistä liikkeistä. Suosittelen muillekin.

28

17186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmm...

      Itse olen ajatellut vähän samaa, nimittäin sitä, että liekö tarkoitushakuista mustamaalausta?
      Itse olen tilannut Pixmanialta kaksi digikameraa. Ensin itselle ja myöhemmin myös lapselle.Ensimmäinen tilaus Briteistä (toimitettiin Ranskasta) ja toinen Saksasta (toimitettiin myös Ranskasta) Ja molemmat tulivat nopeasti kolmessa vuorokaudessa käteen toimitettuina. Pisin aika toimituksista (lähes 2 vrk:tta) meni täällä Suomen päässä. Ja halvemmalla toki, eikä tuotteissa ole ollut mitään valittamista.

    • Miximixi

      Täällä käydyistä keskusteluista saa tosiaan sen kuvan että kyseessä olisi huijaukseen erikoistunut firma. Mutta aina ovat tuotteet tulleet ja hinnat ovat olleet edulliset. Olin hyvin tyytyväinen MP3-soittimeen, mutta kahden päivän päästä soi vielä ovikello, ja DHL ojensi käteeni ison paketin joka sisälsi kankaisen suojapussin (jota ei minusta edes mainittu tuotetiedoissa?). Canonin objektiivin kanssa kesti hieman pidempään, mutta kun kirjoitin asiakaspalveluun ja kerroin tarvitsevani lasia Egyptin matkalla kolmen vuorokauden kuluttua, toimitukseen tuli vauhtia. Takuuasioiden toimivuudesta ei ole vielä kokemusta...

    • Kamera-ostaja

      Ei taida olla kotimainen kauppias takana, koska noita samanlaisia valituksia on myös ulkomaisissa keskusteluryhmissä vaikka kuinka. Ja ihmiset tuntuvat olevan aika kiukkuisia sielläkin. Itse ostin kesällä sieltä kameran ja kaikki meni silloin ihan hyvin.
      Ehkä siellä on syksyllä on mennyt jotain pieleen, ainakin viestien päivämääristä voisi niin päätellä. Jos ja kun siellä on ollut ongelmia, niin kauppiaan olisi kannattanut niistä kotisivuillaan mainita, niin olisi luottamus paremmin säilynyt. Mutta mistään ei koskaan kannata ostaa mitään niin että maksaa ennakkoon. Ainakaan mitään arvokkaampaa tavaraa. On niitä suomalaisiakin kauppoja mennyt konkurssiin ja rahat jääneet ihmisiltä saamatta.

      • helmikuulta 2005

        Onkohan kaikki sen jälkeen mennyt pieleen, kun ei ole mitään kehuttavaa asiakkaiden taholta ilmennyt?


      • Max Pinia
        helmikuulta 2005 kirjoitti:

        Onkohan kaikki sen jälkeen mennyt pieleen, kun ei ole mitään kehuttavaa asiakkaiden taholta ilmennyt?

        Juttuhan on niin että haukkuja yleensä esitetään paljon herkemmin kuin kehuja. Se on minun mielestäni ihan OK, oletusarvona pitäisi kai olla että se mitä on sovittu myös pidetään, puolin ja toisin. En minäkään odota kehumisia sähkölaitokselta tms. siitä, että olinpa reilu kaveri kun maksoin laskuni eräpäivänä enkä jättänyt perittäväksi. :o)

        Tuskinpa Pixmaniallakaan kaikki on mennyt pieleen helmikuun jälkeen, mutta negan määrästä päätellen jotakin häverikkiä siellä on. Vaikka isossa asiakasjoukossa on tietysti niitäkin, jotka aina ovat omasta mielestään kärsineet vääryyttä, niin tuskinpa kaikki keksittyä on. Ei savua ilman tulta.

        Ikävää on minusta se, että tosi ISOJEN kauppiaiden, niinkuin esim juuri Pixmania, ei tarvitse enää välittää asiakastyytyväisyydestä. Aina on niitä jotka eivät jaksa taistella tuulimyllyä vastaan vaan nielevät tappionsa. Ja aina on niitä jotka ostavat, oli maine miten huono vaan. Joskus tuntuu että joidenkin mielestä se on oikein plussaa kun firmasta valitetaan. :o(


    • vihainen

      Mitä tulee Pixmania tapaan kohdella asiakaita, niin olen todella aivan toista mieltä. Noin vuosi sitten tilasin sieltä reilun 1000€ kameran ja muutama kuukausi siitä, se ryhtyi oireilemaan "lens error" näytöllä. Ensiksi vein sen tänne takuuhuoltoon ja se kesti ja kesti kunnes hain sen pois sieltä kun ajattelin etteivät he viitsi edes sitä korjata, kun se on ostettu ulkomailta ja niin ne myös antoivat ymmärtää.
      No soitin ja meilasin Pixmaniaa kerroin miten täällä päässä menee ja he pyysivät laittamaan sen sinne takaisin. Okey, ajattelin. Meilasin ja kysyin että onko paketti tullut sinne, he sanoivat että ei ole, tätä jatkui n.2 kk. Tein katoamisilmoituksen postiin, kun kerroin että saaja ei ole saanut lähettämääni pakettia. Yli 3 kk kuluttua kamera tuli minulle takaisin koska olin sen matka vakuuttanut. Tosin ilman mitään korjausta, koska siinnä oli sellainen Ranskalainen leima päällä, etteivät ota sitä vastaan. Tuo rumba on nyt kestänyt n.5kk ja kamera on kelvoton. Kun menivät tuona-aikana vielä muuttamaan sen osoitteen minne se piti lähettää. Vittu mitä kusetusta sanon minä. Pitäisi polttaa koko pixmania ja ne vastuulliset sen mukana.

      • rahiojaan kaipaava

        Siinö kohtaa juuri Pixmanina surkeus tulee esille kun jotain pitäisi palauttaa tai korjata. Pelin henki on se että asiakas on aina väärässä ja rahoista pidetään kiinni viimeiseeen asti. Samaa mieltä että sietäisi ajaa alas koko lafkan


    • pettynyt

      ei toimi ei todellakaan toimi piste

    • Pixmaniasta

      Kerran tilanneena Pixmaniasta, voin kertoa, että tuotteet (3kpl) tulivat sovittuna aikana ja vastasivat tilausta.
      Olisin mielelläni ostanut tuotteet Suomalaisesta Elektroniikkaliikkeestä mutta samalla ALV:llä Ranska myy 150€ halvemmalla??? Kenen helvetin liiviin menee tuo Suomen kate?
      Olemme EU-maa ja vapaakauppa on sallittua EU-maiden välillä. Kaikki suomalaiset Elektroniikkamyyjät, jotka täällä uikuttavat ja yrittävät torpedoida nettiostamista - menkää itseenne. Täytyykö aina saada tuotteesta viimeinen hinta?

      • pixmania pyllystä

        Juu, tämänpä vuoksi tuli itelläkin taannoin tilattua pixmaniasta kamera kun oli niin kovin halvempi kuin kotomaassa. Homma kun vaan ei sujunut alkuunkaan niinkuin lupasivat. Mutta onneksi rahat tuli sitten odottelun ja jälkeen takaisin sentään vaikka en kameraa saanutkaan. Turha viivyke vaan tuli matkaan, ja turhaa jännitystä että mitenkä mahtaa käydä... Asiakaspalvelusta ei voida puhua sanan varsinaisessa merkityksessä tämän yrityksen suhteen.
        Uskon kyllä että moni ulkomaan firma toimii luotettavasti, mutta pixmaniaan en sorru enää ikinä. Rahat takaisin saatuani ja säikähtäneenä otin varman päälle ja ostin Suomesta. No joo, maksoin toki enemmän mutta kauppa kävi huomattavasti rauhoittuneemmin mielin ja sain mitä halusin, saman tien, ja vielä suomenkielisellä käyttöohjeella varustettuna. Ja loppujen lopuksi (kameran, muistikortin ja kameralaukun kanssa könttäalennuksella) - ei se hintaero ollut sen pelkotilan arvoinen mitä koin pixmanian tilausta/rahojeni palautusta odotellessani.

        Suosittelen heikkohermoisia - ja muitakin - pysymään Pixmaniasta kaukana. Jos netistä/ulkomailta mielii halvalla tilata, lienee parasta tehdä se sellaisilta (tunnetuilta) nettimyyjiltä jotka suostuvat myymään postiennakolla. Niitäkin kun on kuitenkin olemassa. En siis halua mollata noin yleisesti netistä ja ulkomailta tilaamista, mutta haluanpa vain sanoa että nimenomaan Pixmania oli itelleni kuitenkin varsin negatiivinen kokemus.


    • FX8

      Kaikkihan on mahdollista, mutta todentuntuisia ovat tapaukset.
      Itsekin odottelin pari viikkoa pitempään, kun luvattu oli.
      Kyselin, eikä yhteyttä saatu silloinkaan suoraan.
      Ilmeisesti Pixmanian tapa toimia!

    • todella pettynyt

      Minulla on kyllä aivan oma kokemus tästä nettikaupasta ja se johtanee oikeustoimiin jos vain saan oikeusturvavakuutuksesta tukea. Pixmania panttaa rahoja palautetusta tuotteesta. Vastaamassa ovat vain mistään tietämättömät tyttöset puhelimessa jotka avuttomina kyselevät lisätietoja ranskanmaalta. Ja palauttaminen maksoi jo sinällään kymmeniä euroja.
      Älköön kukaan ottako riskiä tämän firman kanssa

      • tasitelu jatkuu

        Kun palautetun tuotteen rahoja ei meinattu maksaa takaisin pyysin kuluttaja-asiamieheltä ohjeita ja sieltä tuli selkeät otteett pykälistä. Niiden mukaan verkkokaupasta ostettu tavara palautetaan myyjän kustannuksella. Näin ei Pixmania kuitenkaan tee vaan asiakas joutuu itse maksamaan. Tästä alkaa sitten itselläni seuraava kädenvääntö. Ensin virallinen reklamaation ja sen kanssa kuluttajasuojaviranomaisten pakeille.
        Hauskaa ja kehittääväää harrastusta. Tarjolla kaikille Pixmanian asiakkaille jotka joutuvat tuotteen palauttamaan.


      • kovia kokenut
        tasitelu jatkuu kirjoitti:

        Kun palautetun tuotteen rahoja ei meinattu maksaa takaisin pyysin kuluttaja-asiamieheltä ohjeita ja sieltä tuli selkeät otteett pykälistä. Niiden mukaan verkkokaupasta ostettu tavara palautetaan myyjän kustannuksella. Näin ei Pixmania kuitenkaan tee vaan asiakas joutuu itse maksamaan. Tästä alkaa sitten itselläni seuraava kädenvääntö. Ensin virallinen reklamaation ja sen kanssa kuluttajasuojaviranomaisten pakeille.
        Hauskaa ja kehittääväää harrastusta. Tarjolla kaikille Pixmanian asiakkaille jotka joutuvat tuotteen palauttamaan.

        Vihdoin rahat palautettiin tyytyväisyystakuun puitteissa palautetusta tuotteesta ja samalla tuli lupaus korvata myös palautuskulut kun lähetän digikuvan kuitista.
        Koko prosessi on kestänyt tähän mennessä hiukan yli 2kk. Ja aiheuttanut runsaasti turhaa päänsärkyä. Mutta olen taistellut sitkeästi tässä kaikkien muidenkin asiakkaiden hyväksi. Toivottavasti Pixmania alkaa tajuta että asiakkaiden tyytyväisyys on se millä nettikaupassa menestytään. Tähän asti ollut kyllä ihan harakirihommaa heillä tämän oman tapaukseni kanssa.


      • hermonsa menettänyt
        kovia kokenut kirjoitti:

        Vihdoin rahat palautettiin tyytyväisyystakuun puitteissa palautetusta tuotteesta ja samalla tuli lupaus korvata myös palautuskulut kun lähetän digikuvan kuitista.
        Koko prosessi on kestänyt tähän mennessä hiukan yli 2kk. Ja aiheuttanut runsaasti turhaa päänsärkyä. Mutta olen taistellut sitkeästi tässä kaikkien muidenkin asiakkaiden hyväksi. Toivottavasti Pixmania alkaa tajuta että asiakkaiden tyytyväisyys on se millä nettikaupassa menestytään. Tähän asti ollut kyllä ihan harakirihommaa heillä tämän oman tapaukseni kanssa.

        Jatkan omaan kirjoitukseeni edellä:
        Maksu piti olla palautettu vaan eipäs ollutkaan. 10vrk sen jälkeen kun Pixmania kertoi että maksu on lähetetty mitään ei ole tullut perille. Ihanuus jatkuu selvitellä taas tätä sotkua ....


    • jjjk

      paska kauppa enkä ole misään elektroniikka kaupassa töissä! tilasin kameran viikkoon ei kuulunut mitään no soitin kyseiseen liikkeeseen sieltä ketään kiinni saanut viisi päivää kokeilin soittaa sitten sieltä vastasi joku akka joka puhui "loistavaa" englantia ihanalla ranskalaisella korostuksella mistä ei saanut mitään selvää! no odoteltiin kaksi viikko lisää mitään tullu! muutamia puheluita tässä välissä ei apua kun ei saanut ketään kiinni! meni hermot 1kk odottelun jälkeen ja halusin rahat takaisin no siinä sitä sitten oltiinkin asiakas palvelu oli ranskankielinen koita siinä sitten saada rahaja takaisin meni 1kk ennen kuin sain rahat takaisin vitun moisen taistelun ja puhelun jälkeen muutama uhkailu! älkää ikinä tilatko mitään tästä paikasta!!!!!!!!!!

      • huonoja kokemuksia

        Eli tilasin MP3-soittimen viime kesänä kyseisestä firmasta. Ensimmäinen pettymys oli hinta, sillä jouduin maksamaan toimituskuluineen 20 euroa vähemmän mitä halvimmassa suomalaisessa kaupassa olisin maksanut. Pettymystä lisäsi vielä ehkä se, että tuohon hintaan tulivat mukana 30 euron arvoiset kuulokkeet, mitä ei näissä suomalaisissa paketeissa tyrkytetty.
        Seuraavaksi olin hyvin raivoissani toimitusaikaan. Pixmania lupasi toimittaa tuotteen 48 tunnissa. Haiskahtaa hämärämiesten toiminnalta, sillä tuotteen toimitus kesti kokonaiset 39 tuntia. Paikallinen myyjä lupaili jopa tuollaista 2kk:n toimitusaikaa. Kunpa olisin sittenkin luottanut tähän paikalliseen myyjään (valitettavasti sittemmin mennyt konkurssiin).
        Erittäin raivoissani olen ollut tuotteen takuupalveluihin. Tuotetta on nyt käytetty n. vuosi ja käyttötunteja on yli 1000. Laitteesta ei ole löytynyt minkäänlaista vikaa. Olen äärimmäisen raivoissani, kun nämä takuupalvelut ovat jääneet turhiksi.


      • Tomi
        huonoja kokemuksia kirjoitti:

        Eli tilasin MP3-soittimen viime kesänä kyseisestä firmasta. Ensimmäinen pettymys oli hinta, sillä jouduin maksamaan toimituskuluineen 20 euroa vähemmän mitä halvimmassa suomalaisessa kaupassa olisin maksanut. Pettymystä lisäsi vielä ehkä se, että tuohon hintaan tulivat mukana 30 euron arvoiset kuulokkeet, mitä ei näissä suomalaisissa paketeissa tyrkytetty.
        Seuraavaksi olin hyvin raivoissani toimitusaikaan. Pixmania lupasi toimittaa tuotteen 48 tunnissa. Haiskahtaa hämärämiesten toiminnalta, sillä tuotteen toimitus kesti kokonaiset 39 tuntia. Paikallinen myyjä lupaili jopa tuollaista 2kk:n toimitusaikaa. Kunpa olisin sittenkin luottanut tähän paikalliseen myyjään (valitettavasti sittemmin mennyt konkurssiin).
        Erittäin raivoissani olen ollut tuotteen takuupalveluihin. Tuotetta on nyt käytetty n. vuosi ja käyttötunteja on yli 1000. Laitteesta ei ole löytynyt minkäänlaista vikaa. Olen äärimmäisen raivoissani, kun nämä takuupalvelut ovat jääneet turhiksi.

        Tilasin pixmaniasta digikameran ns. hitaammalla kuljetustavalla. Nopeampi (48h) olisi maksanut enemmän ja ajattelin että kyllä 3-4 päivääkin riittää itselleni. Noh, nyt on kulunut 5 arkipäivää eikä kameraa näy. Viive ei toki ole vielä suuri, mutta v***uuko lupaavat 3-4 päivää jos se ei toteudu!

        Oiskohan homma kestäny yhtä kauan vaikka ois tilannu sen kalliimman eli 48h palvelun.. ken tietää?

        Toivottavasti sit huomenna olis postissa jo ilmotus saapuneesta kamerasta.. mut enpä tiiä luotanko huomiseenkaan.


      • Miksaman
        Tomi kirjoitti:

        Tilasin pixmaniasta digikameran ns. hitaammalla kuljetustavalla. Nopeampi (48h) olisi maksanut enemmän ja ajattelin että kyllä 3-4 päivääkin riittää itselleni. Noh, nyt on kulunut 5 arkipäivää eikä kameraa näy. Viive ei toki ole vielä suuri, mutta v***uuko lupaavat 3-4 päivää jos se ei toteudu!

        Oiskohan homma kestäny yhtä kauan vaikka ois tilannu sen kalliimman eli 48h palvelun.. ken tietää?

        Toivottavasti sit huomenna olis postissa jo ilmotus saapuneesta kamerasta.. mut enpä tiiä luotanko huomiseenkaan.

        Itse tilasin äitilleni digitaalikameran pixmaniasta muutama vuosi sitten. Kamera tuli ajallaan mutta ongelma oli siinä, että se ei ollut asianmukaisessa pakkauksessa, ohjekirjaa ei tullut mukana ja kameralla oli otettu jo valmiiksi kuvia!!! Kameran muistista löytyi kuva koirasta ja naisesta. Eli kamera oli käytetty. Lähetin paketin takaisin Ranskaan vittuiluviestin kera ja jouduin maksamaan lähetyskulut. Monien viikkojen(noin kuukausi) jälkeen sain asianmukaisen kameran ja hyvitykseksi lähettivät akkulaturin. Aika leväperäistä toimintaa vaikka lopuksi oikean tuotteen saikin!


      • Markku
        Miksaman kirjoitti:

        Itse tilasin äitilleni digitaalikameran pixmaniasta muutama vuosi sitten. Kamera tuli ajallaan mutta ongelma oli siinä, että se ei ollut asianmukaisessa pakkauksessa, ohjekirjaa ei tullut mukana ja kameralla oli otettu jo valmiiksi kuvia!!! Kameran muistista löytyi kuva koirasta ja naisesta. Eli kamera oli käytetty. Lähetin paketin takaisin Ranskaan vittuiluviestin kera ja jouduin maksamaan lähetyskulut. Monien viikkojen(noin kuukausi) jälkeen sain asianmukaisen kameran ja hyvitykseksi lähettivät akkulaturin. Aika leväperäistä toimintaa vaikka lopuksi oikean tuotteen saikin!

        Tilasin kameran joka tuli hieman myöhässä. Kamera oli tilatun lainen, uusi ja ohjeet mukana. Menin sen sijan lankaan siinä, että tilasin samassa yhteydessä paketin, jota mainostettiin tilattavan saman kameran yhteydessä. Siis lisä akut, laturin ja muistikortin. Yllätys oli melkoinen, kun akut ja muistikortti eivät käyneet lainkaan tilattuun kameraan. Eli tarkista todella, että tilatut tavarat mainostetussa paketissa myös sopivat yhteen tilatun laitteen kanssa.
        Hinnassa kannattaa huomioida, että muistikortti ym ei kuulu mukaan. Suomessa usein peruskortti, johon mahtuu vain muutama kymen kuvaa on mukana.

        Akut meni appiukolle, mutta mitä teen muistikortin kanssa...

        Kaikesta huolimatta sain kameran ja appiukolle laturin ja tarpeettoman muistikortin halvemmalla kuin pelkkä kamera Suomesta.


    • nooby

      onko siis pakko maksaa etukäteen, vai voiko maksun suorittaa millään keinolla sitten, kun tilaus on saapunut kotiovelle???

    • Apejalma69

      Varokaa Pixmaniaa!!!!

      Ostin DVD-laitteen ja oikeastaan kaikki toimitusehdoissa luvatus asiat pettivät.

      *Toimitusaika 3* se mikä luvattiin
      *Laite rikkinäinen heti tullessaan
      *Luvattiin ehdoissa, että saa uuden laitteen tilalle tai rahat pois, jos haluaa - ei toteutunut
      *Huolto kesti luvatusta 1 kk:sta poiketen 3,5kk

      Nyt odotan jännitykselle tuleeko ehjä laite...

      • Make

        Ostin pixmaniasta kameran objektiivin ja palautin sen, kun luvattiin rahat takaisin. Nyt olen odottanut jo yli 4 kk niitä saatanan rahoja. Eli rahojen palautus ei TODELLAKAAN toimi niinkuin luvataan.


    • pas kaa

      Ostin teatteripaketin lokakuun 2008 lopussa. Ei toiminut ja lähetin takaisin asiakaspalvelun ohjeistuksen mukaisesti. Nyt on 4,5 kk mennyt ja noin 15 puhelua. Täysin ala-arvoista toimintaa.

      • Saramy

        Toistaiseksi itselläni ainakin hyvää sanottavaa kyseisestä paikasta. Tilasin näytön ja verkkokortin. Maksoin tilauksen perjantaina 4.12., tiistaina 8.12. Pixmania vahvisti maksun näkyvän tilillään. Jo samana iltana näyttö laitettiin tulemaan, verkkokortti lähetettiin sivujen tilausseurannan mukaan tänään 9.12. aamulla. Tilausseurannan mukaan molemmat tuotteet on jo rekisteröity Turussa. Nyt vielä toivotaan, että tuotteet ovat EHJIÄ!


    • viimenen tilaus

      4 päivää maannut lähetys PNL:n paikassa Tanskassa!
      Trackingiin ei mitään merkintöjä sen jälkeen.

      Saapa nähdä tuleeko perille.

    • Joukkiso

      Noni nyt kiinnostais sellanen juttu ,että kun tilaa mp3 soittimen niin tuleeko laturi mukaan?

      • a

        asiakaspalvelu luistaa asiakkaasta riippuen, ei kukaan halua äkäistä asiakasta palvella


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe